دوشنبه 22 بهمن 1397 - 11:47:04

آموزش کامل میکاپ و آرایش صورت

میکاپ چیست؟

 آموزش تصویری میکاپ

 

آموزش آرایش صورت


دنیای گسترده آرایش، پر از نکات و ترفندهایی است که روز به روز در حال بروزرسانی هستند. اما قبل از انجام هر گونه تکنیکی، بهتر است با مفهوم میکاپ و آرایش صورت به خوبی آشنا باشیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را به ثمر برسانیم. در ادامه مقاله آموزش کامل میکاپ و آرایش صورت از سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی مفهوم میکاپ بپردازیم و آموزش کامل آن را ارائه دهیم.


میکاپ چیست؟


به بیان ساده، آرایش صورت با مواد آرایشی را میکاپ می گوییم. میکاپ در واقع واژه لاتین آرایش امی باشد که استفاده از آن در زبان فارسی نیز رواج یافته است. معنی واژه آرایشگر به لاتین نیز میکاپ آرتیست است که مسئولیت رفع معایب احتمالی صورت و گردن را به عهده داشته و زیبایی فرد را با محصولات آرایشی افزایش می دهد.


میکاپ صورت چیست؟


به آرایشی که برای روز انجام می شود، میکاپ صورت می گوییم. انجام این کار با لوازم آرایش صورت می گیرد و در ابتدای کار پوست شفاف است اما پس از گذشت 2 الی 3 ساعت، کم کم رو به سمت تیرگی می رود. درست برخلاف میکاپ، میکاژ اصطلاحی است که برای آرایش شب به کار می رود. همانطور که احتمالا می دانید، آرایش شب از آرایش روز کمی متفاوت تر است. بدین صورت که از رنگ های صدفی، براق تر و شفاف تر بیشتر استفاده می شود. البته در این کار نباید خیلی زیاده روی کرد تا تاثیر معکوس از خود به جای نگذارد.


میکاپ عروس چیست؟


امروزه بیشتر از متدهای گریم برای آرایش عروس استفاده می شود؛ ولی اگر عروسی تمایل به سادگی داشته باشد، می توان فقط از تکنیک های میکاپ نیز استفاده کرد. میکاپ عروس به معنی هنرنمایی روی چهره و ایجاد زیبایی بدون تغییرات واضح است که البته کار چندان ساده ای نبوده و نیاز به تخصص بالایی دارد. میکاپ عروس بیشتر در عروس های اروپایی که به سادگی علاقه مندند، کاربرد دارد. در کشورمان که عروس ها تمایل بیشتری به تغییرات و اصلاح عیوب صورت خود دارند، گریم عروس کاربردهای بیشتری دارد.

 

میکاپ عروس چیست؟


میکاپ به انگلیسی


میکاپ یا make up واژه ای لاتین می باشد که وارد زبان ما شده است. اگر بخواهیم معادل فارسی این واژه را بیان کنیم، می توان از کلمات آرایش، گریم و بزک استفاده کرد.


میکاپ آرتیست کیست؟


به آرایشگری که کار گریم و آرایش صورت بانوان را انجام می دهد، میکاپ آرتیست گفته می شود. یک میکاپ آرتیست واقعی، فردی است که به صورت حرفه ای و هنرمندانه از لوازم آرایشی در جهت زیبایی هر چه بیشتر مدل یا مشتری خود استفاده می کند. او باید بداند که هر چهره، آرایش خاص و منحصر به فرد خود را می طلبد. میکاپ آرتیست معمولا قادر به تشخیص زیبایی های درونی مشتری خود بوده و از معجزه رنگ ها به خوبی کمک می گیرد. تکنیک قرینه سازی را به خوبی می داند و به هارمونی رنگ ها و سازگاری آن با پوست صورت مسلط است.
از آن جایی که امروزه آرایش ملایم از طرفداران بیشتری برخوردار است و عروس خانم ها به دنبال تغییرات فاحش نیستند، کار میکاپ آرتیست ها از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.


انواع مدل میکاپ


میکاپ هنری است که انسان در تمام دوران زندگی به آن نیاز پیدا می کند. جالب است بدانید که میکاپ فقط مخصوص خانم ها نیست و حتی در برخی موارد آقایان نیز از این نعمت بی بهره نمی مانند. صنعت نمایش، سینما، تئاتر و جشن های خاص از جمله مواردی هستند که در آن ها میکاپ هم در خانم ها و هم در آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع مدل های میکاپ می توان به آرایش روز، شب، نامزدی، عقد، عروسی، صنعتی، هنری و ... اشاره کرد که هر کدام سبک و شیوه خاص خود را می طلبد.


تفاوت میکاپ و گریم چیست؟


آیا می دانستید اصل پیدایش گریم به دوران ابتدایی و مراسم آیینی بازمی گردد؟ در گذشته، بشر از خاک، عصاره گیاهان، خاکستر چوب و رنگ های معدنی جهت شکار و غلبه بر ترس و ... استفاده می کرد. علاوه بر این، در مراسم آیینی و انواع جشن ها، چهره ها را با رسوب مختلف، رنگ های معدنی و عصاره گیاهان رنگ آمیزی می کردند و گاه صورتک هایی که از پوست درختان تراشیده شده بود بر چهره می زدند تا به این ترتیب شکل خود را تا حدی تغییر می داد.
اگر گذشته را بخواهیم کنار بگذاریم، لغت گریم دقیقا از سال 1778 وارد فرهنگ لغات فرانسه شد که مفهوم ادا، شکلک، صورتک و یا نقش یک پیر مسخره را تلقی می کرد. مصدر این کلمه نیز گریمه و به معنای خطوط پیری بر چهره انداختن، آراستن چهره برای تاتر و سینما امی باشد.
امروزه اما از گریم بیشتر جهت پیاده سازی تکنیک سایه و روشن و استفاده از ابزارهای زیبایی برای اصلاح چهره استفاده می شود. تفاوت گریم با آرایش در این است که در گریم شخصیت پردازی به کمک عواملی که خود را نشان ندهد انجام می شود. در صورتی که آرایش به تغییر صورت با استفاده از رنگ و لعاب گفته می شود. در واقع، آرایش روی فرم ها تاکید ندارد و تنها به رنگ چهره می پردازد.

 

تفاوت گریم و میکاپ چیست؟


لوازم لازم برای میکاپ صورت


وسایل مختلف و متنوعی برای آرایش و میکاپ وجود دارند که هرکس با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده می کند. اما برخی از این وسایل برای همه نیاز است و بهتر است در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشیم.

مرطوب کننده و پرایمر

تنها وقتی یک آرایش زیباست که پوست زیبا باشد. به همین دلیل باید از پوست مراقبت کرده و برای این کار به مرطوب کننده و پرایمز نیاز است. مرطوب کننده رطوبت پوست را حفظ کرده و پرایمر ماندگاری آرایش را تضمین می کند.

کرم پودر و کانسیلر

هر فرد مبتدی باید بداند که با استفاده از کرم پودر و کانسیلر می تواند به راحتی هر لکه و یا تغییر رنگ روی پوست را پوشانده و پوست را برای آرایش صاف و صیقلی کند.
برای این کار نیز می توان از کانسیلر و کرم پودرهای گریماس استفاده کنید.

مداد طراحی ابرو

ابروها یکی از مشخصات صورت هستند که با وجود کوچک بودن اهمیت زیادی در زیبایی هر فرد دارند. به همین دلیل نیز تنها زمانی یک آرایش زیبا دیده می شود که ابروهای فرد حالت مناسبی داشته باشند. البته از آن جایی که همه خانم ها ابروهای پرپشت و خوش حالت ندارند، می توانند از پماد ابرو برای حالت دادن ابروهای خود استفاده کنند.
یکی از مناسب ترین لوازم آرایش و گریم برای طراحی ابرو، آیبرو فیکسر گریماس است.

خط چشم و ریمل

همیشه نیازی به استفاده از مژه مصنوعی نیست و می توان به جای مژه مصنوعی از ریمل مناسبی کمک گرفت. ریملی که به مژه ها حالت داده و آن ها را بلندتر و پُرتر نشان دهد.
یکی از ریمل های حجم دهنده مناسب برای این کار، ریمل گریماس است که می توان آن را همراه با خط چشمی از همین کمپانی به کار برد.

رژلب بی رنگ و رژلب قرمز

هیچ آرایشی بدون رژلب کامل نیست. از طرفی از آن جایی که رنگ قرمز و رنگ نود (بی رنگ) مناسب هر فرد و هر پوستی است، بهتر است هر خانم در کیف آرایشی خود چنین رنگ هایی داشته باشد.
برای این رژلب ها نیز رژلب های لوازم آرایش و گریم هلندی گریماس توصیه می شوند.

براش

براش وسیله ای است که برای تکمیل آرایش لازم بوده و با کمک آن می توان سایه، کرم پودر و یا کانسیلر را روی پوست زد. براش های متنوعی نیز در بازار وجود دارند که بسیاری از آن ها به صورت سِت هستند.
سِت گریماس از جمله براش های مناسب هر فرد هستند.

رژگونه و هایلایتر

برای رنگ دادن به گونه ها و یا برای سایه روشن زدن روی قسمت های مختلف صورت می توان از رژگونه و هایلایتر استفاده کرد.
یکی از بهترین رژگونه ها برای این کار رژگونه های برند گریماس می باشد.

پالت سایه

در صورتی که چشم های خود را با سایه آرایش می کنید، نیاز به پالت سایه دارید تا بازه وسیعی از رنگ ها را در اختیار خود داشته باشید.

گوش پاک کن و دستمال مرطوب

گاهی اوقات در آرایش کردن اشتباهاتی به وجود می آید که برای پاک کردن و از بین بردن آن نیاز به گوش پاک کن و یا دستمال های مرطوب است.

 

لوازم آرایش گریماس

 

لوازم میکاپ گریماس

 

لوازم گریم گریماس

 

 

لوازم آرایش و گریم حرفه ای گریماس

 

آموزش کامل میکاپ صورت تصویری

 

خانم هایی که به آرایش کردن علاقه دارند می دانند که آرایش صورت نوعی هنر است و گویی هر فرد با نوع آرایشی که به کار می برد، چشمه ای  از خلاقیت و زیبایی هنر خود را نشان می دهد. میکاپ و آرایش انواع مختلفی دارد و هر فرد می تواند با توجه به سلیقه و تمایلات خود از انواع آن استفاده کند. اما صرف نظر از آن برای به دست آوردن یک آرایش صورت  بی عیب و نقص باید نکاتی رعایت شوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

 قبل از آرایش

یکی از مهم ترین نکات در داشتن یک آرایش صورت بی عیب و نقص توجه به پوست و سلامت پوست است. به همین دلیل نیز قبل از هر کاری باید به پوست توجه کرد و با رعایت چند روتین ساده پوست زیبایی به دست آورد. برای داشتن پوستی زیبا باید:

 

مرحله اول: تمیز کردن پوست

برای داشتن یک اثر هنری زیبا، سطح نقاشی باید صاف و صیقلی و به دور از هر گونه آلودگی باشد. آرایش  نیز به همین صورت است و برای داشتن آرایش صورت زیبا باید پوست را با کلینزر شسته و آلودگی های آن را از بین برد.

 

مرحله دوم: استفاده از تونر

تونر چربی پوست را کنترل کرده و از بروز جوش روی پوست های آکنه خیز جلوگیری می کند. به علاوه تونر pH را بالانس کرده و منافذ آن را جمع می کند.

 

مرحله سوم: استفاده از کرم مرطوب کننده

یکی از مهم ترین مراحل در روتین مراقبت از پوست، استفاده از مرطوب کننده است. مرطوب کننده رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و درخشش پوست را تضمین می کند. به علاوه با کمک مرطوب کننده آرایش کیکی به نظر نمی رسد.

 

مرحله چهارم:  استفاده از کرم ضد آفتاب

برای محافظت پوست از اشعه های مضر خورشید هرگز نباید ضدآفتاب را فراموش کرد. حتی در روزهای ابری و بارانی نیز ضدآفتاب ضروری است و تنها با کمک ضد آفتاب می توان از پیر شدن پیش از موعد پوست و بروز لکه های ناشی از خورشید جلوگیری کرد.


آرایش صورت کامل و بی عیب و نقص
برای به دست آوردن یک آرایش صورت بی نظیر پس از انجام مراقبت های لازم روی پوست، نوبت به خود آرایش می رسد.

 

 

وسایل مورد نیاز آرایش صورت

 پرایمر

 کرم پودر

 کانسیلر

رژگونه

 پنکک

سایه چشم

 خط چشم

 ریمل

 رژلب/ برق لب

مراحل انجام آرایش صورت 

بخش اول: به دست آوردن بیس مناسب آرایش

مرحله اول: استفاده از پرایمر

شروع آرایش باید استفاده از پرایمر باشد تا هم پوشش لکه ها بهتر انجام شده و هم آرایش ثابت بماند. به علاوه پرایمر از تعرق پوستجلوگیری کرده و ماندگاری آرایش را تضمین می کند.

 

مرحله دوم:  استفاده از کرم پودر

انتخاب رنگ کرم پودر اهمیت زیادی در زیبایی آرایش صورت دارد و باید متناسب با رنگ صورت باشد. بسیاری از خانم ها رنگ از کرم پودر خیلی روشن و یا خیلی تیره استفاده می کنند. در حالی که هرچه کرم پودر به رنگ پوست نزدیک تر باشد، طبیعی تر بوده و زیباتر دیده می شود. برای استفاده از کرم پودر کمی از کرم پودر را روی پوست پشت دست خود زده و کمی از آن را با انگشت یا اسفنج نم دار روی پوستصورت بمالید. همه کرم را روی پوست مالیده و به خوبی پخش کنید تا هیچ اثری از آن نماند.  برای پوشش بهتر لکه ها می توانید از کمی کانسیلر استفاده کنید.

 

مرحله سوم: استفاده از کانسیلر

کانسیلر برای پوشاندن لکه ها و تیرگی های زیر چشم به کار رفته و پوست این قسمت ها را روشن تر نشان می دهد. برای استفاده از کانسیلر، با کمک براش کانسیلر یا انگشتان، کمی از کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم زده و به خوبی آن را روی پوست بمالید.  در صورتی که می خواهید لکه های روی پوست خود را بپوشانید، می توانید کانسیلر را روی آن لکه زده و پخش کنید.

 

مرحله چهارم: تثبیت کرم پودر

با استفاده از پودر یا پنکک چربی پوست را گرفته و کرم پود را تثبیت کنید. دقت داشته باشید که پنکک در همه جای صورت به یک اندازه به کار برده شود.

 

 

 آموزش تصویری آرایش صورت

 

پس از آماده کردن بیس کار، نوبت به آرایش قسمت های مختلف صورت می رسد.

 

آرایش چشم ها

 با استفاده از مداد یا خط چشم بالای چشم و روی مژه های پلک بالا را خط چشم کشیده و به چشم ها حالت دهید.
 مژه ها را با فرمژه فر کنید.
 روی مژه ها ریمل زده و با این کار چشم ها را بازتر نشان دهید.
 در صورت تمایل می توانید پشت پلک سایه بزنید.

 

آرایش و حالت دادن ابروها

برای بهتر نشان دادن مشخصات صورت باید به ابروها توجه کرده و با مداد یا سایه ابرو آن ها را شکل داد.
 برای حالت دادن ابروها باید با مداد یا سایه ابرو خط ابرو را مشخص کرد.
 مداد را با  ضربات آهسته و کوتاه روی ابروها زد به گونه ای که این ضربات کوتاه شکل تارهای کوتاه ابرو را پیدا کنند.
 پس از پر کردن ابرو، می توان روی آن ها ژل زد تا در جای خود ثابت بمانند.

 

 

آرایش صورت

 

آرایش گونه

رژگونه به درخشش صورت کمک می کند و برجستگی گونه ها را بهتر نشان می دهد. رژگونه در انواع کرمی و پودری موجود بوده و با توجه به نوع صورت باید به کار رود.

 

آرایش لب ها

قبل از هر کاری روی لب ها، باید روی آن ها مرطوب کننده زد تا لب ها با طراوت تر دیده شوند. هر فرد با توجه به تمایل و سلیقه خود می تواند از رژ گونه کمرنگ یا پررنگ استفاده کرده و یا تنها از برق لب برای آرایش خود کمک گیرد.

 

آموزش آرایش صورت توسط خود فرد در منزل

گاهی اوقات خانم ها ترجیح می دهند، به جای صرف هزینه های گزاف برای به دست آوردن یک میکاپ زیبا، خود این کار را انجام داده و به روش هایی که با کمک آن میکاپ های زیبا و ماندگاری به دست می آید، آشنایی داشته باشند. انجام این کار بدون داشتن اطلاعات، مهارت و کمی تجربه ممکن نبوده است. 

 

مرحله اول آموزش خود آرایی: آماده سازی پوست

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از شروع میکاپ، آماده سازی پوست است. برای این کار نیز باید پوست صورت را شسته و پس از زدن مرطوب کننده بر روی آن، 15 دقیقه صبر کرد تا کرم به خوبی در منافذ پوست نفوذ کند. پس از زمان ذکر شده نیز بهتر است از پرایمر استفاده شود تا هم لکه ها و چین و چروک های پوست گرفته شوند و هم ماندگاری آرایش بیشتر شود.

 

 

 مرحله دوم آموزش خود آرایی: فونداسیون


از آن جایی که در مرحله قبل، کرم مرطوب کننده و پرایمر روی پوست زده شده، زدن کرم پودر و در صورت تمایل کانتورینگ صورت کاری ساده بوده و سطح پوست نرم و صیقلی خواهد بود. بنابراین باید کرم پودر مناسبی روی صورت مالیده و سپس برای ماندگاری کرم پودر روی آن پنکک با کیفیت خوبی مالید.

 

 

 مرحله سوم آموزش خود آرایی: سایه


یکی از نکات مهم در خودآرایی این است که هماهنگ بودن سایه چشم با لباس، اهمیت زیادی ندارد و این رنگ می تواند مکمل لباس باشد. برای زدن سایه نیز بهتر است از فرچه زاویه دار و سپس فرچه گرد استفاده کرد تا ترکیب سایه ها طبیعی تر به نظر برسد. به علاوه سایه قسمت پلک و قسمت خارجی چشم ها بهتر است تیره بوده و قسمت برجستگی زیر ابرو بهتر است، هایلایت شود.

 

 

 مرحله چهارم آموزش خود آرایی: مداد و خط چشم


در این مرحله با توجه به تِم آرایش مداد چشم به رنگ مشکی، قهوه ای، سبز و یا آبی داخل چشم ها زده شده و سپس بالای چشم ها با خط چشم پوشانده می شود. برای این کار می توان از انواع مداد یا خط چشم استفاده کرد و محدودیتی وجود ندارد.

 

 

 مرحله پنجم آموزش خود آرایی: مژه ها


همیشه باید ابتدا مژه ها را فر کرده و سپس روی آن ها ریمل زد. در صورتی که برعکس این کار انجام شود، ممکن است به مژه ها آسیب وارد شده و به علاوه جذابیت خود را از دست بدهند. به علاوه همیشه باید ریمل را از ریشه مژه ها به انتهای آن ها زده و در حین کشیدن ریمل به صورت زیگزاگ دست را حرکت داد. این کار باعث حجم دادن به مژه ها می شود.

 

 

 مرحله ششم آموزش خود آرایی: رژگونه


برای این که آرایش و صورت طبیعی تر به نظر برسد، بهتر است رژگونه به صورت از پایین به بالا و روی برجستگی روی گونه ها زد. یکی از راه های درک بهتر برجستگی گونه ها این است که در جلوی آینه لبخند زده و برجستگی گونه ها را پیدا کرد. برای زدن رژگونه نیز باید از فرچه پر و گردی استفاده شود.

 

 

 

 مرحله هفتم آموزش خود آرایی: کانتورینگ و هایلایت


برای کوچک کردن و یا بزرگ کردن برخی از قسمت های بدن می توان از تکنیک کانتورینگ و هایلایت استفاده کرد. برای این کار نیز کافی است از یک سایه که دو درجه از رنگ پوست تیره تر باشد کمک گرفته و پس از این که گونه ها را به داخل فرو بردید، قسمت گود زیر آن ها را تیره کنید. هایلایت نیز باید روی قسمت های برجسته تر صورت انجام گیرد که بازتاب بیشتری از نور دارند. این قسمت معمولا قسمت T شکل صورت است.

 

 

 مرحله هشتم آموزش خود آرایی: خط لب


قبل از آرایش حتما باید از بالم لب استفاده کرده و لب ها را نرم کرد. این کار لب ها را مرطوب و چسبناک کرده و ماندگاری رژلب را بالا می برد. البته قبل از زدن رژلب بهتر است بالم مرطوب با استفاده از دستمال از روی لب ها پاک شده و سپس خط لب کشیده شده و داخل آن نیز با مداد پر شود.

 

 

 مرحله نهم آموزش خود آرایی: رژلب


پس از این که با مداد داخل لب ها پر شد، می توان رژلب را روی لب ها زد. سپس باید یک دستمال کاغذی روی لب ها قرار داده و روی دستمال پودر صورت یا پنکک زد. این کار ماندگاری رژلب را بالا می برد. پس از آن نیز باید بار دیگر روی لب ها رژلب مالیده و دستمال را به آرامی روی لب ها کمی فشار داد.

 

 

 مرحله دهم آموزش خود آرایی: اتمام کار


پس از پیروی کردن از این مراحل، آرایش شما به اتمام رسیده است و می توانید با داشتن یک آرایش زیبا و ماندگار از زیبایی خود لذت ببرید.

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: