پنجشنبه 25 بهمن 1397 - 08:13:55

طرز استفاده از انواع موم های اپیلاسیون

انواع موم های اپیلاسیون و طرز استفاده از آن ها

عوارض و موارد احتیاط موم های اپیلاسیون
 

طرز استفاده از موم های اپیلاسیون

 

همان طور که می دانید، اپیلاسیون یکی از روش های رایج و موقت برای برداشتن موهای زائد بدن است که معمولا با استفاده از دو نوع موم گرم و سرد انجام می شود. در هر دو روش موم های اپیلاسیون، موها از ریشه کنده شده و دوباره پس از دو تا هشت هفته شروع به رشد مجدد می کنند. چنانچه برای چند سال متوالی از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کنیم، موها به تدریج نازک تر شده و از شدت تراکم آن ها کاسته می شود. پیش از این به بررسی کامل مبحث اپیلاسیون در وب سایت رژلب پرداخته بودیم؛ در این مطلب نیز قصد داریم طرز استفاده از انواع موم های اپیلاسیون را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.


موم گرم و طرز استفاده از آن


جهت استفاده از موم گرم ابتدا محل مورد نظر را شسته و به خوبی خشک نمایید. توجه داشته باشید که باید بلندی موها به حدی باشند که امکان از بین بردن آن ها به وسیله پارچه یا کاغذهای مخصوص اپیلاسیون وجود داشته باشد. اندازه مناسب موها برای اپیلاسیون، حدود نیم سانت است؛ پس اگر موهای شما از این میزان کمتر است، بهتر است صبر کنید تا به اندازه کافی بلند شوند.
در مرحله بعد باید موم گرم خود را به وسیله دستگاه مایکروویو یا هیتر مخصوص گرم کردن موم، حرارت دهید. اگر شیشه موم شما کاملا پر باشد، باید حدود 15 الی 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. اما در صورتی که شیشه شما تا نیمه حاوی موم است، 10 ثانیه کفایت می کند. البته زمان لازم برای گرم کردن موم به قدرت وسایل گرمایی شما نیز بستگی دارد. اما به طور کلی موم اپیلاسیون باید تا جایی گرم شود که کاملا شل شده باشد. همواره به این نکته توجه داشته باشید که پس از گرم کردن موم، از درجه گرمای آن اطمینان حاصل کنید تا پوست شما دچار سوختگی نشود.
حال زمان آن فرا می رسد که موم را روی پوست خود قرار دهید. بهتر است جهت جلوگیری از چسبیدن موم روی پوست خود، ابتدا کمی پودر بچه به ناحیه مورد نظر بزنید. با انجام این کار در واقع شما از ایجاد چسبندگی روی موهای زائد و پوست بدن جلوگیری به عمل آورده اید. علاوه بر این، از بروز آسیب به پوست نیز پیشگیری خواهید کرد. حال یک کاردک چوبی بردارید و یک لایه نازک موم گرم شده را به وسیله آن در جهت رویش موهای بدن بمالید. توجه داشته باشید که اگر از موم به صورت لایه ضخیم استفاده شود، موها از ریشه بیرون نخواهند آمد.
سپس پارچه یا پد مخصوص اپیلاسیون را روی ناحیه ای که موم را قرار داده اید گذاشته و با دست صاف کنید تا موم و پد به خوبی به موها بچسبند. در مرحله بعد باید پد را در خلاف جهت رویش پوست از بدن جدا کنید. برای این کار، توصیه ما به شما این است که با یک دست پوست بالای پد را کشیده و با دست دیگر، پد را خلاف جهت رویش مو بکشید. می توانید از پد آغشته به موم تا زمانی که چسبندگی دارد، برای سطوح دیگر بدن نیز استفاده کنید.
احتمال این که بین موهای بدن، موهای ریز یا زیر پوستی وجود داشته باشد، بسیار است. جهت از بین بردن این نوع موها نیز می توانید از موچین استفاده کنید. بعد از اتمام کار، پوست خود را با آب سرد بشویید و از لوسیون یا روغن بچه برای آبرسانی هر چه بیشتر به پوست استفاده نمایید.


موم سرد و طرز استفاده از آن


اپیلاسیون سرد بسیار ساده بوده و بیشتر در منزل کاربرد دارد. در این روش، موم به خود پارچه چسبیده و تنها کاری که باید انجام داد این است که تکه های آن را با گرمای کف دست گرم کرد تا بهتر به موها بچسبند. در این روش، تکه پارچه ای که روی آن موم زده شده، روی موهای زائد و در جهت رویش آن ها قرار گرفته و پس از چسبیدن موها به آن در جهت خلاف رویش موها، پارچه کشیده می شود. از جمله مزایای این روش می توان علاوه بر سادگی و در دسترس بودن، به قیمت مناسب آن اشاره کرد. همچینین میزان درد در روش اپیلاسیون با موم سرد بسیار کمتر از موم گرم است و نیازی به آماده سازی وسایل ندارد.
اما این روش علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز است. به عنوان مثال، ممکن است پارچه و موم روی آن به خوبی به موها نچسبیده و به همین دلیل، پس از کشیدن پارچه موها به خوبی کنده نشوند. علاوه بر این، به کار بردن موم برای از بین بردن موهای زائد باقی مانده روی یک قسمت از پوست نیز می تواند منجر به التهاب پوست شود. توجه داشته باشید که احتمال به وجود آمدن موهای زیر پوستی در روش اپیلاسیون با موم سرد بیشتر است.

 

طرز استفاده از انواع موم های اپیلاسیون


طرز استفاده از موم خشابی


در گذشته نه چندان دور، یکی از رایج ترین روش های استفاده از موم اپیلاسیون بدین صورت بود که آن را گرم می کردند و با استفاده از کاردک، روی دست یا پارچه می زدند و سپس آن را در جهت مخالف می کشیدند. البته در بسیاری از سالن های اپیلاسیون و منازل نیز هنوز از این روش استفاده می شود. عیب این روش در سرد شدن موم بود که موجب اتلاف وقت و گرم کردن دوباره آن می شد. امروزه اما با پیشرفت علم، روش آسانی برای این کار ابداع شده که نام آن خشاب اپیلاسیون می باشد. شاید این سوال برایتان پیش آید که روش استفاده از موم خشابی به چه صورت است؟
برای از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از خشاب، به یک دستگاه موم گرم کن خشابی و موم خشابی با اسانس های مختلف نیاز خواهید داشت. موم خشابی را در دستگاه قرار داده و آن را به برق متصل کنید. چند دقیقه صبر کنید تا موم به خوبی شل و قابل استفاده شود.
در مرحله بعد، چسب روی خشاب را بردارید و دستگاه را روی محل مورد نظر در جهت رشد موها بکشید تا موم به خوبی روی پوست قرار گیرد. سپس پدهای مخصوص اپیلاسیون یا پارچه های نخی تمیزی را که به صورت نوارهای باریک بریده اید را روی محل مورد نظر قرار داده و کمی فشار دهید. در یک حرکت قدرتی، پارچه را در جهت مخالف رشد موها بکشید. کاربرد موم خشابی به همین راحتی است.


انواع موم های خشابی


امروزه موم های خشابی با عصاره های مختلفی روانه بازار شده اند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، خواص بسیاری برای پوست نیز دارند. در ادامه قصد داریم شما را با این موم ها آشنا کنیم.

موم خشابی عسلی

غنی شده با موم طبیعی عسل و انواع روغن های گیاهی با رنگ عسلی و کاملا طبیعی که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی داشته و رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند . دمای پایین آن اجازه استفاده از این محصول را برای افرادی که دارای مشکلات گردش خون می باشند داده است. یکی از بهترین برندهایی که موم عسلی را با بالاترین کیفیت و اصالت روانه بازار می کند، زوم آپ است. وکس های عسلی زوم آپ علاوه بر از بین بردن موهای زائد، پوست را آبرسانی کرده و در ترمیم آن بسیار موثر واقع می شوند.

موم خشابی آلوئه ورا

تهیه شده از روغن های گیاهی از جمله آلوورا که دارای اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری است و مانع خشکی و ترک خوردگی پوست می گردد. یک پیشنهاد خوب برای حذف موهای زائد با ضخامت بالا در مناطق حساس بدن می باشد. اگر به دنبال یک وکس آلوئه ورا خوب می گردید که از بروز التهاب در پوست شما جلوگیری کند، پیشنهاد رژلب به شما برند زوم آپ است. تا زمانی که از موم آلوئه ورا زوم آپ استفاده می کنید، این اطمینان خاطر را خواهید داشت که پوست شما پس از انجام اپیلاسیون، ملتهب نخواهد شد.

موم خشابی زیتونی

موم طبیعی غنی شده از روغن زیتون و اکسید تیتانیوم با فرمولی ویژه که مورد توجه حرفه ای ها می باشد.
آنتی اکسیدان های موجود در این روغن به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کرده از طرفی دی اکسید تیتانیوم ماده موثری برای التیام پوستهای آسیب دیده است.

موم خشابی رز

غنی شده از صمغ طبیعی درخت کاج و تیتانیوم دی اکسید که شامل مواد گیاهی مغذی و ویتامینهای D ، E ، A می باشد.
این محصول دارای حداکثر چسبندگی بوده و به راحتی موهای ریز را حذف کرده و دارای خاصیت لایه برداری عالی از پوست همراه با عطری ملایم و دلنشین می باشد.

موم خشابی طلایی

روغن های گیاهی به کار رفته در این محصولات بافتی نرم را ایجاد کرده ، اپیلاسیون راحت و بدون سوزش را میسر می سازد. ترکیب خاص این گروه پس از مصرف سبب درخشندگی و زیبایی پوست می گردد و از این رو مورد علاقه مصرف کنندگان می باشد.

 

انواع موم های خشابی زوم آپ

 

موم خشابی نقره ای

ترکیبی متفاوت و موثر که برای حذف موهای ضخیم در مناطق حساس بدن یک پیشنهاد عالی می باشد میزان چسبندگی مناسب این موم ، نرمی و درخشندگی جا مانده از اپیلاسیون آنرا مورد توجه مصرف کنندگان قرار داده است.

موم خشابی زغال اکتیو

غنی شده از موم طبیعی و رزین که دارای خواص ترمیمی و آرام بخشی به پوست می باشند. از طرفی زغال اکتیو موجود در این محصول آن را برای مصرف کنندگان متمایز نموده است. زغال موجود در این محصول با لکه برداری از سطح پوست و برداشتن لایه خشک و مرده پوستسبب رشد پوست جدید و درخشان و سفید شدن آن می گردد. خاصیت موم های ذغالی این است که می توان از آن به عنوان اسکراب و لایه بردار پوست نیز استفاده کرد. وکس های ذغالی زوم آپ این قابلیت را دارند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، سلول های مرده پوست را نیز برطرف کنند.

موم خشابی کاکائو

در این محصول ویژه از پودر کاکائو استفاده گردیده است که غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های B1 ، E ، C ، D است که به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست می باشند. بوی تند کاکائو در هنگام استفاده از این محصول همراه با اپیلاسیون نرم و موثر احساس دلنشینی را به جا خواهد گذاشت.


یکی از برندهای تولید کننده انواع موم های اپیلاسیون که بسیار هم خوب در این حوزه فعالیت می کند، زوم آپ می باشد که انواع موم های خشابی و شمع را روانه بازار کرده است. با خریداری محصولات زوم آپ می توانید تجربه بسیار لذت بخشی را از اپیلاسیون موهای زائد داشته باشید.


عوارض استفاده از موم های اپیلاسیون


احتمال بروز درد، سوختگی، حساسیت نسبت به پد و پارچه های مخصوص، انتقال بیماری ها و ویروس های خطرناک، پارگی پوست، خونریزی و خون مردگی، تغییر رنگ پوست و زیر پوستی در آمدن موها از جمله در از بین بردن موهای زائد با استفاده از روش اپیلاسیون بسیار رایج است.
خوشبختانه می توان با استفاده از راهکارهایی، احتمال بروز عوارض فوق را به حداقل رساند. به عنوان مثال، قبل ار انجام کار، به جهت رویش موها توجه کنید تا احتمال زیرپوستی شدن و چرکی شدن فولیکول مو کاهش یابد. سعی کنید قبل از مصرف، روی ناحیه کوچکی از بدن تست حساسیت را انجام دهید تا در صورت وجود حساسیت به مواد، پی به آن ببرید. علاوه بر این، حتما حرارت موم را قبل از تماس با بدن چک کنید.

 

عوارض و موارد احتیاط اپیلاسیون موهای زائد بدن


موارد احتیاط در استفاده از موم سرد، گرم و خشابی


- افرادی که پوست شان راحت تر دچار پارگی و شکنندگی می شود و تحت درمان قرار دارند، بهتر است از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده نکنند.
- از اپیلاسیون در نواحی بدن که دچار زگیل، عفونت قارچی و باکتریالی، آفتاب سوختگی، تحریک و ... هستند، حتما خودداری کنید.
- در صورتی که در حال مصرف داروی خاصی هستید، بهتر است قبل از انجام اپیلاسیون حتما با پزشک خود مشورت کنید.
- از به کار بردن موم گرم در نقاط حساس و آسیب دیده خودداری کنید و تا دو ساعت پس از آن، از رفتن به حمام، استخر و حمام آفتاب پرهیز نمایید.
- برخی از پزشکان، موم انداختن را به افراد مسن، بیماران مبتلا به دیابت، واریس و گردش خون ضعیف توصیه نمی کنند. احتمال بروز عفونت در این اشخاص بیشتر است.
- افراد باردار می توانند از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند ولی بهتر است قبل از آن با پزشک خود مشورت کنند.


چنانچه تمایل داشتید از موم های باکیفیت و استاندارد و همچین انواع شمع اصلاح صورت زوم آپ استفاده کنید، فقط کافیست با شماره تلفن ذیل تماس حاصل نمایید:

 

 


در مقاله طرز استفاده از انواع موم های اپیلاسیون به بررسی انواع موم ها و نحوه صحیح به کارگیری آن ها پرداختیم.  همچنین، عوارض از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از اپیلاسیون و موارد احتیاط آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گیرند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: