شنبه 04 اسفند 1397 - 17:44:08

پیدا کردن کرم ضد آفتاب مناسب

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

درست کردن کرم ضد آفتاب در خانه

 

نحوه خرید کرم ضد آفتاب مناسب


اگر تاکنون تنها ویژگی SPF در زمان خرید یک کرم ضد آفتاب برایتان حائز اهمیت بود، پس به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید تا به همه چیز درباره کرم ضد آفتاب پی ببرید. در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به بررسی نکات مربوط به کرم ضد آفتاب و نحوه پیدا کردن کرم ضد آفتاب مناسب بپردازیم.


بهترین ضد آفتاب چه خصوصیاتی دارد؟


بسیاری از کرم های ضد آفتاب در بازار وجود دارند که پوست شما را تنها در برابر اشعه های UVB محافظت می کنند؛ این در حالی است که قابلیت محافظت در برابر اشعه های خطرناک UVA را دارا نمی باشند. برای آن دسته از مخاطبانی که برایشان سوال پیش آمده تفاوت UVA با UVB چیست، می گوییم که:

اشعه های UVB خورشید موجب آسیب رساندن به لایه های سطحی پوست و آفتاب سوختگی می شود. در صورتی که اشعه های UVA موجب به وجود آمدن چین و چروک ها، پیری زودرس و آسیب به DNA پوست می شود. محققان طی بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که آن چه موجب بیماری های پوستی به ویژه سرطان می شود، اشعه های UVA است.
جهت پیشگیری از انواع بیماری های پوستی، بهتر است کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که قابلیت محافظت در برابر هر دو اشعه مضر خورشید را داشته باشد. برای این کار می توانند زمان خرید کرم ضد آفتاب به دنبال عبارت Board Spectrum باشید.
نکته مهم دیگر در خصوص بهترین کرم ضد آفتاب، میزان SPF آن است. این واژه مخفف عبارت Sun Protection Factor است و میزان محافظت از نور خورشید را تعیین می کند. میزان SPF را می توان در 15، 30، 50 و بیشتر یافت که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

SPF 15: این میزان قادر است جلوی یک پانزدهم اشعه های مضر آفتاب را بگیرد.
SPF 30: از برخورد 97 درصد اشعه های UVB با پوست جلوگیری می کند.
SPF 50: جلوی برخورد 98 درصد از اشعه های UVB با پوست را می گیرد.
خوب است بدانید که نتایج به دست آمده از تحقیقات سازمان غذا و داروی آمریکا حاکی از آن است که هیچ گونه ارزشی برای SPF بالاتر از 50 وجود ندارد.

برخی افراد نگران آن هستند که کرم ضد آفتاب مانع از دریافت کافی ویتامین D نباشد. بررسی های صورت گرفته نشان می دهند که کرم ضد آفتاب موجب جذب کمتر ویتامین D از طریق پوست می شود؛ اما این کاهش جذب به قدری نیست که نگران کننده باشد. برای جذب مستقیم نور خورشید بهتر است به زمان 5 الی 10 دقیقه در روز اکتفا کنید و مواد غذایی سرشار از این ویتامین را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه نمایید.


نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب


اکثر افراد روزانه یکبار از کرم ضد افتاب استفاده می کنند و بسیار خرسند هستند که به فکر سلامت پوست خود می باشند. در صورتی که اگر دقت بیشتری به خرج دهند، متوجه می شوند هنوز در معرض خطر آفتاب سوختگی و ناراحتی های پوستی ناشی از تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند. پس بهترین راه حل چیست؟

همواره به این نکته توجه داشته باشید که کرم ضد آفتاب باید آخرین مرحله از مراقبت های پوستی شما باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید از انواع کرم های مرطوب کننده یا ضد چروک استفاده کنید، این کار را باید قبل از زدن کرم ضد آفتاب انجام دهید. ضد آفتاب باید آخرین لایه پوششی روی پوست شما باشد تا محافظت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

 

بهترین زمان استفاده از کرم ضد آفتاب

بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب، 15 تا 30 دقیقه پیش از خروج از منزل است. ابتدا یک لایه از کرم را در تمام بخش های پوست به خوبی پخش کنید و با نوک انگشت ها به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. سپس یک لایه نازک دیگر از ضد آفتاب را روی پوست قرار دهید. این کار را هر جزء برنامه روتین روزانه خود قرار دهید و فراموش نکنید که حتی زیر سقف نیز به کرم ضد آفتاب نیاز خواهید داشت.
اگر قصد استفاده از کرم پودر را نیز داشتید، بهتر است پس از زدن ضد آفتاب حدود 3 الی 5 دقیقه صبر کنید و سپس به سراغ کرم پودر بروید. کرم پودر را به نرمی و با حرکات رو به پایین فشار دهید تا لایه ضد آفتاب از بین نرود. حتی می توانید از انواع کرم پودرهای حاوی ضد آفتاب نیز استفاده کنید؛ به شرط آن که در مصرف آن دست و دلبازانه برخورد کنید.
در صورت شستن صورت، تعریق زیاد، شنا کردن و ... باید دوباره از کرم ضد آفتاب استفاده شود. در صورتی که مدت زمان زیادی را در برابر نور خورشید قرار دارید، هر 2 الی 4 ساعت نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. از آن جایی که ابرها قادر به جذب اشعه ماوراء بنفش نیستند، باید در این هوا نیز کرم ضد آفتاب خود را به پوست بزنید.


تاثیر کرم ضد آفتاب برای پوست چیست؟


استفاده از کرم های ضد آفتاب علاوه بر همه افراد، برای افرادی که پوست خود را لیزر کرده اند یا درمان های لایه برداری انجام می دهند، بسیار ضروری است. ضد آفتاب نقش به سزایی در کاهش پیری زودرس پوست و ابتلا به سرطان دارد. پزشکان توصیه می کنند خانم ها به جای مصرف مواد آرایشی مضر مانند کرم پودرهای سنگین و پودرهای آرایشی، از کرم ضد آفتاب استفاده کنند تا مانع از بسته شدن منافذ باز پوست و عدم خروج سموم از آن شده و در نتیجه از بروز پیری زود رس جلوگیری به عمل آورند.

 

فواید کرم ضد آفتاب


اگر از کرم ضد آفتاب استفاده نکنیم، چه بلایی به سرمان می آید؟


آیا می دانید 90 درصد از پیری پوست بر اثر نور خورشید ایجاد می شود؟ افرادی که روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند و آن را مدام تمدید می نمایند، در خطر کمتری از این عارضه قرار دارند. علاوه بر پیری پوست، عوارض دیگری هم هستند که در صورت عدم استفاده از کرم ضد افتاب به سراغ تان می آیند:

بروز خال های جدید

هر چه بیشتر در معرض نور خورشید قرار داشته باشید، شاهد لکه های پوستی بیشتری نیز خواهید بود. در واقع سلول های ملانین در پوست موجب تیره شدن پوست در مواجه با امواج خورشید خواهند شد. چنانچه این سلول ها در یک جا انبوه شوند، خال های جدیدی ایجاد خواهند شد. افرادی که رنگ پوست روشنی دارند نیز بیشتر از سایرین در معرض کک و مک و خال خواهند بود.

مسن تر دیده شدن

افرادی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند، بیشتر از دیگران در معرض پیری زودرس پوست قرار دارند. اگر می خواهید زیبایی و درخشش پوست خود را حفظ کنید، بهتر است روی کرم ضد آفتاب هزینه کنید و آن را مرتبا در طول روز تمدید نمایید.

بروز آفتاب سوختگی

اولین نشانه آسیب نور خورشید، آفتاب سوختگی است که شامل سوختگی های روی پوست می باشد. این سوختگی ها معمولا با نقاط قرمز رنگ و خارش هایی خود را نشان می دهند. حتی ممکن است در اثر شدت سوختگی وارده، شاهد تاول هایی نیز باشید. بهتر است قبل از آن که دچار این عارضه دردناک شوید، شروع به استفاده از ضد آفتاب کنید.


ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان


برخلاف تصور عموم مبنی بر این که در فصل زمستان نیازی به استفاده از کرم های ضد آفتاب نیست، باید گفت حتی لزوم استفاده از این کرم های در هوای ابری زمستان بیشتر است. دلیل این موضوع نیز افزایش تاثیرپذیری اشعه مضر آفتاب در هوای ابری ذکر شده است. چنانچه در فصل زمستان روی زمین برف نشسته باشد، مقادیر زیادی از اشعه مضر آفتاب منعکس شده و اثرات مضر خود را حتی بیشتر از زمان تابش مستقیم نور می گذارد. بهتر است نیم ساعت قبل از خروج از منزل کرم ضد آفتاب خود را بزنید و این موضوع درباره همه گروه سنی صدق می کند.

 

فواید مصرف کرم ضد آفتاب در زمستان

 

تنها استفاده از کرم ضد آفتاب کافی نیست


استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در مقادیر زیاد و تمدید به موقع آن به این معنا نیست که شما می توانید تا هر چقدر که تمایل دارید آفتاب بگیرید. در صورتی که زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانید، خطر ابتلا به سرطان پوست و سایر مشکلات را در خود افزایش داده اید. شاید جالب باشد بدانید که حتی لباس های شما نیز نمی توانند شما را به طور کامل ز اثرات مخرب نور آفتاب محافظت کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که لباس های با الیاف پنبه تنها به اندازه اس پی اف 4 کارایی دارد. پس بهتر است علاوه بر مصرف کرم ضد افتاب نکات دیگری را نیز رعایت کنید:

- تا حد امکان سعی کنید در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و بیشتر در سایه ها بمانید.
- از آن جایی که در محدوده زمانی 10 صبح تا 4 بعد از ظهر سطح اشعه ماوراء بنفش بسیار بالاتر می باشد، پس بهتر است در این بازه زمانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
- حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا از چشمان خود نیز در برابر نور آفتاب محافظت کرده باشید.
- بهتر است در فصل تابستان از لباس های تیره و تنگ با بافت محکم استفاده نکنید.
- بهتر است از کلاه های با لبه های بلند یا سایبان هایی که صورت را در برابر آفتاب محافظت می کنند، استفاده نمایید.
- نقاطی از بدن یا صورت که چندان قابل مشاهده نیستند را از قلم نیندازید. گوش ها، دست ها، گردن و ... از جمله این مناطق هستند. از آن جایی که لب ها نیز می توانند دچار آسیب ناشی از نور خورشید شوند، می توانید از انواع بالم لب حاوی ضد آفتاب استفاده کرده و مرتب آن را تمدید نمایید.
- تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. این محصول در طولانی مدت اثر خود را از دست داده و بی فایده می شود. پس سعی کنید ضد آفتاب را در بازه زمانی معین خود استفاده نمایید.


تهیه کرم ضد آفتاب خانگی


امروزه برندهای بسیار خوبی از کرم ضد آفتاب در بازار موجود هستند؛ اما بدون شک، کرم های ضد آفتاب خانگی با ترکیبات طبیعی، تاثیر بهتری روی پوست خواهد داشت. علاوه بر این، عوارض ناشی از مواد شیمیایی به کار رفته را نیز کاهش می دهد. پزشکان دانشگاه ایالت میسوری طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که اکثر کرم های ضد آفتاب دارای ترکیب اکسید روی هستند که هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند تولید رادیکال های آزاد کند. این موضوع می تواند در تخریب سلول های پوستی بسیار موثر باشد.

 

طرز تهیه کرم ضد آفتاب در منزل

 

نحوه تهیه کرم ضد آفتاب در منزل

محققان جهت رفع این مشکل، استفاده از کرم های ضد آفتاب خانگی و دست ساز را پیشنهاد می کنند که از روغن دانه تمشک، روغن دانه هویج، روغن سویا و انواع دیگر روغن ها مانند روغن نارگیل و زیتون تهیه می شود. جالب است بدانید که اکثر این روغن دارای SPF طبیعی هستند و هیچ عارضه ای را از بابت مواد شیمیایی نخواهند داشت. به عنوان مثال، روغن دانه تمشک دارای SPF بین 28 تا 50 است. روغن سبوس گندم و دانه سویا نیز به ترتیب دارای اس پی اف های 20 و 10 هستند.
برای تهیه ضد آفتاب خانگی می توانید روغن های مذکور را با روغن نارگیل یا کره کاکائو ترکیب کرده و داخل یک بطری شیشه ای بریزید. برای ضد آفتاب شدن این ترکیب می توانید مقداری موم به آن اضافه کنید. علاوه بر این می توانید 5 تا 10 قطره از هر کدام از روغن های گیاهی مورد نظر خود را به این ترکیب اضافه کنید. سپس درب شیشه را ببندید و آن را داخل تابه پر از آب قرار دهید. تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا ترکیبات داخل آن به آرامی ذوب و نرم شوند. پس از مدتی، شیشه را از آب بیرون آورده و در دمای اتاق قرار دهید تا به آرامی خنک شود. می توانید از این ترکیب در فصل تابستان به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی و سالم استفاده نمایید.

در مقاله پیدا کردن کرم ضد آفتاب مناسب به بررسی مشخصات بهترین محصول و نحوه استفاده از آن پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود. چنانچه تجربه جدید از مصرف انواع کرم های ضد آفتاب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: