دوشنبه 06 اسفند 1397 - 16:06:40

آموزش آرایش صورت ایرانی

آموزش کشیدن صحیح خط چشم

رنگ رژلب متناسب با رنگ پوست

 

آموزش آرایش صورت ایرانی


از دیرباز تاکنون، زیبایی و آراستگی خانم های ایرانی زبان زد مردم سراسر جهان است. بانوان ایرانی به خوبی می دانند که زیبایی در سادگی است و با ساده ترین روش و کم ترین مواد آرایشی نیز می توان زیبایی طبیعی داشت. در مقاله آموزش آرایش صورت ایرانی قصد داریم هر چه را که لازم است درباره آرایش صورت مختص بانوان ایرانی بدانید، ارائه دهیم. با ما همراه باشید.


مرحله اول آرایش صورت ایرانی: آماده سازی پوست


اگر می خواهید آرایش زیبا و بی نقص داشته باشید، ابتدا باید پوست خود را آماده سازی کنید تا مواد آرایشی به خوبی با هم ادغام شوند و جلوه طبیعی داشته باشند. برای این کار ابتدا صورت خود را با آب و تونر مناسب بشویید و با استفاده از حوله به صورت ضربه ای خشک کنید. توجه داشته باشید که هرگز نباید حوله را محکم روی پوست بکشید؛ چون احتمال بروز التهاب و آکنه افزایش می یابد.


مرحله دوم آرایش صورت ایرانی: زیر سازی آرایش


بعد از این که نسبت به پاکیزگی کامل پوست خود اطمینان حاصل کردید، کمی مرطوب کننده به صورت بزنید. مرطوب کننده را به آرامی و با نوک انگشت به صورت دورانی ماساژ دهید. بهتر است حدود 15 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شده و آن را آبرسانی کند. حال می توانید از پرایمر استفاده کنید. این محصول آرایشی قادر است نواقص و عیوب پوست را به خوبی بپوشاند و نتیجه مطلوبی از آرایش صورت ایرانی به جای بگذارد. علاوه بر این، موجب افزایش ماندگاری و جلوه بهتر آرایش نیز می شود. پرایمر را به طور یکنواخت در همه جا پخش کنید. از گونه ها تا بینی، پیشانی و گونه ها همه نقاط را می توانید پرایمر بزنید. برای ناحیه دور پلک می توانید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلری را انتخاب کنید که تناژ آن با کرم پودر شما تناسب داشته باشد. حتی می توانید از کانسیلر یک یا دو درجه روشن تر نیز استفاده کنید.


مرحله سوم آرایش صورت ایرانی: زدن فوندیشن


انتخاب کرم پودر مناسب نیاز به دقت بالایی دارد. برای انتخاب کرم پودر ابتدا باید به نوع پوست خود دقت کنید. اگر دارای پوست چرب هستید، انواع کرم پودرهای بدون چربی یا Oil Free گزینه مناسبی هستند. اما اگر دارای پوست خشک هستید، در انتخاب و خریداری کرم پودرهای حاوی روغن مجاز هستید. رنگ کرم پودر نیز باید همرنگ با پوست شما باشد. برای اطمینان از این موضوع، بهتر است زمان تست محصول، مقداری از آن را به ناحیه زیر استخوان غبغب بمالید و رنگ آن را با پوست خود مقایسه نمایید.

 

 

نحوه زدن کرم پودر

کرم پودر را روی تمام نواحی صورت بزنید و با استفاده از یک براش آرایشی یا پد لاتکس، آن را به آهستگی فید کنید. جهت عدم نمایش تفاوت رنگ بین پوست صورت با گردن، بهتر است کرم پودر را به گردن تان نیز بزنید. سپس یک پنکک همرنگ برداشته و یک لایه نازکی از آن را روی کرم پودر بزنید. این کار باعث می شود آرایش شما ماندگاری بالاتری داشته باشد. البته اگر قصد دارید آرایش تخصصی تری داشته باشید، می توانید از انواع پودرهای فیکس یا فیکساتورها نیز استفاده نمایید. سعی کنید پودر تثبیت کننده را با استفاده از قلم موهای بزرگ بزنید تا آرایش جلوه طبیعی تری داشته باشد.


مرحله چهارم آرایش صورت ایرانی: آرایش چشم


آرایش صحیح چشم به این صورت است که طبق فرم و حالت چشم انجام شود. پس از آن که نوع سایه متناسب با فرم چشم های خود را یافتید، دست به کار شوید و با استفاده از یک رنگ خنثی، خط پشت پلک خود را مشخص نمایید. سپس با استفاده از یک رنگ تیره تر، انتهای چشم های خود را سایه بزنید. اگر تمایل دارید چشم های خود را درشت تر نشان دهید، می توانید با استفاده از یک رنگ روشن و شاین، گوشه های داخلی چشم را سایه بزنید.
اگر به درستی از سایه چشم استفاده کنید، چهره شما شاداب تر به نظر خواهد رسید. در مقابل، استفاده نادرست از سایه می توان چشمان شما را غیرطبیعی و کوچک تر از آن چه هست نشان دهد.

توجه به حالت طبیعی چشم ها

تعیین نوع چشم، پایه اصلی آرایش چشم مطلوب است. همان طور که در بخش قبل درباره کشیدن خط چشم برای مدل های مختلف چشم صحبت کردیم، در سایه زدن نیز باید به این اصل توجه ویژه نشان دهید. به عنوان مثال اگر دارای چشم های روکش دار هستید، باید گوشه های داخلی چشم را سایه روشن کار کنید تا بزرگ تر جلوه داده شوند.

برقراری تعادل و هماهنگی در چهره

در آرایش صورت یک نکته مهم و اساسی وجود دارد و آن برقراری تعادل میان چشم و لب است. بدین معنی که اگر در سایه چشم از رنگ های تیره استفاده کردید، بهتر است برای رنگ رژلب از رنگ های ملایم تر استفاده کنید و بالعکس. تاثیر پذیری سایه چشم در حالت چهره می تواند تا حد زیادی در تاثیر پذیری رژلب نزدیک باشد.

پیروی از مد در صورت امکان

متخصصان حوزه آرایش به این نتیجه رسیده اند که قواعد سنتی آرایش چشم، صورت را پیرتر نشان می دهد. یکی از این قواعد سنتی، تیره تر کردن بخش های داخلی چشم و کم رنگ کردن بخش های بیرونی است که در متدهای جدید به صورت برعکس مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از رنگ های ملایم و شاد به عنوان سایه چشم می تواند تاثیر بسیاری در شادابی و طراوت چشم ها داشته باشد.

عدم استفاده از رنگ های خیلی تیره

تیره کردن چشم ها می توان برای برخی افراد کاربردی بوده و جلوه خوبی داشته باشد؛ این در حالی است که زیاده روی از سایه های تیره در برخی افراد می تواند جلوه معکوس داشته باشد. در واقع این کار نه تنها باعث می شود چشم ها کوچک تر از آن چه هستند نشان داده شوند، بلکه صورت را نیز پیرتر نشان خواهد داد.

 

آموزش آرایش صورت ایرانی

 

کشیدن خط چشم

اگر فرد مبتدی هستید، بهتر است از انواع خط چشم های ماژیکی و مدادی استفاده کنید. نحوه کشیدن خط چشم با استفاده از این محصولات بدین صورت است که از گوشه داخلی چشم شروع به کشیدن کنید و آن را تا امتداد چشم ادامه دهید. اما اگر شخص حرفه ای هستید یا حداقل می خواهید ریسک انجام آن را بپذیرید، می توانید از خط چشم مویی استفاده کنید. نحوه کشیدن خط چشم مویی درست برخلاف ماژیکی و مدادی، از انتهای پلک شروع شده و به سمت ابتدای آن ادامه پیدا می کند. در نهایت می توانید داخل پلک های پایین را مداد سفید بزنید تا درشت تر به نظر برسد.

کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی

نحوه تشخیص چشم بادامی بدین صورت است که گوشه داخلی و خارجی چشم های بادامی معمولا در یک سطح قرار دارند و فاصله بین گوشه های داخلی چشم به اندازه طول چشم می باشد. برای این مدل چشم یک خط باریک در پلک بالای چشم بکشید. خط چشم را از گوشه داخلی چشم آغاز کرده و آن را تا امتداد گوشه خارجی چشم ادامه دهید. بهتر است در کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی، دنباله نکشید تا چشم ها بزرگ تر و زیباتر نشان داده شوند.

کشیدن خط چشم برای چشم های پف دار

این مدل چشم ها به دلیل این که دارای پف هستند، معمولا کوچک تر نشان داده می شوند. به همین دلیل باید تا جایی که می توانید به مژه ها حجم دهید. از خط چشم تیره استفاده کنید و آن را به صورت پهن روی پلک بالا بکشید.

کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

چشم های درشت به اندازه کافی جذاب و گیرا هستند؛ پس تنها کاری که شما برای کشیدن خط چشم باید انجام دهید آن است که یک دنباله یک سانتی بالای پلک بکشید تا چشم کشیده تر نشان داده شود.

کشیدن خط چشم برای چشم های کشیده

یکی از جذاب ترین مدل های چشم، نوع کشیده است که البته زمان کشیدن خط چشم باید دقت زیادی به خرج دهید تا باریک دیده نشود. می توانید برای آن که چشم کمی درشت تر نشان داده شود، خط چشم را با فاصله کوتاهی از خط مژه بکشید.

کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک

اگر فاصله بین چشم های شما کمتر از عرض یک چشم باشد، پس دارای فرم چشم های نزدیک هستید. هدف ما از کشیدن خط چشم در این نوع چشم ها این است که آن ها را با فاصله بیشتر نشان دهیم. برای این کار خط را با کمی فاصله از گوشه داخلی چشم ها بکشید. انتهای خط چشم را نیز دنباله بکشید.

 

انواع مدل های خط چشم

 

مژه مصنوعی و ریمل

مژه مصنوعی ها را با استفاده از یک موچین به آرامی از بسته خود در بیاورید تا خراب نشوند. ابتدا چسب مخصوص مژه را در یک ظرف جدا ریخته و سپس با استفاده از یک ابزار نوک تیز، مقداری از آن را روی مژه مصنوعی بزنید. توجه داشته باشید که هیچ گاه به یک باره چسب را روی مژه مصنوعی نریزید؛ چون ممکن است بیش از حد خارج شود و کل مژه را آغشته به چسب نماید. بعد از این که مژه را چسباندید، روی آن ریمل بزنید. می توانید این کار را چند بار تکرار کنید. مژه های پلک پایین را نیز ریمل بزنید تا جلوه چشم ها چند برابر شود.


مرحله پنجم آرایش صورت ایرانی: طراحی ابرو


هیچ گاه برای ابروهایتان قاب نکشید. ابتدا با استفاده از مداد ابرو، دور ابروهایتان را یک خط بسیار نازک و طبیعی بکشید. سپس با استفاده از سایه ابرو، نواحی خالی آن را پر کنید. بهتر است قسمت تاج ابرو کمی کمرنگ تر از آرک و دنباله ابرو باشد تا طبیعی تر جلوه کند.


مرحله ششم آرایش صورت ایرانی: زدن رژگونه


اگر قصد دارید برای آرایش روزمره رژگونه بزنید، می توانید رنگی متناسب با تناژ پوست و رژلب خود انتخاب و روی استخوان گونه بزنید. اما اگر قصد دارید آرایش حرفه ای تری داشته باشید، مراحل زیر را انجام دهید:
ابتدا زیر استخوان گونه را با استفاده از یک رنگ تیره تر، خط بیندازید و به خوبی فید کنید. سپس رژگونه را روی استخوان گونه بزنید و با قلمو به خوبی پخش کنید تا مرزی بین دو رنگ وجود نداشته باشد. این کار باعث می شود گونه های شما پر تر و زیباتر به نظر برسد. در آخر نیز یک شدو شاین بردارید و با استفاده از انگشت به بالای استخوان گونه بزنید. می توانید شدو را روی بینی و بالای لب نیز بزنید تا صورت را درخشان و جذاب نشان دهد.

 

نحوه انتخاب رنگ رژلب


مرحله هفتم آرایش صورت ایرانی: زدن رژلب


اگر می خواهید رژلب شما تا ساعت های طولانی روی لب شما بماند، ابتدا یک خط لب به رنگ پوست برداشته و دور خطوط لب را تعیین کنید. بسته به سلیقه خود می توانید خط لب را روی خطوط اصلی لب بکشید یا اگر تمایل به بزرگ تر نشان دادن یا برطرف کردن عیوب آن دارید، طراحی انجام دهید. سپس خط لب رنگ رژلب را برداشته و خطوط مورد نظر خود را بکشید. سپس با استفاده از همان خط لب، داخل لب را نیز پر و یکدست کنید. حال رژلب را روی لب بزنید. برای این کار می توانید از قلم مخصوص استفاده کنید تا رژلب شما از خط بیرون نزند.
یک دستمال کاغذی بردارید و به آرامی روی لب ها قرار دهید. لب ها را روی دستمال بفشارید. دوباره رژلب خود را بزنید. انجام این عمل کمک می کند ماندگاری رژلب شما تا ساعت های طولانی افزایش یابد. در صورت تمایل می توانید از برق لب نیز استفاده کنید.

رنگ رژلب متناسب با پوست روشن

ممکن است این احساس در افراد با پوست روشن به وجود بیاید که رنگ پریده به نظر می رسند؛ از این رو بهتر است رژلب هایی به رنگ هلویی و صورتی ملایم استفاده کنند. قرمز هم گزینه خوبی محسوب می شود.

رنگ رژلب متناسب با پوست معمولی

انواع رنگ های شرابی، مسی، بنفش و نارنجی برای این رنگ پوست بسیار جذاب هستند. رنگ های ارغوانی و تمشکی نیز زیبایی شگفت انگیزی به چهره های با رنگ پوست معمولی خواهد بخشید.

رنگ رژلب متناسب با پوست های سبزه و تیره

افرادی که دارای پوست تیره هستند، دست بازتری در انتخاب رنگ های جیغ و پررنگ برای رژلب خود دارند. بنفش تیره، شرابی، زرشکی، آلویی و ... از جمله این رنگ ها محسوب می شوند.

 

در مقاله آموزش آرایش صورت ایرانی به ارائه کلیه نکات مورد نیاز برای انجام یک آرایش کامل و بدون نقص پرداختیم. چنانچه تجربه منحصر به فردی از آرایش صورت ایرانی داشتید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: