شنبه 18 اسفند 1397 - 15:01:29

اپیلاسیون ناحیه تناسلی در خانه و خطرات آن

آموزش اپیلاسیون ناحیه تناسلی در منزل

عوارض وکس ناحیه تناسلی

 

اپیلاسیون ناحیه تناسلی


تمیز کردن موهای زائد ناحیه تناسلی با استفاده از روش اپیلاسیون، روشی است که به دلیل طولانی شدن مدت زمان رشد مجدد، بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که روش اپیلاسیون را برای از بین بردن موهای زائد خود برگزیده اید، خوب است بدانید که اگر انجام این کار به درستی صورت نگیرد، می توان خطرات بسیاری را در پی داشته باشد. در مقاله اپیلاسیون ناحیه تناسلی و روش های انجام آن قصد داریم به کلیه نکات در این مورد بپردازیم. با ما همراه باشید.


تفاوت اپیلاسیون ناحیه تناسلی با سایر قسمت های بدن


اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، باید بگوییم که اولین تجربه اپیلاسیون ناحیه تناسلی چندان جالب نخواهد بود. وکس یا اپیلاسیون نقاط حساس بدن، کمی متفاوت تر از سایر نقاط خواهد بود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
اگر می خواهید درد ناحیه تناسلی حین انجام اپیلاسیون کاهش یابد، بهتر است اجازه دهید موهای این قسمت به اندازه نیم سانت برسد و سپس نسبت به انجام وکس اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که موهای خیلی بلند نیز امکان انجام صحیح اپیلاسیون را از شما سلب می کنند. بهتر است پیش از انجام اپیلاسیون ناحیه تناسلی نوع وکس مورد استفاده در این روش را انتخاب کنید. موم خشابی یکی از بهترین گزینه ها برای انجام اپیلاسیون نقاط حساس بدن است.
توجه داشته باشید که پوست در سه روز قبل از آغاز دوره پریودی حساس است؛ پس از این زمان تا پایان دوره عادت کاهیانه از انجام وکس ناحیه تناسلی خودداری کند. آب گرم موجب باز شدن منافذ باز پوست می شود و روند انجام اپیلاسیون را تسهیل می بخشد. علاوه بر این، درد حاصل از اپیلاسیون را نیز کاهش می دهد.
همان طور که می دانید، در اپیلاسیون ناحیه تناسلی باید لباس های نیمه پایینی بدن خود را در بیاورید. ممکن است این کار در اولین جلسه از اپیلاسیون ناحیه تناسلی برایتان دشوار باشد. اما اگر با خودتان فکر کنید که اپیلاسیون کارها روزانه با 100 نفر مانند شما روبرو می شوند، انجام این کار برایتان راحت تر خواهد بود.
حفظ بهداشت ناحیه تناسلی از سایر نقاط بدن مهم تر است. برای حفظ بهداشت می توانید در چنین شرایطی لباس زیر یک بار مصرف بپوشید تا در معرض محیط سالن آلوده نشده و دور انداخته شود. برخی افراد بیش از دیگران درد را احساس می کنند و ناحیه تناسلی آن ها تحت عوامل گوناگونی همچون لطافت، ظرافت پوست، نوع، حجم و ضخامت مو، آسیب بیشتری می بیند. اما معمولا در همه افراد موهای این قسمت محکم تر بوده و قرمزی و آسیب آن بیشتر از سایر نقاط است.
پوست پس از انجام اپیلاسیون، قرمز و تحریک می شود. توجه داشته باشید که پس از انجام وکس ناحیه تناسلی، از لباس های گشاد استفاده کنید تا برخورد کمتری با پوست داشته باشد. بهتر است تا بهبودی کامل التهاب و قرمزی پوست، از رابطه جنسی خودداری کنید. چرا که اصطکاک با این ناحیه موجب سوزش بیشتر و افزایش مدت زمان بهبودی می شود.

 

تفاوت اپیلاسیون ناحیه تناسلی با سایر نقاط بدن


آموزش اپیلاسیون ناحیه تناسلی


در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب با نحوه صحیح اپیلاسیون ناحیه تناسلی آشنا خواهید شد.

رشد کافی موها

برای آن که از نتیجه اپیلاسیون راضی باشید، باید اجازه دهید موها به اندازه کافی رشد کنند. موهای ناحیه تناسلی باید حداقل نیم سانت رشد کرده باشند تا درد کمتری ایجاد شود. دقت داشته باشید که اگر موها خیلی کوتاه یا بلند باشند، این کار به درستی انجام نخواهد شد.

لایه برداری پوست

اگر قبل از انجام وکس، پوست خود را لایه برداری کنید، لایه های مرده از روی آن برداشته شده و نتیجه بهتری کسب خواهد شد. البته جهت پیشگیری از التهاب و تحریکات، بهتر است لایه برداری پوست را 20 الی 24 ساعت قبل از اپیلاسیون انجام دهید.

توجه به میزان گرمای وکس

وکس را تا درجه حرارت مشخص گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید. توجه داشته باشید که اگر وکس را بیش از حد گرم کنید، پوست شما علاوه بر این که می سوزد، موم در همه جا چکه خواهد کرد و محیط را کثیف می کند. در مقابل، اگر موم خیلی سرد و سفت نیز باشد، به سختی می توان آن را روی پوست مالید و موها را از بین برد. جهت اطمینان از میزان گرمای وکس، مقداری از آن را روی دست بمالید.

انتخاب جهت درست موها

یکی از مهم ترین نکاتی که باید حین انجام اپیلاسیون به آن توجه کنید، قرار دادن موم در جهت رویش موها و کندن آن ها در خلاف جهت است. همانند آرایشگران حرفه ای، مقداری موم را با استفاده از کاردک برداشته و در جهت موها روی بدن بکشید. سپس پد مخصوص اپیلاسیون یا پارچه را روی محل قرار دهید. دست خود را کمی روی پارچه بمالید تا پارچه ماده وکس را به خوبی جذب خود کند و سپس آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید. اگر پد به خوبی به موم چسبیده باشد، موهای بیشتری را با خود جدا خواهد کرد. می توانید پوست ناحیه ای قصد انجام اپیلاسیون دارید را با دست دیگرتان محکم بکشید تا موها آسان تر کنده شده و درد کمتری داشته باشد. فراموش نکنید که لازم نیست هر دفعه میزان زیادی از وکس را روی محل مورد نظر بریزید؛ اگر مقدار کمتری را روی محل کوچکتری بمالید، نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

مرطوب سازی بعد از انجام اپیلاسیون

یکی از بخش های مهم اپیلاسیون که اکثر خانم ها توجه چندانی نسبت به آن نشان نمی دهند، مرطوب سازی پوست است. برای این کار می توانید کمی روغن بچه را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی پوست بمالید. بدین ترتیب هر گونه وکس که روی پوست باقی مانده است، پاک و پوست شما آبرسانی خواهد شد.

پوشیدن لباس راحت و آزاد

همان طور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، بهتر است بعد از انجام اپیلاسیون، لباس های گشاد و نخی بپوشید تا التهاب و قرمزی به وجود آمده زودتر بهبود یابد. پوشیدن لباس های جذب باعث ایجاد خراش و التهاب روی پوست خواهد شد؛ چرا که ناحیه تناسلی تا ساعت ها پس از انجام وکس ملتهب خواهد بود.

 

آموزش وکس ناحیه تناسلی بدن


خطرات و بیماری های اپیلاسیون ناحیه تناسلی


چنانچه انجام اپیلاسیون ناحیه تناسلی طبق اصول و قوانین پیش نرود، می تواند موجب بروز آزردگی در پوست، نفوذ باکتری ها و ویروس ها از محل زخم به داخل بدن شوند و ابتلا به بیماری های خطرناکی را به دنبال داشته باشند. از این رو بر آن شدیم تا با ارائه خطرات و بیماری های اپیلاسیون ناحیه تناسلی، شما را از این امر آگاه کنیم.
چنانچه در اپیلاسیون ناحیه تناسلی از لوازم یک بار مصرف و استریل شده استفاده نشود، خطر انتقال انواع بیماری های آمیزشی و غیر آمیزشی وجود دارد. یکی از شایع ترین این بیماری ها، مولوسکوم است که در آن، سر تا سر ناحیه تناسلی با ضایعات جلدی مواجه می شود. ابتلا به این عارضه، می تواند خطر ابتلا به بیماری آمیزشی زگیل تناسلی را نیز افزایش دهد. از آن جایی که اپیلاسیون موجب ایجاد خراش هایی در سطح پوست می شود، راه ورود میکروارگانیسم ها به ویژه ویروس هایی نظیر ایدز و زگیل تناسلی را افزایش می دهد.


خطرات اپیلاسیون ناحیه تناسلی به علت عدم رعایت بهداشت


همواره به این نکته توجه داشته باشید که اکثر اپیلاسیون کارها از دانش مورد نیاز برای انجام این کار برخوردار نیستند. فرد انجام دهنده اپیلاسیون باید دارای دانش کافی از طرز انتقال بیماری ها، روش استریل کردن وسایل، محلول های مورد استفاده جهت استریل کردن و روش های آن را دارا باشد. متاسفانه اکثر افراد اپیلاسیون کار، حتی مسائل ایمنی پایه در بهداشت فردی را نیز رعایت نمی کنند. به طور مثال، اگر مراجعه کننده قبل از شما به ویروس ایدز مبتلا بوده و دست های شخص اپیلاسیون کار در حین کار به خون او آلوده شده باشد، سپس با همان دست ها به اپیلاسیون موهای زائد شما بپردازد، امکان انتقال ویروس HIV به بدن شما بسیار زیاد است.

 

خطرات و عوارض اپیلاسیون ناحیه تناسلی


رعایت بهداشت در اپیلاسیون ناحیه تناسلی


برای رعایت بهداشت در انجام این کار، بهتر است وسایل مورد استفاده و ملحفه همگی یکبار مصرف باشند و تختی که مشتری روی آن می خوابد، استریل شود. معمولا تخت های مخصوصی که برای اپیلاسیون مورد استفاده قرار می گیرند دارای یک روتختی پلاستیکی هستند که قیمت نسبتا گرانی داشته و تعویض آن برای اپیلاسیون کار چندان به صرفه نمی باشد. از طرفی، جهت پیشگیری از انتقال میکروب و بیماری ها، معمولا از یک روتختی پارچه ای یکبار مصرف استفاده می شود. انجام این کار می تواند تا حدودی شما را از بیماری ها در امان نگاه دارد؛ اما این پارچه ها به حدی نازک هستند که احتمال انتقال ویروس و بیماری حتی با وجود استفاده از آن نیز وجود دارد. بهترین راهکار برای حل این مشکل آن است که از اپیلاسیون کار بخواهید مقابل خودتان، روکش پلاستیکی را با پنبه و الکل استریل کند. بعد از این که تخت خشک شد، روکش یکبار مصرف پارچه ای را روی آن بیندازید و با خیال راحت اپیلاسیون را آغاز کنید.
از آن جایی که هزینه مصرف وسایل یکبار مصرف بسیار بالا است و سود اپیلاسیون کارها را کاهش می دهد، اکثر آن ها ترجیح می دهند لوازم را به طور مشترک میان مشتریان استفاده کنند. جهت پیشگیری از این موضوع بهتر است از اپیلاسیون کار خود خواهش کنید که تمامی وسایل یکبار مصرف را مقابل روی خودتان از بسته بندی خارج کند.

 

رعایت نکات بهداشتی در اپیلاسیون ناحیه تناسلی


مزایای اپیلاسیون ناحیه تناسلی


اپیلاسیون موهای زائد، موها را از ریشه جدا می کند؛ به همین دلیل باعث می شود موها دیرتر رشد کنند. مدت زمان رویش مجدد موها در روش اپیلاسیون، گاها تا 3 یا 4 هفته نیز به طول می انجامد. برخی تحقیقات حاکی از آن هستند که استفاده از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد می تواند قطر موها را کم کرده و رنگ آن ها را نیز کمرنگ تر کند. این روش قادر است نوک موها را از حالت تیز که معمولا به دلیل تیغ زدن های مداوم پدید می آید، به حالت اولیه برگرداند.


معایب اپیلاسیون ناحیه تناسلی


تا اینجا در مورد مزایای روش اپیلاسیون صحبت کردیم؛ و اما مضرات این روش چیست؟ احتمالا با استفاده از روش اپیلاسیون، با درد شدیدی مواجه خواهید شد. البته این درد با مرور زمان و نازک شدن ریشه موها، کمتر خواهد شد. برخی افراد نسبت به موم یا پارچه استفاده شده در این روش، حساسیت دارند. پس بهتر است در صورت بروز حساسیت یا التهاب غیر عادی، از ادامه این کار خودداری کنید. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، در روش اپیلاسیون احتمال انتقال بیماری های ویروسی وجود دارد. البته در صورت رعایت کلیه نکات بهداشتی، از هرگونه عفونت و بیماری در امان خواهید بود.
یکی از مواردی که بسیاری از خانم ها با آن مشکل دارند، احتمال فرو رفتن مو به داخل پوست پس از انجام اپیلاسیون است. متاسفانه راه حلی برای این موضوع وجود ندارد و اگر تمایل به انجام این روش دارید، باید خود را آماده هر گونه فولیکولیت یا همان فرو رفتن مو به داخل پوست کنید. در برخی خانم ها هم احتمال بروز کهیر وجود دارد که بهتر است سریعا به پزشک مراجعه شود.
انجام اپیلاسیون به افراد دیابتی، مبتلایان به وریدهای واریسی یا افرادی که گردش خون محیطی ضعیفی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که احتمال بروز عفونت در این افراد بیشتر از سایرین است.

 

عوارض و معایب وکس ناحیه تناسلی


چگونه می توان عوارض اپیلاسیون را کاهش داد؟

 

- اگر می خواهید به فولیکولیت کمتری دچار شوید، بهتر است اپیلاسیون را در جهت مخالف رویش موها انجام دهید. برخی افراد سعی در دستکاری این فولیکولیت ها داشته و می خواهد موهای زیرپوستی را بیرون بیاورند که این کار اصلا توصیه نمی شود. زیرا انجام این کار موجب التهاب بیشتر شده و در نهایت باعث قهوه ای شدن پوست در ناحیه پوست های زیر پوستی می شود که احتمالا برای مدت های طولانی نیز باقی خواهد ماند.
- در صورتی که به پارچه های مورد استفاده در اپیلاسیون حساسیت داشتید و تاول یا کهیر زدید، می توانید از کاغذ نیز برای این کار استفاده کنید.
- حتما از آرایشگر خود بخواهید که ظروف و وسایل یکبار مصرف اپیلاسیون را در مقابل خودتان از بسته بندی خارج کنند تا احتمال ابتلا به بیماری های گاها جبران ناپذیر، کاهش یابد.
- در مناطقی که موهای ضخیم و حساسی دارد، به جای پارچه از پدهای مخصوص استفاده کنید.

 

بهترین مارک موم اپیلاسیون


زوم آپ یکی از برندهای شناخته شده و پر آوازه در حوزه تولید و فروش انواع موم های اپیلاسیون است. شما می توانید انواع موم های گیاهی و خشابی و همچنین موم های سکه ای را با بالاترین کیفیت خریداری و مصرف کنید. جهت خرید تکی و عمده محصولات زوم آپ می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

 

 


در مقاله اپیلاسیون ناحیه تناسلی و روش انجام آن به آموزش این روش در خانه پرداختیم. همچنین خطرات وکس ناحیه تناسلی و روش های جلوگیری از آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند. چنانچه تجربه ای در این حوزه دارید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: