یکشنبه 19 اسفند 1397 - 14:42:11

روش های مراقبت و تقویت ناخن

تقویت ناخن در منزل

مواد غذایی مفید برای افزایش رشد و تقویت ناخن

 

راه های افزایش استحکام و تقویت ناخن


راهکارهای بسیاری برای رشد و تقویت ناخن ها وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مواد غذایی، انواع محلول ها، قرص ها و ... اشاره کرد. در ادامه مقاله روش های مراقبت و تقویت ناخن قصد داریم نکاتی در این مورد را به سمع و نظر شما برسانیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


مواد غذایی مفید در تقویت و رشد ناخن


پزشکان، ناخن را به عنوان معیاری برای تعیین سلامت کلی بدن می دانند. بدن ابتدا مواد مغذی را به اندام های حیاتی می فرستد و احتمالا ناخن ها آخرین عضوی هستند که این مواد را دریافت می کنند. از این رو، در صورت وجود سوء تغذیه در بدن، ناخن ها به خوبی آن را نشان می دهند. مواد غذایی حاوی انواع کلسیم و ویتامین، به ناخن ها کمک می کنند تا به بهترین شکل ممکن خود باشند.

ماهی سالمون؛ مفید برای رشد و تقویت ناخن

یکی از سالم ترین مواد غذایی برای حفظ سلامت کلی بدن به خصوص ناخن ها، ماهی سالمون است. این ماده غذایی با داشتن مقادیر بالای ویتامین دی به جذب بیشتر کلسیم در بدن کمک شایانی می کند. افزایش جذب کلسیم به تحریک رشد استخوان ها و افزایش قدرت ناخن ها کمک می کند. بهتر است به جای مصرف گوشت قرمز، هفته ای دو الی سه بار ماهی سالمون مصرف کنید.

آجیل؛ مفید برای تقویت و رشد ناخن

آجیل حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. البته در میان دانه های آجیل، بادام به دلیل داشتن ویتامین ای، منیزیم و کلسیم، گزینه بهتری محسوب می شود. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آجیل ها منجر به تقویت استخوان ها و ناخن ها می شود و از شکستگی ناخن جلوگیری می کند.

سبزیجات تیره رنگ؛ مفید در تقویت ناخن

اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا سبز و ... در دسته سبزیجات تیره رنگ قرار دارند که حاوی پروتئین و بیوتین بسیاری بوده و موجب تولید کراتین می شود. کراتین در حفظ سلامت ناخن ها و موها بسیار موثر است.

ماست؛ مفید در تقویت و رشد ناخن

ماست حاوی مواد معدنی بسیاری از جمله پروتئین، بیوتین، پتاسیم، آهن، منیزیم، کلسیم و ویتامین دی است که در تقویت و رشد ناخن ها مثمر ثمر واقع می شوند. البته توصیه ما به شما مصرف ماست کم چرب است.

مرغ؛ مفید در تقویت و رشد ناخن ها

مرغ سرشار از پروتئین، روی و ویتامین ب است که مصرف آن تقویت ناخن، مو و پوست را به دنبال دارد. همان طور که احتمالا می دانید، کمبود پروتئین در رژیم غذایی موجب تضعیف و شکنندگی ناخن های می شود که مرغ می تواند این کمبود را به خوبی جبران کند. افراد گیاهخوار می توانند اسید آمینه مورد نیاز خود را از مواد غذایی غیر گوشتی دریافت کنند.

انواع دانه ها؛ مفید در رشد و تقویت ناخن ها

دانه های آفتاب گردان و کدو تنبل حاوی مقادیر زیادی از منیزیم، ویتامین ای، روی و فیبر هستند که با التهاب در بدن مبارزه کرده و موجب افزایش رشد ناخن ها می شوند.

 

مواد غذایی مفید در افزایش رشد ناخن


قرص های مفید در تقویت و رشد ناخن


ممکن است حتی در صورت داشتن تغذیه سالم نیز، با مشکلات شکنندگی و عدم رشد کافی ناخن ها مواجه شوید. عواملی نظیر مواد شویند، استفاده زیاد از استخر، عدم استفاده از کرم مرطوب کننده، عدم نوشیدن کافی آب و ... نیز در کاهش استحکام ناخن ها نقش به سزایی دارند. در کنار مصرف مواد غذایی مفید در تقویت رشد ناخن ها، می توانید از مکمل های موجود در داروخانه ها نیز مصرف کنید.

کپسول آناکپس

یکی از بهترین مکمل های خوراکی مفید در تقویت و افزایش استحکام مو و ناخن، آناکپس است. این کپسول با افرایش خونرسانی و تغذیه پیاز مو قادر است از ریزش آن جلوگیری کند. آناکپس حاوی اسید آمینه های گوگردی سیستین، متیونین، بیوتین، زینک سولفات و انواع ویتامین ها است. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر بهتر است روزانه 2 عدد از این کپسول را به همراه دو لیوان آب بعد از صبحانه میل کنید. این کار را می توانید به مدت سه ماه متوالی تکرار کنید. این کپسول در صورت مصرف صحیح، هیچ گونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت.

قرص سیستین

سیستین یکی از اجزای تشکیل دهنده مو و ناخن است که موجب افزایش سرعت تکثیر سلول های غنی از کراتین و افزایش قطر مو و ضخامت ناخن می شود. این قرص با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و مکمل های مورد نیاز مانند زینک، در درمان ریزش مو و تقویت ناخن ها بسیار مفید واقع می شود. مکمل سیستین، طیفی از مینرال ها یا مواد معدنی برای رشد و سلامت ناخن و مو را فراهم می کند. این قرص در صورت مصرف صحیح، عاری از هر گونه عوارضی است.

قرص پرفکتیل

پرفکتیل حاوی ریزمغذی های ضروری برای حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن ها است. این قرص حاوی عصاره دانه انگور، پروآنتوسیانیدین، کاروتنوئیدها، انواع ویتامین های گروه B، ویتامین های E، D و C، مواد معدنی و ... است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بهتر است قرص پرفکتیل را به همراه وعده غذایی اصلی و همراه با یک لیوان آب مصرف کنید. اگر از این دارو برای استحکام بیشتر ناخن ها استفاده می کنید، بهتر است از مصرف همزمان آن با چای و قهوه خودداری کنید. قرص پرفکتیل نیز در صورت مصرف صحیح، هیچ عوارضی را در پی نخواهد داشت.

 

مکمل و قرص تقویت کننده ناخن


محلول تقویت ناخن


یکی از بهترین محصولات تقویت ناخن که استحکام بخش، محافظ و ترمیم کننده ناخن های شکننده و رفع ناخن خوره است، محلول هیدرودرم است که عملکرد آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

عملکرد محلول تقویت ناخن هیدرودرم

- استحکام بخش و محافظت کننده ناخن
- کمک به ترمیم ناخن های شکسته و رفع لایه لایه شدن لبه ناخن
- بهبود رشد طبیعی ناخن ها
- افزایش مقاومت و انعطاف پذیری ناخن
- محافظت از ناخن ها در برابر عوامل خارجی

مواد تشکیل دهنده و ویژگی های محلول تقویت ناخن هیدرودرم

کمپلکس تقویت کننده و استحکام بخش: متیونین، گلیسین سویا و عصاره سیر، محتوی عصاره های آلوئه ورا، کالاندولا و بابونه، همراه با دکسپانتنول
- صاف کننده ناخن های شیار دار
- قابل استفاده در زیر لاک ناخن و یا به تنهایی
حاوی کمپلکس ترمیم کننده: گلوکونات روی، گلوکونات منگنز و عصاره جلبک سبز
محتوی عصاره چای سبز، روغن گل پامچال و ژل آلوئه ورا
همراه با بیوتین و رتینیل پالمیتات
عصاره سیر
: افزایش استحکام فیبر ناخن و افزایش رشد ناخن

 

محلول تقویت کننده ناخن

 

متیونین: افزایش استحکام و انعطاف پذیری ناخن

پروتئین هیدرولیز شده: افزایش استحکام ناخن با خنثی سازی عملکرد رادیکال های آزاد
گلیسین سویا: رفع فرورفتگی ها و خطوط صفحه ناخن
عصاره کالاندولا: ضد باکتری و ضد قارچ
دکسپانتنول: افزایش انعطاف پذیری و استحکام ناخن با تحریک سنتز کلاژن
تری کلوزان: محافظت از ناخن در برابر باکتری ها و قارچ ها

روش استفاده محلول تقویت ناخن

ابتدا سطح ناخن ها را کاملا تمیز نموده و کلیه آثار بجای مانده از لاک و یا سایر فرآورده های ناخن را پاک نمایید در طی شبانه روز یکبار تمامی ناخن ها را به کمک برس با یک لایه نازک از محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم پوشانده و برای مدت 1 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک گردد. در صورت تمایل از لاک استفاده نمایید. محلول استحکام بخش هیدرودرم با فرمولاسیون کاملا شفاف می تواند به تنهایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.



روش های خانگی تقویت ناخن

 

اگر تمایل دارید برای تقویت ناخن های خود به روش های کاملا گیاهی متوصل شوید، راهکارهای مفیدی را برای شما گردآوری کرده ایم. به عنوان مثال می توانید کتیرا را با مقداری آب داغ حل کرده و یک روز در میان، روی ناخن های خود بمالید. انجام این عمل را به مدت دو ماه تکرار کنید.
روش دوم آن است که یک عدد تخم مرغ را شسته و با پوست در یک استکان آبلیمو بیندازید. پس از گذشت 48 ساعت، تخم مرغ را از استکان خارج کرده و آبلیمویی که حالا سرشار از کلسیم شده را همراه با عسل میل کنید.
اگر ناخن هایتان لایه لایه می شوند، کمی روغن زیتون را به روش بن ماری گرم و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. دستان خود را به مدت 10 دقیقه در این محلول قرار دهید. استفاده از پماد ویتامین ای نیز می تواند در برطرف کردن مشکل فوق، کمک شایانی به شما کند. به طور کلی استفاده از روغن هایی همچون روغن نارگیل و روغن زیتون کمک شایانی به سلامت و افزایش رشد ناخن ها می کنند که استفاده از آن ها را می توانید در برنامه روزانه خود قرار دهید.

سرم تقویت ناخن خانگی

ناخن های شکننده بسیار آزاردهند هستند و اغلب اوقات راه حلی برای درمان همیشگی آن وجود ندارد. از همین رو خیلی از افراد به کاشت ناخن گرایش پیدا میکنند اما امروز میخواهیم طرز تهیه یک سرم خانگی تقویت ناخن را به شما آموزش دهیم که در عرض یک هفته وضعیت ناخن های شما را دگرگون میکند.

 

روش های تقویت ناخن در خانه

 

مواد لازم برای ساخت سرم تقویتی ناخن

یک چهارم فنجان روغن زیتون
1 قاشق چای خوری عسل
2 قاشق غذا خوری نمک دریا
1 قاشق چایخوری آبلیمو

روش استفاده از سرم تقویت ناخن

تمام مواد را درون یک کاسه مقاوم در برابر گرما بریزید و روی آب در حال جوش قرار دهید تا مواد گرم شود. میتوانید به جای این روش مواد را به مدت 10 الی 15 دقیقه در مایکروویو قرار دهید.
وقتی مواد گرم شد با انگشت تست کنید تا خیلی داغ نباشد.
سپس ناخن های خود را در ترکیب فرو ببرید و 10 الی 15 دقیقه به همان حالت بمانید.
همین کار را با دست دیگر انجام دهید.
سپس ناخن ها را با فرچه شست و شوی ناخن به خوبی بشویید و با حوله خشک کنید.
ناخن ها را با کرم مرطوب کننده مخصوص دست و ناخن مرطوب کند.
2 الی 3 بار در هفته این کار را تکرار کنید تا به ناخن های فوق العاده قوی مستحکم برسید.

 

روش های خانگی افزایش استحکام ناخن

 

فواید سرم تقویت ناخن

1. این سرم ناخن حاوی عسل است. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و رطوبت را به درون بافت ناخن شما هدایت میکند. نرم و مرطوب شدن ناخن ها بافت خشک و شکننده آن را از بین میبرد.

2. آبلیمو حاوی اسید سیتریک است که ناخن ها را براق کرده و زردی ناشی از آسیب یا لاک زدن مکرر را از بین میبرد. آبلیمو سطح ناخن را سفت تر میکند همین امر باعث افزایش مقاومت ناخن میشود.

3. نمک دریا سلول های مرده را به آرامی لایه برداری میکند و به این طریق ناخن را به صورت عمقی پاک میکند. نمک دریا به علت خاصیت آنتی باکتریال هرگونه آلودگی را از بین میبرد.

4. روغن زیتون موجود در این سرم منبع غنی ویتامین E است که جزو مواد حیاتی برای رشد و تقویت ناخن است.

تقویت ناخن با کراتین در منزل

کراتین ناخن با پروتیین رسانی به ناخن ها باعث رشد سریع و استحکام و تقویت ناخن ها می شود.کراتین ناخن کاملا قابل جذب بوده و هیچ لایه ای روی ناخن را نمی گیرد و هیچ مشکل شرعی برای وضو و غسل ندارد.
همچنین کراتین ناخن  درمان مناسبی برای افرادی که کاشت ناخن خود را ریموو کرده اند و در دوران بعد از برداشت کاشت ناخن، ناخن هایشان نازک و زرد شده است، می تواند باشد.

 

افزایش استحکام ناخن با کراتین در منزل

 

نحوه استفاده از تقویت کننده ناخن

ابتدا ناخن ها را شسته و خشک می کنیم. توجه داشته باشید ناخن ها باید عاری از هرگونه لاک و پوشش دهنده ای باشد.
با بافر روی ناخن ها را بکشید تا کمی خش ایجاد شود و سپس محلول کراتین ناخن را یک لایه به صورت لاک روی صدف ناخن زده و بعد از 3 الی 5 دقیقه کراتین کاملا جذب ناخن شده و حتی می توانید دستها را بشویید این روند را تا دو هفته ادامه می دهید و بعد از این مدت تا یک ماه می توانید هفته ای 3 الی 4 روز از محصول کراتین ناخن  استفاده کنید و پس از اتمام دوران کراتین درمانی ناخن ها هر هفته یا هر دو هفته می توانید یکبار از این محصول استفاده کنید که برای قسمت هایی از ناخن تازه رشد کرده اند نیز عمل  پروتیین رسانی  انجام شده باشد.

در مقاله روش های مراقبت و تقویت ناخن به بررسی مواد غذایی حاوی مواد معدنی، انواع قرص ها و مکمل ها، محلول های تقویت ناخن و روش های خانگی افزایش رشد و تقویت ناخن پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: