پنجشنبه 15 فروردین 1398 - 23:24:04

چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم؟

از بین بردن چین و چروک صورت در خانه

روش های خانگی برای از بین بردن چروک اطراف چشم

 

از بین بردن چین و چروک صورت


چین و چروک صورت، روند طبیعی پوست است که معمولا بر اثر افزایش سن به وجود می آید؛ اما برخی افراد این روند را زودتر از موعد تجربه می کنند. چین و چروک پوست در اثر ضعیف شدن و نازک شدن پوست اتفاق می افتد و معمولا روی صورت، گردن، پشت دست و بالای ساعد رخ می دهد. در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به سوال چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.


چین و چروک به چه علت رخ می دهد؟


چین و چروک پوست زمانی رخ می دهد که کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی پوست، به دلیل بروز متغییرات در فیبروبلاست، ضعیف و شکننده می شوند. معمولا چروک های زود هنگام به دلایلی همچون قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید، استعمال دخانیات، مصرف برخی داروها، کاهش وزن ناگهانی، عوامل ژنتیکی، کمبود ویتامین ای در بدن و فشارهای روحی زیاد پدید می آیند. خوشبختانه روش های خانگی بسیاری برای درمان چین و چروک وجود دارند که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

 

علل بروز چین و چروک


از بین بردن چین و چروک با آلوئه ورا


آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که با داشتن خاصیت ارتجاعی پوست در کاهش میزان چین و چروک صورت بسیار مفید واقع می شود. جهت بهره مندی از خواص این گیاه خارق العاده کافیست تکه ای از آن را جدا کرده و ژل آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس پوست صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

 

از بین بردن چروک با آلوئه ورا


از بین بردن چین و چروک با روغن زیتون


استفاده از روغن زیتون برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست بسیار مفید است. روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین آ و ویتامین ای است که ماساژ آن روی پوست می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند. این ماده مفید، آبرسانی، ترمیم و بازسازی پوست را به همراه دارد. از آن جایی که روغن زیتون به اعماق پوست نفوذ می کند، موجب نگهداری طولانی مدت و مرطوب نگه داشتن آن می شود.
برای کسب نتیجه بهتر می توانید چند قطره عسل را به همراه چند قطره روغن زیتون و گلیسیرین ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روزی دو مرتبه روی پوست بمالید و ماساژ دهید. با انجام این کار، سلول های مرده پوست خود را حذف کرده و مانع از بروز چین و چروک خواهید شد.

 

تاثیر زیتون در از بین بردن چین و چروک


از بین بردن چین و چروک با زنجبیل


زنجبیل حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان است که یک درمان مفید برای چین و چروک های پوست محسوب می شود. علاوه بر این، مانع از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست شده که در پیشگیری از بروز چروک بسیار مفید است.

 

 

نقش زنجبیل در از بین بردن چین و چروک


از بین بردن چین و چروک با بادام


بادام یک منبع غنی از فیبر، آهن، ویتامین ای، کلسیم، زینک، فولیک اسید و اسید اولئیک است که موجب به تاخیر انداختن روند پیشرفت چین و چروک می شود. چند عدد بادام را خیس دهید. صبح روز بعد پوست آن ها را جدا کرده و رنده ریز کنید. عصاره به دست آمده را روی پوست قرار دهید و پس از 20 الی 30 دقیقه شستشو دهید. می توانید برای به تعویق انداختن روند پیری پوست، روغن بادام را روی آن ماساژ دهید.

 

تاثیر بادام در از بین بردن چین و چروک


از بین بردن چین و چروک با موز


موز سرشار از انواع مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که در مبارزه با چین و چروک روی پوست بسیار مفید واقع می شود. استفاده از ماسک طبیعی این ماده به صورت دو بار در ماه می تواند در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک مفید واقع شود. دو عدد موز را له کنید و یک لایه از آن را روی چین و چروک های پوست قرار دهید. به مدت 20 دقیقه مکث کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. بعد از آن هم می توانید از مرطوب کننده استفاده نمایید.

 

از بین بردن چین و چروک با موز


از بین بردن چین و چروک با هویج


هویج با دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین آ در تولید کلاژن و از بین بردن چین و چروک بسیار موثر است. برای نهایت بهره از هویج می توانید دو عدد هویج را بپزید تا کاملا نرم شوند. سپس با کمی عسل مخلوط کنید تا مایع چسبناکی به دست بیاید. ماسک را روی پوست قرار داده و پس از گذشت نیم ساعت، با آب ولرم شستشو دهید.

 

از بین بردن چین و چروک با هویج


از بین بدن چین و چروک با آناناس


آناناس حاوی آنزیم هایی است که در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، مرطوب سازی و حذف سلول های مرده بسیار تاثیرگذار می باشد. این میوه منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان، ویتامین و فیبر است که در ارتقای سلامت پوست بسیار مفید هستند. تکه های طبیعی آناناس را روی قسمت های آسیب دیده پوست قرار دهید و به مدت 20 دقیقه مکث کنید. سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. آناناس در از بین بردن تیرگی دور چشم نیز می تواند مفید واقع شود.

 

از بین بردن چین و چروک با آناناس


از بین بردن چین و چروک با آب لیمو


آب لیمو سرشار از اسید سیتریک است که به عنوان یک لایه بردار قوی، پوست را از سلول های مرده پاکسازی می کند. این میوه را می توان به عنوان یک تمیز کننده مفید نیز مورد استفاده قرار داد. پیشگیری از ریزش مو، از بین بردن خطوط صورت و ... از دیگر خواص لیمو هستند. مقدار اندکی از آب لیمو را روی پوست صورت بمالید و پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه، صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. می توانید این کار را روزی دو الی سه مرتبه انجام دهید.

 

از بین بردن چین و چروک با آبلیمو


از بین بردن چین و چروک با نوشیدن آب


نوشیدن آب یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های درمان و پیشگیری از چین و چروک است. آب موجب هیدراته شدن بدن شده و سطح رطوبت پوست را حفظ می کند. زمانی پوست شما پیرتر نشان داده می شود که آب بدن شما کم باشد. سعی کنید از آب تصفیه شده و خالص استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف آب تصفیه نشده می تواند به علت داشتن مواد شیمیایی، موجب آسیب بیشتر به پوست شما شود. نوشیدن روزانه دو لیتر آب توسط کارشناسان توصیه شده است. برای طراوت و شادابی بیشتر پوست نیز از نوشیدن الکل و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.

 


رفع چین و چروک صورت با جوش شیرین


روش های بسیاری برای از بین بردن چین و چروک پوست وجود دارند که یکی از آن ها ماسک جوش شیرین است. ماسک جوش شیرین، روشی ساده و ارزان است که روش مصرف آن را در ادامه خواهیم گفت.
جوش شیرین با متعادل سازی PH پوست و لایه برداری، سلول های مرده را از روی پوست از بین برده و هر گونه آلودگی را از روی آن پاک می کند. به کمک جوش شیرین می توان سلول ها را ترمیم کرد که در نتیجه آن، گردش خود در پوست بهبود یافته و به مراتب چین و چروک نیز کاهش خواهد یافت.
برای تهیه این ماسک کافیست 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیری ایجاد شود. این خمیر را روی چین و چروک های پوست قرار دهید و پس از 10 دقیقه، صورت خود را آبکشی نمایید. می توان دو بار در هفته از این ماسک مفید استفاده کرد.
توجه داشته باشید که جوش شیرین می تواند پوست شما را دچار خشکی کند. جهت مقابله با خشکی پوست که خود عاملی بر افزایش چین و چروک است، حتما پس از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در صورتی که به روغن نارگیل دسترسی نداشتید، می توانید یک پیمانه کوچک آب را با سه پیمانه کوچک جوش شیرین ترکیب کرده و به عنوان اسکراب پوست مورد استفاده قرار دهید.

 

از بین بردن چروک با جوش شیرین


رفع چین و چروک پوست با لیزر


اگر از لیزر به درستی استفاده شود، در از بین بردن آسیب های پوستی از جمله چین و چروک بسیار مفید واقع می شود. در مقابل، اگر لیزر را متناسب با نوع پوست به کار نبریم، نتیجه ای جز آسیب رساندن به پوست برایمان به دنبال نخواهد داشت.
با افزایش سن، کلاژن سازی پوست نیز کاهش می یابد که چین و چروک پوست از جمله عوارض آن است. کلاژن، فراوان ترین پروتئین بدن است که ساخت آن در بسیاری از بافت های بدن از جمله پوست دیده می شود. با کاهش کلاژن سازی و از دست رفتن بافت چربی در زیر پوست، شادابی و طراوت نیز از بین می رود. در چنین شرایطی می توان از لیزر جوانسازی پوست که معمولا غیر تهاجمی است، برای احیای جوانی پوست استفاده کرد.
لیزرهایی از این دست با کمک امواجی با طول موج 14 تا 40 نانومتر که کمترین اثرتهاجمی را روی پوست به جا می‌گذارد، قادر است آثار چین و چروک، افتادگی، لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی و جای جوش را از بین ببرد. معمولا چهار تا شش جلسه درمان با این نوع لیزرها برای رفع چروک های عمیق توصیه می‌شود. اما در بسیاری موارد، اثرات مثبت درمانی حتی پس از یک تا دو جلسه درمان هم قابل مشاهده است. در عین حال، براساس وسعت و نوع ضایعه و تعداد پالسی که در روند درمان از سوی اپراتور یا پزشک متخصص استفاده می‌شود، هزینه درمان متفاوت است. لیزرهای جوان‌کننده پوست، یکی از بهترین انتخاب ها برای رفع چین و چروک صورت محسوب می‌شود.

 

لیزر دور چشم


رفع چین و چروک دور چشم


تا اینجای مطلب راجع به راهکارهای از بین بردن چین و چروک صورت صحبت به میان آوردیم؛ اما برای از بین بردن چین و چروک دور چشم چه باید کرد؟ در ادامه قصد داریم شما را با درمان های خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم آشنا کنیم.

درمان های خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم

از آن جایی که پوست دور چشم از سایر نقاط صورت نازک تر است، احتمال بروز علائم پوستی مانند لکه های پیری و چین و چروک در آن بیشتر است. اگر مراقبت صحیحی از این ناحیه داشته باشید، ظاهری جوان تر را به خود هدیه خواهید داد.

پرهیز از اخم کردن و عادت های نادرست

اخم کردن یکی از عادت های رایج بسیاری از افراد است که عامل اصلی چروک زیر چشم در دوران جوانی شناخته می شود. سعی کنید لبخند زدن را جایگزین اخم کردن کنید تا علاوه بر پیشگیری از بروز زود هنگام چین و چروک، شاهد تاثیر آن در زندگی خود نیز باشید. سیگار کشیدن و خوابیدن روی یک طرف صورت از دیگر عادت های نادرستی است که منجر به ایجاد چین و چروک های پوستی می شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به همان اندازه که می تواند لذت بخش باشد، به همان اندازه خطرناک نیز است. با استفاده از کرم ضد آفتاب می توانید تا حد زیادی از عواقب آسیب زای نور خورشید جلوگیری کنید. استفاده از عینک آفتابی نیز می تواند در پیشگیری از بروز چین و چروک های اطراف چشم بسیار مفید باشد.

 

از بین بردن چین و چروک دور چشم

 

انجام تمرینات ورزشی به صورت مداوم

ورزش کردن نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز چین و چروک دور چشم دارد. حتی می تواند ظاهر شما را جوان تر از آن چه هستید نشان دهد. با ورزش کردن در سنین بالا می توانید شادابی و طراوت را برای پوست خود به ارمغان بیاورید.

مصرف کرم دور چشم

برای این که بهترین نتیجه را از کرم دور چشم خود دریافت کنید، بهتر است به نوع پوست و سن تان توجه ویژه ای داشته باشید. زمان خرید کرم دور چشم، با دادن اطلاعات کافی به کارشناس فروش می توانید محصولی را خریداری فرمایید که بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشند.

درمان چین و چروک دور چشم با روش های پزشکی

روش های مختلف دیگری همچون بوتاکس، لیزر درمانیریال جراحی پوست، قرص و فیلر نیز برای درمان چروک های اطراف چشم وجود دارند که با توجه به دوره نقاهت، احتمال بازگشت عارضه در برخی روش ها و همچنین عوارض آن ها، بهتر است از سنین پایین به فکر پیشگیری از چین و چروک باشید.


در مقاله چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم، به بررسی روش های خانگی و پزشکی برطرف کردن چروک های صورت و اطراف چشم پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گیرند. چنانچه شما هم تجربه ای در این مورد داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 15 مرداد 1398 - 16:26:12
عاالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: