جمعه 24 اسفند 1397 - 08:58:44

انواع ماسک صورت خانگی ضد لک

ماسک لیمو ترش مفید برای درمان لک صورت

آموزش چند مدل ماسک خانگی صورت

 

آموزش ماسک خانگی ضد لک


یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به پوست، لکه های پوستی است که معمولا به دلیل مواردی همچون ژنتیک، اختلالات هورمونی، اشعه های مضر خورشید و ... به وجود می آیند. اگر تمام روش های پزشکی را برای درمان لک های صورت خود پیش گرفته اید اما به نتیجه دلخواه دست نیافته اید، پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله انواع ماسک صورت خانگی ضد لک را از دست ندهید.


علل به وجود آمدن لک صورت


قبل از این که به بررسی راهکارهای از بین بردن لک صورت بپردازیم، خوب است که با عوامل به وجود آورنده این عارضه نیز آشنا شویم. رنگ پذیری پوست ما به لطف وجود هموگلوبین، کاروتنوئید و ملانوسیت ها انجام می شود که در این بین، ملانین نقش پر رنگ تری را ایفا می کند. پوست ما ممکن است به دلایل اکتسابی یا ژنتیکی تغییر رنگ دهد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف برخی داروها، تغذیه نادرست و ... در تغییر رنگ پوست و افزایش سلول های رنگ ساز پوست تاثیر به سزایی دارند. از این رو، روی صورت یا قسمت های دیگری از بدن لک ایجاد می شود.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که شایع ترین علت ایجاد لک روی صورت، نور آفتاب است. البته یکی از شایع ترین علل ایجاد لک روی بدن خانم ها، بارداری می باشد. محققان دلایل دیگری نیز برای ایجاد لک عنوان کرده اند که از جمله آن ها می توان به افزایش سن، اختلالات ژنتیکی، تغذیه نادرست، اختلالات هورمونی، بیماری های پوستی، کمبود ویتامین، عفونت های موضعی، بروز بیماریی هایی نظیر آسم، نارسایی کبد و کلیه اشاره کرد.


ماسک صورت خانگی ضد لک


تاکنون با خود فکر کرده اید که چگونه می توان لکه های قهوه ای رنگ صورت را به وسیله مواد طبیعی موجود در خانه از بین برد؟ ما راهکارهایی را برای شما گردآوری کرده ایم.

ماسک لیمو ترش

آبلیمو حاوی اسید است که موجب تجزیه رنگدانه ملانین شده و رنگ قهوه ای لکه ها را به مرور زمان کاهش می دهد. علاوه بر این، سرشار از ویتامین C است که در سفید شدن پوست و رفع لکه های قهوه ای گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. روش مصرف لیمو ترش بدین صورت است که ابتدا آن را برش زده و مستقیما روی صورت قرار دهید. اجازه دهید قطعه های لیمو به مدت 30 دقیقه به همان حالت روی صورت بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. توجه داشته باشید زمانی که لیمو روی پوست شما قرار دارد، هیچ گونه تماس مستقیمی با خورشید نداشته باشید.

 

ماسک خانگی لیمو برای از بین بردن لک صورت


ترکیب لیمو و شکر نیز می تواند گزینه مفیدی برای از بین بردن لکه های صورت باشد. ابتدا آب لیمو طبیعی را گرفته و در یک کاسه بریزید. سپس دو الی چهار قاشق شکر به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. ترکیب به دست آمده را به وسیله یک قلم مو یا پنبه تمیز روی لکه های قهوه ای پوست بزنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت روی صورت بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. از آنجایی که با مصرف این ماسک احتمال خشک شدن پوست شما وجود دارد، حتما پس از هر بار استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید.
روش درمانی دیگر با استفاده از آبلیمو بدین صورت است که آب یک عدد لیمو را در کاسه بزرگی بریزید. سپس دو قاشق غذاخوری شکر و عسل به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را با استفاده از یک قلمو یا پنبه تمیز روی تمام نقاط قهوه ای صورت قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت، پوست خود را با آب سرد بشویید. عسل قادر است پوست شما را در برابر خشکی محفوظ کند.

ماسک شیر

راه حل درمان لکه های قهوه ای پوست شما در یخچال خانه تان قرار دارد. شیر حاوی ویتامین هایی است که نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن شما مفید واقع خواهید شد. روش مصرف این ماده مفید بدین صورت است که چهار قاشق غذاخوری شیر را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. از یک تکه پنبه برای زدن شیر به صورت استفاده کنید و آن را مستقیم به لکه ها بزنید. مدت مکث این ماسک 10 دقیقه است و شما در این مدت می توانید ماسک را روی پوست به شکل دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت 10 دقیقه، پوست صورت را با آب سرد بشویید. این درمان را می توانید همه روزه انجام دهید.

 

ماسک ضد لک شیر

 

ماسک ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند در لایه برداری پوست مرده بسیار کارساز بوده و مانند پیلینگ شیمیایی عمل کند. این درمان را می توانید سه بار در هفته انجام دهید و برای این کار روش زیر را در پیش بگیرید.
دو قاشق غذاخوری ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر پخته شده و همچنین یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی کل سطوح پوست مالیده و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید. یک روش دیگر برای استفاده از ماست در درمان لک صورت وجود دارد و آن ترکیب ماست، نعناع و گلاب و همچنین قرار دادن آن برای مدت 40 دقیقه روی پوست است.

 

ماسک ماست مناسب برای از بین بردن لک

 

ماسک جعفری

احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد، تاکنون از جعفری فقط برای چاشنی غذا استفاده می کردید و نمی دانستید این گیاه چه تاثیر خارق العاده ای در درمان لک قهوه ای پوست دارد. جعفری حاوی ویتامین های گروه A و C و همچنین کلاژن است که با رادیکال های آزاد پوست مبارزه کرده، صورتی صاف و عاری از هر گونه لک را به ارمغان خواهد آورد. روش مصرف این ماسک بدین صورت است که ابتدا قسمت های بالای جعفری را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید. یک قاشق چایخوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت 20 دقیقه با آب سرد بشویید. می توانید این روش را هر روز امتحان کنید.

 

ماسک ضد لک جعفری

 

ماسک سیب زمینی

شاید تاکنون به گوش تان خورده باشد که سیب زمینی دارای خاصیت سفید کنندگی است و راه حلی مناسب برای از بین بردن تیرگی دور چشم ها محسوب می شود. جالب است بدانید که این موضوع در از بین بردن لک های قهوه ای صورت نیز صدق می کند. سیب زمینی حاوی نشاسته است که در کاهش رنگدانه های پوستی نقش به سزایی را ایفا می کند. می توانید برش های سیب زمینی را روی صورت قرار داده و پس از گذشت چند دقیقه، صورت خود را با آب شستشو دهید. البته روش دیگری برای بهره بردن از سیب زمینی وجود دارد:
ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید. یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را روی صورت قرار دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی صورت بماند تا خشک شود. سپس می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

 

ماسک خانگی سیب زمینی

 

ماسک آب آناناس

آناناس سرشار از ویتامین های A و C است که در کلاژن سازی پوست بسیار مفید واقع می شود. توجه داشته باشید که منظورمان آب آناناس طبیعی است و مصرف آبمیوه کارخانه ای توصیه نمی شود. یک چهارم آناناس را پوست گرفته و در مخلوط کن بریزید تا آب آن گرفته شود. سپس با استفاده از یک تکه پنبه تمیز، آن را روی سطوح مختلف صورت زده و اجازه دهید خشک شود. صورت خود را با آب بشویید. یک روش دیگر برای استفاده از خواص آب آناناس وجود دارد و آن ترکیب آناناس با ماست است. این مواد را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید 25 دقیقه روی پوست صورت تان بماند و سپس شستشو دهید.

 

ماسک خانگی آناناس

 

ماسک عسل

عسل به عنوان یک لایه بردار طبیعی می تواند به شما کمک کند که پوستی روشن تر داشته باشید. برای کسب نتیجه بهتر سعی کنید از عسل طبیعی برای ماسک صورت استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به وجود بیاید. مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت خود قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. سپس با آب گرم بشویید. از آن جایی که این ماسک بسیار ملایم است، می توانید دو بار در روز نیز آن را انجام دهید.

 

ماسک خانگی عسل

 

ماسک آلوئه ورا

یکی دیگر از گیاهان مفید در درمان لک صورت، آلوئه ورا است. یک برگ آلوئه ورا برداشته و مقداری از ژل درون آن را تخلیه کنید. آن را روی صورت خود قرار دارد و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ژل آلوئه ورا به مدت 20 دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آبکشی کنید. تا زمان بهبودی کامل می توانید این ماسک را چند بار در روز نیز استفاده کند. مدت ماندگاری برگ آلوئه وار در یخچال، یک هفته است.

 

ماسک خانگی آلوئه ورا

 

ماسک آب پیاز

اگر با بوی پیاز مشکلی ندارید و قصد ندارید تا یک دو روز آینده به مهمانی بروید، پیشنهاد می دهیم ماسک آب پیاز را امتحان کنید. برای این کار ابتدا یک عدد پیاز را در مخلوط کن ریخته و پنبه تمیز را آغشته به آب آن کنید. سپس پنبه را روی پوست صورت بکشید و پس از این که خشک شد، آن را بشویید. می توانید یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و آن را روی لکه های تیره رنگ صورت قرار دهید. پس از گذشت 20 دقیقه صورت خود را بشویید. می توانید این کار را هر روز انجام دهید.

 

ماسک خانگی پیاز برای از بین بردن لک صورت

 

ماسک سرکه سیب

سرکه سیب به تنهایی یک عنصر مناسب برای انواع درمان های پوستی است. التبه شما می توانید برای کسب نتیجه بهتر، آن را با عسل ترکیب کنید. نسبت مساوی از سرکه و عسل را با هم ترکیب کنید و محلول را روی صورت بمالید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید. یک روش دیگر برای استفاده از خواص سرکه سیب بدین صورت است که میزان مساوی از این ماده را با آب پرتقال ترکیب کرده و اجازه دهید روی صورت تان خشک شود. سپس با آب شستشو دهید.

 

ماسک خانگی سرکه سیب

 

ماسک توت فرنگی

هر زمان که مشغول نوش جان کردن توت فرنگی بودید، چند عدد از این میوه لذیذ را برای از بین بردن لک های صورت خود کنار بگذارید. یک قاشق غذاخوری عسل و پنج عدد توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید. خمیر به دست آمده را روی صورت قرار دهید تا حدود 40 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید و این کار را هر روز انجام دهید. روش دیگر بهره مندی از خواص توت فرنگی، ترکیب آن با سرکه سیب است. خمیر فوق را روی پوست قرار دهید و پس از گذشت 20 دقیقه، آن را بشویید. این خمیر را می توانید دو بار در هفته روی صورت قرار دهید.

 

ماسک خانگی توت فرنگی

 

ماسک روغن بادام

روغن بادام به لطف تمام اسیدهای سالم و ویتامین هایی که دارد، برای چند دهه است که در درمان انواع بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن بادام را می توانید از تمام عطاری های سطح شهر تهیه کرده و آن را به صورت مستقیم روی پوست بمالید. سپس به آرامی ماساژ دهید. این ماسک نیاز به شستشوی صورت ندارد. علاوه بر این می توانید چهار تا پنج قطره روغن بادام را با دو قاشق چای خوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری از پودر شیر مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. پس از این بازه زمانی می توانید صورت خود را شستشو دهید. این ماسک را سه بار در هفته انجام دهید تا از خواص مفید روغن بادام شیرین بهره مند شوید.

 

ماسک روغن بادام

 

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی را به صورت پوره در آورید. سپس کمی شکر به آن زده و به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. می توانید این ماسک را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. علاوه بر این می توانید دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم ترکیب کرده و آن را به صورت خود بمالید. این روش را می توانید هر روز امتحان کنید.

 

ماسک خانگی گوجه فرنگی

 


در مقاله انواع ماسک صورت خانگی ضد لک به بررسی و معرفی چند مدل ماسک مفید پرداختیم که مواد اصلی آن را به راحتی می توانید در یخچال منزل پیدا کنید. در صورت امتحان کردن این ماسک ها، نظر خود را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: