دوشنبه 27 اسفند 1397 - 09:50:44

کاشت ناخن موقت یا ناخن مصنوعی

آموزش چسباندن ناخن مصنوعی در خانه

نحوه برداشتن ناخن مصنوعی

 

آموزش کاشت موقت ناخن یا ناخن مصنوعی

 

اگر بین روش های کاشت ناخن دائمی و موقتی یا همان ناخن مصنوعی مردد هستید و نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب ناخن مصنوعی است. کاشت موقت ناخن مزایایی نسبت به کاشت دائم دارد و از آن جایی که کاربر در هر لحظه امکان چسباندن یا برداشتن آن را دارد، گزینه مناسب تری محسوب می شود. البته کاشت موقت یا ناخن مصنوعی نیز راه و روش های مخصوص به خود را دارد که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.


ابزار مورد نیاز برای چسباندن ناخن مصنوعی


- پک ناخن مصنوعی
- چسب مخصوص ناخن مصنوعی
- لاک پاک کن بدون استون
- پوش پاک کن
- پد کتان یا پنبه ای
- چوب مخصوص مانیکور
- بافر ناخن
- قیچی

 

ابزار لازم برای چسباندن ناخن مصنوعی


مراحل چسباندن ناخن مصنوعی در خانه


ابتدا دست ها را به خوبی می شوییم و مطمئن می شویم که همه قسمت های ناخن، کوتیکول و انگشت ها کاملا خشک شده اند. سپس مانیکور را انجام می دهیم. توجه داشته باشید که حتما باید بین مانیکور انگشت ها و چسباندن ناخن مصنوعی، یک وقفه 24 ساعته رخ دهد. بهتر است ناخن ها را کوتاه کنید، به خوبی سوهان بکشید و لاک را از روی آن پاک کنید.
زمان چسباندن ناخن مصنوعی، روی ناخن را با یک لاک پاک کن غیر استونی تمیز کنید تا از عدم چربی و آلودگی سطح آن اطمینان حاصل نمایید. بدین ترتیب، چسب کاملا ثابت مانده و زیر آن حباب ایجاد نخواهد شد. ابتدا ناخن های مصنوعی را از پک خود جدا کرده و مدل مناسب برای هر انگشت را جدا کنید تا کارتان راحت تر صورت گیرد.
اندکی بافر روی سطح ناخن طبیعی بزنید تا اندکی ناهموار شود و ناخن مصنوعی را بهتر روی خود جای دهد. حال چوب مانیکور را برداشته و کوتیکول ها را به آرامی عقب بزنید. اگر این کار را سریعا انجام دهید، باعث زخم و خونریزی در این ناحیه خواهید شد و تا زمان بهبودی، امکان چسباندن ناخن مصنوعی را نخواهید داشت.
یک نقطه چسب روی ناخن مصنوعی و یک نقطه چسب نیز روی سطح ناخن طبیعی قرار دهید. به هیچ وجه در مصرف چسب زیاده روی نکنید؛ چرا که احتمال بیرون زدن از کار و برقراری تماس با پوست افزایش می یابد. به هیچ عنوان از چسب های متفرقه و هر گونه چسب غیر از چسب مخصوص ناخن مصنوعی استفاده نکنید. چرا که نه تنها آسیب زا هستند؛ بلکه احتمال این که ناخن خود را از دست بدهید نیز بسیار است.
پس از این که چسب را زدید، ناخن مصنوعی را دقیقه بالای کوتیکول ناخن طبیعی قرار دهید و کمی فشار وارد کنید تا به خوبی بچسبد. می توانید این فشار را تا 10 ثانیه نگه دارید تا مطمئن شوید هیچ حبابی زیر آن به وجود نیامده باشد. توجه داشته باشید که چسبیدن اصولی ناخن مصنوعی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در صورت عدم چسبیدن درست ناخن، باعث بروز رطوبت در زیر ناخن و قارچ خواهد شد.

 

آموزش چسباندن ناخن مصنوعی در خانه


بهترین روش جدا کردن ناخن مصنوعی


هرگز برای برداشتن ناخن مصنوعی آن ها را به یکباره از سطح ناخن جدا نکنید؛ چرا که این مسئله موجب از بین رفتن بستر اصلی ناخن ها خواهد شد. به جای این کار بهتر است ابتدا سطح ناخن ها را کوتاه کنید و روی آن را سوهان بکشید تا لایه بالایی ناخن مصنوعی شکسته شود. سپس می توانید از یک پاک کننده حاوی استون استفاده کرده و هر ناخن را به مدت 2 الی 3 دقیقه در آن قرار دهید و بمالید تا راحت تر کنده شود. همچنین می توانید یک پنبه را به استون آغشته کرده و روی ناخن مصنوعی قرار دهید. سپس دور انگشت را با فویل ببندید تا راحت تر جدا شود. اگر پوست شما حساس است، بلافاصله پس از در آوردن ناخن ها از استون، دست ها را به خوبی بشویید و از یک کرم مخصوص دست یا مرطوب کننده استفاده کنید.

 

برداشتن ناخن مصنوعی در خانه


انتخاب نوع ناخن مصنوعی


بهتر است در انتخاب ناخن مصنوعی، مانند سایر محصولات آرایشی وسواس زیادی به خرج دهید. برای این کار بهتر است ابتدا با انواع آن آشنا باشید.

ناخن مصنوعی با ترکیبات آکرلیک

ناخن های مصنوعی که از ترکیبات آکرلیک ساخته می شوند، قوی ترین و بهترین نوع ناخن های مصنوعی هستند. لبه ناخن های مصنوعی آکرلیک به این راحتی ها نمی شکند و برای خانم هایی که زندگی پرتحرکی دارند، گزینه مناسبی محسوب می شوند. از جمله مواد تشکیل دهنده ناخن مصنوعی آکرلیک می توان به مونومر، آکریلیک مایع، پلیمر و آکرلیک پودر شده اشاره کرد. مزیت ناخن مصنوعی اکرلیک، ارزان بودن آن است. در مقابل، نقطه ضعف این نوع ناخن مصنوعی این است که هر دو تا سه هفته نیاز به رسیدگی دارد.

ناخن مصنوعی ژله ای

در ساخت این ناخن ها از اکرلیکی به کار رفته شده که حالت ژله ای دارد و پس از قرار گرفتن روی ناخن، توسط اشعه فرابنفش سخت می شود. این نوع کاشت ناخن موقت، به اندازه ناخن مصنوعی اکرلیک مقاومت ندارند و نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت.

ناخن مصنوعی ابریشمی

در ساختار ناخن مصنوعی ابریشمی از ابریشم، کتان، فایبرگلاس و کاغذ استفاده می شود. این ناخن ها به لحاظ ساختاری بسیار باریک و نازک هستند و به راحتی روی ناخن های طبیعی قرار می گیرند. این موضوع موجب شده که بین ناخن مصنوعی ابریشمی و ناخن طبیعی، تفاوت بسیار اندکی وجود داشته باشد. به خانم هایی که به دنبال ناخن مصنوعی باریک و ظریف هستند، این نوع ناخن بیشتر توصیه می شود.

ناخن مصنوعی سولار

دسته آخر از ناخن های مصنوعی را نوع سولار تشکیل می دهد که مقاومت بسیار بالایی داشته و از لحاظ کیفیت، موازی با ناخن مصنوعی اکریلیک قرار می گیرند. ناخن مصنوعی سولار از لحاظ ظاهر مانند مانیکرو فرنچ است. این ناخن به دلیل استحکام بالایی که دارد، برای خانم های پرتحرک بسیار توصیه می شود.

 

انواع ناخن مصنوعی


انواع طرح های ناخن مصنوعی


امروزه مدل های مختلفی از ناخن مصنوعی روانه بازار شده است که هر فرد با هر سلیقه ای می تواند نسبت به انتخاب آن ها اقدام کند. در ادامه چند مدل از رایج ترین طرح های ناخن مصنوعی را برای شما گردآوری کرده ایم تا انتخاب دقیق تری داشته باشید.

ناخن مصنوعی متناسب با فصل

شاید با خود فکر کنید در روزهای سرد زمستان که دستکش به دست می کنیم، توجه کمتری به سمت ناخن ها و طراحی آن معطوف می شود. اما زیبا شده ناخن ها به ویژه در فصل زمستان می تواند حس خوشایند و اعتماد به نفس را در شما تقویت کند. معمولا در فصل زمستان از رنگ های گرم استفاده می شود. همچنین استفاده از دانه های برف و آدم بافی یا بابا نوئل نیز کاربرد بسیاری دارد. به همین ترتیب در فصل تابستان از رنگ های نئونی و شاد بسیار استفاده می شود.

ناخن مصنوعی فانتزی دخترانه

معمولا توجه دخترهای جوان بیش از سایر مدل ها به مدل فانتزی جلب می شود. رنگ های خاص و شادی که در این طرح ها به کار می رود، احساس خوش و سرزنده ای را القا خواهد کرد. مدل های فانتزی ناخن مصنوعی برای سلیقه های مختلفی وجود دارد که با توجه به سلیقه و علاقه مندی ها می توان آن ها را انتخاب کرد.

ناخن مصنوعی ساده

معمولا در زمان خرید ناخن مصنوعی باید به تناسب رنگ آن با پوست توجه کرد. همچنین بهتر است مدلی انتخاب شود که با فرم انگشت ها و ناخن های طبیعی همخوانی داشته باشد. ناخن مصنوعی ساده و فرنچ از جمله مدل هایی هستند که هیچ گاه از مد نمی افتند. افرادی که زیبایی را در سادگی می بینند، قطعا از این مدل ها استقبال خواهند کرد.

 

انواع طرح های ناخن مصنوعی

 

عوارض ناخن مصنوعی

 

ناخن مصنوعی می تواند عوارضی را برای فرد مصرف کننده به دنبال داشته باشد. یکی از این عوارض، اگزمای پوستی است که به دلیل تحریک و آلرژی در دور ناخن و در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. بروز عفونت های قارچی نیز از دیگر معضلات استفاده از ناخن مصنوعی می باشد.
متخصصان پوست و مو بر این عقیده هستند که استفاده طولانی مدت از ناخن های مصنوعی می تواند موجب تغییر فرم و حالت ناخن و حتی در مواردی منجر به تغییر جهت و محور آن شود.


مشکلاتی که حین نصب ناخن مصنوعی ممکن است بروز کند


اگر نکات ایمنی در مورد چسباندن ناخن مصنوعی رعایت شود، معمولا مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما اگر برای قرار دادن ناخن مصنوعی به آرایشگاه نامناسب مراجعه کنید یا خودتان نکات ذکر شده را رعایت نکنید، احتمال بروز عواقب گاها جبران ناپذیری وجود دارد.
حین قرار دادن ناخن مصنوعی، حتما باید از چسب مخصوص استفاده کرد و پس از آن، با دقت و تمیز کاری عمل سوهان کشی را انجام دهد. متاسفانه برخی افراد به دلیل گران قیمت بودن چسب های مخصوص ناخن، از مصرف آن خودداری کرده و استفاده از چسب های صنعتی به خصوص چسب قطره ای استفاده می کنند. این چسب ها علاوه بر این که به ساختمان ناخن آسیب می رسانند، پوست اطراف آن را نیز با مشکل التهاب و پوسته پوسته شدن مواجه می کنند و دیرتر از موعد نیز برداشته می شوند.

 

عوارض ناخن مصنوعی


اگر از چسب های صنعتی برای برداشتن ناخن مصنوعی استفاده کنید، زمان برداشتن آن با مشکلات جدی از بین رفتن بستر ناخن و حتی گوشته زیر آن مواجه خواهید شد. معمولا به افرادی که از این روش کاشت استفاده می کنند، توصیه می شود که از آب جوش یا نوشابه برای برداشتن ناخن های مصنوعی خود استفاده کنند. اما کنده شدن ناخن هایی که به وسیله چسب قطره ای صورت گرفته باشد، به این راحتی ها نیست. برخی افراد نیز از استون برای برداشتن ناخن مصنوعی استفاده می کنند که این کار نیز اصلا توصیه نمی شود. چرا که امکان حل شدن ناخن مصنوعی و صدمه به ناخن طبیعی بسیار زیاد می باشد.
البته برخی ناخن کار ها از پنبه کوچک آغشته به آستون استفاده کرده و آن را با فویل به دور ناخن ها می بندند تا پس از گذشت مدت زمانی جدا شود. اما این کار قلق های خاص خود را دارد و مشتری نباید این کار را در خانه انجام دهد. توجه داشته باشید که ماندن ناخن مصنوعی روی ناخن ها بیش از 3 روز اصلا جایز نیست و احتمال بروز عفونت و قارچ را افزایش می دهد.


چگونه می توان از خطرات ناخن مصنوعی در امان بود؟


اگر ناخن های خودتان خوش فرم است و رشد خوبی هم دارد ولی مشکل شما ریش ریش شدن سر آن ها می باشد، شما می توانید با اصلاح تغذیه و چرب نگه داشتن ناخن ها، همیشه با ناخن های طبیعی خود زیبا به نظر برسید. همچنین باید هنگام کار با آب و مواد شوینده از دستکش استفاده کنید. نکته مهم دیگر در افزایش زیبایی طبیعی ناخن ها، عدم استفاده از سوهان فلزی است که موجب افزایش ریش ریش شدن و آسیب دیدن بیشتر ناخن ها می شود. به جای سوهان های فلزی می توانید از انواع سوهان های مقوایی که در بازار موجود هستند، استفاده نمایید.

 

درمان مشکلات ناخن با تغذیه سالم


قبل از این که به دلیل شکنندگی یا پوسته پوسته شدن ناخن های خود به فکر استفاده از ناخن مصنوعی یا روش های کاشت ناخن بیفتید، سعی کنید مشکل ناخن خود را برطرف کنید. یکی از بارزترین علل شکنندگی و پوسته شدن ناخن ها، تغذیه نادرست است. کمبود روی، کلسیم، آهن و ... در بدن می تواند نقش به سزایی در شکننده کردن ناخن ها داشته و استحکام آن را از بین ببرد.
برای کسب اطمینان از این مشکل، ابتدا آزمایش دهید و در صورت مشاهده این کمبودها در بدن، با تغذیه مناسب و مصرف مکمل ها سعی در جبران آن داشته باشید. روی، کلسیم، آهن، ویتامین C، اسید آمینه و ... در سلامت ناخن ها بسیار موثر هستند و باید منابع غذایی این مواد معدنی را در برنامه روزانه گنجاند. انواع گوشت، آجیل، لبنیات، مرکبات، غلات و ... را در برنامه غذایی روزمره خود قرار دهید تا از تاثیرات آن ها در افزایش رشد ناخن ها شگفت زده شوید.

در مقاله کاشت ناخن موقت یا ناخن مصنوعی به آموزش نحوه چسباندن ناخن مصنوعی و برداشتن آن پرداختیم. همچنین انواع ناخن مصنوعی و طرح های آن را نیز معرفی کردیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید. یکی از موارد قابل توجه پیش از چسباندن ناخن مصنوعی، خطرات و نحوه مراقبت از آن است که در این مقاله به تمامی این موارد اشاره کرده ایم.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: