جمعه 23 فروردین 1398 - 09:22:41

همه چیز درباره صافی دائم مو

روش انجام صافی دائم مو

مراقبت های بعد از ریباندینگ

 

همه چیز درباره صافی دائم مو یا ریباندینگ


بر کسی پوشیده نیست که داشتن موهای صاف که سالم و عاری از وز باشد، بسیار دشوار است. حتما شما هم زمان مشاهده خانم هایی که موهای کاملا صاف و خوش حالتی دارند، این سوال برایتان پیش آمده که این موهای زیبا چگونه بدون هیچ تغییری به قوه خود باقی مانده اند. در ادامه مطلب همه چیز درباره صافی دائمی مو با ما همراه باشید تا شما را با این مقوله بیشتر آشنا کنیم.


صاف کردن دائم مو به روش ریباندینگ


ریباندینگ موها یک پروسه شیمیایی است که در آن پیوند طبیعی موها از بین رفته و حتی موهایی که کاملا فر هستند، صاف می شوند. در پروسه ریباندینگ، ساختار مو شکسته و دوباره بازسازی می شود. در کل با کمک ریباندینگ، موها صاف و براق می شوند. البته از آن جایی که مواد به کار رفته در ریباندینگ و نحوه انجام آن در بین افراد مختلف متفاوت است، هزینه انجام این کار در سالن های زیبایی مختلف متفاوت است.


پروسه ریباندینگ چقدر به طول می انجامد؟


ریباندینگ معمولا حدود 4 ساعت به طول می انجامد. این عمل در طول یک روز قابل انجام بوده و نیازی به مراجعات بعدی ندارد. استفاده از این روش، فقط و فقط باید به وسیله افراد دوره دیده انجام شود؛ در غیر این صورت صدماتی را به دنبال خواهد داشت.

 

آموزش ریباندینگ یا صافی مو دائم


مراحل انجام صافی مو به روش ریباندینگ

 

وقتی که کسی برای انجام ریباندنیگ به آرایشگاه مراجعه می کند، ابتدا متخصص موهای فرد را بررسی کرده و نوع و اندازه آن را قبل از هر کاری در نظر می گیرد. معمولا برای موهای تا روی گردن، ریباندینگ سه تا چهار ساعت طول کشیده و هر چقدر موها بلندتر باشند، این زمان به نسبت بیشتر می شود. سپس موها با یک شامپوی ملایم شسته شده ولی روی آن ها از کاندیشنر استفاده نمی شود. در مرحله بعد، موها با سشوار خشک می شوند.
در این مرحله تقسیم بندی لازم روی موها انجام شده و سپس روی ساقه موها، کرم صاف کننده و یا ریلکسانت مو زده می شود. برای جذب این کرم و آغشته شدن کل مو، باید کاملا موها را شانه کرد. پس از آن با توجه به نوع موها، حداقل باید 30 دقیقه صبر کرده و سپس موها را چک کرد؛ البته این زمان بستگی به نوع موها و کوتاهی و بلندی آن ها نیز دارد.
پس از گذشت 30 دقیقه، به مدت 10 تا 40 دقیقه موها بخار یا حرارت داده می شوند؛ البته این زمان هم بستگی به نوع موها دارد. پس از آن نیز موها شسته می شوند.
در این مرحله موها خشک شده و روی آن ها لوسیون کراتینه زده می شود.
سپس اتو مو داغ شده و با کمک آن موها صاف می شوند. هدف از به کار گیری اتو مو صاف کردن کامل موها و از بین بردن هرگونه جعد از روی آن هاست.
پس از صاف کردن موها با اتو مو بار دیگر موها تقسیم بندی شده و این بار روی آن ها نیوترلایزر (خنثی کننده) زده می شود و به مدت 30 دقیقه بر روی موها می ماند.
پس از گذشت این 30 دقیقه، موها با آب سرد شسته شده و بار دیگر سشوار کشیده می شوند. برای بار آخر نیز روی آن ها اتو مو کشیده می شود.

 

روش های نگهداری از موهای ریباندینگ شده


زمان شستشوی موهای خود از شامپوی مخصوص صافی مو استفاده کنید. پس از هر بار شستشو نیز از نرم کننده استفاده کنید. موها را به آرامی خشک کنید و روی آن سرم مو بزنید. بهتر است به طور مرتب از روغن های طبیعی روی موهای خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که نیم ساعت قبل از رفتن به حمام، موهای خود را روغن بزنید و سپس شستشو دهید. می توانید حداقل هفته ای یکبار از انواع ماسک های طبیعی و خانگی نیز استفاده کنید. هر 15 روز یکبار نیز می توانید از روغن های داغ استفاده کنید. رژیم غذایی شما باید سرشار از پروتئین و ویتامین باشد.

 

تصویری از ریباندینگ مو 


مراقبت های بعد از صافی دائم مو


اگر سه بار در هفته به حمام می روید، سعی کنید تنها یک بار موهای خود را بشویید و این کار را در پایان استحمام خود با آب سرد و شامپو بچه جانسون به سرعت انجام دهید. پیشنهاد ما به شما این است که در هر حمام از ماسک موی کراتینه استفاده کنید. حوله ای که برای خشک کردن موهای خود از آن استفاده می کنید، نرم و لطیف باشد و هنگام خشک کردن مو از وارد کردن ضربات یا ساییدن مو خودداری کنید.
اگر قصد استفاده از سشوار دارید، حتما این کار را با باد سرد آن انجام دهید و در پایان کار، موهای خود را با برس چوبی شانه بزنید. در سه روز اول انجام ریباندینگ یا کراتین، از کش مو یا سنجاق سر استفاده نکنید و حتی موهای خود را پشت گوش نیندازید. سعی کنید یک شانه در کیف خود به همراه داشته باشید و موهایتان را مرتبا شانه بزنید تا از حالت پذیرفتن و تاب خوردن آن جلوگیری شود.
تا سه مرتبه اول استحمام بعد از ریباندینگ، موهای خود را با درجه 120 اتو مو، اتو بکشید. ترجیحا روی بالشت ساتن بخوابید و از روسری نخی استفاده کنید. پیش از خوابیدن، کف سر خود را ماساژ دهید. برای تقویت ریشه موهای خود می توانید از قرص های مجاز در داروخانه ها استفاده کنید. البته این کار را طبق بروشور داخل جعبه انجام دهید.


ترمیم ریباندینگ به چه صورت است؟


قسمت های ریشه مو بعد از گذشت چند ماه، روند عادی خود که فر یا وز است را طی کرده و نیاز به ترمیم پیدا می کند. توجه داشته باشید که باقی قسمت های مو مثل سابق کاملا صاف و ابریشمی است و نیازی به ترمیم ندارد.


تست گره در ریباندینگ یا صافی دائم مو به چه معناست؟


دسته ای از مو را به خودش گره می زنیم و به سمت پایین می کشیم. اگر گره باز شد، به این معناست که مواد صافی به خوبی کار نکرده است؛ اما اگر گره بسته و سفت شد، بدین معنیست که کار صافی با موفقیت انجام شده. توجه داشته باشید که تست گره را در قسمت پشت سر و گیجگاه جلوی سر انجام می دهیم تا مطمئن شویم موها به طور یکدست لخت شده اند یا خیر.

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، برای انجام صافی دائم مو حتما باید به نزد متخصص بروید و از انجام این کار در منزل یا نزد افراد مبتدی، جدا پرهیز نمایید. اگر به دنبال یک متخصص خوب در زمینه صافی مو هستید، پیشنهاد ما به شما، سرکار خانم شبنم حضرتی است. در ادامه اطلاعات دقیق تری از ایشان را به شما ارائه خواهیم داد.

 

معرفی بهترین متخصص صافی دائم مو

 

شبنم حضرتی در کدام سالن مشغول به فعالیت است؟

 


شبنم حضرتی در سالن با شکوه و مجلل ستاره محبی در کوئین سنتر واقع در الهیه تهران، مشغول به فعالیت است. شبنم حضرتی علاوه بر اکستنشن خدماتی چون: کراتینه و احیاء مو نیز انجام می دهند. کراتینه مو در این سالن، بدلیل استفاده از محصولات  LUXLISS و برند BRASILCACA با دوام و ماندگاری بسیار بالایی همراه است. این دو برند جزء بهترین مواد برای کراتینه مو هستند.

 

شماره تماس با شبنم حضرتی


برای کسب اطلاع از کلاس های آموزش اکستنشن یا استفاده از خدماتی که شبنم حضرتی در سالن زیبایی ارائه می دهند، می توانید با شماره های  , تماس حاصل فرمایید.

 

 

آدرس سالن شبنم حضرتی

 

دسترسی به سالن ستاره محبی که شبنم حضرتی در آن مشغول به فعالیت است از طریق اتوبوس های پایاینه تندرو میسر می باشد. برای رسیدن به خیابان فرشته، می توانید در ایستگاه پارک وی پیاده شده و از خیابان فرشته به سمت مریم غربی حرکت کنید.


آدرس سالن زیبایی ستاره محبی: تهران خیابان فرشته - خیابان  آفریقای شمالی -ساختمان مدرن الهیه- طبقه سوم اداری- سالن زیبایی دوورا

 

 

 

  @

 

 


آگهی ها

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: