دوشنبه 26 فروردین 1398 - 11:22:44

فوت و فن خرید لوازم آرایش

راهنمای تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی

معرفی مراکز و فروشگاه های آنلاین خرید محصولات آرایشی

 

فوت و فن خرید لوازم آرایش


لوازم آرایش، بخش قابل توجهی از هزینه شخصی خانم ها را تشکیل می دهند؛ از این رو باید دقت بسیاری در انتخاب و تهیه آن ها به خرج داد. در ادامه مقاله فوت و فن خرید لوازم آرایش قصد داریم شما را با راه های تشخیص محصولات اصلی از تقلبی و همچنین مراکز معتبر خرید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


راهنمای تشخیص لوازم آرایش اصلی از تقلبی


امروزه گسترش لوازم آرایش تقلبی به حدی رسیده است که همه ما به فکر چگونگی تشخیص آن ها هستیم تا از این راه، آسیب های وارده به پوست خود را به حداقل برسانیم. متاسفانه برخی از محصولات تقلبی، آن چنان حرفه ای ساخته می شوند که حتی متخصصان نیز از تشخیص آن ها عاجز هستند. در ادامه شما را با رایج ترین روش های تشخیص این امر آشنا خواهیم کرد.

خرید از مراکز معتبر

اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که لوازم آرایشی مورد نیاز خود را از مراکز یا فروشگاه های آنلاین معتبر خریداری کنید. سعی کنید از خرید لوازم آرایش دست فروشان جدا خودداری کرده و به تسترهایی که با هزار اصرار به شما می دهند، توجهی نشان ندهید.

 

توجه به بارکد محصولات

همان طور که احتمالا می دانید، بارکدها معرف اطلاعات بسیاری در مورد محصولات هستند. اعدادی که از چپ به راست در یک بارکد قرار دارند، به ترتیب نشان دهنده کشور سازنده، شرکت سازنده، کد منحصر محصول و کد کنترل هستند. لوازم آرایشی را به خوبی بررسی کنید و ببینید که آیا واقعا ساخت کشوری که به شما می گویند است یا خیر؟
برخی دیگر از محصولات حاوی تصویر کد QR هستند. می توانید نرم افزار تشخیص اصل بودن کالا را روی موبایل خود نصب کنید و با استفاده از آن، زمان خرید پی به اصل بودن محصولات ببرید. روش دیگر برای تشخیص اصل بودن لوازم آرایش این است که لیبل وزارت بهداشت که معمولا روی محصولات وارداتی زده می شود را چک کنید.

مقایسه محصولات آرایشی

لوازم آرایشی که قصد خرید آن دارید را در اینترنت جستجو کرده و مشخصات کامل آن و حتی شکل ظاهری اش را به خاطر بسپارید. حتی می توانید تصویر آن را در تلفن همراه خود ذخیره کرده و زمان خرید به همراه داشته باشید. معمولا تفاوت های فاحشی میان سایز محصول اصل و تقلبی، نوشته های روی بسته و ... وجود دارد.

عدم خرید محصولاتی با تخفیف های بسیار

اگر روی هر یک از محصولات تخفیف زیاد دیدید، به هیچ وجه نسبت به خرید آن اقدام نکنید. معمولا لوازم آرایشی که از انقضای آن چیزی نمانده باشد یا اصل نباشد، تخفیف زیاد می خورد تا زودتر به فروش برسد.

توجه به قیمت محصولات

به نظر شما منطقی است که یک محصول امریکایی با قیمت بسیار پایینی به فروش برسد؟ از آن جایی که لوازم آرایش با برندهای خارجی با دلار و یورو خریداری می شوند و هزینه های گمرک و مالیات نیز به آن ها اضافه می شود، دور از انتظار است که با قیمت بسیار خوب به فروش برسد. البته برخی افراد از این قانون سوء استفاده کرده و محصولات تقلبی خود را به قیمت های گاها نجومی به فروش می رسانند تا از اصل بودن آن به مشتری اطمینان خاطر بدهند. در این موارد نیز می توانید از سایر روش های تشخیص اصل و فرع بودن محصولات اطمینان حاصل کنید.

 

راهنمای خرید لوازم آرایش اصل


تست لوازم آرایش


در قدیم، از محصولات طبیعی برای تولید لوازم آرایش استفاده می شد که هیچ گونه ضرر و زیانی برای پوست به دنبال نداشت. امروزه اما، از ترکیبات شیمیایی بسیاری برای تولید لوازم آرایش استفاده می کنند که آن را به یکی از محصولات خطرآفرین تبدیل کرده است. بسیاری از ترکیبات به کار رفته در لوازم آرایش موجب بروز مشکلاتی از قبیل لکه های قهوه ای، تیرگی و ... روی پوست می شود. علاوه بر این، ممکن است پیری زودرس و سرطان را نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتراست پیش از خرید لوازم آرایش مورد نظر خود، ابتدا کمی از آن را روی پوست دست یا زیر فک امتحان کنید تا در صورت عدم وجود حساسیت، نسبت به خرید اقدام نمایید.


آشنایی با انواع مارک لوازم آرایش معروف


برندهای آرایشی مطرحی در سطح دنیا مشغول فعالیت هستند که بهترین نتیجه ممکن را برای مصرف کنندگان به دنبال داشته و از ایمنی قابل توجهی نیز برخوردارند. در ادامه با لیستی از بهترین برندهای آرایشی که از شهرت به سزایی برخوردارند، آشنا خواهید شد.

برند مک MAC

یکی از برندهایی که تحسین تمامی افراد را برانگیخته و موجب رضایت تمامی علایق و سلایق شده است، مک می باشد. این برند در میان تمامی افراد به خصوص افراد مشهور و ستارگان هالیوود بسیار پرطرفدار بوده و طیف وسیعی از محصولات زیبایی را در بر می گیرد. لوازم آرایشی برند مک از کیفیت بالایی برخوردار است و به راحتی نیاز تمامی خانم های علاقه مند به زیبایی و آرایش را تامین می کند.

برند اورآل L’Oreal

یکی از متنوع ترین برند لوازم آرایشی به اورآل اختصاص دارد که دارای بیش از 500 محصول است. این شرکت ابتدا به تولید رنگ مو پرداخت و پس از آن، محصولات مراقبت از پوست، عطر و لوازم آرایش را نیز به خوط تولید خود افزود.

 

لوازم آرایش از برندهای معروف

 

برند اتود Etude

برند اتود از جدیدترین و جوان ترین برندهای دنیا است که محصولات متنوع آن توانسته نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. این برند محصول کشور کره جنوبی است.

برند Urban Decay

این برند از تنوع گسترده ای برخوردار است و در کوتاه ترین زمان توانسته شهرت زیادی کسب کند. اربان دیکی در سال 1996 میلادی تاسیس شده است.

 

معرفی لوازم آرایش باکیفیت

 

برند مایبیلین Maybelline

برند مایبیلین را می توان در حال شکوفایی دانست. محصولات این برند می تواند زیبایی خیره کننده ای را برای خانم ها به دنبال داشته و در هر لحظه و هر جا مورد استفاده قرار داد.

برند اوریفلیم Oriflame

اوریفلیم در سال 1967 توسط دو برادر سوئدی تاسیس شد. این برند، سهم بسیار بزرگی از لوازم آرایش را در بازار به خود اختصاص داده است و مقداری از درآمد خود را صرف امور خیریه می کند. اوریفلیم از شهرت بالایی برخوردار بوده و اکثر محصولات آن از مواد طبیعی تشکیل شده اند.

 

معرفی لوازم آرایش مرغوب

 

برند رولون Revlon

رولون، یکی از قدیمی ترین و مورد اعتمادترین مارک لوازم آرایشی است و مورد توجه بسیاری از خانم ها می باشد. کرم ها و محصولات مراقبت از پوست رولون، از چنان کیفیتی برخوردارند که شهرت این برند را به حراکثر رسانده اند.

برند آون Avon

لوازم آرایش برند آون در بیش از 140 کشور جهان فروش دارد. این برند توانسته فروش و شهرت بالایی را برای خود رقم بزند و جالب است بدانید که از استراتژی فروش خانه به خانه برای افزایش رونق خود استفاده کرده است.

برند نارس Nars

برند فرانسوی نارس یکی از مطرح ترین و باکیفیت ترین برندهای لوازم آرایش می باشد که در سال 1994 تاسیس شده است. محصولات این برند کلاسیک و در عین خال مدرن هستند و می توانند همه سلیقه ها را تحت پوشش قرار دهند.

 

بهترین برند لوازم آرایش


قیمت لوازم آرایش


هزینه لوازم آرایش به فاکتورهای بسیاری همچون برند، کیفیت، کشور سازنده و ... بستگی دارد. اگر قصد خرید یک ست لوازم آرایشی با برند ایرانی را داشته باشید، می توانید این کار را با پرداخت حدود 100 تا 200 هزار تومان انجام دهید. اما اگر قصد خرید یک ست لوازم آرایشی با برند خارجی را دارید، اوضاع کمی فرق می کند و باید مبلغ بیشتری را برای این کار در نظر بگیرید.


مراکز عمده فروش لوازم آرایش


با وب سایت رژلب همراه باشید تا مراکزی که در آن امکان خرید لوازم آرایش به صورت عمده وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

بازار بزرگ تهران

اگر قصد خرید لوازم آرایش به صورت عمده برای فروشگاه خود را دارید، بازار بزرگ تهران واقع در جنوب تهران و در محله پانزده خرداد، یکی از اصلی ترین مراکز فروش محسوب می شود. دسترسی به این مرکز از طریق متروی 15 خرداد میسر می شود.

خیابان منوچهری

بسیاری از خانم های تهرانی می دانند که یکی از اصلی ترین گزینه ها برای خرید لوازم آرایشی چه به صورت کلی و چه جزئی، خیابان منوچهری است. این خیابان از اواسط خیابان سعدی آغاز می شود. این مرکز، برندهای مختلف لوازم آرایشی را در خود جای داده است که می توانید آن ها را با انواع قیمت ها مشاهده و مقایسه کنید. برای دسترسی راحت تر به خیابان منوچهری می توانید در ایستگاه متروی سعدی پیاده شده و از سمت شرق وارد خیابان منوچهری شوید.

کوچه مروی

کوچه مروی از محله های قدیم فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است که می توانید جهت خرید به آن جا مراجعه کنید. برای دسترسی به کوچه مروی می توانید در ایستگاه 15 خرداد از مترو پیاده شده و پس از 10 دقیقه پیاده روی به خیابان ناصر خسرو و سپس به محله کوچه مروی که در سمت راست شما قرار دادر، برسید. اگر چندان اهل پیاده روی نیستید، می توانید مسیر بین ایستگاه مترو و خیابان ناصر خسرو را با کالسکه یا ماشین های قدیمی طی کنید. یک روش دیگر برای دسترسی به کوچه مروی این است که در ایستگاه مترو امام خمینی پیاده شده و پس از 15 دقیقه پیاده روی در خیابان ناصر خسرو به کوچه مروی برسید.

 

خرید عمده و جزئی لوازم آرایش


فروشگاه های اینترنتی فروش لوازم آرایش


امروزه به دلیل افزایش میزان تقاضا برای لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه های آنلاین بسیاری نیز راه اندازی شده اند که به صور اختصاصی به فروش لوازم آرایش می پردازند. خرید از فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی دارای مزایای بسیاری است که از جمله آن ها می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه ها اشاره کرد. در مقابل، به دلیل بستر فضای مجازی، امکان کلاهبرداری در آن به خوبی فراهم می باشد. از این رو باید دقت کافی به خرج داد تا در دام کلاهبرداران اینترنتی که با هزار ترفند اقدام به خالی کردن موجودی کارت های بانکی می کنند، نیفتاد.
البته راهکارهایی برای تشخیص فروشگاه های آنلاین معتبر وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نماد الکترونیکی یک ستاره

این نماد به طور انحصاری از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می شود. هدف از صدور این نماد، احراز هویت و صلاحیت فروشگاه اینترنتی و ساماندهی فروشگاه های اینترنتی معتبر می باشد.

نماد الکترونیکی دو ستاره

این نماد به مانند نماد الکترونیک یک ستاره است و تنها تفاوت آن در “الزام نصب گواهی امنیتی اس اس ال” می باشد.

نماد ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی

نماد فوق، مجوزی است که محتوای وب سایت را بررسی کرده تا کاربران با اطمینان کافی از محتوای تولیدی مناسب و واقعی، نسبت به خرید محصولات مورد نظر خود اقدام کنند.

Socket Secure Layer

این پروتکل نشان از نوعی استاندارد وب می باشد که به منظور کد کردن اطلاعات بین کاربران و وب سایت به کار می رود. از این رو، اطلاعات به کار رفته در سایت مانند رمز کارت بانکی و ... از دزدیده شدن یا استراق سمع در امان می باشد.

نماد عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی

برای هرگونه فعالیت‌های تجاری باید از انجمن صنفی، مجوزهای لازم را دریافت کرد تا بتوان فعالیت قانونی و تحت کنترل ارائه داد. انجمن صنفی کسب ‌و کار اینترنتی نیز برای این منظور شروع به فعالیت کرده است.
فایده‌ داشتن نماد الکترونیکی از دیدگاه مشتری فروشگاه اینترنتی این است که اگر شکایت یا مشکلی درباره‌ فروشگاه اینترنتی مورد نظر داشته باشد، مدیریت فروشگاه مذکور موظف است که به او پاسخ دهد؛ پس می ‌توان نتیجه گرفت که همیشه باید از فروشگاه‌هایی خرید شود که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند.

 

خرید آنلاین لوازم آرایش

 

علاوه بر این موارد، موارد دیگری در تشخیص فروشگاه های معتبر اینترنتی موثر هستند که در ادامه لیستی از آن را خدمت تان ارائه می دهیم:

تضمین اصالت کالا

فروشگاه های معتبر همیشه دقت بالایی نسبت به منابعی که کالاهای خود را از آن خریداری می کنند، نشان می دهند. از این رو، با صراحت کلاهایی که عرضه می کنند را تضمین می نمایند.

گارانتی کالا

لازم است که جزئیات گارانتی کالا در قسمت مربوطه به نمایش در آمده باشد تا کاربر با خیال راحت تری نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کند.

تضمین بازگشت وجه

فروشگاهی که از اصالت و کیفیت کالاهای خود اطمینان داشته باشد، این امکان را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد تا در صورت خرابی محصول یا پشیمانی، کالا را عودت دهید و وجه پرداختی نیز به طور کامل عودت داده شود.

امکان پرداخت در محل

البته این امکان نیازمند برخی زیرساخت های هزینه بر از جمله قرارداد با پست و سایر موارد است که معمولا در حد توانایی فروشگاه های اینترنتی نمی باشد. پس ملاک خوبی برای ارزیابی یک فروشگاه اینترنتی معتبر است.
از جمله فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی معتبر که از تمام شرایط بالا پیروی کرده و با خیال راحت می توانید نسبت به خرید اینترنتی خود اقدام کنید، دیجی کالا، مدیسه، خانومی، بانی مد، زنبیل و ... اشاره کرد.


در مقاله فوت و فن خرید لوازم آرایش به بررسی تمام نکات در این مورد پرداختیم که امیدواریم به کارتان بیاید. چنانچه هر گونه سوالی در مورد خرید لوازم آرایش داشتید، می توانید نسبت به ثبت آن در قسمت نظرات اقدام کرده و از پاسخ متخصصین ما بهره مند شوید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: