سه شنبه 03 اردیبهشت 1398 - 13:27:35

آموزش تصویری رژلب زدن

انتخاب صحیح رنگ رژلب

نحوه برجسته نشان دادن لب ها

 

آموزش تصویری رژلب زدن


رژلب نقش مهمی در آرایش دارد و اگر در نحوه زدن یا انتخاب رنگ آن اشتباه کنید، می تواند به کلی میکاپ شما را به هم بریزید. همان طور که می دانید، رژلب دارای تنوع رنگی نامحدودی است و همین موضوع، انتخاب را برای خانم ها دشوار می سازد. در ادامه مقاله آموزش تصویری رژلب زدن، نکاتی را برای شما گردآوری کرده ایم که نحوه صحیح زدن رژلب و انتخاب رنگ صحیح آن را به شما آموزش خواهیم داد. با وب سایت رژلب همراه باشید.


انتخاب صحیح رنگ رژ


اولین و مهمترین قدم در انتخاب رنگ رژلب، تعیین رنگ پوست است. رنگ های پوست 5 نوع هستند که از جمله آن ها می توان به سفید، روشن، متوسط، برنز و تیره اشاره کرد. اگر دارای رنگ پوست روشن و سفید هستید، رنگ های صورتی روشن، هلویی، مرجانی، خنثی و قرمز برای شما مناسب هستند. رنگ های رز، آلبالویی و بنفش، رنگ های مناسبی برای پوست های متوسط هستند. افراد دارای پوست برنزه می توانند از رنگ های صورتی پررنگ، نارنجی و قرمز استفاده کنند. به طور کلی، این افراد می توانند از همه رنگ رژلب به غیر از قهوه ای و بنفش به کار ببرند. رنگ های رژلبی که مناسب پوست های تیره هستند، طیف های قهوه ای و بنفش مانند آلویی، شرابی، قرمز و کاراملی می باشند.
البته که برای تعیین رنگ رژلب تنها در نظر گرفتن رنگ پوست کافی نیست؛ باید ته رنگ پوست را نیز در نظر گرفت. 3 نوع ته رنگ پوست داریم که در دسته سرد، گرم و خنثی قرار می گیرند. افرادی که دارای پوست روشن با ته رنگ سرد هستند، باید از رنگ رژلب قهوه ای تنباکویی و خنثی استفاده کنند. افراد با رنگ پوست متوسط و ته رنگ سرد می توانند از رنگ های صورتی و آلبالویی به کار ببرند. افرادی هم که دارای پوست تیره به ته رنگ سرد هستند، رنگ های یاقوتی و شرابی برایشان بهترین گزینه است.
افراد دارای پوست روشن با ته رنگ گرم می توانند از رنگ های هلویی و صورتی کم رنگ بهره مند شوند. انواع پوست های متوسط تا تیره با ته رنگ گرم نیز می توانند از رنگ های مسی و برنز استفاده کنند. افراد دارای پوست هایی با ته رنگ خنثی نیز می توانند بیشتر رنگ ها از جمله رنگ های گرم و سرد را مورد استفاده قرار دهند.
موارد بسیار دیگری نیز در انتخاب رنگ رژ تاثیر دارند که از جمله آن ها می توان به فرم لب اشاره کرد. به فرم لب های خود توجه کنید. اگر لب بالای شما بزرگ و لب پایینی کوچک است، بهتر است لب پایینی را به رنگ روشن و لب بالایی را کمی تیره تر رژلب بزنید. اگر برعکس، لب پایینی شما بزرگ است، هر رژلبی که مناسب ته رنگ صورت تان است را بزنید و سپس مقداری رژلب روشن را به مرکز لب بالایی بزنید تا حجیم تر نشان داده شود. افراد دارای لب های متقارن می توانند از خط لب هم رنگ با رژلب خود استفاده کنند.

 

نحوه انتخاب رنگ رژلب


رژلب زدن جهت بزرگ تر نشان دادن لب ها


لب های برجسته می تواند تاثیر بسیاری در جذابیت افراد داشته باشد. برخی افراد به طور مادرزادی دارای لب های باریک هستند؛ اما ما این مژده را به شما می دهیم که خوتان می توانید به گونه ای لب هایتان را آرایش کنید که برجسته نشان داده شود. در ادامه 6 روش برای برجسته نشان دادن لب ها برای شما گردآوری کرده ایم:

تیره تر کردن گوشه لب ها

برای برجسته نشان دادن لب ها در این روش، ابتدا دور لب را خط لب زده و مانند همیشه رژلب بزنید. سپس مداد لب مشکی را به گوشه های لب خود بزنید. یک قلموی مخصوص لب بردارید و آرام آرام لبه های مداد مشکی را با رژلب خود ترکیب کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که خط مشخصی باقی نماند. اکنون لب های شما پرتر به نظر می رسد. ترفند فوق بسیار ساده بوده و راهکار خوبی برای مهمانی ها و مجالس است. به خصوص رژلب هایی که شدت رنگ بالایی دارند را می توان با این ترفند به کار برد.

 

روش بزرگ نشان دادن لب ها

 

استفاده همزمان از کانسیلر، رژلب و برق لب

در این روش ابتدا دور لب خود را با خط لب مشخص کنید. سپس رژلب بزنید. می توانید روی رژلب خود را کمی برق لب بزنید. حال کانسیلر مدادی را برداشته و فرم لب را تصحیح کنید. ترکیب رژلب، برق لب و کانسیلر نتیجه فوق العاده ای را به دنبال خواهد داشت.

 

نحوه حجیم کردن لب ها

 

استفاده از روغن های موثر در برجسته کردن لب ها

روغن های شیا و دارچین را تهیه و با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روی لب ها قرار داده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی لب ها بماند. سپس روغن را پاک کنید و رژلب مورد نظر خود را بزنید. روغن دارچین گردش خون را ارتقاء داده و به حجم آن می افزاید. معمولا برای نتیجه بهتر آن را با روغن شیا ترکیب می کنند. می توانید از این ترکیب برای ماسک لب یا برق لب نیز استفاده کنید.

 

حجم دادن به لب ها

 

اصلاح فرم لب ها

با استفاده از خط لب می توان به راحتی فرم لب را اصلاح کرده و به نتیجه مورد نظر دست یافت. ابتدا با خط لب خطوط مناسبی را طرح کنید و سپس داخل آن را با رژلب پر نمایید.

 

اصلاح فرم لب ها

 

هایلایت کردن لب بالا

ابتدا خط هفتی شکل بالای لب را با استفاده از یک مداد هایلایتر، روشن کنید. مقداری هایلایتر روی لب را با خطوط اطراف ترکیب کنید. حال رژلب مورد نظر خود را روی لب ها بزنید. کمی هایلایتر را به مرکز لب پایین زده تا حجم بیشتری پیدا کند. هایلایت کردن قسمت هفت شکل لب بالایی کمک می کند تا این بخش را برجسته تر نشان داده و خطوط لب بهتر به نظر برسد. پس از پایان آرایش می توانید کمی هایلایتر به لب بالا بزنید.

 

نحوه هایلایت کردن لب

 

استفاده از مداد سفید برای پر نشان دادن لب ها

یک مداد آرایشی سفید برداشته و در مرکز لب های پایین و بالا بزنید. مداد لب رنگی را در گوش های لب استفاده کنید. حال دو رنگ را به خوبی با هم ترکیب کنید. در مرحله آخر می توانید برق لب بزنید. روشن کردن مرکز لب ها، یکی از روش های متداول برای برجسته و پر نشان دادن لب ها است.

 

 

استفاده از مداد سفید برای حجیم نشان دادن لب ها


چگونه با رژلب، لب ها را قلوه ای نشان دهیم؟


اگر تمایل دارید لب های شما حین آرایش کردن بزرگ تر شده و برآمدگی آن بیشتر شود، بهتر است برای لب های باریک ابتدا از یک مداد لبی که پر رنگ تر از رنگ رژلب است استفاده کرده و آن را زیر خط اصلی و مماس با آن بکشید. سپس با انگشت، رنگ مداد را روی کل لب ها پخش کنید و پس از آن رژلب بزنید. این کار می تواند لب شما را پهن تر از حد معمول نشان دهد. اما کاری که برای برجسته دیده شدن آن در پایان انجام می دهید، این است که با استفاده از یک مداد سفید، خطی کامل و تنها را زیر لب و پایین خط لب می کشید.
اگر لب های درشت دارید، نیازی نیست که خط لب سفید خارج از لب اصلی کشیده شود؛ بلکه آن را در جای خود بکشید و رژلب بزنید و برای برجسته نشان دادن، با استفاده از یک مداد سفید، خطی را در زیر لب و فقط وسط آن بکشید.
لازم به ذکر است تفاوت کشیدن خط سفید لب های پهن با لب های باریک در این است که در مورد لبهای باریک خط سفید کاملی در زیر لب پایین کشیده خواهد شد اما در مورد لبهای پهن تنها این خط سفید در وسط لب کشیده می شود و دو طرف آن به رنگ همان خط لب خواهد بود.

 

نحوه قلوه ای کردن لب ها


چگونه کبودی لب ها را با رژلب کاور کنیم؟


برای آرایش لب های تیره، اولین کار انتخاب رنگ تناژ آرایش صورت است. مثلا اگر تصمیم دارید آرایش تیره ای داشته باشید نیازی نیست که لبها را روشن تر کنید. اما اگر مایل هستید آرایش صورتی یا گلبهی  یا قرمز داشته باشید یا رنگ رژ کالباسی را برای آرایشتان انتخاب کرده اید، لازم است اقداماتی را پیش از آرایش انجام دهید.
برای آرایش کالباسی ، ابتدا لبها را با کرم مرطوب کننده نرم کنید. حتما خشکی لبها را پیش از آرایش بر طرف کنید. سپس مقدار کمی از کانسیلر رنگ بژ یا بدنی رنگ  بر روی لبها و خط لب بزنید. به شیوه ای که لبها با پوست صورت یک نواخت شوند. سپس خط لب رنگ لب بر داشته و خط لبتان را احیا کنید. رژ لب کالباسی رنگ را بر روی لب ها بزنید. سپس  میتوانید از رژ لب مایع کالباسی یا برق لب بر روی لب ها بزنید.
برای آرایش صورتی و گل بهی و یا قرمز ، پس از مرطوب کردن و ویتامینه کردن لب، میزان بسیار کم کانسیلر را با نوک انگشت روی خط لب بکشید. اجازه دهید جذب پوست شود. خط لب صورتی / گل بهی / قرمز  را دقیقا روی خط لب طبیعی تان بکشید و ان را احیا کنید. کمی رژ لب  را روی لب بزنید اجازه دهید روی لب بماند . دستمالی را بین دو لب قرار داده و لبها را به دستمال فشار دهید. مجددا رژ بزنید و این کار را 2 تا 3 بار تکرار کنید تا رنگ مورد علاقه تان را بدست آورد.


چند تکنیک مهم برای بالا بردن دوام رژلب


رژلب تاثیر بسیاری در جذابیت چهره دارد؛ اما مشکلی که احتمالا حین استفاده از آن متوجه می شوید، این است که معمولا از ماندگاری بالایی برخوردار نیست. برای این که دوام و ماندگاری رژلب خود را افزایش دهید، چند ترفند برای شما آماده کرده ایم که مطالعه می فرمایید.

- ابتدا دور لب ها را با خط لب شکل دهید و فرم ایده آل خود را پیاده سازی نمایید. ساختار رژلب طوری است که نمی توان دور لب ها را مرتب و زیبا فرم داد؛ از این رو می توان این کار را با خط لب که خشک تر و نازک تر است، انجام داد. خط لب ساختار خشکی دارد و این زودی ها از روی لب ها پاک نمی شود.
- در مرحله بعد باید از رژلب مات استفاده کنید. اگر تمایل دارید رژلب شما ساعت های طولانی روی لب تان بماند، باید دور رژلب های مایع و براق را خط بکشید. این گونه رزلب ها معمولا خیلی زود پاک می شوند. رژلب های مات یک مزیت دیگر نیز دارند و آن این است که در جشن ها و مهمانی ها، پس از نوشیدن رد آن روی لیوان باقی نمی ماند.
- برای افزایش ماندگاری رژلب باید مقداری پودرهای شفاف یا پودرهای فشرده روی لب ها بزنید. با این کار خیال تان راحت باشد که رژلب تان تمام طول روز روی لب ها خواهد ماند.

 

افزایش ماندگاری رژلب


مزایا و معایب رژلب

 

مهمترین مزایای رژلب، افزایش زیبایی و جلوه چهره است. حتی می توان زمان هایی که برای بیرون رفتن از خانه عجله داریم و فرصت چندانی برای آرایش صورت کامل نیست، تنها به زدن رژلب اکتفا کرد. برخی رژلب ها نیز دارای انواع روغن های طبیعی و ارگانیک هستند که موجب نرمی و لطافت هر چه بیشتر لب ها می شوند.
امروزه اما متاسفانه، رژلب های شیمیایی بسیاری تولید می شوند که جهت افزایش ماندگاری رنگدانه، در ساخت آن ها از سرب استفاده می شود. سرب ماده سمی است که از طریق پوست جذب بدن شده و ضررهای بسیاری را به دنبال دارد. درصد بالایی از رژلب های تولیدی دارای مواد اکسید آهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم هستند که خطر ابتلا به سرطان های ریوی و سینه را افزایش می دهند.
علاوه بر این، در تولید بسیاری از محصولات آرایشی مانند رژلب، لاک ناخن و ... از فرمالدئید استفاده می شود که موجب بروز التهاب و تحریک پوستی شده و در صورت تماس مزمن موجب ضعف عمومی می شود. رنگ های شیمیایی متعددی که در تولید رژلب ها استفاده می شود، می تواند در صورت عدم رعایت بهداشت و استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد. برخی از این رنگ ها جهت ایجاد یک رنگ خاص با هم ترکیب نیز می شوند که می توانند علاوه بر عوارض پوستی، موارض متعدد داخلی نیز داشته باشد.

 

در مقاله آموزش تصویری رژلب زدن به نحوه صحیح انجام این کار به همراه راهنمای انتخاب رنگ رژلب پرداختیم و امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: