سه شنبه 14 خرداد 1398 - 08:14:14

ترفندهای کشیدن خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم برای انواع فرم های چشم

آموزش کشیدن خط چشم گربه ای

 

ترفندهای کشیدن خط چشم


کشیدن خط چشم برای برخی از خانم ها، یکی از سخت ترین مراحل آرایش صورت است که زمان زیادی هم می گیرد. حتی بعضی خانم ها اصلا کشیدن خط چشم را بلد نیستند و آن را کاری غیرممکن می دانند. ما ترفندهایی را برای کشیدن خط چشم برایتان گردآوری کرده ایم که با کمک آن ها، به راحتی از پس این مرحله بر بیایید. از آن جایی که کشیدن خط چشم تاثیر زیادی در زیباتر نشان دادن چشم ها دارد، مطالعه مقاله ترفندهای کشیدن خط چشم را از دست ندهید.


کشیدن خط چشم با نقطه چین


اگر خط چشم کشیدن برایتان کار دشواری است، به شما پیشنهاد می کنیم از تکنیک نقطه چین استفاده کنید. بدین صورت که با استفاده از یک مداد، محدوده خط چشم و میزان دنباله آن را با نقطه هایی کمرنگ مشخص کرده و سپس خطوط را با استفاده از خط چشم به هم وصل کنید.


کشیدن خط چشم با فرمژه


با استفاده از فرمژه می توانید هم مژه ها را فر کرده و هم خط چشم بکشید. بدین صورت که مداد چشم مشکی را داخل لبه های فرمژه کشیده و روی لبه پلک قرار دهید. همزمان با این که مژه ها فر می شوند، یک خط صاف و یکنواخت نیز روی پلک کشیده می شود.

 

آموزش کشیدن خط چشم با فرمژه


استفاده از کانسیلر برای کشیدن خط چشم


اگر همیشه خط چشم هایی که می کشید، کج و کوله می شود یا دستتان می لرزد، می توانید با استفاده از گوش پاک کن و کانسیلر نسبت به اصلاح کردن آن اقدام نمایید. بدین صورت که گوش پاک کن را به کانسیلر مخصوص چشم آغشته کرده و اضافات خط چشم را پاک کنید.

 

آموزش کشیدن خط چشم با کانسیلر


کشیدن خط چشم با قاشق


لبه قاشق یک راهنمای فوق العاده برای کشیدن خط چشم دنباله دارد و گربه ای است. بدین صورت که لبه صاف انتهایی قاشق را زیر پلک و در جایگاه امتداد خط چشم قرار دهید و یک خط ایجاد نمایید. سپس، از قسمت منحنی قاشق برای کشیدن خط بالایی خط چشم استفاده کرده و داخل آن را به خوبی پر کنید. به همین راحتی یک خط چشم دنباله دار زیبا خواهید داشت.

 

ترفند کشیدن خط چشم با قاشق


آموزش گام به گام کشیدن خط چشم گربه ای


خط چشم گربه ای که آن را با خط چشم بالدار نیز می شناسیم، یکی از مدل های بسیار پرطرفدار است. البته برای کشیدن خط چشم گربه ای نه تنها به آموزش، بلکه به تمرین نیز نیاز خواهید داشت. در ادامه مراحل کشیدن خط چشم گربه ای یا بالدار را به شما آموزش خواهیم داد تا با تمرین و تکرار، در این کار ماهر شوید.

توجه به فرم چشم ها

اولین نکته ای که باید در کشیدن خط چشم به آن توجه داشته باشید، فرم چشم هایتان است. ابتدا می توانید زیرساز آرایش چشم و سایه چشم را بزنید و سپس شکل کلی خط چشم گربه ای را ایجاد نمایید. برای بهتر شدن نتیجه می توانید ابتدا با استفاده از یک مداد، شکل اولیه خط چشم را رسم کرده و سپس با استفاده از خط چشم مایع آن را کامل کنید.

کشیدن خط چشم با چسب نواری

می توانید یک چسب نواری زیر پلک و در امتداد جایی که قرار است دنباله خط چشم را بکشید، قرار داده و خط چشم را از گوشه داخلی چشم کشیده و در امتداد پلک بالا دهید تا به گوشه خارجی چشم برسد. هر چه به سمت انتهای پلک پیش می روید، خط چشم را پهن کنید و به انتها که رسیدید، موازی با چسبی که چسباندید، خط چشم را بالا ببرید.

هایلایت کردن گوشه های داخلی پلک

در مرحله آخر، گوشه داخلی چشم را با سایه نقره ای یا سفید شاین روشن کنید؛ چرا که انجام این کار باعث می شود خط چشم دنباله دار شما کاملا بولد و مشخص شود. مژه ها را با فرمژه حالت دهید و سپس ریمل بزنید.

 

آموزش کشیدن خط چشم گربه ای


آموزش خط چشم نامرئی بین مژه ها


این نوع خط چشم زمانی ایجاد می شود که شما یک مداد بین تارهای مژه خود کشیده تا پرتر نشان داده شود. در این حالت، خط چشم شما کاملا طبیعی و نامرئی خواهد بود و این گونه به نظر می رسد که مژه های مشکی و پر دارید. برای این کار، مداد چشم مشکی خود را حسابی تیز کرده و به دقت بین مژه های پلک بالا بکشید. سعی کنید همه فاصله ها و فضاهای خالی را پر کنید. البته برای این کار به هیچ وجه به پلک تان فشار وارد نکنید.


آموزش خط چشم نامرئی داخل چشم


به کشیدن خط چشم روی لبه های پلک، خط چشم نامرئی داخل چشم گفته می شود. این نوع خط چشم نیز مانند نوع قبلی، مژه های شما را پرپشت و مشکی نشان خواهد داد و از مصنوعی بودن آرایش می کاهد. شما می توانید با این نوع خط چشم و زدن کمی ریمل، چشمان عمیق تر و نافذتری داشته باشید. به دلیل این که پلک های داخل چشم از حساسیت بیشتری برخوردار است، باید از مرغوب ترین مدادهای آرایشی استفاده نمایید. برای این کار، پلک بالایی خود را به آرامی بالا بکشید و مداد را به آرامی در قسمت پایینی پلک بالای خود که به رنگ صورتی است، به حرکت در آورید.


آموزش کشیدن خط چشم با مداد


خط چشم مدادی ارزان تر و راه سریع تری برای کشیدن این مرحله از آرایش است؛ اما از ماندگاری کمتری برخوردار است. با این حال، چند نکته به شما آموزش می دهیم که با به کارگیری آن ها، بهترین نتیجه را دریافت کنید.
برای کشیدن خط چشم با استفاده از مداد، ابتدا از گوشه داخلی شروع کرده و خط را امتداد دهید. می توانید در نیمه های راه، زاویه مداد را به گونه ای تنظیم کنید که خط چشم کمی ضخیم تر شود و چشم ها کشیده تر و جذاب تر جلوه کند. اگر دارای چشم و ابروهای روشن هستید، پیشنهاد می کنیم از خط چشم های بژ یا قهوه ای به جای مداد مشکی استفاده کنید. همچنین، اگر چشم های ریز دارید، به جای استفاده از مداد چشم مشکی از رنگ های دیگر استفاده کنید. چرا که رنگ مشکی موجب کوچکتر نشان دادن چشم ها خواهد شد. خط چشم های رنگی برای روشن کردن چشم ها گزینه بسیار عالی است.

 

کشیدن خط چشم با مداد


انواع خط چشم متناسب با فرم چشم ها


چشم ها با داشتن مدل ها و رنگ های زیبای بسیار، دریچه قلب محسوب می شوند. مدل ، رنگ و سایز خط چشمی که استفاده می کنید، بسته به ساختار چشم شما متفاوت است، بنابراین انتخاب خط چشم مناسب، می تواند چشم شما را زیباتر کند. در ادامه با آموزش خط چشم متناسب با انواع چشم ها آشنا خواهید شد.

خط چشم مناسب برای چشم بادامی ها

اگر چشم های شما بادامی شکل است، به شما تبریک می گوییم؛ چرا که شما می توانید هر مدل خط چشمی که دوست دارید برای چشم تان بکشید. تقریباً هر شکل خط چشمی برای چشم شما فوق العاده است. اگر می خواهید چشم های شما جلب توجه کند، خط چشم را روی خط مژه ها بکشید. یعنی هم مژه های بالا و هم مژه های پایین. این به این معنی نیست که چشم های شما از دیگران زیباتر نیستند، بلکه با نگاهی به مشاهیر و هنرمندانی که چشمانی شبیه شما دارند، متوجه می شوید که مدل چشم های شما به همان اندازه زیبا و جذاب هستند.

خط چشم مناسب برای چشمان نامتقارن

در این مدل از چشم ها، تقارن یا همسان سازی را می توان با پوشش دادن خط چشم در نواحی ای که این تناسب را بر هم زده است، به خوبی به وجود آورد؛ به طوری که چشم ها متناسب و زیباتر به نظر برسند.

خط چشم مناسب برای چشمان نزدیک به هم

نکته مهم در مورد چشم های نزدیک به هم این است که برای کشیدن خط چشم باید طوری عمل کنید که چشم ها را بیش از این به هم نزدیک نکند. بهتر است آن ها را در همان جایی که هستند و یا دورتر از هم نشان دهد. برای این که یک فاصله بصری ایجاد کنید، خط چشم مشکی رنگ را به صورت V روی گوشه های خارجی چشم هایتان بکشید. گوشه های داخلی چشم ها را بدون خط چشم بگذارید تا تأثیر فوق العاده این روش را مشاهده نمایید.

خط چشم مناسب برای چشمان فرو رفته

این نوع چشم ها، معمولاً درشت تر از مدل های دیگر هستند. اصولا به دلیل اینکه استخوان زیر ابرو بزرگتر است، چشم ها فرو رفته به نظر می رسند. وجود استخوان بزرگ زیر ابرو باعث می شود، روی چشم شما سایه بیفتد و حتی چشمان شما را  فرو رفته تر جلوه دهد. کاری که شما باید انجام دهید این است که دقیقا به صورت مخالف عمل کنید؛ بدین معنی پلک ها را با سایه های روشن و رنگ های باز پوشش بدهید. از خط چشم مشکی استفاده نکنید، حتی الامکان از خط چشم نرم و روشن خصوصاً برای پلک بالا استفاده کنید.

 

مدل های خط چشم برای فرم چشم های متفاوت

 

خط چشم مناسب برای چشمان خمار

چشم هایی که متمایل به پایین هستند، ناخواسته باعث می شوند چشم های شما خمار یا خواب آلوده به نظر برسند. بنابراین، اگر می خواهید چشم هایتان شاداب تر به نظر برسد، نباید زیر چشمتان را خط چشم بکشید. بلکه باید روی پلک بالا خط چشم بکشید؛ به طوری که گوشه خارجی چشم را پوشش داده و به آن حالت گربه ای بدهد. با انجام این آرایش قطعا احساس می کنید، چشمانتان درخشش بیشتری پیدا کرده است.

 خط چشم مناسب برای چشمان تک پلکی

این نوع چشم به دلیل این که با یک لایه پوست پوشیده شده اند، کوچک تر به نظر می رسند. بنابراین نباید پلک پایین را خط چشم بکشید؛ چرا که باعث می شود چشم ریزتر به نظر برسد. خط چشمتان را  ضخیم بکشید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

خط چشم مناسب برای چشمان گرد

برای این نوع چشم، باید با خط چشم شکل خاصی به آن بدهید. خط چشم دنباله دار همیشه به اندازه خط چشم ساده به صورت شما جلوه می دهد.

خط چشم مناسب برای چشمان نزدیک به ابرو

این نوع چشم ها، بسیار مشابه چشم بادامی ها هستند؛ اما تفاوت در این است که روی پلک پایین مانور بیشتری می دهیم تا بیشتر از پلک بالا مورد توجه قرار گیرد و حالت متعادل تری داشته باشد.

خط چشم مناسب برای چشمان دور از هم

راهکارهای کشیدن خط چشم در این قسمت، دقیقا برعکس چشم های نزدیک به هم است. شما باید کاری کنید که چشم ها در جای خود و یا نزدیکتر دیده شوند. این کار با کشیدن خط چشم باریک در پلک بالا و پایین امکان پذیر است. همچنین خط چشم ضخیم و حتی دنباله دار هم می تواند، این تعادل را ایجاد کند و چشم ها را زیباتر نشان دهد.

خط چشم مناسب برای چشم های معمولی

خط چشم گربه ای با تمامی مدل های چشم تناسب دارد و زیباست. تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که شما چه تکنیکی متناسب با مدل چشمان تان استفاده می کنید. بعضی چشم ها با خط چشم باریک یا ضخیم و یا رنگی زیباتر می شوند.

 

مدل های مختلف خط چشم متناسب با فرم چشم ها

 

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم


یکی از اشتباهات خانم ها درباره خط چشم این است که انواع ضد آب و ضد تعریق آن را خریداری نمی کنند. این موضوع باعث می شود که خط چشم خیلی زود به زیر پلک و اطراف آن بریزد و هر چقدر هم که برای آرایش چشم زیبای خود زحمت کشیدن باشید، تمام زحمات تان به هدر برود. یکی دیگر از اشتباهاتب که معمولا حین کشیدن خط چشم رخ می دهد، لرزش دستان است. برای حل این مشکل می توانید روی یک صندلی مقابل آیینه نشسته و آرنج را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید. حتی می توانید برای کاهش لرزش دست، کناره دست یعنی پایین انگشت شصت را روی گونه قرار دهید. برای چشم دیگر نیز همین ترفند را به کار ببرید و این بار سطح پشتی 4 انگشت را روی گونه قرار دهید. یکی دیگر از اشتباهات کشیدن خط چشم این است که یک خط سرتاسری بالای پلک بکشید. اگر خیلی مبتدی هستید، ترفند نقطه ای یا خط فاصله ای که در ابندا به شما آموزش دادیم، می تواند کمک شایانی به شما کند. ابتدا روی پلک نقاطی را بکشید و بادقت آن ها را به هم متصل کنید. برای اینکه خط چشم تمیز از آب دربیاید، ابتدا با یک مداد چشم خط اولیه را بکشید و سپس روی آن خط چشم مایع بکشید.


در مطلب ترفندهای کشیدن خط چشم به ارائه همه نکات و آموزش هایی در این باره پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام خیلی خوب بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: