دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:31:43

آموزش فیبروز ابرو طبق جدیدترین متدهای روز دنیا

آموزش فیبروز ابرو

مزایا و معایب فیبروز ابرو چیست؟

 

آموزش فیبروز ابرو طبق جدیدترین متدهای روز دنیا

 


یکی از جدیدترین متدهای تاتو و هاشور ابرو، تکنیک فیبروز است. این تکنیک برای نخستین بار توسط آقای برانکو بابیچ از کشور صربستان ابداع شده است. ایشان، موسس یکی از بزرگ ترین آکادمی های هاشور ابرو در جهان به نام «فی» هستند که ابداع کننده سبک های مختلفی از آرایش دائم به نام های فی کانتور، فی اسکالپ، فی ریمووال، فیبروز ابرو و ... می باشند. در ادامه مطلب آموزش فیبروز ابرو طبق جدیدترین متدهای روز دنیا قصد داریم شما را با یکی از پرطرفدارترین روش های هاشور ابرو در ایران آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


فیبروز ابرو یعنی چه؟


فیبروز ابرو، روشی نیمه دائمی برای آرایش ابروها است که در آن از طراحی هاشور به کمک شیدینگ یا سایه استفاده می شود. این عمل معمولا به صورت دستی و با استفاده از سوزن های یک بار مصرف صورت می گیرد. همچنین، از آن جایی که تزریق در لایه های سطحی پوست انجام می شود، درد و خونریزی زیادی را به دنبال نخواهد داشت. به دلیل آن که طراحی هاشور ابرو بر عکس روش تاتو به صورت نامنظم و با خطوط ریز انجام می شود، فرم زیبا و طبیعی را برای ابروها به ارمغان خواهد آورد.


آموزش فیبروز ابرو


طراحی ابرو با کمک تکنیک فیبروز، بر اساس فرم کلی صورت فرد و اجزای آن انجام می گیرد؛ این موضوع به معنی آن است که مشتری هیچ نقشی در تصمیم گیری مدل آن نخواهد داشت. بلکه درستی انجام این عمل و رضایت از نتیجه کار کاملا به تخصص و حرفه تاتو کار بستگی دارد.
معمولا در طراحی ابرو به روش فیبروز از قانون نسبت طلایی استفاده می شود که در آن نسبت اجزای مختلف بدن که بیشترین هماهنگی با هم دارند را عدد 1.618 تعیین کرده اند. برای انجام هر چه دقیق تر این تکنیک می توان از خط کش فی استفاده کرد. توجه داشته باشید که طراحی ابرو معمولا بر اساس عدد پی و جام چهره مراجعه کننده انجام می شود.
قرینه سازی ابروها به این صورت است که ابتدا فاصله میان دو ابرو را اندازه گرفته و نقطه میانی آن را با استفاده از مداد طراحی ابرو علامت می زنیم. سپس موقعیت قرارگیری تاج ابروها را علامت می زنیم که برای این کار می توان از استخوان بینی کمک گرفت. در مرحله بعد، باید اندازه قد ابروها را در نظر گرفت که برای این کار می توان خط کش دیوایدر را به صورت موازی با ابروها و لب مراجعه کننده قرار داد.
بهتر است هنگام طراحی از دستکش استفاده کنید تا تمام موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کرده باشید. پس از این که نقاط اصلی ابرو با استفاده از مداد علامت گذاری شد، شروع به متصل کردن آن ها کرده و یک خط واضح برای آن در نظر می گیریم. یکی از اصلی ترین مراحل انجام فیبروز، طراحی ابتدایی ابروها است. حتما دقت و زمان کافی را برای انجام این کار به خرج دهید. فاصله های آرک، تاج و قد ابرو همگی باید متقارن با هم باشند و برای این منظور، خط کش دیوایدر می تواند کمک بسیاری به شما کند.

 

آموزش فیبروز ابرو و طراحی با استفاده از خط کش دیوایدر


پس از طراحی ابروها، کار انجام شده را با اپلیکیشن چک می کنیم تا خطای دید موجب بروز اشکال در آن نشده باشد. پس از این که طراحی خود را چک کردیم، مواد بی حسی را روی ابروها قرار داده و به مدت 20 الی 30 دقیقه منتظر می شویم تا کارایی خود را داشته باشد. در مرحله بعد، از قلم یک بار مصرف میکروبلیدینگ به همراه سوزن نازک برای ایجاد خطوط طبیعی و مشابه با تارهای ابرو استفاده می کنیم. بهتر است خطوط در زوایای مختلف و همانند تارهای اصلی ابروها ایجاد شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود. سپس ماسک رنگ را روی ابروها قرار می دهیم و به مدت 2 الی 3 دقیقه به آن مکث می دهیم. پس از این مدت، رنگ را با استفاده از یک پد آرایشی به طور کامل از روی ابروها پاک می کنیم.
دوباره شروع به طراحی ابروها کرده و نقاطی که جا انداخته بودیم را ایجاد می کنیم. سپس دوباره ماسک رنگ ایجاد کرده و به همین ترتیب، رنگ را از روی ابروها پاک می کنیم. پس از این که طراحی دو ابرو به پایان رسید، دوباره ماسک رنگ را همراه با مکث روی ابروها قرار می دهیم. سپس فوم التیام دهنده را روی ابروها قرار داده و آن را به خوبی ماساژ می دهیم. بدین ترتیب هم اضافه رنگ ابرو پاک می شود و هم پوست به خوبی التیام داده خواهد شد. علاوه بر این، رنگ فیبروز نیز تثبیت می شود. دوباره با استفاده از پد، فوم را از روی ابروها پاک کرده و بدین ترتیب طراحی فیبروز خود را به اتمام می رسانیم.

 

آموزش فیبروز ابرو طبق جدیدترین متدهای روز


در متد فیبروز از چه رنگ هایی استفاده می شود؟


رنگ های مورد استفاده در تکنیک فیبروز از مواد معدنی ساخته شده اند که فاقد هر گونه فلزات سنگین نظیر سرب هستند و به راحتی جذب پوست می شوند. این موضوع تاثیر به سزایی در طبیعی جلوه دادن ابروها داشته و پس از گذشت مدت زمانی، ته رنگ قرمز از خود به جای نمی گذارند. تاکنون پنج نسل از رنگ های فیبروز تولید و روانه بازار شده است که در حال حاضر دسترسی به نسل سه و پنج میسر است. در ادامه به بررسی رنگ های فیبروز ابرو خواهیم پرداخت. نسل سوم از رنگ های فیبروز که با نام SUP شناخته می شود، در اندازه 10 میل تولید شده و جهت استفاده در روش دستی میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن مفید واقع می شود. این رنگ ها دارای پنج سری هستند. جدیدترین نسل از رنگ های فیبروز نیز SUPE نام دارد که در اندازه 5 میل موجود بوده و برای روش میکروبلیدینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ ها نسبت به سری قبل از کیفیت و ماندگاری بالاتری برخوردارند. علاوه بر این، به دلیل آن که در ساخت آن از الکل استفاده نشده است، دچار ریزش نمی شود.

 

رنگ مورد استفاده در فیبروز ابرو


دستگاه فیبروز ابرو


برای انجام هاشور و سایه ابرو در تکنیک فیبروز از قلم میکروبلیدینگ استفاده می شود. این دستگاه مانند یک قلم دستی است که به وسیله آن می توان خطوط و نقاط بسیار ظریفی را ایجاد کرد. سوزن های مورد استفاده در دستگاه میکروبلیدینگ باید پس از هر بار استفاده تعویض گردد. به دلیل این که تاتوکاری و متد فیبروز روش بسیار حساسی است و باید نکات بهداشتی در آن به درستی رعایت شود. همچنین، در صورت مواجه شدن با حساسیت های پوستی، باید هر چه سریع تر به پزشک متخصص زیبایی سلامتی مراجعه کنید.


انواع مدل های فیبروز ابرو


هاشور ابرو به روش میکرو فیبروز در روش های مختلفی صورت می گیرد که فیبروز کار می تواند بنا به فرم صورت شما، آن را انتخاب کند.

مدل هاشور Spine – 3

در این مدل که به هاشور ابرو تیغ ماهی نیز مشهور است، نقطه کانونی هاشور روی انتهای ابرو قرار گرفته و سایر قسمت های هاشور در جهت انتهایی ابرو زده می شوند

هاشور Spine – 5

نام دیگر این نوع هاشور، ابروی آسیایی است که در آن نقطه کانونی در قسمت پایینی ابروها و در جایی بین ابتدا و قوس ابروها قرار دارد.

هاشور Spine – 6

به این نوع هاشور ابرو، هاشور کلاسیک نیز گفته می شود که نقطه کانونی آن در قسمت قوس پایینی ابروها قرار داشته و سایر هاشورها در جهت این نقطه زده می شوند.

هاشور Upper Spine

نقطه کانونی هاشور در این مدل، در قسمت بالایی ابروها قرار دارد و همه هاشورها در جهت بالای ابروها زده می شوند.

 

انواع مدل های هاشور به روش فیبروز

 

چگونه می توان ماندگاری فیبروز ابرو را افزایش داد؟


اگر تمایل به انجام هاشور ابرو به روش فیبروز را داشته باشید، احتمالا یکی از نخستین سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد این است که این روش تا چه زمانی ماندگاری دارد؟ ماندگاری هاشور ابرو به روش میکرو فیبروز به عوامل بسیاری بستگی دارد که رعایت آن ماندگاری این روش تاتو را حتی تا سه سال افزایش خواهد داد. با رعایت نکاتی که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت، ماندگاری هاشور ابرو خود را به راحتی تا 3 سال نیز افزایش دهید.

عمق هاشور ابرو

این نوع هاشور به وسیله قلم دستی میکروبلیدینگ انجام می شود؛ بدین معنی که هر چه تاتوکار هاشور را در عمق بیشتری از پوست بزند، ماندگاری آن افرایش می یابد و هر چه عمق آن کمتر باشد، ماندگاری نیز کاهش خواهد یافت.

نوع پوست

یکی از عوامل تاثیرگذار در ماندگاری هاشور ابرو، نوع پوست مشتری است. هر چه پوست چرب تر باشد، ماندگاری ابرو کمتر خواهد بود. بهتر است قبل از انجام میکرو فیبروز، اسکراپ صورت انجام دهید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

تغییر هورمون های بدن

دوران پریودی، بارداری و شیردهی از جمله دورانی است که هورمون های بدن تغییر یافته و بر ماندگاری هاشور ابرو تاثیر بسیاری می گذارند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که تا زمان اتمام دوره های فوق صبر کرده و سپس نسبت به انجام فیبروز اقدام کنید.

 

مزایا و معایب فیبروز ابرو چیست؟


هاشور زدن ابرو با متد فیبروز دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:
می توان حتی بدون تزریق جوهر در سراسر قاب ابرو نیز نسبت به قرینه سازی آن ها اقدام کرد. با ایجاد تارهای ظریف مو در لا به لای ابروها می توان حالت پرپشتی به آن ها داد. از آن جایی که انجام هاشور ابرو به روش فیبروز به صورت دستی صورت می گیرد، میزان دقت در عملکرد تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین به دلیل تزریق جوهر در بافت ابتدایی پوست، امکان پاک کردن تاتو و تغییر مدل آن راحت تر بوده و درد و خونریزی کمتری را به دنبال خواهد داشت.
متاسفانه چنانچه قبلا از روش تاتو معمولی برای طراحی ابرو استفاده شده باشد، امکان انجام فیبروز وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر، فیبروز در افرادی قابل اجرا است که پیش از آن نسبت به انجام هیچ یک از متدهای تاتو اقدامی نکرده باشند.

 

مزایا و معایب فیبروز ابرو چیست؟


قیمت فیبروز ابرو؟


قیمت فیبروز ابرو با توجه به نوع مدل هاشور متفاوت است. همچنین از آن جایی که فیبروز از جدیدترین متدهای تاتوی ابرو محسوب شده که در آن از قلم دستی برای طراحی هر چه نازک تر و طبیعی تر ابرو استفاده می شود، هزینه بیشتری نسبت به روش های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن دارد. با توجه به این تفاصیل، قیمت فیبروز ابرو را می توان چیزی حدود 300 تا 800 هزار تومان در نظر گرفت. قیمت قلم میکروبلیدینگ نیز با توجه به نوع و جنس آن، هزینه ای بین 20 تا 50 هزار تومان را در بر می گیرد.


تفاوت فیبروز با تاتوهای قدیمی در چیست؟


در تاتوی ابرو به روش قدیمی، جوهر به صورت یک دست و غیر طبیعی در لایه درم پوست تزریق می شد که حالت مصنوعی به چهره می داد. همچنین از آن جایی که لایه درم در عمق پوست قرار دارد، امکان پاک کردن تاتو به امری بس دشوار تبدیل می شد. این در حالی است که تکنیک های جدید تاتو، تمام این معایب را نقض کرده و حالت طبیعی تری به چهره می بخشند. در روش میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و فیبروز که همگی اخیرا در دسته های تاتو جای گرفته اند، جوهر در لایه سطحی پوست تزریق می شود که امکان پاک کردن آن را آسان تر می سازد. همچنین با گذشت زمان و تغییر مد می توان مدل هاشور ابرو را بدون ترس از به جای ماندن تاتو قبلی، حذف کرد یا تغییر داد.

 


امروزه فیبروز ابرو روشی بسیار پرکاربرد و مورد پسند برای خانم هایی است که علاقه مند به شیک پوشی و زیبایی خود هستند. این روش برای افرادی که دارای ابروهای کم پشت هستند نیز گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. با ابداع و ارائه این متد از آرایش ابرو توسط برانکو، به سرعت مورد استقبال و توجه مردم در سراسر جهان قرار گرفت. به طوری که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، وی تنها به متد فیبروز ابرو بسنده نکرده و اقدام به ابداع روش هایی برای فیبروز لب، خط چشم و مژه ها پرداخت که در مطالب آینده به تفصیل راجع به آن ها نیز سخن خواهیم گفت.

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: