یکشنبه 19 خرداد 1398 - 14:14:00

آموزش لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست؟

انواع روش های لیفت ابرو

 

آموزش لیفت ابرو

 


عضلات بدن به مرور زمان و در اثر عواملی همچون افزایش سن، کاهش تولید کلاژن، آسیب های ناشی از نور خورشید و جاذبه زمین، شل و دچار افتادگی می شوند. پیشانی و زیر ابرو نیز یکی از مناطقی است که بیش از سایر قسمت ها دچار چین و چروک می شود. افتادگی ابروها باعث می شود که چهره پیرتر و خسته تر به نظر برسد. همچنین، چشم ها را نیز کوچک تر جلوه می دهد. برای حل این مشکل می توان از تکنیک لیفت ابرو کمک گرفت. در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به آموزش لیفت ابرو بپردازیم.

 

لیفت ابرو چیست؟


لیفت ابرو به معنی بالا بردن ابروها می باشد و به کمک آن می توان چهره را جوان تر و شاداب تر نشان داد. در واقع، لیفت ابرو یک نوع عمل زیبایی به شمار می رود که درشت شدن چشم ها، خوش فرم شدن ابروها و جذابیت کلی چهره را به دنبال دارد. لیفت ابرو، روشی امن و بدون درد است؛ به همین دلیل از محبوبیت بسیاری در بین افراد برخوردار می باشد.


لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟


لیفت ابرو روش های زیادی دارد که یکی از رایج ترین آن ها، جراحی است. برای این کار نیاز به بیهوشی کامل یا موضعی خواهید داشت که انتخاب آن به تشخیص پزشک بستگی دارد. معمولا لیفت ابرو حدود یک الی سه ساعت به طول می انجامد. به طور کلی، انجام لیفت ابرو به نتیجه مورد نظر شما، ارتفاع پیشانی و چین و چروک بین ابروهایتان بستگی دارد. اما بهتر است که برای انجام قطعی لیفت ابرو از طریق جراحی کلاسیک و جراحی آندوسکوپی اقدام نمایید. راه های بسیاری برای لیفت ابرو بدون نیاز به جراحی نیز وجود د ارد که موقتی بوده و با استفاده از تزریق بوتاکس، لیزر، نخ و ... انجام می شود. این روش ها نسبت به جراحی ارزان تر بوده و دوره نقاهت کوتاه تری نیز دارند.

 

لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟


آموزش لیفت ابرو از طریق روش های مختلف


همان طور که گفتیم، انتخاب روش لیفت ابرو به شرایط شما و نظر پزشک معالج بستگی دارد. در ادامه آموزش لیفت ابرو به روش های مختلف را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

آموزش لیفت ابرو با جراحی کلاسیک

روش لیفت ابرو با جراحی کلاسیک، با بیهوشی کامل انجام می شود. در این روش معمولا برش روی خط مو یعنی خط بین پیشانی و محل شروع رویش موها انجام می شود. آموزش لیفت ابرو با جراحی کلاسیک به این صورت است که جراح پوست را از عضله زیرین آزاد کرده و آن را می کشد. سپس، پوست اضافه را جدا می کند. پس از انجام این کار، ماهیچه هایی که باعث خطوط اخم می شوند نیز تضعیف می شوند؛ در نتیجه چین و چروک های بین دو ابرو از بین می رود. در پایان نیز برش ایجاد شده بخیه زده می شود. روش لیفت ابرو با جراحی کلاسیک برای چین و چروک های شدید بسیار مناسب بوده و مدت زمان ماندگاری آن نسبت به سایر روش های لیفت ابرو، بیشتر است. البته دوره نقاهت این روش طولانی تر بوده و برای افرادی که دچار طاسی هستند، مناسب نمی باشد.

آموزش لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی

در روش لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی نیز می بایست شخص به طور کامل بیهوش شود. آموزش لیفت ابرو با این روش به این صورت است که چند برش کوچک در بالای پیشانی ایجاد شده و با استفاده از وسیله ای به نام آندوسکوپ، محل مورد نظر برای ایجاد تغییرات مشخص می شود. سپس آندوسکوپ وارد برش های شده و امواجی را به مانیتور ارسال می کند که به شکل تصویر قابل مشاهده است. در مرحله بعد، پوست پیشانی به سمت بالا کشیده می شود تا در محل مناسب خود قرار گیرد. از این روش می توان برای افتادگی های متوسط یا اندک استفاده کرد. از آن جایی که جراحی آندوسکوپی، برش های محدودی را ایجاد می کند، عوارض کمتر و دوره درمان کوتاه تری نیز دارد. از این روش می توان برای بالا بردن ابروها، پوست اطراف ابروها و پیشانی استفاده کرد و همچنین، چین و چروک ها را از بین برد.

آموزش لیفت ابرو با بوتاکس

برای انجام لیفت ابرو با استفاده از بوتاکس، ابتدا یک کرم بی حس کننده روی سطح پوست زده می شود و پس از آن، بوتاکس را در داخل یا اطراف ماهیچه های دور ابرو تزریق می کنند. معمولا لیفت ابرو از طریق بوتاکس، چند دقیقه به طول انجامیده و حدود 3 الی 5 سال دوام دارد. البته می توان برای کسب نتیجه بهتر، این روش را با یکی دیگر از روش های لیفت ترکیب کرد. بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی و دور چشم و همچنین خطوط اخم بسیار مناسب است. همچنین، پوست را شاداب و صاف کرده و حتی قادر است روند پیری پوست را کاهش دهد. روش بوتاکس برای لیفت ابرو دارای هزینه و عوارض کمتری می باشد و دوره نقاهت سریع تری نیز دارد. شما بعد از انجام بوتاکس می توانید به راحتی به انجام کارهای روزانه خود ادامه دهید.

 

انجام لیفت ابرو با بوتاکس

 

آموزش لیفت ابرو با لیزر

هدف از لیفت ابرو به وسیله لیزر، تحریک سلول های واقع در لایه میانی پوست است تا روند کلاژن سازی آن افزایش یابد. در این روش، متخصص لیزر پالس های کوچک نوری را روی پوست پیشانی یا اطراف ابرو متمرکز می کند. توجه داشته باشید که در اثر برخورد پالس های کوچک نور با سطح پوست، حجم زیادی از انرژی به لایه های میانی پوست نفوذ کرده و منجر به تحرک پوست پیشانی و همچنین کلاژن سازی می شود. کلاژن موجب بالا کشیده شدن و یکدست شدن پوست پیشانی می شود که نتیجه آن لیفت شدن ابرو می باشد. لیفت ابرو با لیزر نسبت به سایر روش ها، گران تر بوده و با توجه به این که چند جلسه تا درمان کامل نیاز دارد، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

آموزش لیفت ابرو با نخ

در روش لیفت ابرو با نخ، برش هایی در داخل موهای ابرو به قطر سه الی چهار میلیمتر ایجاد می شود و در آن نخ هایی از جنس نایلون در ابرو پیوند می خورد. این نخ ها از جنس غیر جذب و بسیار مقاوم هستند. در این روش با گرفتن و جمع کردن پوست شل شده و تحریک کلاژن ها در اطراف پوست ابرو، لیفت صورت می گیرد. این نخ ها موجب محو شدن افتادگی پوست شده و می توان از آن برای سایر نقاط صورت مانند خطوط دور لبف گردن و غبغب نیز استفاده کرد. در آموزش لیفت ابرو با نخ، ابروها تا حد متوسط به سمت بالا کشیده شده و حالت طبیعی تری خواهند داشت. همچنین، در این روش قسمت بیرونی ابروها بیشتر از قسمت درونی به سمت بالا کشیده می شوند. البته لیفت ابرو با نخ یک روش دائمی نبوده و اثر آن بعد از 12 الی 18 ماه از بین رفته و شما باید مجددا نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

آموزش لیفت ابرو با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی دیگر از روش های پزشکی است که انرژی التراسوند متمرکز با چگالی زیاد را به کار گرفته و گرما را به شکلی موضعی ایجاد می کند تا لیفت پوست انجام شود. هایفوتراپی به هزینه ای مناسب انجام می شود و به عنوان تکنولوژی استاندارد طلایی برای هموار کردن پوست به شمار می رود. این روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی بوده و شبیه به درمان اولترا می باشد. در هایفوتراپی از روند درمانی طبیعی برای بالا بردن پوست افتاده روی ابروها، گردن و سینه استفاده کرده و سپس آن ها را صاف می کند.

 

انجام لیفت ابرو با هایفو


بهترین روش لیفت ابرو متناسب با وضعیت ظاهری شما


افرادی که دارای پیشانی بلند یعنی بیش از 7 سانت دارند، بهتر است از روش برش هیرلاین با خط مو برای لیفت ابرو استفاده نمایند. افرادی که ارتفاع پیشانی آن ها کمتر از 7 سانت است و دارای چین و چروک ناشی از اخم هستند، بهتر است نسبت به انجام لیفت ابرو به وسیله روش آندوسکوپی اقدام کنند. همان طور که گفتیم، برای انجام این روش از برش های کوچک در محل رویش موها استفاده کرده که علاوه بر لیفت ابرو، چین و چروک های ناشی از اخم نیز با این روش قابل از بین بردن خواهد بود. افرادی هم که دارای پیشانی کوتاهی هستند اما چین و چروک ناشی از اخم ندارند، می توانند لیفت تیمورال یا همان لیفت شقیقه را انجام دهند. در این روش نیز برش هایی در نواحی شقیقه سر ایجاد شده و لیفت قسمت خارجی ابروها انجام می شود. بدین صورت، تغییری در محل بین دو ابرو ایجاد نخواهد شد.


لیفت ابرو برای چه افرادی مناسب است؟


لیفت ابرو معمولا در سنین 40 تا 60 سالگی بسیار رایج است. البته افرادی که دارای ابروهای افتاده هستند، حالت چهره خسته و اخمالود دارند یا به دنبال لیفت زیبا و ظریفی در ناحیه ابرو هستند، افرادی که خطوط ناهماهنگی دور ابرو و بین دو ابرویشان ایجاد شده و پوست اضافی ابرویشان روی پلک قرار گرفته نیز می توانند از روش لیفت ابرو استفاده کنند.

 

لیفت ابرو برای چه افرادی مناسب است؟


مراقبت های قبل از انجام لیفت ابرو


شاید عمل لیفت ابرو در ظاهر ساده باشد؛ اما در هر صورت عمل جراحی است و نیاز به مراقبت های بسیاری دارد. حتی یک اشتباه کوچک نیز ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به زیبایی و سلامت شما وارد کند. از این رو، مراقبت هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد را به دقت انجام دهید:

- بهتر است دو هفته قبل از جراحی و یک ماه بعد از آن از کشیدن سیگار خودداری نمایید.
- برای انجام عمل لیفت بهتر است که از سلامت کامل برخوردار باشید.
- اگر داروهای ضد التهاب یا آسپیرین مصرف می کنید، حتما این موضوع را با جراح یا پزشک خود مطرح کنید.
- اگر دارای پوست کلوئیدی هستیدف حتما قبل از انجام عمل جراحی با پزشک خود مشورت کنید.
- ممکن است مجبور شوید برای نتیجه بهتر عمل، موهای بلند خود را کوتاه کنید.


مراقبت های بعد از انجام لیفت ابرو


- بعد از انجام لیفت ابرو، از انجام فعالیت هایی که به سرتان فشار وارد می کند، خودداری کنید.
- هنگام خواب از دو بالشت استفاده کنید تا سر در سطح بالاتری از بدن قرار گیرد.
- بهتر است به جای استفاده از یخ یا کیسه آب گرم، تنها به مصرف پماد یا داروهایی که پزشک تجویز کرده است، اکتفا کنید.
- حدود یک هفته پس از انجام عمل باید برای جدا کردن بخیه به پزشک خود مراجعه کنید.
- ممکن است جای بخیه ها تا مدتی کبود شود؛ اما به تدریج از بین خواهد رفت و به روال عادی باز خواهد گشت.
- بعد از انجام عمل جراحی لیفت ابرو، حداقل باید تا 3 ماه از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های حرفه ای خودداری کنید.

 

مراقبت های قبل و بعد از لیفت ابرو


عوارض احتمالی لیفت ابرو


پس از انجام لیفت ابرو، ممکن است تا یک الی دو هفته، کبودی ها و تورم هایی در اطراف چشم به وجود بیاید. به خاطر داشته باشید که با توجه به واکنش صورت، معمولا در ماه اول ابروهای شما تا حد غیر طبیعی بالاتر از حالت معمول به نظر خواهد رسید. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که پس از گذشت یک ماه، ابروها و چهره به فرم طبیعی باز خواهد گشت. همچنین، با توجه به روند جراحی و وضعیت ظاهری خودتان ممکن است دچار برخی عوارض نظیر باقی ماندن جای زخم، تشکیل لخته خون زیر پوست، بروز اشکال در بازسازی پوست، حساسیت به مواد بی حس کننده، آسیب به اعصاب صورت، بروز عفونت و ... نیز شوید.


هزینه لیفت ابرو به چه صورت است؟


هزینه لیفت ابرو در بین افراد مختلف بر حسب انتظارات و خواسته های فرد، روش مورد استفاده برای لیفت، تجربه و مهارت پزشک، حق الزحمه پزشک و منطقه جغرافیایی متفاوت است.

 

بالا کشیدن ابروها یک روش موثر برای جوانسازی چهره است. با کمک لیفت ابرو می توان یک ظاهر خسته و سالخورده را اصلاح کرد که در آن پوست پیشانی کشیده و سفت می شود و به صاف شدن خطوط و چین و چروک و همچنین جوانسازی ناحیه بالایی صورت منتهی می شود. لیفت ابرو یک عمل جراحی زیبایی به شمار می رود که با بالا کشیدن ابروها، بازتر شدن و درشت تر شدن چشم ها را نیز در پی خواهد داشت. در مطلب آموزش لیفت ابرو به بررسی تمام جوانب این شاخه از علم زیبایی پرداختیم. چنانچه هر گونه سوالی داشتید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: