چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 10:51:00

انواع رژلب قرمز و هماهنگی آن با رنگ پوست

تناژ انواع رژلب قرمز

انواع رژلب

 

انواع رژلب قرمز و هماهنگی آن با رنگ پوست

 


رژلب یکی از مهم ترین اجزای استایل خانم ها است که تناسب آن با سایر اجزای آرایش و لباس بسیار حائز اهمیت می باشد. در این بین، رژلب قرمز یکی از محبوب ترین رنگ ماتیک در میان خانم هاست که می توان گفت تقریبا با اکثر رنگ لباس ها و آرایش ها همخوانی دارد. جالب است بدانید که رژلب قرمز نیز خود دارای تناژهای مختلفی است که هر کدام از آن ها را می توان با یک رنگ پوست تطابق داد. در ادامه مقاله فوق قصد داریم به انواع رژلب قرمز و هماهنگی آن با رنگ پوست بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


تشخیص رنگ پایه پوست


برای پیدا کردن رژلب مناسب، ابتدا باید نسبت به مشخص کردن رنگ زمینه پوست اقدام کنید. انواع پوست ها، رنگ زمینه منحصر به خود را دارند؛ برخی از پوست ها زرد و گرم هستند و برخی دیگر سرد و صورتی. بعضی دیگر از رنگ پوست ها هستند که ما بین این دو رنگ بوده و خنثی هستند. برای پیدا کردن رنگ پایه پوست خود می توانید به رگ های دست تان دقت کنید. اگر رگ های شما به رنگ آبی بود، ته رنگ پوست شما سرد است. اگر رگ های شما به رنگ سبز بود، ته رنگ پوست شما گرم و اگر این دو رنگ قابل مشاهده نیست، احتمالا ته رنگ پوست شما خنثی می باشد. با شناخت این موضوع راحت تر می توانید نسبت به انتخاب رنگ رژلب قرمز خود اقدام کنید.


انتخاب رژلب قرمز متناسب با رنگ پوست


رنگ قرمز دارای طیف های گوناگونی است که با هم مشابه و هم رنگ نیستند. پس از این که رنگ پوست خود را پیدا کردید، متناسب ترین رنگ رژلب قرمز را انتخاب کرده و روی لب ها بزنید. توجه داشته باشید که نحوه صحیح زدن رژلب قرمز نیز تاثیر بسیاری در زیبایی لب ها خواهد داشت. همچنین، دقت داشته باشید که رنگ رژلب قرمزتان با رنگ لباس تان نیز همخوانی داشته باشد.


انواع تناژ رژلب قرمز


همان طور که گفتیم، طیف های رنگی مختلفی برای رژلب قرمز وجود دارد. در ادامه به این طیف ها اشاره خواهیم داشت و همچنین هماهنگی آن با سایر رنگ ها را نیز بیان خواهیم کرد.

رژلب قرمز خالص

رنگ رژلب قرمز خالص، پوست شما را گرم تر و درخشان تر نشان می دهد و همچنین، میزان زردی پوست را نیز پنهان می کند. پوست تیره طلایی، پوستی است که در میان درجات تیرگی پوست، در درجه یکی مانده به آخر قرار داد. در واقع، تیرگی این پوست با کمی زردی همراه است. استفاده از رژلب قرمز خالص، ظاهری جسورانه و جذاب به رنگ پوست تیره طلایی می دهد.

 

رژلب قرمز خالص

 

رژلب قرمز تمشکی

افراد دارای پوست خیلی روشن و رنگ پریده، بهتر است از رژلب قرمز تیره مانند تمشکی استفاده کنند. افرادی که دارای موهای بور طبیعی و روشن هستند نیز در این دسته قرار می گیرند. در کنار رژلب قرمز تمشکی بهتر است آرایش چشم ملایمی داشته باشید.

 

رژلب قرمز تمشکی

 

رژلب قرمز آجری

بهترین رنگ برای هماهنگ شدن با پوست زیتونی، رژلب قرمز با ته رنگ آجری و رسی است. پوست زیتونی، پوستی است که کمی تیره بوده و مایل به سبزه و قهوه ای است. رنگ رژلب قرمز آجری با رنگ زیتونی پوست به خوبی هماهنگ شده و پوست را گرم تر و خوش رنگ تر نشان خواهد داد.

 

 

رژلب قرمز گوجه ای

افراد دارای رنگ پوست روشن اما با تناژ گرم و گندمی می توانند از رنگ رژلب قرمز گوجه ای استفاده کنند. استفاده از این رنگ رژلب قرمز باعث می شود تا سفیدی پوست شما خنثی شود.

 

رژلب قرمز گوجه ای

 

رژلب قرمز گیلاسی

چنانچه پوست شما دارای ته رنگ برنزه و طلایی است می توانید از رژلب قرمز گیلاسی استفاده کنید. این رنگ رژلب به شما کمک می کند تا رنگ برنزه پوست شما درخشان تر شده و ظاهری جذاب تر داشته باشید.

 

رژلب قرمز گیلاسی

 

رژلب قرمز مایل به نارنجی

اگر پوست شما نه تیره و نه روشن بلکه گندمی است، می توانید از رژلب قرمز مایل به نارنجی استفاده کنید. به طور کلی، افراد دارای پوست متوسط با خیال راحت تری می توانند از رژلب قرمز استفاده کنند. اما می توانید برای زیبایی هر چه بیشتر چهره از رژلب قرمز با پایه نارنجی استفاده نمایید.

 

رژلب قرمز نارنجی

 

رژلب قرمز آلویی

افراد دارای پوست خیلی تیره که در آخرین طیف از رده های تیره قرار دارد، می توانند از رژلب قرمز با ته رنگ سرد مایل به آبی مانند قرمز آلویی استفاده کنند. با این کار، رنگ لب و پوست هماهنگ خواهد شد. ترکیب رنگ پوست تیره با رنگ رژلب قرمز آلویی، موجب زیبایی هر چه بیشتر چهره شما خواهد شد.

 

رژلب قرمز آلویی

نحوه صحیح زدن رژلب قرمز


همان طور که قبل از آرایش صورت باید پوست خود را به وسیله پرایمر آماده کنید، آماده سازی لب ها قبل از زدن رژلب نیز حائز اهمیت است. برای این کار می توانید ابتدا از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر لب های شما خشک باشد یا پوسته پوسته شده باشد، آرایش آن چندان جذاب نخواهد بود. برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از مرطوب کننده بهترین راهکار است. صبر کنید تا مرطوب کننده به خوبی جذب شود. سپس مقدار اضافی آن را به وسیله دستمال پاک کرده و کانسیلر معمولی را روی لب ها بزنید.
بدین صورت که مقداری از کانسیلر را روی انگشت سبابه ریخته و به آرامی روی لب ها بکشید. با انجام این کار می توانید لب های خود را دقیقا به رنگ رژلب قرمز در آورید و ماندگاری آن را نیز افزایش دهید. یکی از روش های دیگر پیشگیری از پخش شدن رژلب این است که یک مداد بی رنگ دور خطوط لب بکشید. سپس خط لب و رژلب قرمز خود را بکشید. بدین ترتیب، احتمال کشیدن خطوط ناهماهنگ بسیار کاهش می یابد. پس از پایان زدن رژلب قرمز دوباره از خط لب همرنگ با رژلب قرمز برای اصلاح خطوط استفاده کنید.
اگر می خواهید لب های شما بزرگ تر از حد عادی به نظر برسند، هرگز از خط لب روشن تر از رنگ رژلب استفاده نکنید. همچنین، استفاده از خط لب خیلی تیره تر از رنگ رژلب نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود. البته اگر تمایل دارید به سبک آمبره رژلب بزنید، انجام این کار مانعی ندارد. در این حالت نیز باید حتما رنگ های رژلب و خط لب خود را محو کنید تا طبیعی تر و زیباتر به نظر برسند.
در پایان، یک دستمال کاغذی تمیز را به آهستگی روی لب ها قرار دهید و لب ها را کمی به آن بفشارید. سپس دوباره یک لایه رژلب بزنید تا ماندگاری آرایش لب های شما دو برابر حالت عادی شود.
اگر می خواهید رژلب قرمزتان روی دندان ها نچسبد، کمی از وازلین را روی دندان های جلویی خود بزنید. با انجام این کار یک سد نامرئی ایجاد کرده اید که جلوی چسبندگی رژلب را به خوبی می گیرد. اگر هم که به نرم کننده لب علاقه مندید، می توانید مقداری از آن را بعد از زدن رژلب قرمز روی لب ها بزنید تا بافت آن را مستحکم کند.


هماهنگی رژلب با سایر اجزای آرایش


همواره به خاطر داشته باشید که اگر قصد زدن رژلب قرمز تیره را دارید، از انجام آرایش چشم غلیظ خودداری کنید. در مقابل، بهتر است تنها به زدن کمی ریمل، یک خط چشم باریک و کمی رژگونه روی گونه ها بسنده کنید.به طور کلی، آرایش شما باید به گونه ای باشد که اعضای صورت تان برای جلب توجه با هم رقابت نکنند. به همین علت، زمانی که آرایش چشم غلیظ دارید نیز بهتر است تنها به زدن یک رژلب ملایم مانند هلویی، کرم، صورتی روشن و یا حتی برق لب اکتفا نمایید. یک رژلب درخشان و مرطوب می تواند چهره شما را جوان و شاداب نشان دهد. از این رو برای زیباتر شدن نیازی به آرایش های خیلی غلیظ نیست.

 

آموزش زدن رژلب قرمز


نبایدهای رژلب قرمز


بهتر است در فصل گرم سال به سراغ آرایش‌های تند و تیز نروید؛ چرا که به دلیل رطوبت ناشی از عرق صورت، رنگ‌های مواد آرایشی با هم مخلوط شده وهر قدر این رنگ ‌ها پررنگ ‌تر و تندتر باشند، صورت حالت ناخوشایند تری به خود خواهد گرفت. از طرف دیگر رنگ‌ های گرم و تند حس گرما را به طرف مقابل انتقال می‌ دهند و بهتر است در فصل گرم سال از رنگ های سرد استفاده شود. از این رو، رژلب ‌های خانواده قرمز چندان برای تابستان مناسب نیستند. پیشنهاد ما برای روزهای گرم تابستان استفاده از یک بالم لب طبیعی و بدون رنگ است که علاوه بر محافظت از لب‌ها در مقابل اشعه ماورای ‌بنفش، یک شاین ملایم و زیبایی را نیز ایجاد می کند. از آن جایی که لب‌ها به ‌راحتی در مقابل آفتاب می‌ سوزند، بهتر است محصولی را خریداری کنید که دارای 15 spf یا بالاتر باشد.


انواع رژلب

 

رژلب های مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر جنس و بافت با هم متفاوت بوده و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع رژلب ها آشنا کنیم.

انواع رژلب های کرمی

رژلب های کرمی دارای پوشش خوبی بوده و براق هستند. این رژلب ها معمولا ماندگاری بالایی داشته و موجب برجسته به نظر رسیدن لب ها می شوند. رژلب های کرمی برای موقعیت های مختلف قابل استفاده هستند.

رژلب های مات

رژلب های مات به یکی از محبوب ترین رژلب ها در بین خانم ها تبدیل شده و کامل ترین پوشش دهی و بیشترین ماندگاری را به همراه دارند. این رژلب ها طیف رنگی گسترده ای داشته و برای مجالس گزینه مناسبی محسوب می شوند. از جمله معایب این رژلب می توان به خشکی لب ها اشاره کرد.

رژلب های شفاف

رژلب های شفاف دارای رنگ خاص و پوشش دهی بالایی نیستند؛ اما موجب شفافیت و زیباتر شدن لب های می شوند. این رژلب ها برای دختر خانم ها و آرایش روزمره گزینه بسیار خوبی هستند. جلوگیری از خشکی لب یکی از بارزترین ویژگی های این نوع رژلب است.

لاک لب

لاک لب شبیه به رژلب های مات بوده و براق نمی باشد. ماندگاری این نوع رژلب بسیار بالا بوده و از آن جایی که پوشش دهی مناسبی نیز دارد، گزینه ایده آلی برای عروس خانم ها به حساب می آید.

 

انواع رژلب قرمز

 

مزایا و معایب رژلب

 

مهمترین مزایای رژلب، افزایش زیبایی و جلوه چهره است. حتی می توان زمان هایی که برای بیرون رفتن از خانه عجله داریم و فرصت چندانی برای آرایش صورت کامل نیست، تنها به زدن رژلب اکتفا کرد. برخی رژلب ها نیز دارای انواع روغن های طبیعی و ارگانیک هستند که موجب نرمی و لطافت هر چه بیشتر لب ها می شوند.
امروزه اما متاسفانه، رژلب های شیمیایی بسیاری تولید می شوند که جهت افزایش ماندگاری رنگدانه، در ساخت آن ها از سرب استفاده می شود. سرب ماده سمی است که از طریق پوست جذب بدن شده و ضررهای بسیاری را به دنبال دارد. درصد بالایی از رژلب های تولیدی دارای مواد اکسید آهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم هستند که خطر ابتلا به سرطان های ریوی و سینه را افزایش می دهند.
علاوه بر این، در تولید بسیاری از محصولات آرایشی مانند رژلب، لاک ناخن و ... از فرمالدئید استفاده می شود که موجب بروز التهاب و تحریک پوستی شده و در صورت تماس مزمن موجب ضعف عمومی می شود. رنگ های شیمیایی متعددی که در تولید رژلب ها استفاده می شود، می تواند در صورت عدم رعایت بهداشت و استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد. برخی از این رنگ ها جهت ایجاد یک رنگ خاص با هم ترکیب نیز می شوند که می توانند علاوه بر عوارض پوستی، موارض متعدد داخلی نیز داشته باشد.


در مطلب انواع رژلب قرمز و هماهنگی آن با رنگ پوست به معرفی انواع تناژهای رنگ رژلب قرمز پرداختیم. همچنین، تناسب رنگ های این تناژها را با انواع رنگ پوست ها مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از مصرف انواع رنگ های رژلب قرمز دارید را با ما سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: