شنبه 27 تیر 1394 - 23:49:01

چگونگی کوتاه کردن چتری ها و آموزش کوتاهی مو

1- مواد مورد نیاز

1.       قیچی

2.       گیره

3.       شانه دندانه ریز

4.       اسپری مو

5.       اتو مو

 

2.       با کمک شانه از یک گوش تا گوش دیگر موها را جدا کنید. دقت کنید قسمتی که جدا می کنید مرتب باشد. سپس مانند شکل موهای جدا شده را با گیره جدا کنید.

3.       موها را به جلو شانه کرده و با اتوی مو آن ها را صاف کنید. با صاف کردن موهای جلوی سر، اطمینان حاصل کنید که موها صاف بوده و آماده کوتاهی هستند. انجام این کار به خصوص در موهای حالت دار و فر توصیه می شود.

توجه داشته باشید که برای کوتاه کردن چتری ها، موها را خیس نکنید. زیرا موهای خیس سنگین تر هستند و وقتی چتری ها خیس کوتاه شوند، هنگام خشک شدن از آن چه که در نظر داشتید، کوتاه تر خواهند شد.

4.       موهای جلوی سر را به سمت جلو و پایین کشیده و با استفاده از انگشت اشاره و انگشت وسطی خود آن ها را محکم نگه دارید. به کمک انگشت ها موها را تا وسط بینی پایین آورده و در یک خط افقی صاف کوتاه کنید. دقت کنید که در هنگام کوتاه کردن دست شما کمی فاصله از صورت داشته باشد.

 

5.       همانطور که در تصویر می بینید، با این روش موهای چتری کوتاه شده کمی بلند هستند، اما با این کاردست شما باز بوده و اندازه آن ها را به هر میزان که بخواهید می توانید تنظیم کنید. سپس کم کم موها را کوتاه کرده تا وقتی که موها به خط ابرو برسد، باز هم تاکید می شود که قیچی را خیلی نزدیک صورت نگیرید و از مدل خود بخواهید تا چشم هایش را ببندد. زیرا در غیر این صورت در حین کوتاهی، موهای ریز به داخل چشم ها رفته و ناراحت کننده خواهند بود.

 

6.        موهای بالا گوش را به سمت پایین کشیده و با انگشت اشاره و وسط نگه داشته و با در نظر گرفتن خط چتری ها کوتاه کنید.

 

7.       موهای این قسمت را با کمی زاویه نگه داشته و از بالا به پایین و به آرامی با قیچی پیتاژ کوتاه کنید. اگر قیچی حرفه ای آرایشگری ندارید این کار را انجام ندهید. زیرا موها ناهماهنگ کوتاه شده و جلوه نامناسبی پیدا خواهند کرد.

 

8.       با استفاده از قیچی پیتاژ این کار را برای موهای دو طرف سر انجام داده تا جایی که دو طرف سر هماهنگ با چتری ها کوتاه شوند. با این روش موها کل صورت را قاب گرفته و ظاهر جدیدی برای فرد می سازند. پس سعی کنید در کوتاهی مو ها فقط به خود چتری اکتفا نکنید.

 

9.       حال قسمت چتری جلوی سر را بلند کرده و با زاویه 90 درجه نسبت به سر به بالا ببرید. 

 

10.   قیچی را به صورت متمایل نگه داشته و با کمک آن از وزن مو بکاهید. توجه کنید منظور از این کار این است که حجم مو را کم کنیم ولی قد آن را ثابت نگه داریم. همچنین توجه داشته باشید که این کار را بیش از اندازه انجام ندهید زیرا شکل زیبای چتری ها را از بین می برد. پس با استفاده از شانه موها را به پایین شانه کرده و تا زمانی که مو ها به اندازه کافی سبک شوند این کار را انجام دهید.

11.   توجه داشته باشید که اگرچه در ابتدا حالت دادن به چتری ها ممکن است دشوار باشد اما با گذشت زمان و رعایت نکات ساده ای می توان آن ها را به راحتی حالت داد. به طور مثال قبل از خواب چتری هایتان را در جهتی که می خواهید روز بعد باشند، گیره بزنید. هنگام حالت دادن به آن ها نیز از برس سر گرد و سشوار استفاده کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.

 

برای مشاهده ویدئو آموزش انواع کوتاهی می توان اینجارا کلیک کنید

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

پنجشنبه 22 مرداد 1394 - 20:25:06
خیلی خوب و آموزنده بود
دوشنبه 05 مرداد 1394 - 14:10:54
برای دخترم این روش رو استفاده کردم، خیلی خوب در اومد، حیف که نمیشه اینجا عکسش رو گذاشت
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: