دوشنبه 29 تیر 1394 - 20:36:23

9 روش طبیعی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل بعد از مو زدایی

تیرگی زیر بغل  بخصوص در تابستان که فعالیت روزمره بیشتر بوده و لباس های باز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ناخوشایند بوده و موجب نگرانی است. ممکن است برای شما سوال بوجود آید که چرا این لکه ها بوجود می آیند. دلیل آن این است که مقادیر زیادی از انسولین از طریق خون به رنگدانه های پوستی رفته و تولید ملانین که در زیر نور سیاه می شوند را انجام می دهد. بنابراین این تیرگی نوعی تغییر رنگ خودکار در پوست است. در این مقاله روش هایی معرفی شده است که بصورت طبیعی در مدت چند هفته کوتاه این تیرگی ها از بین برود.

موادی که برای از بین بردن تیرگی زیر بغل بکار برده می شوند به شرح زیر است:

1-      آب لیمو: همانطور که مید انید آب مرکبات بخصوص آب لیمو ترش اثرات سفید کنندگی بسیاری دارند. یک برش از لیمو را در زیر بغل خود مالیده و بگذارید 15 دقیقه در همان حال بماند سپس آن را بشویید. اگر احساس کردید که پوستتان اذیت می شود کمی مرطوب کننده به زیر بازوی خود بمالید. آب میوه های دیگر مانند پرتقال و آناناس نیز قابل استفاده است.

2-بکینگ سودا: با بکینگ سودا و آب خمیر غلیظی درست کرده و به منطقه مورد نظر خود مالیده، صبر کنید تا خشک شود. همچنین می توانید برای درست کردن خمیر از آب لیمو یا سرکه سفید نیز استفاده کنید.

3-      پودر چوب صندل: چوب صندل  یکی از موادی است که در درخشندگی پوست موثر بوده و خاصیت ضد میکروبی دارد. پودر چوب صندل را با شیر و یا گلاب ترکیب کرده و به منطقه مورد نظر خود بمالید تا سفید شود.

4-      ویتامین E: روغن ویتامین E را روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید تا جذب پوست شود.

5-      سرکه سیب: آرد برنج را با سرکه سیب مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورید. سپس آن را به منطقه مورد نظر مالیده و 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و آن را با گرم بشویید.

6-      خمیر پاپایا: این خمیر برای تغییر رنگ پوست اثرات معجزه آسایی دارد. با کمی عسل، آب لیمو و خمیر پاپایا مخلوطی درست کرده و صبر کنید تا خشک شود. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

7-      آرد نخود: آرد نخود بیشتر در هند به عنوان یک سفید کننده طبیعی استفاده می شود. آن را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو، ماست و زرد چوبه مخلوط کنید. مخلوط مورد نظر را هر روز به منطقه مورد نظر مالیده و نتیجه را مشاهده کنید.

8-      روغن نارگیل: روغن نارگیل در تغییر رنگدانه های پوست و سفید کردن آن ها بسیار موثر است. کمی از آن را روی پوست ماساژ داده تا مشاهده کنید چگونه باعث شفافیت پوست می شود. علاوه بر آن روغن نارگیل اثر ضد میکروبی داشته و مخلوط آن با آب لیمو تاثیر پذیری بیشتری دارد.

9-      شیر: اگر شیر را با ماست ساده و کمی آرد نخود مخلوط کنید تا نقاط تیره پوستتان را از بین ببرد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

برای مشاهده فیلم های آموزشی مراقبت های پوست اینجارا کلیک کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: