دوشنبه 03 تیر 1398 - 09:35:18

آشنایی با انواع لاک ناخن

انواع مختلف لاک ناخن

نحوه صحیح زدن لاک ناخن

 

آشنایی با انواع لاک ناخن


یکی از کارهایی که زیبایی شما را دو چندان می کند، لاک زدن است. انتخاب نوع و رنگ لاک متناسب با لباس یا موقعیت کنونی، کار چندان آسانی نیست. در واقع، قبل از لاک زدن شما باید یک سری فاکتورها را مد نظر داشته باشید تا نتیجه بهتری حاصل شود. در سال های اخیر، مدل های مختلفی از لاک ناخن به بازار آمده که هر کدام کاربردهای منحصر به خود را دارند. از این رو در مطلب آشنایی با انواع لاک ناخن تصمیم گرفتیم شما را با این اصل مهم بیشتر آشنا کنیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


لاک ناخن چیست؟


لاک ناخن نوعی ماده شیمیایی است که موجب زیبایی هر چه بیشتر ناخن های دست و پا می شود. البته برخی لاک ها در بازار موجودند که وظیفه محافظت از ناخن ها را نیز بر عهده دارند. جالب است بدانید که انسان ها از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح، ناخن های خود را رنگ می کردند و برای این کار از مواد طبیعی همچون حنا، سفیده تخم مرغ، موم زنبور عسل، ژلاتین، صمغ و ... استفاده می کردند.


انواع لاک ناخن


لاک ناخن انواع متفاوتی دارد که با توجه به سلایق و علایق افراد مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه شما را با مشهورترین انواع لاک ناخن آشنا خواهیم کرد.

لاک ناخن کلاسیک

لاک ناخن کلاسیک، طیف وسیعی از انواع تناژ های رنگ کرم را در بر می گیرد. این رنگ یکی از محبوب ترین رنگ ها است که نوع تناژ آن را می توان با توجه به رنگ لباس و مدل آرایش انتخاب کرد.

 

لاک ناخن کلاسیک

 

لاک ناخن مات

لاک ناخن مات امروزه بسیار پرطرفدار است و در همه فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که بسیاری از افراد تصور می کنند لاک مات تنها برای فصل تابستان مناسب است. این مدل لاک ناخن به هیچ عنوان براق یا متالیک نبوده و اگر برند باکیفیتی از آن را تهیه کنید، جلوه بسیار زیبایی را برایتان خلق خواهد کرد. لاک ناخن مات از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و به راحتی می توان آن را با هر رنگ لباس ست کرد.

 

لاک ناخن مات

 

لاک ناخن کروم

افرادی که اهل زرق و برق هستند می توانند از لاک ناخن کروم استفاده کنند. این مدل لاک ها برخلاف لاک ناخن مات، بسیار براق هستند. هر زمان که قصد داشتید لاک ناخن تان حسابی جلب توجه کند، از لاک ناخن کروم استفاده کنید. البته اگر قصد دارید لاک ناخن کروم را در منزل بزنید، باید توجه داشته باشید که احتمال دارد حین زدن این نوع لاک ناخن، خط هایی روی آن ایجاد شود. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای زدن لاک ناخن کروم به متخصص مراجعه کنید تا نتیجه کار بهتر شود.

 

لاک ناخن کروم

 

لاک ناخن ژلیش

ژلیش یکی از انواع طراحی ناخن می باشد که امروزه بسیار باب شده است. این لاک ناخن از تنوع بالایی برخوردار است. علاوه بر این، در بین خانم ها طرفداران بسیاری نیز دارد که علت آن، دوام و ماندگاری بالای آن است. البته زدن این نوع لاک ناخن نیاز به تبحر بالایی دارد و باید به سالن زیبایی و نزد ناخن کار مراجعه شود. چرا که زدن لاک ناخن زلیش نیاز به مهارت بالا در آماده سازی و همچنین دستگاه UV دارد. البته به تازگی یک مدل لاک ناخن ژلیش هم به بازار آمده که نیازی به دستگاه UV ندارد؛ اما ماندگاری آن به نسبت کمتر است.

 

لاک ناخن ژلیش

 

لاک ناخن اکلیلی

لاک هایی که درون خود اکلیل دارند، بسیار هیجان انگیز هستند و انتخاب خوبی برای دختران جوان محسوب می شوند. این مدل لاک ها برای فصل تابستان مناسب هستند. معمولا دوام لاک ناخن اکلیلی نسبت به لاک ناخن معمولی، بیشتر است. حتی می توان در نهایت با زدن یک لایه تاپ کت یا برق ناخن، مدت زمان ماندگاری را افزایش نیز داد. به همین ترتیب، پاک کردن لاک ناخن اکلیلی نیز با سختی بیشتری همراه است. دلیل این سخت پاک شدن هم به وجود دانه های اکلیلی بر می گردد. اگر خیلی تمایلی به شاین شدن ناخن هایتان ندارید، می توانید یک یا دو ناخن یک دست را لاک اکلیلی بزنید و سایر انگشت ها را با توجه به رنگ آن، دیزاین کنید.

 

لاک ناخن اکلیلی

 

لاک ناخن هولوگرافیک

مدل آرایش هولوگرافیک این روزها بسیار ترند شده است. لاک ناخن این مدل نیز از این ترند بودن مستثنی نیست. این مدل لاک بسیار پرزرق و برق است و بازتاب زیبایی دارد. اگر کمی به این مدل لاک ناخن دقت کنید، رگه هایی از رنگین کمان را در بافتش خواهید دید. لاک ناخن هولوگرافیک برای فصل تابستان و به خصوص مراسم شبانه گزینه بسیار خوبی هستند.

 

لاک ناخن هولوگرافیک

 

لاک ناخن آینه ای

لاک ناخن آینه ای یک نوع دیگر از انواع لاک ناخن کروم است. این مدل لاک ناخن نیز بسیار براق بوده و جلوه زیبایی دارد. در واقع، نام آینه ای که به این لاک اختصاص داده شده است نیز به دلیل بازتابی است که ایجاد می کند. معمولا رنگ لاک های آینه ای، به فلز و آلومینیوم شباهت دارد.

 

لاک ناخن آینه ای

 

لاک ناخن نئون

لاک ناخن نئون حسابی خوش رنگ هستند و برای فصل تابستان مناسب می باشند. اگر از رنگ لاک ناخن عادی خسته شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم که لاک ناخن نئون را انتخاب کنید. از مزایای این مدل لاک ناخن می توان به طیف رنگی متنوع آن اشاره کرد که رنگ های جیغ را نیز در بر می گیرد. اگر تمایلی به لاک ناخن براق ندارید، می توانید روی آن را با تاپ کت مات بپوشانید تا از میزان براقیت آن کاسته شود.

 

لاک ناخن نئون

 

لاک ناخن مغناطیسی

لاک ناخن مغناطیسی نیز از آن دسته لاک هایی است که بسیار ترند شده است. روش کار با این نوع لاک بدین صورت است که ابتدا لاک ناخن مورد نظر را زده و سپس با استفاده از آهنربای کوچکی که معمولا روی سرپوش شیشه لاک قرار دارد، موج های ریز و خلاقانه ای را روی آن ایجاد نمایید. اگر اولین بار است که قصد زدن لاک ناخن مغناطیسی را دارید، بهتر است آن را به دست یک ناخن کار حرفه ای بسپارید.

 

لاک ناخن مغناطیسی

 

لاک ناخن صدفی

افرادی که تمایلی به زدن لاک ناخن جیغ یا پر زرق و برق ندارند، می توانند از لاک ناخن صدفی استفاده کنند. لاک صدفی بسیار ملیح و زیبا است و برای فصل تابستان به خصوص با پوست برنزه جلوه بسیار زیبایی را ایجاد می کند. در واقع، رنگ ملیح و درخشش ملایم لاک صدفی و کنتراستی که با رنگ پوست تیره ایجاد می کندف زیبایی ظاهری شما را دو چندان خواهد کرد. در صورت تمایل می توانید زیر لاک صدفی را یک لایه لاک کرم یا لاک مات بزنید.

 

لاک ناخن صدفی

 

لاک ناخن ترک

روش کار لاک ترک به این صورت است که پس از خشک شدن، ترک هایی را روی لاک ایجاد می کند که در نوع خود می تواند زیبا و خلاقانه باشد. برای این کار کافیست ابتدا یک رنگ لاک به عنوان پایه بزنید و پس از خشک شدن، لاک ناخن ترک را بزنید. خواهید دید که ترک های ریزی به خودی خود روی ناخن ها ایجاد می شود. برای زیبایی هر چه بیشتر کار بهتر است که رنگ های به کار رفته در این مدل لاک ناخن، متضاد هم باشند.

 

لاک ناخن ترک

 

لاک ناخن مخملی

لاک ناخن مخملی بسیار شاد و متنوع است که استفاده از آن بسیار راحت می باشد. فقط کافیست که لاک ناخن مخملی را مانند لاک معمولی روی ناخن ها بزنید تا پرزهایی از جنس مخمل روی آن ها نقش ببندند.

 

لاک ناخن مخملی

 

لاک ناخن شنی

در این مدل لاک ناخن نیز دانه های رنگی وجود دارد که می توان برای زیبایی هر چه بیشتر کار روی ناخن های از پیش لاک زده قرار داد.

 

لاک ناخن شنی


نکاتی درباره لاک ناخن


لاک زدن کار چندان راحتی نیست و در اکثر مواقع، نتیجه کار آن طور که باید از آب در نمی آید. دلیل این امر تنها به داشتن مهارت بر نمی گردد؛ بلکه دانستن و رعایت نکاتی در این باره نیز کمک بسیاری به شما می کند. در ادامه نکاتی درباره لاک ناخن به شما می گوییم که با رعایت آنها، نتیجه بهتری از لاک زدن خواهید گرفت.

پرهیز از دوش گرفتن پس از لاک زدن

دوش گرفتن پس از لاک زدن، کار حساب شده ای نیست؛ چرا که بخار و گرمای بالای آب می تواند لاک شما را خراب کند. علاوه بر این، در صورتی که لاک معمولی زده باشید، احتمال لب پر شدن ناخن ها افزایش می یابد. پس بهتر است دوش گرفتن را قبل از لاک زدن انجام دهید یا حداقل این کار را به چند ساعت بعد موکول نمایید.

استفاده از تاپ کت

همیشه بعد از این که لاک زدید، یک لاک بی رنگ، برق ناخن یا تاپ کت بردارید و روی ناخن ها بزنید تا با این کار علاوه بر افزایش مدت ماندگاری آن، رنگ لاک ناخن تان نیز براق تر و با شکوه تر جلوه کند.

پرهیز از خوابیدن پس از لاک زدن

شاید با خود تصور کنید که 20 تا 30 دقیقه زمان برای خشک شدن لاک ناخن کافیست و خوابیدن پس از این مدت زمان مشکلی ایجاد نمی کند. در صورتی که این تفکر اشتباه است و پیشنهاد می کنیم یک ساعت صبر کنید تا لاک به خوبی خشک شود و سپس نسبت به خوابیدن اقدام کنید.
یکی از رهکارهایی که در خشک شدن هر چه سریع تر لاک ناخن موثر واقع می شود، این است که دست هایتان را زیر آب سرد بگیرید. البته برای این کار بهتر است فشار آب به طور مستقیم روی ناخن ها نباشد تا موجب خراب شدن آن نشود.

پرهیز از لاک چند لایه

گاهی اوقات لاک ناخن مان به حدی کمرنگ است که چند لایه دیگر روی آن می زنیم تا جلوه کار بیشتر شود. اگر شما هم معمولا این کار را انجام می دهید، بهتر است بدانید که در این صورت به زمان بیشتری برای خشک شدن ناخن ها نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، بهتر است پس از این که لایه اول لاک را روی ناخن ها زدید، چند دقیقه صبر کنید تا به طور کامل خشک شود و سپس نسبت به زدن لایه دوم اقدام کنید.

استفاده از لاک پایه

زمان فرنچ کردن ناخن ها معمولا از دو لاک سفید و برق ناخن استفاده می شود. اما خوب است بدانید که نتیجه بهتر کار نیاز به زدن سه رنگ لاک دارد: صورتی کمرنگ، سفید و بی رنگ. بدین صورت که ابتدا لاک صورتی کمرنگ را به عنوان پایه می زنیم تا زردی ناخن ها به چش نیاید. سپس لاک سفید را برای خط لبخند ناخن و برق ناخن را برای نهایی کردن کار مورد استفاده قرار می دهیم.

پرهیز از مصرف لاک های قدیمی

خوب است بدانید که هر چه از عمر لاک می گذرد، از میزان غلظت آن نیز کاسته شده و احتمال خراب شدن آن را افزایش می دهد. لاک های قدیمی و کهنه به خوبی به ناخن ها نمی چسبند. به همین دلیل بهتر است هر از چند گاهی لاک های قدیمی خود را دور بیندازید و از لاک های جدید موجود در بازار لذت ببرید.

 

نکاتی درباره زدن لاک ناخن


آموزش نحوه صحیح لاک زدن

 

احتمالا شما هم حین لاک زدن با مشکلاتی از قبیل پخش شدن لاک در اطراف ناخن مواجه شده اید و با خود فکر کرده اید که مانیکور کارها چگونه لاک می زنند که کار به تمیزی هر چه تمام انجام می شود. آن ها از تکنیک خاصی برای لاک زدن استفاده می کنند که ما قصد داریم در ادامه به آن اشاره کنیم.
قبل از انجام هر کار، ابتدا سطح ناخن های خود را از وجود هر گونه لاک و آلودگی پاک کنید. می توانید جهت جلوگیری از شکستگی و افزایش دوام لاک، ابتدا یک لایه برق ناخن بزنید. پس از این که برق ناخن به خوبی خشک شد، یک قطره لاک را در مرکز ناخن، کمی بالاتر از ریشه قرار دهید. با استفاده از فرچه لاک، قطره را با دقت به سمت ریشه هل دهید تا فضای خالی باقی نماند. حال قلم را به سمت بالا حرکت دهید و تا نوک ناخن را به طور مستقیم لاک بزنید.
دوباره به پایه ناخن بازگردید و قلم مو را به صورت منحنی در انحنای ناخن حرکت دهید. پس از کشیدن انحنا، دوباره قلم را صاف کرده و تا انتهای ناخن پوشش دهید. این کار را با سمت دیگر ناخن نیز انجام دهید تا کل سطح آن رنگ بگیرد.

 

در مطلب آشنایی با انواع لاک ناخن به بررسی مدل های مختلف این لوازم آرایشی پرداختیم و بایدها و نبایدهای آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: