چهارشنبه 05 تیر 1398 - 23:12:03

معرفی ابزار ست مانیکور

چه ابزاری برای طراحی ناخن لازم است؟

کاربرد انواع ابزارهای ست مانیکور

 

معرفی ابزار ست مانیکور


مانیکور کردن ناخن ها در خانه اصلا کار سختی نیست؛ فقط کافیست ابزارهای حرفه ای برای انجام این کار را به خوبی بشناسید تا به موقع و به صورت کاربردی آن ها به کار ببرید. در ادامه مطلب معرفی ابزار ست مانیکور با وب سایت رژلب همراه باشید تا به تفصیل راجع به این موضوع بپردازیم. همچنین، آموزش مانیکور کردن ناخن ها را نیز به شما ارائه خواهیم داد.


مانیکور چیست؟


به مرتب کردن ناخن دست ها و پاها، مانیکور گفته می شود. انجام مانیکور کار ضروری به نظر می رسد؛ چرا که ناخن ها پس از موها و چهره، بیشترین جلوه زیبایی را در بدن دارند. از طرفی، از آن جایی که اغلب کارهای خود را با دست ها و ناخن ها انجام می دهیم، روش های افزایش ماندگاری مانیکور نیز بسیار حائز اهمیت می شود. آشنایی با ابزار مخصوص مانیکور کمک بسیاری به زیباتر شدن دست و پاهای شما می کند. با شناخت ابزار ست مانیکور می توانید با هزینه بسیار ناچیزی خودتان این کار را در خانه انجام دهید.


انواع ابزارهای ست مانیکور


ابزارهای بسیاری برای فرنچ و مانیکور ناخن ها وجود دارند که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

نقش قیچی و ناخن گیر در ست مانیکور

این دو ابزار ساده و ابتدایی مانیکور را می توان در هر خانه ای پیدا کرد. از قیچی و ناخن گیر می توان برای کوتاه کردن و فرم دادن به قد و گوشه های ناخن استفاده کرد.

نقش سوهان دستی ناخن در ست مانیکور

از سوهان دستی می توان برای فرم دادن به ناخن ها در مانیکور معمولی استفاده کرد. معمولا اکثر خانم ها با این وسیله سر و کار داشته اند. سوهان دستی دارای دو سمت زبر و نرم است. از سمت زبر سوهان دستی می توان برای شکل دادن به ناخن ها و از سمت صاف تر آن برای صیقلی کردن ناخن ها استفاده کرد.

 

معرفی ابزار ست مانیکور برای طراحی ناخن

 

نقش سوهان برقی ناخن در ست مانیکور

سوهان برقی ناخن یکی از بیشترین کاربردها را در سالن های زیبایی دارد. البته بسیاری از خانم ها این وسیله را در خانه هم مورد استفاده قرار می دهند. سوهان برقی نسبت به سوهان دستی نتیجه بهتری را به دنبال دارد. این وسیله تنها برای کاشت ناخن نبوده و در کارهای مربوط به مانیکور و پدیکور نیز استفاده می شود. سوهان برقی از یک مته برقی به شکل قلم ضخیم تشکیل شده که در انتهای آن سیم قرار دارد. برای کار با این نوع سوهان فقط کافیست دستگاه را به برق زده و دستگاه را روی لبه ناخن ها قرار دهید تا شکل بگیرند. سوهان برقی دارای سری های متعددی است که علاوه بر شکل دادن به ناخن ها، در طراحی و کاشت ناخن نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
این نوع سوهان را می توان بسته به نیاز خریداری کرد؛ اگر برای مصارف حرفه ای و سالن زیبایی می خواهید باید نوع دارای سری های متعدد را خریداری نمایید. اگر هم بنا به مصرف خانگی می خواهید سوهان برقی را خریداری کنید، می توانید محصول ساده تری را انتخاب نمایید. سوهان برقی این مزیت را دارد که در وقت صرفه جویی کرده و حتی برای از بین بردن پینه های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش بافر ناخن در ست مانیکور

بافر ناخن در ظاهر بسیار شبیه به سوهان دستی است؛ اما در باطن دارای تفاوت هایی با آن می باشد. وظیفه بافر ناخن، درخشان و براق کردن سطح آن استو معمولا بعد از سوهان کشیدن ناخن، سطح آن دارای زبری و خشنی می شود که بافر به راحتی آن را به سطح صاف و نرمی تبدیل می کند. معمولا بافر ناخن کاربردهای بسیاری دارد که هر کدام در یک سمت از آن نوشته شده تا مراحل به درستی انجام شود. به طور مثال، یک سمت از بافر عمل صاف کردن روی ناخن را انجام می دهد و سمت دیگر عمل درخشان کردن آن را.

 

سوهان برقی ناخن

 

نقش پوشر کوتیکول در ست مانیکور

از پوشر کوتیکول برای عقب زدن کوتیکول ناخن که پوسته انتهایی ناخن را در بر می گیرد، استفاده می شود. همچنین، می توان از این وسیله برای برطرف کردن پوسته های اضافی روی ناخن ها نیز استفاده کرد. این ابزار معمولا طرح های گواگونی دارد که همه آن ها در داشتن شکل قاشقی یکسان هستند.

نقش نیپر یا گوشت گیر در ست مانیکور

از نیپر می توان برای گرفتن گوشت و پوست اضافی اطراف ناخن ها استفاده کرد. البته زمان به کار گیری آن بسیار دقت کنید تا موجب خونریزی و بروز آسیب های بیشتر نشود.

 

ابزار ست مانیکور برای طراحی ناخن

 

نقش سنگ پا در ست مانیکور

البته از سنگ پا در پدیکور استفاده می شود؛ ولی ذکر آن در این مقاله خالی از لطف نیست. برای از بین بردن پوسته های اضافی پا فقط کافیست پاهای خود را در یک ظرف آب و شیر قرار داده و بعد از 15 دقیقه روی آن سنگ پا بکشید تا صاف و زیبا شوند.

نقش پد لا انگشتی در ست مانیکور

از این ابزار می توان در پدیکور کردن ناخن ها استفاده کرد. بدین ترتیب که پد اسفنجی را لای انگشت های پا قرار داده تا به خوبی از هم فاصله بگیرند و لاک زدن روی ناخن ها راحت تر انجام شود.
علاوه بر ابزار ست مانیکور که در بالا به آن ها اشاره کردیم، وجود ابزار دیگری نیز در مانیکور و پدیکور حیاتی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. استفاده از وسایل زیر به شما کمک می کند تا نتیجه بسیار بهتری از کار دریافت کنید.

 

پد لا انگشتی برای طراحی ناخن

 

ظرف آب و شوینده

قبل از این که فرآیند مانیکور را آغاز کنید، یک ظرف پر از آب و شوینده درست کرده و دست ها و پاهای خود را در آن قرار دهید. این کار علاوه بر ضد عفونی کردن ناخن ها و پوست، کوتیکول اطراف آن را نیز نرم و منعطف می کند تا فرآیند به راحتی هر چه تمام تر انجام شود.

اهمیت وجود لاک پاک کن در ست مانیکور

لاک پاک کن جزء لاینفک ست مانیکور است. چرا که پاک کردن لاک قبلی از کارهای ضروری است که باید پیش از مانیکور کردن انجام دهید. پیشنهاد وب سایت رژلب به شما این است که از لاک پاک کن های غیر استونی برای پاک کردن لاک خود استفاده کنید. چرا که آسیب ناخن ها را به حداقل می رساند.

وجود پنبه در ست مانیکور

از پنبه می توان برای تمیز و خشک کردن ناخن ها و کوتیکول اطراف آن استفاده کرد.

نقش بیس کت در ست مانیکور

از بیس کت برای محافظت از ناخن ها قبل از زدن لاک استفاده می شود. این نوع لاک بی رنگ در افزایش ماندگاری مانیکور نیز مفید است. روش استفاده از بیس کت به این صورت است که قبل از زدن لاک روی ناخن زده و منتظر بمانید تا خشک شود.

 

طراحی ناخن با ست مانیکور

 

نقش تاپ کت در ست مانیکور

از تاپ کت نیز می توان برای محافظت از ناخن ها استفاده کرد. البته نه محافظت از ناخن، بلکه محافظت از مانیکور ناخن. این محصول را باید در انتهای مانیکور مورد استفاده قرار داد. تاپ کت باعث می شود که مانیکور شما درخشان و براق به نظر برسد.

نقش مرطوب کننده و روغن دست در ست مانیکور

پس از این که مانیکور ناخن را انجام دادید، می توانید از کرم مرطوب کننده و انواع روغن های طبیعی برای پیشگیری از خشک شدن پوست استفاده نمایید.
با استفاده از ابزار ست مانیکور که در بالا به شما معرفی کردیم، می توانید مانند یک مانیکوریست حرفه ای عمل کنید. ضمن این که از وسایل شخصی و بهداشتی خود نیز استفاده کرده اید و ایمنی کار را نیز افزایش داده اید.


آموزش ژلیش ناخن با ست مانیکور


برای ژلیش ناخن ابتدا ناخن ها را مانیکور کنید. بدین صورت که اندازه آن را به وسیله ناخن گیر به طور دلخواه کوتاه کرده و سوهان می کشیم. سپس با استفاده از سوهان دستی، خط و خش هایی را روی سطح ناخن ایجاد می کنیم تا لاک بهتر روی آن بنشیند. از آن جایی که استفاده از ژلیش ناخن نیز به مانند کار با مواد می تواند باعث ایجاد قارچ شود، قبل از هر چیز ضد قارچ را می زنیم. سپس پرایمر مخصوص ژل را می زنیم و اجازه می دهیم چند لحظه در فضای آزاد بماند تا خشک شود.
در مرحله بعد باید بیس کت را بزنیم. ابتدا وسط ناخن و سپس کوتیکول را بیس کوت می زنیم. بیس کوت را باید در دو مرحله روی ناخن بزنیم. پس از هر مرحله، دست ها را زیر دستگاه  UV قرار می دهیم تا به خوبی خشک شده و آماده لاک ژلیش شود.
لاک ژلیش را مانند لاک معمولی به روی ناخن ها زده و زیر دستگاه قرار می دهیم تا خشک شود. اگر احساس کردید لاک کمرنگ است و نیاز به چند لایه دیگر دارد، می توان دوباره روی ناخن ها را لاک زده و هر بار زیر دستگاه قرار دهید. در آخر هم برای افزایش ماندگاری و جلوه ناخن ها، از تاپ شاین استفاده می کنیم. پس از این مرحله نیز باید دست ها را زیر دستگاه قرار داد.


روش هایی برای افزایش زیبایی طبیعی ناخن ها

 

قبل از طراحی و دیزاین ناخن، بهتر است در راستای هدف زیبا سازی ناخن ها، اقداماتی را انجام دهیم. مطمئن باشید که هر چقدر هم دیزاین ناخن به صورت حرفه ای انجام شود اما ناخن ها از سلامت و زیبایی طبیعی برخوردار نباشند، قطعا جلوه کار نمایان نخواهد شد.

به ناخن هایتان ویتامین برسانید

گروه ویتامین B و C و همچنین مواد غذایی حاوی زینک در بهبود وضعیت ناخن ها بسیار موثر واقع می شوند. اگر می خواهید ناخن ها از استحکام خوبی برخوردار باشند، مصرف این گروه از ویتامین ها به خصوص ویتامین ب را از دست ندهید.

سعی کنید از استون استفاده نکنید

استون یکی از مخرب ترین گزینه برای پاک کردن ناخن ها است. این ماده بسیار قوی است که موجب خشکی بیش از حد ناخن و پوستهای اطراف آن می شود. بهتر است به جای استون، از لاک پاک کن برای پاک کردن لاک ناخن های خود استفاده کنید. بعد از استفاده حتما دستان خود را با شوینده بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

ناخن ها را از گوشه نگیرید

برای همه ما پیش آمده که گوشه ناخن هایمان در گوشت فرو برود و می دانیم که این موضوع خیلی آزاردهنده است. به همین دلیل بهتر است به جای آن که ناخن ها را از گوشه بگیریم، آن را صاف کوتاه کنیم. برای تمیز کردن ناخن ها، سعی کنید آن را کاملا کوتاه کنید یا با کمک سوهان زیر ناخن را تمیز کنید. به خصوص زمانی که روی ناخن هایتان لاک دارید، به تمیزی آن دقت بیشتری نشان دهید.

ناخن هایتان را کمتر مانیکور کنید

اگر از آن دسته خانم هایی هستید که وقت زیادی را در آرایشگاه ها صرف مانیکور و کاشت ناخن می کنند، خوب است بدانید که این کار آسیب بسیاری به ناخن های شما وارد کرده و آن را از حالت طبیعی خارج می کند. بهتر است تنها در مواقع خاص ناخن هایتان را مانیکور کنید و انجام این کار را به افراد کاملا حرفه ای بسپارید. چنانچه قصد دارید خودتان به ناخن هایتان رسیدگی کنید، بهتر است به جای صیقل کردن سطح ناخن با استفاده از سوهان زبر، نوک بلند شده ناخن ها را سوهان بکشید. برای این کار از سوهان نرم و استاندارد استفاده کنید.

از دستکش استفاده کنید

عدم استفاده از دستکش حین ظرف شستن یا کار با مواد شوینده، دست و ناخن ها را در معرض خشکی بیش از حد و به دنبال آن شکنندگی قرار می دهد. اگر به ناچار نمی توانید از دستکش استفاده کنید، بهتر است مایع ظرفشویی سازگار با پوست دست مصرف کنید. همچنین بهتر است به جای استفاده از آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید و بعد از شستشو نیز دست های خود را مرطوب کننده بزنید.

 

با معرفی ابزار ست مانیکور که در این مطلب مطالعه کردید، خواهید توانست به مانند یک حرفه ای طراحی ناخن انجام دهید. چنانچه هر گونه سوالی در این مورد داشتید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

شنبه 06 مهر 1398 - 18:38:38
دستتون درد نکنه .عالی بود
یکشنبه 17 شهریور 1398 - 19:40:29
عالی بود واقعا ممنونم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: