سه شنبه 11 تیر 1398 - 09:59:06

طرز لاک زدن ساده

آموزش صحیح لاک زدن

رنگ لاک ناخن متناسب با فصل

 

طرز لاک زدن ساده


لاک زدن هر چند که ساده هم باشد، نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. البته لاک زدن توسط ناخن کار و متخصص مانیکور بیشتر توصیه می شود؛ اما با صرف کمی دقت هم می توان در خانه این کار را انجام داد. اگر لاک زدن را به طور حرفه ای و طبق اصول انجام دهید، لاک ناخن شما تا یک هفته دوام خواهد داشت. در ادامه نکاتی از طرز لاک زدن ساده را به شما آموزش خواهیم داد. با وب سایت رژلب همراه باشید.


وسایل لازم برای لاک زدن ساده


برای لاک زدن به طور حرفه ای به وسایلی همچون قلمو یا گوش پاک کن تمیز، ریموور لاک ناخن، پرایمر، تاپ کت، بیش کت و لاک نیاز خواهید داشت. تمام این وسایل را می توانید به صورت آماده از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید.


طرز لاک زدن ساده


پیش از هر چیز، ابتدا ناخن هایتان را به وسیله ریموور تمیز کنید تا از هر گونه لاک پاک شود. سپس پرایمر را روی آن بزنید. زدن پرایمر قبل از لاک باعث می شود تا رطوبت اضافه ناخن از بین رفته و لاک به مدت طولانی تری روی ناخن باقی بماند. در مرحله بعد، کمی بیس کت را روی ناخن ها قرار دهید. بدین صورت که قلموی بیس کت را در نزدیکی کوتیکول قرار داده و با فشار آهسته، آن را به سمت لبه ناخن ها بیاورید. بهتر است کناره های ناخن را یز بیس کت بزنید؛ اما توجه داشته باشید که قلمو با پوست دست تماس پیدا نکند.
حال نوبت به انجام اصل کار یعنی لاک زدن فرا می رسد. برای این کار ابتدا لاک را کمی در دستان خود بچرخانید تا رنگ آن تثبیت شود. لاک را نباید خیلی تکان داد. برس قلمو را بچرخانید و آن را به لبه بطری لاک بزنید تا رنگ اضافه آن گرفته شود. سپس قلموی آغشته به لاک را روی لبه آزاد ناخن قرار دهید. قلمو را در نزدیکی کوتیکول قرار داده و آن را با فشار آهسته در یک خط مستقیم، به سمت لبه ناخن بکشید. کناره های ناخن را نیز لاک بزنید. قلمو نباید با پوست دست برخورد داشته باشد. بهتر است چند بار فرچه لاک را روی ناخن بکشید تا پوشش یکدستی حاصل شود. مدت زمانی را صبر کنید تا لاک به خوبی خشک شود. سپس پوشش دوم را به همان شیوه اما با فشار کمتر روی ناخن ها قرار دهید.
لاک اضافه را می توانید با استفاده از گوش پاک کن از پوست دور ناخن بردارید. به این صورت که ابتدا گوش پاک کن را در مقدار اندکی استون فرو برده و روی سطوح بکشید. مراقب باشید که گوش پاک کن به لاک ناخن برخورد نکند تا زحمات تان به هدر برود.
اجازه دهید لاک ناخن به خوبی خشک شود و سپس تاپ کت را روی آن بزنید. برای جلوگیری از ایجاد برجستگی ناشی از زدن تاپ کت، قلمو را خیلی آهسته روی ناخن ها حرکت دهید. اگر می خواهید لاک به مدت طولانی تری روی ناخن ها بماند، پس از این که کاملا خشک شد، ناخن ها را به مدت سه دقیقه درون یک کاسه پر از آب و یخ قرار دهید. فقط کافیست نیم ساعت برای لاک زدن ناخن های خود وقت بگذارید تا از رفتن به سالن های زیبایی بی نیاز شده و ناخن های بادوام و زیبایی را تجربه کنید.


انواع لاک


لاک انواع و اقسام مختلفی دارد که متناسب با نیاز مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه شما را با انواع لاک ها آشنا خواهیم کرد.

لاک ناخن ژله ای

ژلیش یکی از انواع طراحی ناخن می باشد که امروزه بسیار باب شده است. این لاک ناخن از تنوع بالایی برخوردار است. علاوه بر این، در بین خانم ها طرفداران بسیاری نیز دارد که علت آن، دوام و ماندگاری بالای آن است. البته زدن این نوع لاک ناخن نیاز به تبحر بالایی دارد و باید به سالن زیبایی و نزد ناخن کار مراجعه شود. چرا که زدن لاک ناخن زلیش نیاز به مهارت بالا در آماده سازی و همچنین دستگاه UV دارد. البته به تازگی یک مدل لاک ناخن ژلیش هم به بازار آمده که نیازی به دستگاه UV ندارد؛ اما ماندگاری آن به نسبت کمتر است.

 

لاک ژله ای

 

لاک مات

لاک ناخن مات امروزه بسیار پرطرفدار است و در همه فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که بسیاری از افراد تصور می کنند لاک مات تنها برای فصل تابستان مناسب است. این مدل لاک ناخن به هیچ عنوان براق یا متالیک نبوده و اگر برند باکیفیتی از آن را تهیه کنید، جلوه بسیار زیبایی را برایتان خلق خواهد کرد. لاک ناخن مات از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و به راحتی می توان آن را با هر رنگ لباس ست کرد.

 

لاک مات

 

لاک آینه ای

لاک ناخن آینه ای یک نوع دیگر از انواع لاک ناخن کروم است. این مدل لاک ناخن نیز بسیار براق بوده و جلوه زیبایی دارد. در واقع، نام آینه ای که به این لاک اختصاص داده شده است نیز به دلیل بازتابی است که ایجاد می کند. معمولا رنگ لاک های آینه ای، به فلز و آلومینیوم شباهت دارد.

 

لاک آینه ای

 

لاک کروم

افرادی که اهل زرق و برق هستند می توانند از لاک ناخن کروم استفاده کنند. این مدل لاک ها برخلاف لاک ناخن مات، بسیار براق هستند. هر زمان که قصد داشتید لاک ناخن تان حسابی جلب توجه کند، از لاک ناخن کروم استفاده کنید. البته اگر قصد دارید لاک ناخن کروم را در منزل بزنید، باید توجه داشته باشید که احتمال دارد حین زدن این نوع لاک ناخن، خط هایی روی آن ایجاد شود. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای زدن لاک ناخن کروم به متخصص مراجعه کنید تا نتیجه کار بهتر شود.

 

لاک کروم


انتخاب رنگ لاک متناسب با فصل


لاک یکی از گزینه هایی است که در زیبایی هر چه بیشتر ظاهر نقش به سزایی دارد. البته اگر شما رنگ لاک تان را متناسب با فصل انتخاب کنید، دستان زیباتر و ناخن های خاص تری نیز خواهید داشت. در ادامه شما را با انواع رنگ های لاک متناسب با فصول مختلف سال آشنا خواهیم کرد.

رنگ لاک متناسب با فصل بهار

بهار فصل رنگ هاست و شما می توانید از رنگ های زنده و جذاب برای زدن لاک در این فصل استفاده کنید. رنگ های سبز، قرمز، صورتی، سرخابی، نارنجی و ... گزینه های خوبی هستند. در این فصل استفاده از انواع رنگ های خنثی نیز گزینه های خوبی هستند. برای این کار می توان از تلفیق رنگ های روشن مانند سفید، صدفی و طوسی استفاده کرد.

 

لاک زدن متناسب با فصل بهار

 

رنگ لاک متناسب با فصل تابستان

در فصل تابستان از رنگ های شاد و پاستلی غافل نشوید. بهترین گزینه برای رنگ های پاستلی، رنگ های صورتی، آبی، زرد، سبز و سفید هستند. رنگ های پاستلی رنگ های بسیار جذاب، شاد و مات هستند. حتی می توانید تمام این رنگ ها را برای هر پنج انگشت دست به کار ببرید و تجربه جالبی از دیزاین ناخن ها داشته باشید.

 

لاک زدن متناسب با فصل تابستان

 

رنگ لاک متناسب با فصل پاییز

از جمله رنگ لاک هایی که برای فصل پاییز مناسب هستند می توان به رنگ های نارنجی، زرشکی، خردلی، زرد، قهوه ای، کرم و هلویی اشاره کرد. به طور کلی، رنگ هایی که از طبیعت برگرفته شده اند، انتخاب مناسبی برای زدن لاک هستند. به پیرامون خود نگاه کنید و هر رنگی که توجه شما را به خود جذب کرد برای زدن لاک مورد استفاده قرار دهید.

 

لاک زدن متناسب با فصل پاییز

 

رنگ لاک متناسب با فصل زمستان

در فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا می توانید از رنگ های شاد و تند مانند قرمز، آلبالویی، مشکی و ... استفاده کنید. تلفیق رنگ های قرمز و سبز با طرح بابانوئل نیز یکی دیگر از دیزاین های جالبی است که هر ساله در این فصل انجام می شود.

 

لاک زدن متناسب با فصل زمستان


اشتباهات رایجی که هنگام لاک زدن مرتکب می شویم


لاک زدن اصلا کار آسانی نیست و اگر می خواهید تجربه خوبی از انجام این کار داشته باشید، باید نکاتی از نیز رعایت کنید.

رفتن به تختخواب درست بعد از لاک زدن

شاید با خود تصور کنید که 20 تا 30 دقیقه زمان برای خشک شدن لاک ناخن کافیست و خوابیدن پس از این مدت زمان مشکلی ایجاد نمی کند. در صورتی که این تفکر اشتباه است و پیشنهاد می کنیم یک ساعت صبر کنید تا لاک به خوبی خشک شود و سپس نسبت به خوابیدن اقدام کنید.
یکی از رهکارهایی که در خشک شدن هر چه سریع تر لاک ناخن موثر واقع می شود، این است که دست هایتان را زیر آب سرد بگیرید. البته برای این کار بهتر است فشار آب به طور مستقیم روی ناخن ها نباشد تا موجب خراب شدن آن نشود.

گرفتن دوش آب گرم بعد از لاک زدن

قرار گرفتن در معرض بخار و گرمای آب می تواند لاک شما را پیش از خشک شدن کامل، دچار لک یا حباب کند. سعی کنید یک الی دو ساعت به طور کامل صبر کنید تا لاک شما خشک شود و سپس نسبت به رفتن به حمام اقدام کنید.

زدن لاک در یک مرحله

اگر می خواهید لاک ناخن شما جلوه زیباتری داشته باشد و همچنین ماندگاری آن افزایش یابد، حتما فرچه را چند بار روی ناخن ها حرکت دهید. زدن لاک در یک مرحله باعث می شود دیواره های کناری ناخن ها خالی بماند و جلوه چندان زیبایی نداشته باشد.

لاک زدن روی سطح چرب ناخن

اگر قبل از زدن لاک روی سطح ناخن تان چربی وجود دارد، حتما نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید. چرا که لاک به خوبی روی سطح ناخن نچسبیده و ماندگاری آن بسیار کاهش می یابد. می توانید جهت جلوگیری از خشک شدن پوست دست و ناخن ها، بعد از زدن لاک و خشک شدن کامل، روی آن را با کرم مرطوب کننده بپوشانید.

استفاده از لاک ناخن قدیمی

با قدیمی شدن لاک ها، مایعات موجود در آن ها تبخیر شده و موجب سفت و زبر شدن آن می شود. لاک ها قدیمی مانند لاک های ناخن تازه به خوبی روی ناخن نمی چسبند. از این رو ناخن های شما را سفت و نه چندان زیبا جلوه می دهد. سعی کنید از مصرف لاک هایی که یک سال از باز شدن درب آن ها گذشته، خودداری کنید.

استفاده از پاک کننده های استونی

پاک کننده های حاوی استون، ناخن و پوست اطراف آن را خشک می کنند. استفاده مکرر از پاک کننده های استونی می تواند نقاط سفیدی را روی ناخن و شکاف آن ایجاد کند. بنابراین بهتر است مصرف انواع پاک کننده های استونی را کنار بگذارید.

 



اولین کارخانه تولید لاک در جهان

 

امروزه دیگر لاک ناخن نشانگر سطح اجتماعی فرد نیست و هر کسی می تواند با توجه به سلیقه و علاقه خود، نسبت به انتخاب رنگ لاک مورد نظر خود اقدام کند. البته موقعیت اجتماعی افراد نیز در انتخاب رنگ لاک بسیار موثر است؛ اما بیشتر روی شغل تاکید دارد و طبقه اجتماعی را نشان نمی دهد.
اولین شرکتی که در جهان اقدام به تولید لاک ناخن کرد، کمپانی آرایشی Revlon است که لاک های خود را در سال 1916 روانه بازار نمود. پس از این تاریخ، به تدریج مدل های مختلفی از لاک تولید شد.

 

عوارض استفاده از لاک ناخن

 

ترکیب لاک ناخن سرطان زا شناخته شده است و باعث تغییراتی در هورمون‌ ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری به خصوص در پسرها می ‌‌شود. فرمالدئید یک ماده شیمیایی است که برای نگهداری اجساد از آن استفاده می ‌‌شود و به عنوان ماده نگهدارنده در ترکیب لاک ناخن به کار برده می‌‌ شود. این ماده نیز سرطان زا شناخته شده است و تماس پوست با‌‌ این ماده باعث واکنش ‌‌های آلرژیک می ‌‌شود. خشکی و آسیب به ناخن‌‌ ها از عوارض استفاده از آن گزارش شده است. تولوئن یکی از حلال ‌‌های موجود در لاک ناخن است که باعث یکنواختی لاک می ‌‌شود. ‌‌این ترکیب یک ماده آلی فرار است که استنشاق آن باعث سوزش چشم‌‌ ها، ریه‌‌ ها و گلو شده و روی سیستم اعصاب مرکزی عصبی تاثیر می ‌‌گذارد. آسیب ‌‌های باروری و سرگیجه نیز از اثرات آن گزارش شده است.

 

در این مطلب به آموزش طرز لاک زدن ساده پرداختیم. همچنین، رنگ های لاک متناسب برای هر فصل را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه تجربه جدیدی از زدن لاک داشتید، آن را با ما از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 11:13:57
♥♥♥
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: