شنبه 15 تیر 1398 - 15:44:29

روش های رسیدن به رنگ برنزه پوست در خانه

برنزه کردن پوست با هویج و قهوه در خانه

معایب برنزه کردن با روش های سولاریوم و حمام آفتاب

 

چگونه به رنگ برنزه پوست دست یابیم؟


با فرا رسیدن فصل گرما، اشتیاق برخی جوانان به برنزه کردن پوست افزایش می یابد. برنزه شدن می تواند نوعی تنوع در ظاهر به حساب بیاید که البته زیبایی خاصی را نیز به دنبال دارد. برای دستیابی به رنگ برنزه معمولا راهکارهای بسیاری وجود دارد که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن ها بپردازیم. همچنین، مزایا و معایب هر یک از روش های دستیابی به رنگ برنزه پوست را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. با وب سایت رژلب همراه باشید.


تاریخچه برنزه کردن پوست


رنگ برنزه پوست برای اولین بار در سال 1920 توسط طراح برجسته مد و فشن به نام کوکو شنل ابداع شد. تا پیش از آن، صورت سفید و رنگ پریده بسیار مد بود؛ اما از زمانی که شانل از تعطیلات تابستانی خود در سواحل جنوب فرانسه برگشت، رنگ برنزه پوست وی بسیار به دل اطرافیان نشست و به تقلید از او، پوست هایشان را برنزه کردند. در واقع، رنگ برنزه پوست در گذشته بیشتر نزد طبقه اشراف زاده که به حمام آفتاب در سواحل دسترسی داشتند، رواج داشت. اما رفته رفته رنگ برنزه پوست بسیار همه گیر شد و افراد از هر قشری نسبت به انجام آن اقدام می کردند.


روش های دستیابی به رنگ برنزه پوست


برای داشتن پوست برنزه می توان از طریق روش های مختلفی اقدام کرد که یکی از مشهورترین و پرکاربردترین آنها، حمام آفتاب در ساحل است.

برنزه کردن پوست در ساحل

توجه داشته باشید که برای برنزه کردن در ساحل، قوانینی وجود دارد که باید نسبت به رعایت آن اقدام کنید. همان طور که می دانید، نور خورشید حاوی اشعه فرابنفش است که در صورت عدم رعایت ایمنی، می تواند موجب بروز خطراتی همچون سرطان پوست شود. برای مقابله با این عوارض، بهتر است ابتدا پوست را با کرم ضد آفتاب بپوشانید تا اشعه مضر خورشید آسیب کمتری به شما برساند. همچنین، باید زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را از کم شروع کرده و آن را به مرور افزایش دهید. اگر می خواهید زودتر برنزه شوید، می توانید از یک سری محصولات مخصوص این کار نیز استفاده کنید. این محصولات برنزه کننده را می توان در دو نوع پیدا کرد که نوع اول به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و منجر به رنگ دهی می شود. نوع دوم نیز همراه با آفتاب گرفتن، به پوست رنگ می دهد.

 

رسیدن به رنگ برنزه پوست با روش آفتاب گرفتن


بهترین زمان برای آفتاب گرفتن از نظر متخصصان، صبح است؛ چرا که در این زمان بدن پروتئین هایی را تولید می کند که آسیب های ناشی از تابش نور خورشید را ترمیم می کنند. با گذشت زمان و نزدیک شدن به هنگام شب، این پروتئین به حداقل می رسد. بعد از این که آفتاب گرفتن به اتمام رسید، دوش آب خنک بگیرید و به آرامی روغن های اضافی را از روی پوست بردارید. سپس حوله را به آرامی روی پوست ضربه بزنید تا آب اضافی روی سطح پوست گرفته شود.
توجه داشته باشید که از کشیدن حوله روی پوست جدا خودداری کنید؛ چرا که احتمال بروز التهاب و سوزش را افزایش می دهد. پس از خشک کردن آب اضافی پوست، از انواع لوسیون ها و ژل های مخصوص پس از حمام آفتاب استفاده نمایید. این محصولات علاوه بر خنک کردن پوست و همچنین آبرسانی آن، رنگ برنزه پوست را نیز تثبیت می کنند. به تفکیک پوست صورت و بدن می توان از انواع کرم ها  و لوسیون های مخصوص استفاده کرد. در ادامه روز نیز هر زمان که احساس خشکی یا کشیدگی پوست داشتید، کرم یا لوسیون خود را دوباره تمدید کنید.
از دیگر مراقبت های پوستی برای آفتاب گرفتن این است که قبل از برنزه کردن به حمام بروید و با یک اسکراب خانگی ملایم، سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرید. با انجام این کار نه تنها سریع تر رنگ برنزه را برای پوست به ارمغان می آورید، بلکه مدت زمان بیشتری نیز برنزه خواهید ماند. چرا که زمان بیشتری طول می کشد تا لایه جدیدی روی پوست تشکیل شود. هر گاه به حمام می روید، شستشوی بدن را به آرامی انجام دهید تا لایه پوست برنزه شده دیرتر از بین برود. حین آفتاب گرفتن مراقب کاهش آب بدن خود باشید. اگر آب کمتری به پوست شما برسد، به جای این که برنزه شوید، پوست شما خواهد سوخت. برای مقابله با این علرضه، از آب و سایر نوشیدنی ها در حین برنزه کرده استفاده نمایید.

رنگ برنزه پوست با سولاریوم

استفاده از دستگاه های سولاریوم برای رنگ برنزه پوست می تواند خطرات بسیاری را برای پوست به دنبال داشته باشد. به دلیل این که در این روش اشعه های بسیار قوی، پوست را در کمترین زمان ممکن مورد حمله قرار داده و رنگ برنزه پوست را به ارمغان می آورند. البته شما می توانید شدت اشعه را کنترل و مدت زمان کمتری از دستگاه سولاریوم استفاده کنید تا آسیب های وارده کاهش یابد.
اشعه دستگاه های سولاریوم که هر بار بین 5 تا 15 دقیقه مورد استفاده قرار می گیرند، 3 تا 8 برابر بیشتر به پوست آسیب وارد می کنند. در حالی که می توان این آسیب را با کنترل درجه اشعه بسیار کاهش داد. متاسفانه در کشور ما مراکز بسیاری برای سولاریوم وجود دارند که نه تنها تجربه کافی برای انجام آن ندارند، بلکه فرصتی برای فکر کردن به مشتری نیز نمی دهند. در اصل افراد باید با دانش حرفه ای در این زمینه و ارائه دستگاه های مدرن، زمان پیشنهادی را با در نظر گرفتن روشن یا تیره بودن پوست، رعایت و تنظیم کنند.

 

برنزه کردن از طریق سولاریوم

 

رنگ برنزه پوست با لوسیون های مخصوص

لوسیون های برنزه کننده از غلظت بالایی برخوردارند و با قرار دادن روی پوست، موجب رنگ برنزه می شوند. استفاده از لوسیون های برنزه کننده معمولا از سایر روش ها امن تر بوده و از عوارض کمتری برخوردار خواهد بود. البته این احتمال نیز وجود دارد که لوسیون برنزه کننده با هر نوع پوستی سازگار نباشد و در بلند مدت منجر به بروز حساسیت های پوستی و خارش شود.
جهت استفاده از لوسیون برای رنگ برنز پوست ابتد می بایست پوست را زیر دوش مرطوب کنید. یک لیف یا دستکش لایه بردار بردارید و مقداری اسکراب لایه بردار روی آن بریزید. سپس آن را به آرامی روی سطح پوست بکشید تا سلول های مرده پوست به خوبی پاکسازی شوند. علاوه بر این، از بین بردن موهای زائد قبل از مصرف محصولات برنزه کننده می توان به افزایش طول عمر محصولات برنزه کننده روی پوست کمک شایانی کند. قبل از این که لوسیون برنزه کننده را روی سطح پوست قرار دهید، یک لایه نازک مرطوب کننده بر پایه آب روی پوست بزنید. انجام این کار باعث می شود که برنزه کننده به صورت یکنواخت و راحت روی پوست پخش شود. توجه داشته باشید که مرطوب کننده بر پایه روغن می تواند مانع از رسیدن رنگ برنزه به پوست شود.
برای زدن لوسیون برنزه کننده بهتر است دستکش دست کنید تا دست تان رنگی نشود. برنزه کننده را روی دستکش بزنید و آن را به آرامی روی سطوح مورد نظر بکشید. برنزه کننده را به طور مساوی در قسمت های جلو، پشت و دو طرف بدن پخش کنید. برای این که آرنج ها و زانوهایتان چندان تیره نشود، می توانید لوسیون خود را با مرطوب کننده مخلوط کنید. اگر می خواهید پوست تان به طور موقتی برنزه شود و تا حمام بعدی روی آن دوام داشته باشد. اگر می خواهید حداقل یک هفته برنزه بمانید، از یک لوسیون یا برنزه کننده قوی تر استفاده کنید.

 

برنزه کردن پوست با لوسیون های برنزه کننده


برای از بین بردن رنگ برنزه پوست ابتدا به حمام بروید و پوست خود را به خوبی بشویید. سپس نصف پیمانه شکر را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کرده و از این اسکراب خانگی برای لایه برداری پوست و از بین رفتن لکه های برنزه استفاده نمایید. سعی کنید از مالیدن لوسیون برنزه کننده به کف پا یا دست تان خودداری کنید.

رنگ برنزه پوست با رنگ پاش مخصوص

در این روش، با استفاده از رنگپاش رنگ مخصوص را به بدن می زنند. انجام این کار بهتر است که نزد یک متخصص زیبایی انجام شود؛ چرا که در صورت عدم دقت ممکن است بعضی نقاط تیره تر و بعضی نقاط نیز خوب رنگ نگیرند. در این روش برنزه کردن می توان از رنگ برنزه متنوعی مانند طلایی، برنز هویجی، شکلاتی تیره و ... بنا به سلیقه مشتری استفاده کرد. این روش دارای ماندگاری بالایی نیست و حتی امکان دارد با تعریق، حالت بد و ماسیده ای به خود بگیرد. به طور کلی، بهتر است از رنگ هایی که اختلاف زیادی با پوست شما دارند، پرهیز کنید. در این صورت رنگ بدن تان طبیعی تر و شیک تر به نظر می رسد.

 

دستیابی به رنگ برنزه پوست با روش های طبیعی و خانگی


علاوه بر روش هایی که در بالا به شما توضیح دادیم، روش های خانگی بسیاری برای تغییر رنگ پوست وجود دارد که عوارض کمتری دارند.

سریع ترین روش برنزه کردن پوست با روغن زیتون

برخی روغن ها در تغییر رنگ پوست و برنزه کردن تاثیر به سزایی دارند. یکی از این روغن ها، روغن زیتون است. روغن زیتون به سرعت از طریق پوست جذب شده و روشی ساده برای رسیدن به رنگ برنزه پوست است. از مهم ترین خواص روغن زیتون این است که طبیعی بوده و هیچ عارضه شیمیایی ندارد. برای بهره برداری از خواص این روغن طبیعی، کافیست کمی از آن را روی کف دست مالیده و سپس به نواحی پوست بزنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید و به مرور شاهد تغییر رنگ بدن خود باشید. پس از گذشت این مدت، پوست خود را با شوینده ملایمی بشویید.

دستیابی به رنگ برنزه پوست با قهوه

شما می توانید حتی بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز پوست خود را تیره کنید. برای این کار کافیست مقداری قهوه را آسیاب کرده و در آب ترکیب کنید. سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا خاصیت رنگ دهی آن بیشتر شود. اجازه دهید قهوه شما کمی خنک شود و سپس روی پوست بمالید. اجازه دهید حدود 1 ساعت قهوه روی پوست شما بماند و سپس آن را آبکشی کنید.

 

برنزه کردن پوست از طریق روش های طبیعی در خانه

 

دستیابی به رنگ برنزه پوست با روغن بچه

یکی دیگر از روغن های مورد استفاده برای سریع تر برنزه شدن، استفاده از روغن بچه می باشد. روغن بچه را می توانید هم بدون آفتاب گرفتن و هم با آفتاب گرفتن مورد استفاده قرار دهید. مقداری از روغن بچه را درون یک بطری اسپری قرار داده و روی بدن بزنید. با اسپری کردن روغن بچه می توانید از پوسته پوسته شدن پوست نیز جلوگیری کنید. البته تاثیر استفاده از روغن های مختلف در افراد می تواند متفاوت باشد.

رنگ برنزه پوست با آب هویج

مواد طبیعی مانند آب هویج، آب گوجه فرنگی، قهوه و ... که برخی افراد برای برنزه شدن از آن ها استفاده می کنند، از جمله مواردی هستند که حتی بدون آفتاب گرفتن نیز به بدن رنگ می دهند. قرار گرفتن در معرض آفتاب به باز شدن منافذ پوستی و جذب رنگ در لایه های عمیق تر کمک شایانی می کند. اما در صورت عدم تمایل به قرار گرفتن در معرض نور خورشید می توانید این کار را در پروسه طولانی تری انجام دهید.


مضرات رنگ برنزه پوست


شاید با خود فکر کنید که برنزه شدن روش آسان و بدون عارضه ای است؛ اما بهتر است بدانید که برای کسب نتیجه بهتر و پیشگیری از عوارضی همچون سرطان پوست، باید موارد احتیاط را به خوبی رعایت نمایید. از جمله عوارض برنزه کردن پوست می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
- بروز چین و چروک در پوست
- پوسته پوسته شدن
- التهاب و قرمزی پوست
- سرطان پوست
- بروز لکه های پوستی
- خشکی و پیری زودرس

 

معایب آفتاب گرفتن چیست؟

 

در مطلب روش های رسیدن به رنگ برنزه پوست در خانه به بررسی همه روش های برنزه کردن پرداختیم. همچنین معایب این روش ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه تجربه جدیدی از انجام این کار دارید، با ما و سایر کاربران سایت از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: