یکشنبه 16 تیر 1398 - 15:27:05

نکاتی که باید درباره گریم داماد بدانید

گریم داماد چیست؟

تکنیک های مورد استفاده در گریم داماد

 

هر آنچه درباره گریم داماد باید بدانید


چهره طبیعی اکثر افراد دارای عیوبی است که می توان از طریق روش هایی نظیر عمل جراحی یا گریم، آن ها را برطرف کرد. عمل جراحی به دلیل دوره نقاهت و ریسک بسیار بالایی که دارد، چندان توصیه نمی شود؛ اما گریم صورت گزینه بهتری برای پوشاندن نواقص به حساب می آید. فرورفتگی ها، برجستگی ها، کبودی دور چشم، جای جوش، جای زخم و ... از جمله این عیوب هستند که می توان به وسیله گریم آن ها را برطرف کرد. آقایان هم مانند خانم ها می توانن از گریم صورت استفاده کنند؛ به خصوص زمان مراسم ازدواج شان که آراستگی ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار می شود. گریم داماد نکاتی دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.


گریم داماد چیست؟


گریم داماد برخلاف گریم عروس باید به گونه ای باشد که حتی از فاصله نزدیک نیز قابل رویت نباشد. در واقع، گریم داماد باید بسیار ملایم و بی رنگ باشد و تنها جهت یکدست شدن پوست یا از بین رفتن جای جوش و جای زخم مورد استفاده قرار بگیرد. گریم داماد به خصوص برای افرادی که دارای سیاهی و گودی دور چشم هستند یا موهای بالای پیشانی آن ها بسیار کم پشت است، مفید واقع می شود. گریم داماد بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در صورت عدم استفاده از این تکنیک، بین چهره عروس و داماد در تصاویر و فیلم ها تعادل رعایت نشده و خطوط روی صورت یا نواقص به دلیل نور زیاد حین تصویر برداری، کاملا به چشم می آیند.


مهم ترین نکات گریم داماد


اولین نکته ای که باید در گریم داماد به آن توجه داشته باشیم، زیرسازی است. از آن جایی که گریم داماد باید حتی از فاصله نزدیک هم قابل مشاهده نباشد، بهتر است از وسایل گریم مرغوب استفاده کرد. زیرسازی یکی از مهم ترین اصول گریم و میکاپ است. قبل از زیرسازی باید پاکسازی پوست انجام شود تا گریم بهتر روی صورت بنشیند. برای پاکسازی پوست ابتدا باید از یک شوینده ملایم برای شستشوی اولیه استفاده کرد. سپس پوست را با یک تونر متناسب پاک کرد. چنانچه پوست شخص چرب یا خشک باشد، می توان از ماسک مناسب برای کنترل آن استفاده کرد تا فوندیشن به خوبی روی پوست بنشیند.
محصولات بسیاری برای مراقبت از پوست نیز وجود دارند که فقط برای خانم ها نیستند. مراقبت از پوست برای آقایان شامل استفاده از نرم کننده ها به طور مرتب، پاکسازی روزانه و ماسک پاکسازی می باشد. توجه داشته باشید که پاک سازی پوست با محصولات و پاک کننده های نا مناسب و نا مرغوب مانند مواد صابونی و شامپو بدن و ، باعث ایجاد آسیب های پوستی می گردند. خشکی بیش از اندازه و از دست رفتن آب پوست، تغییر PH و اسیدیته پوست، کدر شدن رنگ طبیعی و از دست دادن شادابی واقعی پوست از عوارض استفاده از این پاک کننده ها هستند. استفاده از پاک کننده های مخصوص، موجب می شود تا پوست به صورت عمیق تر تمیز شده و بسیاری از مواد مناسب به آن برسد. به طور مثال اگر پوست چرب و پر جوش باشد، پاک کننده های مخصوصی وجود دارد که هم عمل پاکسازی پوست را انجام می دهند و هم چربی پوست را متعادل کرده و بر روی جوش ها تاثیر مثبت می گذارند.

 

نکات گریم داماد


افرادی که دارای منافذ باز روی پوست خود هستند، اکثر اوقات از این بابت شکایت داشته و تمایل دارند پوستی شفاف و صاف داشته باشند. برای حل مشکل باید بدانید که زیبایی و سلامتی پوست نیز جزئی از بهداشت فردی به حساب می آید. آقایان نیز مانند خانم ها باید به فکر سلامتی پوست و موی خود باشند. پوست آقایان بسیار ضخیم تر از خانم هاست و مقدار بیشتری کلاژن دارد. از این رو سطح پوست آقایان معمولا چرب تر از خانم هاست و احتیاج به مراقبت های بیشتری دارد. بررسی ها نشان می دهند که شستشوی صورت با صابون باعث می شود تا پوست آقایان خشک و پیر به نظر برسد و چین و چروک در آن ها بیشتر شود، از این رو حتما باید آقایان صورتشان را با شوینده هایی با ph مناسب هر روز شستشو دهند. کرم ضد آفتاب از دیگر مواردی است که آقایان حتما باید از آن استفاده کنند. زیرا آفتاب به راحتی در پوست های ضخیم نفوذ کرده و به مرور باعث ایجاد لک و پیر شدن پوست می شود.

 

استفاده از فوندیشن در گریم داماد


یکی دیگر از نکات مهم در گریم داماد استفاده از فوندیشن است. زدن فوندیشن در گریم داماد می تواند 50 درصد کار را پیش ببرد؛ از این رو باید با دقت و به درستی انجام شود. برای این کار باید از فوندیشن متناسب با نوع و رنگ پوست استفاده کرد. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد فوندیشن می تواند موجب مصنوعی و رنگ پریده به نظر رسیدن چهره شود. همچنین، پوست را پیر و چروک جلوه می دهد. پس از پایان زدن فوندیشن نیز باید از پودر فیکس استفاده کرد تا پوست یکنواخت به نظر برسد.


طراحی ابروها در گریم داماد


نقش ابروها در زیبایی چهره غیر قابل انکار است. برخی آقایان به طور طبیعی دارای ابروهای بسیار پر پشت هستند که گاها موجب اخمو به نظر رسیدن آن ها نیز می شود که باید فکری اساسی به حال این موضوع کرد. از طرفی، اکثر افراد نیز بر این باورند که دست زدن به ابروهای آقایان، ابهت مردانه آن ها را از بین می برد. در صورتی که شخص از ابروهای منظم و زیبایی برخوردار باشد، به هیچ وجه نیازی به دست زدن آن وجود ندارد. اما در صورتی که شخص ابروهای نامنظم و بیش از اندازه پر داشته باشید، بهتر است اقدامی در جهت تمیز تر کردن آن انجام داد. منظم کردن ابروها می تواند آقایان را سرحال تر و شاداب تر نشان دهد.

 

طراحی ابرو در گریم داماد


اصلاح صورت در گریم داماد


برخی آقایان دارای موهای بسیاری در ناحیه گونه و صورت خود هستند که موجب کاهش زیبایی آن ها می شود. برعکس، برخی آقایان نیز با ریش جذاب تر به نظر می رسند. در صورتی که قصد دارید در روز عروسی تان ریش داشته باشید، بهتر است از مدل ریش زیبا برای اصلاح و فرم دادن به آن خود استفاده نمایید.

 

اصلاح موها در گریم داماد


اصلاح موها در گریم داماد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای نتیجه بهتر از این کار، بهتر است موهایتان را یک هفته قبل از عروسی بزنید تا با چند بار شستشو حسابی فیکس شود. سپس می توانید از انواع مدل موهای شیک برای فرم دادن به آن استفاده نمایید.

 

اصلاح مو و ریش در گریم داماد


انواع مدل موی مردانه


مدل کوتاهی مو مردانه ایتالیایی: در این مدل مو، موهای کنار سر و اطراف گوش بسیار کوتاه می شود؛ اما قسمت پشت سر و بالای سر بلندتر بوده و یک سایه زیبا روی مو قرار می گیرد.
مدل کوتاهی مو مردانه تیفوسی: در این مدل موی مردانه باید کل سر به جر جلوی موها کوتاه شود.
مدل کوتاهی مو مردانه فرانسوی: مدل موی فرانسوی به دلیل ساده بودن مورد توجه بسیاری از آقایان است.در این مدل، موها باید یکدست و حدودا به اندازه 8 الی 10 سانت باشند.
مدل کوتاهی مو مردانه بوکسوری: این مدل مو مردانه بسیار کوتاه است و تارهای مو در آن به اندازه حدود 3 الی 8 سانتی متر می رسند. مدل بوکسوری به دلیل کوتاهی بیش از حد، یکی از بهترین گزینه ها برای فصل تابستان است.

 

مدل موی داماد


مدل کوتاهی مو مردانه آلمانی: یکی از مدل های پرطرفدار در بین آقایان و خانم ها، آلمانی است که در آن نیمی از دور سر با ماشین کوتاه شده و موهای بالای سر بلندتر هستند.
مدل کوتاهی مو مردانه کپ دو سانتی: در این مدل مو، کناره های مو تا 3 سانت هستند که با ماشین شماره دو زده می شود. اندازه بالای موها به نظر مشتری بستگی دارد و پشت سر یا به صورت گرد یا به صورت هفت اصلاح می شود.
مدل کوتاهی مو مردانه فشن: مدل موی فشن معمولا با مد روز پیش می رود و ممکن است یک زمانی به صورت سوزنی کوتاه شود و زمان دیگر به اشکال دیگر.
مدل کوتاهی مو مردانه لیر: در مدل موی مردانه لیر، جلوی موها دارای اندازه بلندتری نسبت به پشت موها هستند.
مدل کوتاهی مو مردانه دور کوتاه: در این مدل مو معمولا دور مو با ماشین کوتاه می شود و قسمت بالای مو اندازه بلندتری دارد.
مدل کوتاهی مو مردانه خامه ای: در مدل خامه ای، قسمت بالای مو بسیار حجیم بوده و با استفاده از براشینگ، فرم داده می شود. برای این که مدل موی خامه ای داشته باشید، نیاز به موهای پر پشت خواهید داشت.

 

 

مدل کوتاهی مو


رنگ کردن مو در گریم داماد


برخی دامادها دارای تارهای سفید در موهای خود هستند و تمایل دارند آن ها را از دید سایرین پنهان کنند. در این هنگام، استفاده از رنگ موی مردانه بسیار مفید واقع می شود.
بر خلاف رنگ موی خانم ها که رنگ طبیعی موها را از بین می برد، رنگ موی آقایان رنگ طبیعی موها را به خوبی حفظ کرده و بیشتر برای پوشاندن تارهای خاکستری یا سفید به کار می رود. رنگ موی خانم ها معمولا به گونه ای طراحی شده است که تغییرات اساسی تر و دراماتیک تری را روی موها ایجاد کند؛ این در حالی است که رنگ موی آقایان به گونه ای طراحی شده که رنگ موها را طبیعی نشان داده و نزدیک به موهای افراد باشد.
علاوه بر این موارد، بسیاری از آقایان می توانند با استفاده از فرمول گرسیان، رنگ طبیعی موها را بازگردانند. دلیل این امر نیز تولید رنگ دانه های طبیعی توسط این فرمول است که در رنگ موی خانم ها مشاهده نمی شود. بسیاری از رنگ موهای مردانه را می توان به سادگی با شامپ. ترکیب کرد. در صورتی که اکثر رنگ موهای مخصوص خانم ها به دکلره نیاز داشته و استفاده از آن ها خیلی ساده نخواهد بود.
بسیاری از رنگ موهایی که مخصوص خانم ها هستند، باید در دو مرحله دکلره و رنگ مو روی موها قرار گیرند. دکلره کردن موها موجب از بین بردن ملانین شده و موها را روشن می کند. دومین مرحله هم که به رنگ کردن موها اختصاص دارد، رنگ کلی مو را تغییر می دهد. برخلاف رنگ موی خانم ها، بسیاری از رنگ موهای آقایان نیاز به مرحله دکلره کردن ندارد و تنها استفاده از رنگ مو برای تغییر کلی رنگ کفایت می کند. در واقع، رنگ موهای مردانه، موها را روشن نکرده و بدون نیاز به روشن کردن، رنگ آن ها را تغییر می دهد. علاوه بر این، رنگ موهای مردانه می توانند بدون رنگ کردن همه موها، تنها موهای سفید را رنگ و تیره کنند.
پیش از این که رنگ کردن موها را آغاز کنید، ابتدا رنگ موی مناسب خود را مشخص نمایید. در غیر این صورت، رنگ مو مردانه شما نتیجه خوبی را در بر نخواهد داشت و ظاهر غیر طبیعی را برایتان رقم می زند. به طور کلی، اگر پوست شما گرم است، بهترین رنگ مو مردانه برای شما قهوه ای و مشکی خواهد بود. اگر پوست شما سرد است، بهترین رنگ مو مردانه برای شما رنگ موهای روشن متناسب با رنگ پوست می باشد.

 

رنگ کردن مو در گریم داماد


نکات تکمیلی گریم داماد


استفاده نا به جا از لوازم آرایش را نمی توان با گریم داماد یکی دانست. هدف از گریم داماد رنگ دادن به چهره نیست؛ بلکه هدف متعادل سازی، تناسب، هماهنگی و در برخی اوقات، تقارن چهره است. این کار به وسیله لوازم مخصوص گریم انجام می شود و استفاده از برخی لوازم آرایش هیچ گونه کاربردی ندارد. طراحی ابرو یا گرفتن آن نیز در صورتی کاربرد دارد که داماد دارای ابروهای نامناسب بوده و تاثیر بدی روی چهره وی داشته باشد.
معمولا گریم داماد به این دلیل انجام می شود که هنگام گرفتن عکس های مراسم ازدواج، چهره او با چهره عروس هماهنگ و جذاب به نظر برسد. دلیل این امر نیز نور فلاش دوربین های عکاسی است که تمام خطوط و لکه ها و دورنگی های صورت را واضح تر نشان می دهد. با استفاده از گریم داماد می توان صورت عروس و داماد را یکدست جلوه داد. گریم داماد همان طور که چهره مردانه او را حفظ می کند، باعث می شود که در کنار عروس خانم زیبایی خاص خود را داشته باشد. نکته ای دیگر که در گریم داماد رعایت می شود، مواد آرایشی مورد استفاده است که براق یا چرب نبوده و برای افرادی که از این موضئع نگران هستند، مفید واقع می شود. این خبر خوبی برای آقایانی است که مخالف گریم صورت در جشن ازدواج هستند. موادی که برای گریم داماد استفاده می شود، به هیچ وجه به چشم نمی آید و کسی متوجه تغییر صورت آقایان با لوازم و مواد آرایشی نخواهد شد. توجه داشته باشید که بیشتر محصولات مورد استفاده برای گریم داماد از مرطوب کننده تشکیل می شود تا چرب کننده.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: