شنبه 22 تیر 1398 - 14:25:28

چسباندن مژه مصنوعی

انواع مژه مصنوعی

عوارض چسباندن مژه مصنوعی

 

نحوه چسباندن مژه مصنوعی


مژه ها نقش به سزایی در زیبایی چشم ها و به ویژه چهره دارند. اما متاسفانه برخی افراد از این نعمت طبیعی برخوردار نیستند یا مژه های آن ها بسیار کوتاه است. روش های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از ساده ترین و در دسترس ترین آن ها، استفاده از مژه مصنوعی می باشد. چسباندن مژه مصنوعی نیز مانند سایر مواد آرایشی نیاز به رعایت اصولی دارد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.


مژه مصنوعی چیست؟


مژه مصنوعی یک مکمل تاثیرگذار در آرایش چشم است که استفاده از آن می تواند جذابیت چشم ها را چند برابر کرده و آن را گیرا و جذاب کند. پیش از مصرف مژه مصنوعی همواره به این نکته توجه داشته باشید که محصول مشاهده شده در بسته بندی با آن چه که روی چشم ها می زنیم، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است پیش از مصرف ابتدا نوع چشمان خود را بشناسیم تا بتوانیم مناسب ترین مژه مصنوعی با فرم چشم ها را انتخاب نماییم.


انواع مژه مصنوعی


مژه مصنوعی دارای تنوع گسترده ای است که هر کدام را می توان با توجه به فرم چشم ها و نیاز خود مورد استفاده قرار داد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع مختلف مژه مصنوعی آشنا کنیم.

مژه مصنوعی نواری

این نوع مژه مصنوعی در دو مدل موجود می باشد. مدل اول روی نوار نسبتا ضخیم قرار گرفته و برای افرادی که در آرایش چشم خود از خط چشم و سایه های تیره و غلیظ استفاده می کنند، مناسب می باشد. مدل دوم نیز روی یک ریسه نامرئی قرار دارد که حالت طبیعی تری به چشم ها می دهد. از این مدل مژه مصنوعی می توان حتی زمانی که هیچ آرایش چشمی نداریم نیز استفاده کنیم.
مژه مصنوعی نواری خود به دو نوع کامل و نیمه تقسیم می شود. مژه مصنوعی کامل یکی از رایج ترین انواع مژه ها است که در آن مژه ها همگی روی یک نوار قرار داشته و نوار را به پلک می چسبانیم. مژه مصنوعی نیمه نیز روی نوار کوتاه تری قرار دارد که فقط نیمه بیرونی پلک را می پوشاند. استفاده از این مژه مصنوعی حالت طبیعی تری را ایجاد می کند.
مژه مصنوعی نیمه را می توان هم برای پلک های افتاده و هم پلک های گربه ای مورد استفاده قرار داد. گوشه رو به بالای این مژه ها، چشم ها را به بالا کشیده و زیبایی آن را دو چندان می کند. علاوه بر این، برای انواع مدل چشم های نزدیک به هم یا گرد نیز بسیار مناسب می باشد. دلیل آن هم باز گذاشتن گوشه داخلی چشم است که در کشیده نشان دادن فرم چشم ها مفید واقع می شود.

 

انواع مژه مصنوعی

 

مژه مصنوعی شاخه ای

نوع دیگری از مژه مصنوعی شاخه ای است که به صورت تکی روی مژه ها چسبانده می شوند. این مدل، طبیعی ترین نوع مژه است که البته گذاشتن آن به مدت زمان زیادی نیاز دارد. مژه مصنوعی دانه ای یا همان شاخه ای، آزادی عمل بیشتری به شما در میکاپ داده و اکثر میکاپ آرتیست های حرفه ای از آن استفاده می کنند. هر کدام از انواع مژه ها دارای اندازه ها و فرم های مختلف طبیعی، پرپشت، بلند، سه بعدی و ... است.


چسباندن مژه مصنوعی متناسب با نوع چشم ها


همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، پیش از چسباندن مژه مصنوعی باید به نوع چشم ها توجه داشته تا نتیجه بهتری به دست بیاید. به طور مثال، افرادی که چشم های کوچکی دارند، باید مژه مصنوعی کاملا طبیعی را انتخاب کنند تا چندان جلب توجه نکند. در ادامه نحوه چسباندن مژه مصنوعی روی انواع مختلف چشم ها را برای شما خواهیم گفت.

چسباندن مژه مصنوعی روی چشم های ریز

افراد دارای چشم های ریز باید مژه های طبیعی را انتخاب کنند تا خیلی جلب توجه نکند. مژه های خیلی پر و بلند، چشم ها را خیلی مشکی کرده و موجب کوچک نشان دادن آن می شود.

چسباندن مژه مصنوعی روی چشم های درشت

افرادی که دارای چشم های درشت هستند، می توانند از مژه مصنوعی های بلند و پرپشت استفاده کنند تا به این وسیله به جذابیت و گیرایی چشم های خود اضافه کنند. اگر دارای چشم های درشت هستید، مژه هایی را استفاده کنید که طول بیشتری داشته باشد و قسمت مرکزی آن دارای قوس و تراکم بیشتری باشد. استفاده از مژه مصنوعی بلند می تواند علاوه بر جذابیت چشم ها، زیبایی طبیعی آن را نیز به دنبال داشته باشد.

 

چسباندن مژه مصنوعی طبق فرم چشم ها

 

چسباندن مژه مصنوعی روی مژه های کم پشت

بهترین انتخاب برای چسباندن مژه مصنوعی روی مژه های کم پشت، نوع ضربدری و به هم ریخته است. این نوع مژه مصنوعی روی مژه های کم پشت بهتر نشسته و زیبایی بیشتری را موجب می شود.

چسباندن مژه مصنوعی روی چشم های پف کرده

برای پلک های پف کرده بهتر است مژه مصنوعی را انتخاب کنید که قسمت مرکزی مژه ها را پر و طولانی تر نشان بدهد و از قابلیت پوشاندن پلک نیز برخوردار باشد.


نحوه صحیح چسباندن مژه مصنوعی


برای این کار کافیست ابتدا مژه مصنوعی را به وسیله موچین یا انگشت ها به آرامی از جعبه درآورید. توجه داشته باشید که اگر این کار را با فشار انجام دهید، موجب آسیب رساندن به مژه ها خواهید شد. سپس با استفاده از انگشت اشاره یا شست خود، دو سر انتهایی مژه را گرفته و با پایین متمایل کنید. حال امتحان کنید که طول مژه ها اندازه پلک شما است یا خیر؟ اگر برایتان بزرگ بود می توانید مقداری از آن را قیچی کنید. دوباره روی چشم ها قرار دهید و ببینید که به اندازه مناسب رسیده است یا خیر.
هیچ گاه چسب را مستقیما روی مژه ها نریزید؛ چون احتمال دارد تصادفا مقدار زیادی از چسب خارج شود و مژه را خراب کند. برای این کار می توانید کمی چسب را روی یک سطح تمیز بریزید و با استفاده از موچین، مقداری از آن را روی مژه ها بریزید. از آن جایی که معمولا قسمت انتهایی مژه به راحتی باز می شود، بهتر است این نواحی را چسب بیشتری بزنید.
راحت ترین روش برای قرار دادن مژه مصنوعی روی چشم به این صورت است که بنشینید یا کامل بایستید و کمی سر خود را به عقب کج کنید. با این حساب، نسبت به زمانی که مستقیم به آینه نگاه می کنید، بهتر می توانید مژه را روی چشم ها قرار دهید. مژه را تا جای ممکن به نزدیک خط مژه نزدیک کنید. بهتر است آن را به جای قرار دادن روی مژه های طبیعی، روی پلک قرار دهید. پیش از آن که مژه مصنوعی را روی پلک بچسبانید، خطوط ابتدایی و انتهایی را تنظیم کنید تا کوتاه و بلند نباشند.
برای اطمینان از محکم شدن مژه مصنوعی، یک قلمو یا ابزار اسفنجی بداشته و روی کل خط مژه بکشید تا روی پوست محکم شود. یک الی دو دقیقه صبر کنید تا چسب مژه مصنوعی خشک شود و سپس از خط چشم و سایر لوازم آرایش استفاده کنید.

 

طرز صحیح چسباندن مژه مصنوعی


روش نگهداری از مژه مصنوعی


در صورتی که در مراقبت و نگهداری از مژه مصنوعی خود کوشا باشید، خواهید توانست آن را برای چند مرتبه مورد استفاده قرار داد. این در حالی است که حتی اگر مژه های باکیفیتی خریداری کنید اما در نگهداری از آن تلاشی به خرج ندهید، نمی توانید آن را برای مدت زمان زیاد مورد استفاده قرار داد. در ادامه روش های نگهداری از مژه مصنوعی را برایتان گردآوری کرده ایم که مطالعه می نمایید.

برخورد آهسته با مژه مصنوعی

اگر مژه های مصنوعی را به آرامی از جعبه خارج نکنید، احتمال بروز آسیب یا پاره شدن آن وجود دارد. نحوه برداشتن صحیح مژه مصنوعی به این صورت است که با استفاده از انگشت شصت و اشاره، لبه مژه را به آرامی گرفته و جدا کنید. نحوه برداشتن مژه مصنوعی از روی پلک نیز به همین صورت خواهد بود.

شستشوی مرتب مژه مصنوعی

اغلب اوقات برای کسب نتیجه بهتر، روی مژه مصنوعی را ریمل می زنیم. اگر می خواهید مژه را برای دفعات متعدد استفاده کنید، بهتر است پس از هر بار استفاده آن را به خوبی بشویید. برای این کار می توانید از یک شوینده ملایم همراه با آب ولرم استفاده کنید. سپس آن را لای یک حوله قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و برای مصارف بعدی آماده گردد.

از بین بردن چسب مژه مصنوعی

پس از این که مژه مصنوعی را از روی پلک خود برداشتید، حتما چسب آن را با استفاده از آب و صابون از بین ببرید. چرا که این چسب با گذشت زمان سفت شده و ریسه مژه مصنوعی را خراب می کند.

 

عوارض مژه مصنوعی


چسباندن مژه مصنوعی در عین حال که می تواند تاثیر به سزایی در زیبایی آرایش داشته باشد، عوارضی را نیز به دنبال دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

احتمال آسیب به مژه های طبیعی

چسباندن مژه مصنوعی به صورت غیر اصولی می تواند آسیب زیادی را به مژه های طبیعی وارد کند. به بیانی دیگر، فشار ناشی از مژه های مصنوعی می تواند به فولیکول مو آسیب رسانده و مژه طبیعی را با مشکل مواجه کند. توصیه ما به شما این است که تنها در مجالس و مواقع خاص از مژه مصنوعی استفاده کنید. همچنین، سعی کنید آن را به روش های صحیح روی پلک قرار دهید. مراقبت های بعد از مصرف مژه مصنوعی نیز حائز اهمیت است. حتما بعد از برداشتن مژه مصنوعی از روی پلک، آن را بشویید تا چسب و مواد آرایشی به خوبی از روی آن برداشته شوند.

حساسیت شدید

افراد دارای پوست و چشم حساس ممکن است به مژه مصنوعی حساسیت داشته باشند. اغلب اوقات استفاده از چسب برای چسباندن مژه مصنوعی نیز می تواند موجب واکنش های حساسیتی و بروز التهاب و قرمزی شود. از آن جایی که چشم یکی از حساس ترین نقاط روی بدن است، به شما پیشنهاد می کنیم حتما قبل از مصرف مقداری از آن را روی پوست خود آزمایش کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

 

 

چسباندن مژه مصنوعی


نکات تکمیلی چسباندن مژه مصنوعی


- حتما لازم نیست یک مژه را کامل روی چشم بچسبانید با توجه به اندازه چشم با قیچی میتوانید طول مژه مصنوعی رااز قسمت انتهای مژه به اندازه دلخواه کوتاه کنید.با قیچی قسمت اضافه آن را ببرید. می توانید دوباره روی مژه های خود قرار دهید ببینید به اندازه کافی کوتاه شده است یا خیر.
- انتخاب چسب خوب و ضد حساسیت بسیار مهم است.چسب ها در چهار رنگ طوسی,بی رنگ,سفید,مشکی است.بعد از زدن مقدار یکنواختی از چسب روی مژه مصنوعی 10 ثانیه مکث میکنیم بعد مژه را میچسبانیم.
- قبل از چسب زدن یک دور مژه مصنوعی را روی چشم امتحان کنید تا از اندازه و محل قرار گرفتن مژه های مصنوعی مطمین شوید.
- برای کسانی که میخواهند چشمانی خمار داشته باشند در انتهای چشم از مژه های بلند استفاده میکنیم.در وسط چشم مژه متوسط و هر چه به سمت گوشه داخلی چشم پیش می رویم از مژه های کوتاه تر استفاده میکنیم. برای این کار می توان مژه ها را تکه تکه کرد و هر تکه را در جای مورد نظر به کار برد.
- برای برداشتن مژه مصنوعی از روی پلک می توانید از روغن نارگیل و روغن زیتون نیز استفاده کنید. این کار، آسیب به مژه ها را نیز کاهش می دهد. فقط کافیست نوک انگشتان را به این روغن ها آغشته کرده و به آرامی مژه مصنوعی را بردارید.
- هنگام چسباندن مژه مصنوعی حتما دقت کنید که چسب به داخل چشم هایتان نفوذ پیدا نکند؛ چرا که احتمال التهاب، قرمزی، سوزش و آسیب های جدی تر را به دنبال دارد. در صورت نفوذ چسب به داخل چشم ها، حتما با آب فراوان شستشو دهید و از قرار دادن دوباره مژه مصنوعی خودداری کنید.

 

در مطلب چسباندن مژه مصنوعی به بررسی همه چیز در این باره پرداختیم. همچنین، عوارض مژه مصنوعی و نکات مراقبت های بعد از مصرف آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه سوال یا تجربه ای در مورد چسباندن مژه مصنوعی دارید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: