دوشنبه 12 مرداد 1394 - 13:58:23

15 روش برای رشد سریع تر موها



بلند شدن موها ممکن است یک پروسه طولانی و ناراحت کننده باشد. اما اگر می خواهید موهای خود را به سرعت و بدون هیچ دردسری بلند کنید در ادامه روش های برای این کار آمده است.
بسیاری از مردم بر این باورند که کوتاهی و مرتب کردن موها به رشد سریعتر آن کمک می کند اما باید بگوییم که مرتب کردن و کوتاهی موخوره ها تنها برای سلامتی موها ضروری است و ارتباطی با رشد سریع تر آن ها ندارد. پس برای این که سلامت موهای خود را حفظ کنید هر 6 تا 8 هفته یکبار موهای خود را به اندازه 5/. سانتیمتر کوتاه و مرتب کنید.
1. با استفاده از روغن مخصوص مو، سر خود را ماساژ دهید.
این روغن های گیاهی در مغازه های زیادی یافت شده و به جای هرکدام می توان از دیگری نیز استفاده کرد. به طور مثال روغن نارگیل و روغن زیتون هر دو در رشد مو تاثیر داشته و با ماساژ هرکدام به سر با اثرات شگفت انگیزی روبرو خواهید شد. برای این کار ابتدا کمی روغن را گرم کرده و سپس با دست آن را به کف سر خود بمالید و ماساژ دهید.
2. آب زیادی بنوشید.
نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روط به تقویت و ابرسانی موها کمک کرده و در نتیجه باعث می شود موها سریع تر و بهتر رشد کنند. پس هر روز 8 لیوان آب خورده و با این کار احتمال شکنندگی موهای خود را کاهش دهید.
3. از سشوار کشیدن موهایتان خودداری کنید.
استفاده از اتوی مو سشوار آسیب های طولانی مدتی به موها می زند. بنابراین احتمال آسیب پذیری موها بیشتر شده و موها دیرتر رشد می کنند.
4. مصرف پروتئین خود را افزایش دهید.
خوردن غذاهایی که غنی از پروتئین هستند مانند گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات به سلامت موهای شما کمک کرده و رشد آن ها را افزایش می دهند.
5. استفاده از سرکه سیب
سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و آن را به پوست سر بمالید و سپس از شامپوی خود استفاده کنید. این کار به تقویت و رشد موهای شما کمک می کند.
6. از محصولات آرایشی سیلیکونی دوری کنید.
محصولات آرایشی بهداشتی که سیلیکون دارند موها و ریشه آن ها را پوشانده و به شدت باعث کاهش سرعت رشد موها می شوند.
7. به کف سر خود مرطوب کننده نزنید.
استفاده از نرم کننده در کف پوست سر، موها را وز کرده و منجر به بروز شوره در آنها می شود. بنابراین از نرم کننده تنها در کف سر استفاده کنید.
8. موهای خود را کمتر بشویید.
اگرچه ممکن است شستن موها مهم به نظر برسد ولی شستن بیش از اندازه موها به دلیل این که باعث می شود موها بیشتر در معرض مواد شیمیایی شامپوها قرار بگیرند به موها آسیب رسانده و حتی ممکن است موجب ریزش موها شود.
9. از محصولات مخصوص حالت دادن مو دوری کنید.
موادی که به موها حالت می دهند نیز می توانند در طولانی مدت به موها آسیب برسانند. در عوض این کار می توانید از خشک کردن و حالت دادن موها با باد سرد سشوار هم به موها حالت داده و هم از آسیب رساندن به آن ها جلوگیری کنید.
10. موهای خود را در معرض اشعه های آفتاب قرار ندهید.
اشعه های آفتاب برای موهای شما ضرر دارند، پس بهتر است از قرار دادن آن ها در زیر این اشعه ها جلوگیری کنید تا موهایی سالم داشته و رشد موهایتان سریع تر باشد. در صورتی که می خواهید آفتاب بگیرید نیز از روغن خرما بر روی موهایتان استفاده کنید.
11. از شانه کردن موهای خیس تان خودداری کنید.
وقتی که موها خیس هستند، به شدت حساس بوده شانه کردن آن ها باعث صدمه رساندن به موها می شود.
12. روبالشتی نخی خود را با ابریشمی عوض کنید.
ابریشم روی موها نرم تر بوده و در صورت استفاده از آن در هنگام خواب موها نمی شکنند و دچار آسیب نیز نمی شوند.
13. فشار های زندگی خود را کاهش دهید.
استرس منجر به آسیب رساندن موها شده و باعث می شود موها دیر رشد کنند. برای کاهش فشار و استرس زندگی خود می توانید یک سرگرمی جدید را امتحان کرده و یا وقت بیشتری را با دوستان یا خانواده خود بگذرانید.
14. مراقبت از موها در شب
خوابیدن با یک دم اسبی محکم به موها آسیب رسانده و باعث شکنندگی آن می شود. به جای آن می توانید موهای خود را به شکل یک دم اسبی شل بسته و بخوابید.
15. بیوتین بخورید.
خوردن مواد غذایی حاوی بیوتین مانند جگر، جوانه گندم و سویا باعث می شود که سرعت رشد موهای شما بالا رفته و مواد غذایی لازم برای رشد سالم تر موهای شما فراهم شود.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

ممنون.من اولین نفری هستم که نظر میدم؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: