شنبه 19 مرداد 1398 - 13:58:51

مراقبت از مو رنگ شده

 

راهکارهای محافظت از موهای رنگ و مش شده

برای مراقبت از مو رنگ شده چه کنیم؟

 

راهکارهای مراقبت از مو رنگ شده


 

رنگ کردن موها فرآیندی بسیار جالب و هیجان انگیز برای خانم ها است؛ البته بسیاری از خانم ها ترس آسیب دیدن موهایشان را دارند. اگر شما هم نگران آسیب دیدن موهایتان در فرآیند رنگ کردن موها هستید، پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه این مقاله از وب سایت رژلب را از دست ندهید. ما به شما خواهیم گفت که راهکارهایی برای مراقبت از مو رنگ شده وجود دارد که می توانید جهت جلوگیری از بروز آسیب از آن ها استفاده کنید.


آماده سازی موها برای مراقبت از مو رنگ شده


اگر می خواهید تجربه خوبی از رنگ و مش کردن موها داشته باشید، بهتر است ابتدا نسبت به آماده سازی موها اقدام نمایید. برای این کار، ابتدا از مغذی بودن و رطوبت کافی مو اطمینان داشته باشید. توصیه می کنیم حداقل دو ماه قبل از رنگ کردن موها، از انواع روغن های طبیعی جهت آبرسانی استفاده نمایید. موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید تا به موخوره دچار نشوند. سعی کنید استفاده از سشوار و انواع دیگر وسایل حرارتی موها را به حداقل برسانید. چنانچه قصد دارید موهایتان را دکلره کنید، بهتر است پیش از انجام این کار به آن روغن نارگیل بزنید تا با این کار احتمال بروز آسیب را به حداقل رسانیده باشید.


اهمیت انتخاب رنگ مناسب در مراقبت از مو رنگ شده


انتخاب رنگ مناسب می تواند تاثیر به سزایی در مراقبت از مو رنگ شده داشته باشد. به عنوان مثال، اگر برای سفید کردن موهایتان از دکلره سفید استفاده کرده اید، اطمینان حاصل کنید که از اکسیدان مناسب استفاده کرده اید. خوب است بدانید که اکسیدان شماره 40 برای دکلره کردن موها از بروز سوختگی جلوگیری می کند. اگر موهای شما روشن است، توصیه می کنیم از اکسیدان 20 یا 30 استفاده کنید. سعی کنید از رنگ موهای فاقد آمونیاک استفاده نمایید.

 

مراقبت از موی دکلره شده


اهمیت رعایت دستورالعمل رنگ مو در مراقبت از مو رنگ شده


اگر قصد دارید موهای خود را در منزل رنگ کنید، حتما دستورالعمل روی جعبه را به خوبی مطالعه نمایید. همچنین، انجام تست رنگ قبل از رنگ کردن موها بسیار حائز اهمیت است. اگر تجربه کافی در این امور ندارید، بهتر است رنگ و مش کردن موهایتان را به یک فرد باتجربه یا رنگ و مش کار بسپارید.


خودداری از شامپو زدن به موها جهت مراقبت از مو رنگ شده


بعد از این که موهایتان را رنگ کردید، بهتر است حداقل دو روز از شستشوی موها با شامپو خودداری کنید. این کار به تثبیت رنگ مو کمک بسیاری می کند. به خاطر داشته باشید که چربی طبیعی موها نیز نقش محافظتی در برابر رنگ مو دارد. از این جهت، موهای خود را تا دو روز قبل از رنگ کردن شستشو ندهید. پس از این که موهایتان را رنگ و مش کردید، ابتدا از نرم کننده برای شستشوی موها استفاده کرده و دو الی سه روز بعد از شامپو استفاده نمایید. اگر نوک موهای شما آسیب دیده است، آن را کوتاه کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.


خریداری محصولات مرغوب جهت مراقبت از مو رنگ شده


برای کسب اطمینان از این که رنگ مو آسیب چندانی را به موها وارد نمی کند، بهتر است از رنگ و محصولات مراقبت از مو مرغوب استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که شامپوهای بدون سولفات و رنگ موهای بدون آمونیاک خریداری نمایید. این محصولات چربی طبیعی موها را از بین نبرده و رنگ اصلی موها را تغییر نمی دهد.


کاهش دفعات شستشوی موها جهت مراقبت از مو رنگ شده


چنانچه موهای رنگ شده خود را به صورت روزانه شستشو دهید، رنگ موی شما به تدریج تغییر می کند. برای جلوگیری از این مشکل می توانید شستشوی موها را به دو یا سه بار در هفته کاهش دهید. به یاد داشته باشید که چربی طبیعی سر کمک بسیاری به ثابت ماندن رنگ مو می کند. استفاده از ماسک های مناسب موهای رنگ شده و همچنین انواع ماسک های بدون نیاز به شستشو که خارج از حمام مورد استفاده قرار می گیرند نیز کمک بسیاری به ثابت نگه داشتن رنگ مو می کند.

 

محصولات مراقبت از مو


شستشوی موهای رنگ شده با آب سرد جهت مراقبت از مو رنگ شده


شستشوی مو با آب داغ موجب بلند شدن کوتیکول های لایه خارجی موها شده و رطوبت آن را کاهش می دهد. در نتیجه، موها فر و مجعد نشان داده شده و در معرض آسیب بیشتری قرار می گیرد. بهترین راه حل برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از رنگ کردن موها این است که از آب سرد برای شستشو استفاده نمایید. آب سرد موجب مرطوب نگه داشتن کوتیکول ها شده و وز مو را کنترل می کند. اگر قادر به شستشوی موها با آب سرد نیستید، می توانید پس از شستشوی مو با آب گرم، سرتان را حدود یک دقیقه زیر شیر آب سرد بگیرید.


تاثیر استفاده از نرم کننده باکیفیت در مراقبت از مو رنگ شده


نرم کننده های باکیفیت مانند یک لایه محافظتی روی موها عمل کرده و از احتمال بروز آسیب و وز شدن جلوگیری می کند. علاوه بر این، در جلوگیری از آسیب ناشی از نور آفتاب و همچنین وسایل حرارتی نیز موثر واقع می شود. پس از رنگ و مش کردن موها، احتمال بروز کمبود رطوبت بسیار وجود دارد. تنها راه حل مقابله با این مشکل، آبرسانی کردن موها به وسیله نرم کننده ها و ماسک موهای طبیعی است.


استفاده از ماسک مو جهت مراقبت از مو رنگ شده


ماسک موهای طبیعی بسیاری برای مراقبت از مو رنگ شده وجود دارد که در ادامه به آموزش آن ها خواهیم پرداخت:

ماسک آووکادو و موز برای مراقبت از مو رنگ شده

یک عدد موز رسیده و نصف یک عدد آووکادو رسیده را خوب له کرده و درون یک کاسه بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را از ریشه روی موها قرار دهید و رو به سمت پایین بیایید تا کل موها پوشانده شود. اجازه دهید ماسک مو حدود یک ساعت روی مو بماند و سپس با یک شامپوی بدون سولفات و با آب سرد شستشو دهید. این کار را می توانید هفته ای یک بار انجام دهید. تمامی این مواد خاصیت نرم کنندگی داشته و موهای آسیب دیده ناشی از رنگ و مش را به حداقل می رساند.

 

مراقبت از مو رنگ شده با ماسک موز و آووکادو

 

ماسک تخم مرغ برای مراقبت از مو رنگ شده

یکی از مضرات استفاده از رنگ مو، از بین رفتن پروتئین موها است. جهت بازگرداندن پروتئین از دست رفته موها می توانید از تخم مرغ استفاده کنید. روش کار بدین صورت است که یک عدد تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری سس مایونز ترکیب کرده و به مدت 45 دقیقه روی موها قرار دهید. ماسک را نه تنها روی ریشه موها، بلکه روی نوک موها نیز باید قرار دهید. سپس با آب سرد و شامپوی بدون سولفات موها را شستشو دهید. مایونز در صاف شدن موهای شما بسیار موثر است. مصرف منظم این ماسک می تواند به درمان آسیب موی ناشی از کمبود پرتئین کمک بسیاری کند.

 

مراقبت از مو رنگ شده با تخم مرغ

 

استفاده از روغن طبیعی جهت مراقبت از مو رنگ شده

بهتر است در کنار مصرف انواع ماسک های خانگی، استفاده از روغن های طبیعی را نیز در برنامه روزانه مراقبت از موها بگنجانید. برای این کار کافیست از دو الی سه قاشق روغن طبیعی مانند روغن نارگیل، زیتون یا جوجوبا استفاده نمایید. روغن مورد نظر خود را به مدت چند ثانیه گرم کرده و روی کف سر ماساژ دهید. حتی می توانید آن را نوک موها و قسمت های آسیب دیده نیز ماساژ دهید. سپس اجازه دهید روغن به مدت 45 دقیقه روی سر بماند و سپس با آب سرد و شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. استفاده از روغن را می توانید به سه بار در هفته موکول کنید. حتی می توانید شب قبل از خواب، روغن را روی موها قرار داده و یک کلاه رنگ روی سر قرار دهید. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، موهایتان را آبکشی کنید. روغن های طبیعی از موهای شما در برابر نور آفتاب و سایر آسیب ها محافظت به عمل می آورد.

 

مراقبت از مو رنگ شده با روغن های طبیعی


عدم استفاده از شامپوهای روشن کننده جهت مراقبت از مو رنگ شده


توصیه ما به شما این است که بعد از روشن کردن موها از شامپوی روشن کننده استفاده نکنید؛ چرا که در کنار تثبیت رنگ مو، موها را خشک کرده و موجب آسیب اساسی به آن می شود. بهترین راهکار این است که استفاده از شامپوهای روشن کننده را کنار بگذارید.


کاهش مصرف وسایل حرارتی موها جهت مراقبت از مو رنگ شده


یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید در جهت کاهش آسیب ناشی از رنگ کردن موها انجام دهید، عدم استفاده بی رویه از وسایل حرارتی موها است. مصرف زیاد سشوار و اتو مو می تواند صدمه زیادی را به موهای شما وارد کند. تا جای ممکن سعی کنید موهای خود را در هوای آزاد خشک کنید؛ اما اگر به هر دلیلی قادر به انجام این کار نبودید، سشوار را در فاصله 15 سانتی متری موها نگه دارید. به جای صاف کردن و فر کردن موها با وسایل حرارتی هم می توانید از سایر روش های طبیعی استفاده کنید.

 

مراقبت از مو رنگ و مش شده


ایجاد فاصله بین رنگ کردن های مداوم مو جهت مراقبت از مو رنگ شده


شاید زمانی که شروع به رنگ گذاشتن موها می کنید، ایجاد وقفه در آن غیرممکن باشد. داشتن ظاهر جدیدی که با رنگ گذاشتن موها ایجاد می شود و همچنین وجود تنوع طلبی در همه انسان ها، ما را وادار به رنگ گذاشتن مداوم و تغییر رنگ و مش می کند. اما رنگ کردن مداوم اجازه تنفس را از موهای شما می گیرد و انجام مداوم آن اصلا جایز نیست. اگر عادت به رنگ کردن موها دارید، سعی کنید این کار را حداقل هر دو ماه یکبار انجام دهید.


کوتاه کردن منظم موها جهت مراقبت از مو رنگ شده


شما با کوتاه کردن منظم موها می توانید از شکنندگی و بروز موخوره جلوگیری کنید. بهترین زمان برای کوتاه کردن موها، هر 6 تا 8 هفته یک بار است. پس اگر زمان بیشتری است که موهای خود را کوتاه نکرده اید، وقت آن رسیده که به آرایشگرتان مراجعه نمایید.


رعایت نکات مراقبت از مو رنگ شده قبل از ورود به استخر


اگر به استخر می روید، خوب است بدانید که کلر موجود در آب آن، آسیب زیادی را به موهای رنگ شده وارد می کند. برای کاهش این آسیب، بهتر است در استخر از کلاه استفاده کنید. همچنین می توانید کمی روغن نارگیل به موهایتان بمالید تا از موها در برابر بروز آسیب محافظت به عمل آورد.


تاثیر نحوه صحیح استفاده از حوله در مراقبت از مو رنگ شده


اگر شما هم مانند بسیاری از افراد عادت دارید که هنگام خشک کردن موهایتان به وسیله حوله، محکم به آن چنگ بزنید، باید بگوییم که این کار شما می تواند آسیب زیادی را به موهای رنگ شده وارد کند. خشک کردن محکم موها با حوله نه تنها موها را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه موجب خشکی موها نیز می شود. بهترین راهکار این است که اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند؛ ولی اگر عادت به خشک کردن موها با حوله دارید، بهتر است این کار را با ملایمت هر چه تمام تر انجام دهید.

 

نحوه مراقبت روزانه از موهای رنگ و مش شده


مراقبت از مو رنگ شده با اسپری براق کننده مو


رنگ کردن مداوم موها موجب از بین رفتن لایه های حاوی پروتئین شده و درخشش موها را از بین می برد. اگر می خواهید موهای شما درخشش و براقیت سابق را داشته باشد، می توانید از سرم ها یا اسپری های براق کننده مو استفاده نمایید.


عدم قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب جهت مراقبت از مو رنگ شده


همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، نور آفتاب می تواند تاثیر مخربی را روی موهای شما داشته باشد. اگر قصد دارید برای طولانی مدت در معرض نور خورشید باشید، حتما سرتان را با روسری یا کلاه بپوشانید تا این آسیب به حداقل برسد. به خاطر داشته باشید که اشعه مضر خورشید می تواند منجر به از بین رفتن یا حتی روشن شدن بیش از حد موها شود.


در این مطلب از سری مطالب سایت رژلب به بررسی راهکارهای مراقبت از مو رنگ شده پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از شرایط نگهداری موهای رنگ و مش شده دارید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: