دوشنبه 28 مرداد 1398 - 23:10:40

آموزش برجسته کردن گونه

 

روش های برجسته نشان دادن گونه بدون نیاز به عمل جراحی

آموزش کانتورینگ گونه

 

آموزش برجسته کردن گونه

 


امروزه داشتن گونه های برجسته و زیبا در بین خانم ها بسیار باب شده است و در زیبایی آن ها تاثیر مستقیم دارد. روش های زیادی برای برجسته کردن گونه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تزریق ژل و چربی اشاره کرد. اما این روش ها با معایبی همراه هستند که برخی از خانم ها را از انجام این کار پشیمان می گرداند. خوشبختانه ترفندهای بسیاری در آرایش وجود دارد که با به کار گیری آن ها می توان به راحتی گونه هایی برجسته و زیبا را برای خود رقم زد. یکی از این روش ها، کانتورینگ است که تفاوت چندانی با رژگونه زدن ندارد. فقط کافیست چند نکته ریز را به خاطر بسپارید و هنگام زدن رژگونه اجرایی نمایید. در ادامه مطلب آموزش برجسته کردن گونه با وب سایت رژلب همراه باشید.


ترفندهای برجسته کردن گونه در منزل


بهتر است قبل از برجسته کردن گونه ها، صورت خود را با یک کرم پودر مات پوشش دهید تا حالت یکنواخت و طبیعی پیدا کند. زدن رژگونه روی کرم پودر مات موجب افزایش ماندگاری آرایش خواهد شد. حتی می توان بعد از پوشش صورت با کرم پودر، یک لایه پودر فیکس روی آن بزنید تا به این ترتیب، رژگونه مدت زمان بیشتری روی صورت شما دوام داشته باشد.
پس از این که زیرساز آرایش را انجام دادید، زمان آن فرا می رسد که جای درست گونه خود را پیدا کنید. برای این کار می توانید گونه های خود را از داخل دهان بمکید یا لب هایتان را غنچه  کنید تا گونه ها برجسته نشان داده شوند. در این صورت می توانید به راحتی با لمس کردن گونه ها، محل مناسب برای زدن رژگونه و کانتورینگ را انتخاب نمایید. بهتر است کانتور را درست روی قسمت پایین استخوان گونه بزنید. سپس براش رژگونه را روی استخوان گونه بمالید. توجه داشته باشید که زدن رژگونه در محل اشتباه می تواند چهره شما را خسته و پیر نشان دهد.


نحوه انجام کانتورینگ گونه


به طور کلی بهتر است رژگونه را طوری بزنید تا استخوان گونه برجسته تر دیده شود. شما می توانید رژگونه را به تنها استفاده کنید یا اینکه قبل از زدن آن، از ترفندهای کانتورینگ استفاده نمایید. برای کانتورینگ ابتدا پودر برنزه یا کرم پودر سه درجه تیره تر از رنگ پوست تان را انتخاب نمایید. قلموی آغشته شده با پودر کانتور را روی خط رویش مو در کنار گوش و خط گونه قرار داده و با ضربه های آرام، خطی را زیر گونه خود بکشید. این خط باید از سمت گوش به سمت لب ها مشخص باشد.
توجه داشته باشید که انتخاب رنگ رژگونه نیز تاثیر به سزایی در زیبایی هر چه بیشتر دارد. توصیه می کنیم رنگ این محصول را مطابق با رنگ پوست تان در نظر بگیرید. بدین معنی که اگر رنگ پوست شما سفید است، بهتر است رژگونه صورتی و چنانچه پوست شما گندمی است، رژگونه آجری و نارجی، چنانچه رنگ پوست شما سبزه است از رژگونه تیره تر استفاده نمایید.

 

آموزش کانتورینگ گونه


آموزش زدن رژگونه


برای زدن رژگونه بهتر است از یک براش نرم و حجیم استفاده نمایید. پس از این که برس رژگونه را به پودر مورد نظر آغشته کردید، چند ضربه آهسته به آن وارد کنید تا ذرات اضافه خارج شده و رنگ آن متعادل تر شود. توجه داشته باشید که براش رژگونه را باید از روی سیب گونه و به سمت گوش بکشید. برای این کار می توانید لبخند بزنید و قسمتی از گونه ها که برجسته تر شده را به پودر آغشته کنید. دقت کنید که رژگونه را تا اطراف پره های بینی پخش نمایید. برای کسب نتیجه بهتر می توانید دو تا از انگشتان خود را به صورت عمودی به بینی چسبانده و تا قبل از آن را رژگونه بزنید.


هایلایت گونه


هایلایت، مکمل کانتورینگ است و شما می توانید با براق کردن قسمت بالای گونه ها، زیبایی و برجستگی آن را چند برابر کنید. اگر هایلایتر در دسترس نداشتید، می توانید از رژگونه ها یا سایه های براق کمک بگیرید. پس از این که هایلایتر را روی استخوان بالای گونه زدید، با استفاده از یک اسفنج تمیز به صورت ضربه ای روی گونه بزنید تا به خوبی فید شود و از میزان وضوح خطوط به دست آمده، کاسته شود.


انواع مختلف رژگونه


مدل های مختلفی از رژگونه در بازار موجود است که می توانید با توجه به ساختار پوست و ویژگی های صورت خود نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

رژگونه پودری

اکثر رژگونه ها را می توان در این قالب مشاهده کرد. افرادی که دارای پوست چرب هستند، بهتر است از رژگونه های پودری استفاده کنند. این رژگونه ها را می توان بنا به سلیقه خود در سه نوع مات، درخشان و اطلسی خریداری کرد. مزیت رژگونه های پودری این است که مدت زمان زیادی روی پوست مانده و به راحتی پخش می شوند.

 

رژگونه پودری و نحوه استفاده کردن آن

 

رژگونه کرمی

رژگونه های کرمی را می توان به صورت پمپی خریداری کرد. این رژگونه ها برای افراد با پوست خشک مناسب هستند. طبیعت رژگونه های کرمی، به صورت مایع است و می توان به منظور افزایش ماندگاری روی صورت، آن را با رژگونه پودری ترکیب کرد. این محصول را می توان به راحتی با انگشتان دست یا برس مناسب پخش کرد.

رژگونه معدنی

رژگونه های معدنی دارای ظاهر متفاوت تری از رژگونه پودری هستند. این رژگونه براق و دارای رگه های درخشان و گنبدی شکل است. رژگونه های معدنی در واقع به صورت مایع هستند که پخته شده و به شکل جامد در آمده اند. بدین معنی که دارای تالک کمتر و پیگمنت بیشتری هستند. از آن جایی که این رژگونه حاوی ذرات مایع است، می توان با استفاده از اسپری آب آن را به صورت کرمی و مات در آورد. افرادی که به دنبال ظاهر طبیعی هستند می توانند از این رژگونه استفاده کنند.


چه قلم یا برس آرایشی مناسب رژگونه زدن است؟

 

برس رژگونه دارای موهای نرم و بلندی است که برای رنگ دهی و برجسته کردن گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه سر این برس نرم تر باشد، رنگ دهی لطیف تر بر جای گذاشته و هر چه متراکم تر باشد، رنگ به صورت برجسته تر روی گونه ها باقی می ماند. برخی از برس های رژگونه دارای زاویه هستند تا عمل کانتور گونه به راحتی انجام بگیرد. علاوه بر این، سری های گرد و گنبدی شکل نیز کاربرد فراوانی دارند. به طور کلی بهتر است برای زدن رژگونه از برس های آرایشی پرز دار و بزرگ استفاده نمایید.

 

قلموی رژگونه مناسب



انتخاب رژگونه با توجه به تناژ پوست



پس از آن که رنگ مو و رنگ پوست تشخیص داده شد، نوبت به تعیین رنگ توناژ پوست می رسد.

پوست روشن، تناژ گرم

کسانی که پوست روشن و تناژ گرمی دارند بهتر است از رژگونه  با رنگ های صورتی ملایم و هلویی استفاده کنند. در صورتی که فردی رنگ پوست معمولی داشته باشد بهتر است از رژگونه با رنگ های برنزاستفاده کند.

پوست روشن، تناژ سرد

در صورتی که فردی پوست روشن و توناژ سردی داشته باشد، نیاز به رژگونه ای خواهد داشت که به صورت وی گرما ببخشد. برای این کار نیز بهتر است از رنگ های قرمز طلایی استفاده کرده و اگر تناژ پوستی فردی خنثی باشد می تواند از هر رنگ رژگونه استفاده کند.

پوست تیره، تناژ گرم

بسته به رنگ پوست این دسته از افراد می توانند هر رنگ رژگونه  از نارنجی تا مسی روی گونه های خود استفاده کنند. این دسته از افراد حتی می توانند رژگونه های زرشکی و آلویی نیز روی صورت خود به کار برند.

پوست تیره، تناژ سرد

در صورتی که فردی پوست تیره و توناژ سردی داشته باشد بهتر است از رژگونه نارنجی و زرشکی استفاده کند تا گونه های برجسته تری داشته باشد. البته این دسته افراد می توانند از رنگ های مختلف کمک گرفته و هر کدام برای آن ها مناسب تر بود را به کار برند.
بهترین تناسب میان رنگ رژگونه و رنگ سایر لوازم آرایشی زمانی صورت می گیرد که در هماهنگی کامل با رنگ طبیعی پوست، چشم و موها به سر ببرد. همچنین، رنگ رژگونه باید با رنگ اصلی سایه چشم و رنگ مکمل آن همخوانی داشته و هم خانواده رنگ رژلب باشد.


انواع مدل رژگونه متناسب با فرم صورت

 

کاری که ابتدا باید انجام دهید این است که فرم صورت خود را تشخیص دهید تا بدانید چه مدل رژگونه ای مناسب شما است. با ترفندهایی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد، دیگر نیازی به انجام عمل و پروتز نیست.

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت کشیده

صورت های کشیده را باید به گونه ای آرایش کرد که کوتاه تر و پهن تر نشان داده شود. این گونه صورت ها را می توان از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژگونه زد. همچنین می توان با زدن کمی رژگونه تیره و مات در ناحیه چونه، صورت را کوتاه تر جلوه دهیم. از همان رژگونه ای که برای چونه استفاده کردید، برای رژگونه نیز به کار ببرید. البته کمی آن را ملایم تر کنید.

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت گرد

اگر صورت گرد دارید، بهتر است به گونه ای آرایش کنید که کشیده نشان داده شود. می توانید با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه، صورت خود را باریک نر نشان دهید. برای این کاربهتر است رژگونه را به شکل کشیده بزنید. یعنی رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید. رنگ انتخابی رژگونه شما بهتر است که تیره باشد.

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت بیضی

فرم صورت بیضی بسیار ایده آل است و بهترین کار برای زدن رژگونه این است که رنگی غلیظ به ناحیه گونه خود بزنید تا پهن تر نشان داده شود. فراموش نکنید که نیازی به برجسته یا تیره تر کردن گونه های خود نخواهید داشت و تنها اضافه کردن رنگ به چهره کفایت می کند.

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت مربع

صورت های مربع باید به گونه ای آرایش شوند که گردتر نشان داده شوند. برای این کار می توانید رژگونه خود را طوری بزنید که تا خط فک امتداد یابد و به سمت بیرون صورت محو شود. همچنین می توانید یک مثلث روی استخوان گونه بکشید و آن را با برس رژگونه به سمت پایین پخش کنید. سپس قسمتی که به سمت گوشه بیرونی صورت و خط فک است را کمی تیره تر کنید.

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت لوزی

فرم صورت لوزی در حالتی بین مثلثی و بیضی قرار دارد. در ابتدا باید کاری کنید که با کم کردن پهنای گونه ها و افزایش مو در اطراف فک ها و نگه داشتن مو به طور فشرده در اطراف سر و خط استخوان گونه ها، باعث شوید که فرم صورت تان بیضی به نظر برسد. می توانید رژگونه خود را به شکل مثلث بزنید و بخش بیرونی استخوان های گونه را تیره تر کنید. همچنین باید اجازه ندهید که از قسمت بالای صورت رزگونه شما به چشم ها نزدیک شود.

 

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت


تناسب رنگ رژگونه با رنگ آرایش

 

اولین و مهم ترین قدم برای خرید و انتخاب رژگونه مناسب تعیین رنگ پوست خودتان است. این موضوع هم به نظر ساده می رسد. گفته می شود که برای پوست های روشن باید از رژگونه های کمرنگ و برای پوست های تیره باید از رژگونه های تیره تر استفاده کرد. به طور مثال کسانی که پوست روشنی دارند باید رژگونه صورتی کمرنگ، هلویی کمرنگ و یا گلبهی کمرنگ استفاده کنند و کسانی که پوست تیره دارند، بهتر است از رژگونه صورتی پررنگ، قهوه ای، برنز و نارنجی تیره استفاده کنند.

 

نکاتی در خصوص استفاده از رژگونه

 

•   با دستمال کاغذی فرچه تان را آغشته به رژگونه کنید. بسیاری از مردم  به هنگام رژگونه زدن لایه گودی روی گونه هایشان می کشند. متخصصین مد معتقدند که این کار چهره را افسرده نشان می دهد. به جای این کار یک دستمال روی گونه تان بگذارید و به آرامی پد آرایشی را روی آن فشار دهید.
• اگر دارای پوست روشن هستید از رنگ رژگونه صورتی روشن استفاده نمایید. افرادی که رنگ پوست شان گندمی یا سبزه است باید رژگونه با تناژهای روشن تر و رنگ های گرم استفاده کنند.
•   اگر صورت تان حاوی جوش است، رژگونه زدن صورت شما را درخشان می کند. اما این موضوع در مورد سطح های ناهموار پوست صدق نمی کند. استفاده از رژگونه می تواند جوش ها، برآمدگی ها و حفره های بزرگ پوست را بیشتر نشان دهد.
• اگر روز پر مشغله ای در پیش دارید و حدس می زنید که ممکن است رژگونه تان کمرنگ شود، زیر آن حتما کرم بزنید. با این کار وقتی که رژگونه می زنید پودر مانند چسب به صورت می چسبد.
• انتخاب درست رژگونه از انتخاب سایه سخت تر است. رژگونه های پودری برای کسانی که در پوستشان منفذ دارند مناسب هستند. در حالیکه نوع کرمی آن باعث نرم و مرطوب شدن پوست می شود و ماندگاری بالایی دارد. رژگونه های ژل مانند برای فصل تابستان مناسب هستند. در حالیکه  بدون چرب کردن صورت باعث درخشندگی پوست می شوند.
•   برای لاغر نشان دادن صورت های گرد باید محو کردن رژگونه را فراموش نکرده و بدانید که تنها با این کار صورت لاغر و زیبا به نظر می رسد.
•   در صورتی که به دنبال طولانی تر کردن آرایش و رژگونه ها هستید می توانید در زیر آن از کرم و یا پرایمراستفاده کرده و رژگونه های پودری مصرف نمایید.
•  برای کمرنگ کردن درجه براقیت رژگونه می توانید از پنکک استفاده کنید. به این صورت که پس از زدن رژگونه، یک لایه پنکک روی آن بزنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: