یکشنبه 24 شهریور 1398 - 14:50:15

پرپشت شدن مژه

 

راهکارهای خانگی برای پرپشت شدن مژه

اکستنشن مژه

 

روش های پرپشت شدن مژه

 


همه افراد تمایل دارند مژه هایی پرپشت و زیبا داشته باشند؛ اما افراد اندکی هستند که از مژه ها مانند پوست و مو مراقبت به عمل می آورند. شاید از خودتان این سوال را بپرسید که برای پرپشت شدن مژه ها چه کار باید کرد؟ در ادامه این مطلب، تمام رمز و رازهای پرپشت شدن مژه را به شما آموزش خواهیم داد.


تاثیر وازلین در پرپشت شدن مژه


مصرف وازلین نه تنها موجب حفظ رطوبت طبیعی مژه و ابروها می شود، بلکه مانند یک لایه محافظتی نیز عمل می کند. شما می توانید برای پرپشت شدن مژه ها، شب قبل از خواب اندکی وازلین روی مژه ها بمالید و صبح روز بعد شستشو دهید. برای مالیدن وازلین روی مژه ها می توانید از گوش پاک کن یا فرچه تمیز استفاده کنید. اگر وازلین را هر شب روی مژه ها بزنید، پس از چند هفته نتیجه آن را خواهید دید. در هنگام خرید وازلین دقت کنید که برند معتبر و بهداشتی را از داروخانه تهیه می نمایید.

 

پرپشت شدن مژه با وازلین


تاثیر روغن نارگیل و زیتون در پرپشت شدن مژه


روغن های زیتون و نارگیل موجب تقویت و تحریک موهای ابرو و مژه می شوند. شما می توانید این روغن ها را به صورت جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار دهید. روش استفاده بدین صورت است که دو قطره از روغن را روی گوش پاک کن ریخته و مژه ها را به آن آغشته نمایید. اجازه دهید 5 تا 8 دقیقه روی آن بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را یک تا دو هفته ادامه دهید و پس از این مدت شاهده نتیجه مطلوب آن باشید. روغن نارگیل و زیتون را می توانید برای پشت پلک و زیر چشم ها نیز به کار ببرید. استفاده از روغن در این نواحی موجب پیشگیری از چین و چروک و آبرسانی پوست خواهد شد. به خاطر داشته باشید که استفاده همزمان از مواد آرایشی مانند مداد یا ریمل چشم و روغن ها موجب پخش شدن آرایش روی صورت خواهد شد.

 

پرپشت شدن مژه با روغن زیتون و روغن نارگیل


تاثیر روغن کرچک در پرپشت شدن مژه


برای پرپشت شدن مژه می توانید از روغن کرچک به همراه مقداری از عصاره کپسول ویتامین ای استفاده کنید. این کار را با استفاده از یک گوش پاک کن انجام داده و اجازه دهید روغن در طول خواب روی چشم ها بماند و صبح روز بعد با آب ولرم شستشو دهید. روش دیگر استفاده از این ماده مفید آن است که دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و ژل آلوئه ورا را خوب ترکیب کرده و روی مژه ها بمالید. حتی می توانید چند قطره از روغن کرچک را به ریمل اضافه کنید تا بدین صورت، مژه ها به خوبی تقویت شوند.

 

پرپشت شدن مژه با روغن کرچک


تاثیر تخم مرغ در پرپشت شدن مژه


شاید با خود فکر کنید که قرار دادن تخم مرغ روی مژه ها کاری چندش آور است؛ اما خوب است بدانید که این کار کمک بسیاری به بلند و پرپشت شدن مژه ها خواهد داشت. در حقیقت، پروتئین موجود در تخم مرغ منجر به این عامل می شود. این ماده حاوی بیوتین و ویتامین های گروه ب است. یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین ترکیب کرده و اینقدر هم بزنید تا بافت غلیظ و یکدستی حاصل شود. ترکیب به دست آمده را با استفاده از گوش پاک کن روی مژه ها قرار دهید و پس از گذشت 15 دقیقه با آب سرد فراوان شستشو دهید. این ترکیب را می توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

 

پرپشت شدن مژه با تخم مرغ


تاثیر پوست لیموترش در پرپشت شدن مژه


پوست لیموترش حاوی ویتامین سی، بی و اسید فولیک است که همگی در پرپشت شدن مژه بسیار مفید واقع می شوند. ترکیب پوست لیموترش با روغن کرچک یا روغن زیتون نیز می تواند بسیار موثر واقع شود. یک قاشق غذاخوری پوست لیموترش خشک را درون یک ظرف بریزید و مقداری روغن به آن اضافه نمایید. بگذارید پوست لیموترش کمی در روغن خیس بخورد و حتی چند هفته به همان حال باقی بماند. سپس با استفاده از یک فرچه ریمل تمیز، ترکیب به دست آمده را روی مژه ها بکشید و بگذارید تمام شب به همان حالت بماند. صبح روز بعد چشم ها را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته به مدت چند ماه تکرار کنید تا به مرور شاهد پرپشت شدن مژه های خود باشید.

 

پرپشت شدن مژه با پوست لیمو ترش


استراحت دادن به مژه ها جهت پرپشت شدن آن


اگر مدام در حال استفاده از لوازم آرایش چشم باشید، احتمال اینکه آسیب به مژه ها افزایش یابد، بسیار است. گاهی به مژه ها استراحت دهید و از ریمل استفاده نکنید. استفاده از ریمل های ضد آب را نیز به زمان های خاص موکول کنید؛ چرا که مصرف مداوم آن موجب خشک شدن و ریزش مژه های خواهد شد. زیاده روی در مصرف فرمژه و همچنین مژه مصنوعی نیز در ریزش مژه ها تاثیرگذار هستند.


استفاده از سرم تقویتی برای پرپشت شدن مژه


این سرم را که می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کنید، تاثیر بسیاری در پرپشت شدن مژه ها خواهند داشت. برخی از ریمل ها نیز حاوی این مواد هستند. نحوه استفاده از این محصول درست به مانند ریمل و با استفاده از فرچه می باشد.


تاثیر نوشیدن آب بر پرپشت شدن مژه


آب ماده ای است که مصرف آن موجب درخشش پوست و مو می شود. علاوه بر این، مژه ها را نیز پرپشت می کند. در کنار نوشیدن آب می توانید از مکمل ویتامین ب نیز استفاده کنید. استفاده از مواد غذایی طبیعی که از اسیدهای چرب برخوردارند مانند گردو و آووکادو نیز مژه ها و موهای سر شما را پرپشت تر خواهند کرد. پروتئین موجود در مواد غذایی همچون گوشت، مرغ و تخم مرغ نیز برای رشد موها و مژه ها مفید هستند.

 

تاثیر نمالیدن چشم ها در پرپشت شدن مژه ها


مالیدن مژه ها یکی از کارهای مضری است که به مژه ها آسیب می رساند. چرا که آن ها را کم پشت می کند. با مالیدن چشم ها، انگار با یک قیچی به جان مژه هایتان افتاده اید. توجه داشته باشید که کشیدن مژه ها نیز می تواند منجر به ریزش آن شود؛ پس هنگام تمیز کردن چشم ها یا هر چیز دیگر، مراقب مژه ها باشید و با آرامش با آن ها برخورد نمایید.


پاک کردن آرایش چشم پیش از خواب


آرایش چشم را به دقت و با آرامی پاک کنید. برای پاک کردن آرایش چشم از مواد آرایشی مخصوص استفاده کنید. همچنین، می توانید محصولاتی خریداری نمایید که حاوی روغن های مفید و تقویت کننده نیز باشند. سعی کنید به جای استفاده از آب و صابون برای شستشوی چشم ها که موجب خشکی مژه ها می شود، از پاک کننده های آرایشی معتبر استفاده کنید.


پرپشت شدن مژه به طور موقتی با ریمل


اگر فرصت کافی ندارید و می خواهید مژه هایتان خیلی سریع بلند و پرپشت شوند، می توانید از ریمل استفاده نمایید. البته بهتر است به دنبال ریمل هایی باشید که دارای مواد نرم کننده هستند و علاوه بر این که مژه ها را زیبا جلوه می دهند، باعث رطوبت رسانی نیز می شود. همچنین می توانید از خط چشم نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته منجر به خارش و ریزش مژه ها خواهد شد. هر سه ماه یکبار ریمل خود را تغییر دهید.

 

روش های پرپشت شدن فوری مژه


استفاده از مژه مصنوعی برای پرپشت شدن مژه


برای پرپشت شدن مژه می توانید از مژه مصنوعی نیز استفاده کنید. مژه مصنوعی یک مکمل تاثیرگذار در آرایش چشم است که استفاده از آن می تواند جذابیت چشم ها را چند برابر کرده و آن را گیرا و جذاب کند. پیش از مصرف مژه مصنوعی همواره به این نکته توجه داشته باشید که محصول مشاهده شده در بسته بندی با آن چه که روی چشم ها می زنیم، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است پیش از مصرف ابتدا نوع چشمان خود را بشناسیم تا بتوانیم مناسب ترین مژه مصنوعی با فرم چشم ها را انتخاب نماییم.
برای چسباندن مژه مصنوعی کافیست ابتدا مژه مصنوعی را به وسیله موچین یا انگشت ها به آرامی از جعبه درآورید. توجه داشته باشید که اگر این کار را با فشار انجام دهید، موجب آسیب رساندن به مژه ها خواهید شد. سپس با استفاده از انگشت اشاره یا شست خود، دو سر انتهایی مژه را گرفته و با پایین متمایل کنید. حال امتحان کنید که طول مژه ها اندازه پلک شما است یا خیر؟ اگر برایتان بزرگ بود می توانید مقداری از آن را قیچی کنید. دوباره روی چشم ها قرار دهید و ببینید که به اندازه مناسب رسیده است یا خیر.
هیچ گاه چسب را مستقیما روی مژه ها نریزید؛ چون احتمال دارد تصادفا مقدار زیادی از چسب خارج شود و مژه را خراب کند. برای این کار می توانید کمی چسب را روی یک سطح تمیز بریزید و با استفاده از موچین، مقداری از آن را روی مژه ها بریزید. از آن جایی که معمولا قسمت انتهایی مژه به راحتی باز می شود، بهتر است این نواحی را چسب بیشتری بزنید.
راحت ترین روش برای قرار دادن مژه مصنوعی روی چشم به این صورت است که بنشینید یا کامل بایستید و کمی سر خود را به عقب کج کنید. با این حساب، نسبت به زمانی که مستقیم به آینه نگاه می کنید، بهتر می توانید مژه را روی چشم ها قرار دهید. مژه را تا جای ممکن به نزدیک خط مژه نزدیک کنید. بهتر است آن را به جای قرار دادن روی مژه های طبیعی، روی پلک قرار دهید. پیش از آن که مژه مصنوعی را روی پلک بچسبانید، خطوط ابتدایی و انتهایی را تنظیم کنید تا کوتاه و بلند نباشند.
برای اطمینان از محکم شدن مژه مصنوعی، یک قلمو یا ابزار اسفنجی بداشته و روی کل خط مژه بکشید تا روی پوست محکم شود. یک الی دو دقیقه صبر کنید تا چسب مژه مصنوعی خشک شود و سپس از خط چشم و سایر لوازم آرایش استفاده کنید.

 

روش های پرپشت شدن مژه


پرپشت شدن مژه با روش اکستنشن


در اکستنشن مژه از موهای کاملا طبیعی استفاده شده و آن را روی مژه های فرد نصب می کنند. اکستنشن مژه معمولا هر دو هفته نیاز به ترمیم دارد. به طور کلی، چهار نوع تکنیک در اکستنشن مژه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به اکستنشن مژه تار به تار، اکستنشن مژه 3 بعدی، اکستنشن مژه ابریشمی و اکستنشن مژه نامرئی اشاره کرد.

اکستنشن مژه ابریشمی

این نوع اکستنشن به دلیل جنس تارهای موی ابریشمی مانند که دارد، به اکستنشن مژه ابریشمی معروف شده است. این روش به صورت موقتی بوده و برای افرادی که مژه های کم پشتی دارند یا مژه های خود را بر اثر بیماری و سوختگی از دست داده اند، مناسب می باشد. اکستنشن مژه ابریشمی را می توان به وسیله چسب انجام داد و هیچ گونه عوارضی ندارد.

اکستنشن مژه نامرئی

همان طور که از نام این مدل اکستنشن مشخص است، به صورت مخفی و کاملا طبیعی می باشد. اکستنشن مژه نامرئی طرفداران زیادی دارد؛ دلیل آن هم استفاده از موی طبیعی متقاضی می باشد. در این روش، اکستنشن مژه به صورت قرینه کوتاه و بلند از گوشه داخلی چشم تا گوشه خارجی ادامه داشته و نیاز شخص به مصرف لوازم آرایش را محدود می کند.

اکستنشن مژه تار به تار

در اکستنشن مژه تار به تار از تارهای ابریشمی یا موی طبیعی انسان استفاده شده و با چسب مخصوص به مژه های طبیعی چسبانده می شود. با انجام اکستنشن مژه، ضخامت و رنگ مژه ها تغییر کرده و برای افرادی که مژه های طبیعی آن ها کمتر از 3 میلی متر است، پیشنهاد می شود. ماندگاری این روش حداقل 6 ماه است.
به طور قطع نمی توان گفت که کدام روش از دیگری بهتر است. هر کدام از روش های با توجه به شرایط و سلیقه افراد متفاوت می باشد. به عنوان مثال، افرادی که تمایل دارند مژه های طبیعی و ساده ای داشته باشند، بهتر است از روش اکستنشن مژه نامرئی استفاده کنند. افرادی که طرفدار مژه های پرپشت هستند و می خواهند مژه هایشان جلوه زیبایی داشته باشد، بهتر است از روش سه بعدی استفاده کنند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: