چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 23:09:39

سفید شدن پوست صورت با روش های خانگی

 

روش های روشن کردن پوست صورت

درمان لک و تیرگی پوست

 

سفید شدن پوست در خانه

 


سفید شدن پوست صورت معمولا به منظور روشن کردن مناطقی که به مرور زمان و قرار گرفتن در معرض شرایطی همچون آفتاب سوختگی، لک های مادرزادی و ... تیره شده است، کاربرد دارد. امروزه روش های طبیعی و پزشکی بسیاری برای روشن کردن پوست وجود دارد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب به بررسی مبحث سفید شدن پوست صورت با روش های خانگی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


علل تیره شدن و بروز لکه پوستی


علت اصلی تغییر رنگ پوست، تولید بیش از حد رنگدانه است. این موضوع به هیچ وجه طبیعی نبوده و تحت شرایط زیر به وجود می آید:

تغییر رنگ پوست ناشی از آفتاب سوختگی

قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید، برای ما بسیار مضر است و می تواند عواقب گاها جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند تولید ملانین در پوست را افزایش دهید. ملانین، معیاری برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید است. در نتیجه، خال های قهوه ای، پوست برنزه، خال های پیری و ... پدید می آید و برخی اوقات نیاز به درمان دارد.

تغییر رنگ پوست ناشی از مسائل هورمونی

یکی از مسائلی که منجر به تغییر رنگ پوست می شود، هورمون های بدن می باشد. به عنوان مثال، ملازما که ناشی از تغییر هورمون های بدن پدید می آید و بسیاری از خانم های باردار آن را تجربه می کنند. این عارضه از تحریک هورمون ها ناشی می شود. افرادی که از بارداری پیشگیری می کنند نیز ممکن است با این عارضه مواجه شوند. علاوه بر این، مصرف لوازم آرایشی و برخی داروها نیز در تغییر رنگ پوست موثر است.

تاثیر آلودگی هوا در تیره و کدر شدن پوست

آلودگی یکی از بدترین دشمنان پوست ما است که منجر به تغییر رنگ می شود. گاز و دیگر ذرات معلق موجود در هوا به عمق پوست نفوذ کرده و لک های قهوه ای را روی صورت به وجود می آورند.

تاثیر روند پیری پوست در تغییر رنگ آن

پیری پوست یک پدیده طبیعی است که همه ما دیر یا زود با آن مواجه می شویم. در این حالت، پوست شروع به لک و پوسته پوسته شدن می کند.
پس از این که با عوامل به وجود آورنده تیرگی پوست آشنا کنیم، باید بدانیم که سفید شدن پوست صورت با روش های خانگی چگونه امکان پذیر می شود؟

 

سفید شدن پوست از طریق روش های خانگی


سفید شدن پوست صورت با لیمو


لیمو حاوی ویتامین C است که در از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست و روشن کردن آن بسیار مفید واقع می شود. با این حال، استفاده از لیمو برای پوست حساس می تواند التهاب و سوزش را به همراه داشته باشد؛ بنابراین بهتر است اگر پوست ملتهبی دارید، از مصرف آن خودداری نمایید. روش استفاده از لیمو برای روشن کردن پوست یه این صورت است که آب یک عدد لیموترش را گرفته و با دو برابر میزان آن آب مقطر رقیق کنید. یک تکه پنبه استریل و تمیز بردارید و آن را به ترکیب به دست آمده آغشته نمایید. سپس پنبه را روی نقاط صورت به حرکت در آورید. از برخورد آبلیمو با دور چشم خودداری کنید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه محلول روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

 

سفید شدن پوست با لیمو


سفید شدن پوست با زردچوبه


زردچوبه با خواص ضد باکتری و التیام دهنده ای که دارد، قادر است لکه های تیره و رنگ های ناهموار روی سطح پوست را برطرف کند. شما با استفاده از زردچوبه می توانید پوست روشن و درخشان را تجربه کنید. برای استفاده از زردچوبه برای روشن کردن پوست می توانید نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری خامه ترکیب کنید تا خمیر نسبتا سفتی به دست بیاید. خمیر را روی نواحی صورت به جز دور چشم قرار دهید و خوب ماساژ دهید. تا زمانی که خمیر روی پوست شما کاملا خشک نشده است، نباید نسبت به شستشوی آن اقدام کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم آبکشی نمایید. این روش درمان را می توانید هر روز به کار ببرید تا به مرور زمان شاهد روشن و شفافیت پوست خود باشید.

 

سفید شدن پوست با زردچوبه


شفافیت پوست صورت با گوجه فرنگی


خوردن گوجه فرنگی نه تنها می تواند پوست شما را از اشعه های مضر خورشید محافظت کند و از بروز لک پیشگیری کند، بلکه استعمال آن روی پوست نیز می تواند به روشن کردن پوست کمک بسیاری کند. گوجه فرنگی کمک می کند لکه ها و نقاط تیره پوست شما به طور کلی از بین بروند و در عین حال پوست نرم تر و لطیف تر شود. برای روشن کردن پوست با استفاده از این محصول به یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری شیر نیاز خواهید داشت. تمام مواد مذکور را با هم در یک کاسه ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. سپس آن را روی صورت قرار داده و بگذارید حدود 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. پس از این مدت، صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی را می توانید سه بار در هفته تکرار کنید.

 

روشن شدن پوست با گوجه فرنگی


روشن کردن پوست صورت با استفاده از شیر


شیر حاوی اسید لاکتیک است که به روشن شدن پوست کمک شایانی می کند. استفاده از شیر به آبرسانی پوست شما کمک بسیاری می کند. علاوه بر این، موجب کاهش آسیب های پوستی نیز می شود. برای بهره بردن از خواص شیر می توانید یک قاشق غذاخوری از این ماده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و یک قاشق چایخوری آبلیمو به ترکیب اضافه کنید. تمام مواد را با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا قوام پیدا کند. خمیر به دست آمده را روی صورت پخش کنید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه به همان حال بماند و در نهایت با آب سرد شستشو دهید. اگر این روش درمانی را به طور روزانه استفاده کنید، به مرور شاهد روشن و شفاف شدن پوست صورت تان خواهید شد.

 

روشن شدن پوست با شیر


تاثیر ماست در روشن شدن پوست


ماست نیز مانند شیر و سایر محصولات لبنی حاوی اسید لاکتیک است که در درمان لکه ها و تیرگی های پوستی کمک بسیاری می کند. استعمال ماست روی پوست نه تنها موجب سفید و شفافیت آن می شود، بلکه تسکین التهاب و نرم شدن را نیز به دنبال دارد. برای سفید کردن پوست صورت با استفاده از ماست می توانید یک قاشق غذاخوری از این ماده را با نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه ترکیب کنید. ابتدا صورت تان را خوب بشویید و ترکیب به دست آمده را روی پوست کمی مرطوب قرار دهید. مدت زمان نیم ساعت صبر کنید تا مواد جذب پوست شوند و در آخر با آب سرد آبکشی کنید. این برنامه درمانی را می توانید روزی یک بار انجام دهید تا به مرور زمان شاهد روشن و سفید شدن پوست خود باشید.

 

روشن شدن پوست با ماست


تاثیر آرد نخودچی در روشن شدن پوست


آرد نخودچی به دلایل مزایای بسیاری که برای پوست و زیبایی دارد، بسیار مورد توجه کارشناسان قرار دارد. این ماده پوست را به خوبی تمیز و پاکسازی می کند و با از بین بردن سلول های مرده، موجب روشن و شفافیت آن می گردد. علاوه بر این، کاهش تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی را نیز به ارمغان می آورد. فقط کافیست یک قاشق غذاخوری آرد نخود را با یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید تا خمیر نه خیلی شل و نه سفت و یکدستی حاصل شود. قوام خمیر را می توانید با اضافه کردن گلاب تعیین نمایید. اجازه دهید ماسک روی صورت خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

 

روشن شدن پوست با آرد نخودچی


روشن شدن پوست با زعفران


زعفران برای افرادی که به دنبال پوستی روشن و درخشان هستند، بسیار مفید است. این ماده حاوی گلیکوزیدهای کاروتنوئید و ترپنوئیدها می باشد که در بهبود سلامت پوست و از بین بردن لکه های تیره بسیار مفید واقع می شوند. برای استفاده از زغفران می بایست طبق این دستورالعمل پیش بروید: مقدار کمی زعفران را با دو قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید و بگذارید دو ساعت به همان حال خیس بخورد. یک تکه پنبه تمیز را به ترکیب به دست آمده آغشته کنید و روی تمام قسمت های صورت به جز دور چشم بمالید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی پوست بماند و در نهایت با آب سرد آبکشی کنید. این روش درمانی را می توانید یک بار در روز انجام دهید و شاهد بهبود تیرگی پوست خود باشید.

 

روشن شدن پوست با زعفران


تاثیر سرکه سیب در سفید شدن پوست صورت


اگر پوست شما حساس و مستعد جوش است، پیشنهاد می کنیم از سرکه سیب برای شستشوی آن استفاده کنید. از آنجایی که سطح PH سرکه سیب بسیار نزدیک به پوست ما می باشد، در شفافیت پوست تاثیر بسیاری خواهد داشت. برای این کار کافیست یک فنجان آب را با نصف فنجان سرکه سیب ترکیب کرده و با پنبه روی سطح پوست بکشید. توجه داشته باشید که بهتر است سرکه سیب با پوست آسیب دیده یا زخم تماس نداشته باشد. اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود و سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر احساس پوست تان خشک شده است، از یک نرم کننده مناسب برای آبرسانی استفاده نمایید.

 

روشن شدن پوست با سرکه سیب


روشن شدن پوست با آلوئه ورا


آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای ترمیم پوست و همچنین افزایش میزان شفافیت آن است. برای این کار کافیست یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق چایخوری روغن اسطوخدوس ترکیب کنید. محلول را در ظرف در بسته قرار داده و داخل یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید. برای مصرف این ماسک می توانید هر سری مقداری از آن را روی صورت قرار داده و به مدت 30 دقیقه به شکل دورانی ماساژ دهید. سپس با آب گرم آبکشی کرده و با ضربات آرام حوله آب اضافی صورت را بگیرید.

 

روشن شدن پوست با آلوئه ورا

 

سفید شدن پوست صورت با روغن درخت چای

 

شستشوی صورت با روغن درخت چای نه تنها شفافیت پوست را به دنبال دارد، بلکه موجب از بین رفتن جوش و آکنه نیز خواهد شد. خواص ضد قارچی این روغن نیز در تمیز کردن و پاکسازی پوست از آلودگی کمک شایانی می کند. یک چهارم فنجان روغن کرچک، یک دوم فنجان روغن انگور، یک چهارم فنجان روغن جوجوبا و 15 قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. چند قطره از این روغن را روی نوک انگشتان ریخته و روی پوست صورت ماساژ دهید. توصیه می کنیم پوست خود را حدود یک دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. یک حوله تمیز را در آب داغ فرو برده و آب اضافی آن را خارج کنید. سپس روی صورت قرار دهید و تا زمان سرد شدن صبر کنید. روغن اضافی صورت را با استفاده از یک پارچه تمیز برداشته و خوب خشک کنید. توجه داشته باشید که جهت کسب نتیجه بهتر، نیازی به شستشوی صورت نیست. می توانید در آخر از مرطوب کننده برای آبرسانی پوست استفاده نمایید. اگر بخواهید می توانید بخور صورت با استفاده از حوله داغ را دو مرتبه انجام دهید. باقی مانده روغن را در یک ظرف درب دار ریخته و هر سری مقداری از آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

روش های سفید شدن پوست با روغن درخت چای


تاثیر روغن نارگیل در سفید شدن پوست صورت


روغن نارگیل دارای خواص بسیاری است که از جمله آن ها می توان به از بین بردن گرد و غبار، آلودگی، چربی اضافه و پسماندهای آرایشی اشاره کرد. فقط کافیست چند قطره روغن نارگیل راروی نوک انگشتان خود ریخته و به آرامی و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. پس از این که پوست خود را به مدت 1 دقیقه با روغن نارگیل ماساژ دادید، یک حوله گرم روی آن قرار دهید تا منافذ پوست باز شود و همه ناخالصی ها بیرون کشیده شود. بعد از این که حوله را به مدت یک دقیقه روی صورت خود قرار دادید، با استفاده از یک پارچه تمیز، روعن اضافه را از روی صورت بردارید. بهتر است صورت خود را نشویید تا پوست نرم و انعطاف پذیر شود. مصرف روغن نارگیل برای شفافیت پوست را می توانید دو بار در هفته انجام دهید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: