یکشنبه 07 مهر 1398 - 15:10:21

خرید کرم ضد لک

 

درمان لک صورت

روش های خانگی برای از بین بردن لک های پوستی

 

همه چیز در مورد خرید کرم ضد لک

 


لک پوست یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که اکثر افراد از آن گله مندند. تشخیص نوع پوست و نوع لک در نحوه درمان آن بسیار موثر است؛ از این رو بر آن شدیم تا با ارائه این مطلب، اطلاعاتی را در مورد خرید کرم ضد لک در اختیارتان قرار دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


درمان لکه پوستی


همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، اولین گام برای درمان لکه های پوستی، تشخیص نوع پوست، نوع لک و علت به وجود آورنده آن است. باید به این نکته توجه داشت که اکثر لکه های پوستی به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید به وجود می آیند. البته این نوع لک ها معمولا با خرید کرم ضد لک قابل درمان هستند. علاوه بر لک های ناشی از نور آفتاب، عوامل دیگری نیز در به وجود آمدن این عارضه پوستی مفید هستند که از جمله آن ها می توان به مشکلات هورمونی، تغذیه نامناسب، بارداری، مصرف برخی داروها، برخی بیماری ها مانند کبدی یا کلیوی و ... اشاره کرد. درمان هر یک از این لک های پوستی نیاز به تجویز پزشک دارد؛ چرا که علاوه بر درمان لک، باید عامل به وجود آورنده آن نیز درمان شود.
به طور کلی انواع لک های صورت در دو مرحله درمان می شوند. در مرحله اول از یک کرم ضد لک معمولی برای درمان استفاده می شود. طول این دوره درمان معمولا بین 2 تا 3 ماه بوده و نتیجه پس از گذشت دو تا سه هفته روی پوست مشخص شده و لک ها به تدریج از بین می روند. در صورتی که پس از گذشت سه هفته از مصرف کرم ضد لک هیچ گونه نتیجه رضایت بخشی حاصل نشد، در مرحله بعد از یک کرم ضد لک قوی تر، البته با تجویز پزشک استفاده می شود. اکثر لک های پوستی معمولی، کمرنگ، کوچک و حتی لکه هایی که در معرض اشعه مضر نور خورشید به وجود آمده اند، در این پروسه از بین خواهند رفت.
در صورتی که لک های پوستی بزرگ، پررنگ و یا کک و مک باشند، با استفاده از کرم ضد لک قابل درمان نبوده و با توجه به نوع آن باید از روش های درمانی دیگری همچون مزوتراپی، لیزر درمانی، میکرودرم ابریژن و ... به کار برد.


خرید کرم ضد لک


در اولین مرحله از درمان لک پوستی، از کرم های ضد لک حاوی هیدروکینون و ترتینوئین استفاده می شود. با توجه به اندازه و عمق لک، درمان کامل ممکن است به 2 الی 3 ماه بینجامد. اما معمولا پس از 2 یا 3 هفته، نتایج استفاده از کرم های ضد لک مشخص شده و لک ها شروع به کم رنگ شدن و از بین رفتن می کنند. پس از این مرحله، از روشن کننده های قوی پوستی که حاوی اسید میوه با درصد 10 تا 15 درصد هستند، استفاده می شود. این کرم ها مانع از برگشتن لک ها می شوند و آن را به طور کامل درمان می کنند. این کرم ها باید به مدت 6 ماه مورد استفاده قرار گیرند. به خاطر داشته باشید که این کرم ها تنها در زمان قبل از خواب و روی پوست تمیز باید مورد استفاده قرار بگیرند. پیش از بیرون رفتن از خانه نیز باید کرم ضد آفتاب مورد استفاده قرار بگیرد و هر 4 ساعت یکبار تمدید شود.

 

درمان لک های پوستی با کرم


درمان لک صورت به روش های خانگی


اگر برای درمان لک های صورت خود قصد دارید از روش های خانگی و کاملا طبیعی استفاده کنید، در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که امیدواریم به کارتان بیایند. البته این روش های درمانی در مدت زمان طولانی تری به شما جواب خواهد داد.

استفاده از آب لیموترش برای درمان لک پوستی

همان طور که بارها در مقالات وب سایت رژلب به آن اشاره کردیم، لیمو خاصیت روشن و شفاف کنندگی پوست را دارد. برای بهره برداری از این خواص فقط کافیست نصف یک عدد لیمو را به آرامی در همه نقاط پوست صورت به غیر از دور چشم و دور لب ماساژ دهید. حتی می توانید این کار را در شب قبل از خواب انجام دهید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. اما هرگز از لیمو برای پوست خود در زیر نور آفتاب استفاده نکنید؛ چرا که عوارضی همچون التهاب، سوزش و خارش شدید را به دنبال خواهد داشت. در صورت استفاده از لیمو جهت روشن کردن لکه های پوستی، بلافاصله پس از 10 دقیقه نسبت به شستشو اقدام کنید تا از آسیب های پوستی پیشگیری شود.

 

درمان لک صورت با لیمو ترش طبیعی

 

درمان لکه های پوستی با سرکه

سرکه یکی از رایج ترین داروهای خانگی برای از بین بردن لکه های صورت است که روش مصرف بسیار آسانی نیز دارد. فقط کافیست یک قاشق غذاخوری از این ماده را با یک لیتر آب ترکیب کرده و با استفاده از یک تکه پنبه، آن را هر شب روی پوست بمالید. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید این کار را هر شب به مدت چند هفته تکرار نمایید.

 

درمان لک صورت با سرکه

 

تاثیر جو دو سر در درمان لک پوست

شما می توانید از جو دو سر برای از بین بردن لک صورت خود نیز استفاده کنید. روش کار بدین صورت است که ابتدا 100 گرم جو را در یک لیتر آب بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را به مدت 30 دقیقه روی صورت قرار داده و در آخر با آب سرد آبکشی کنید. روش دیگر برای استفاده از این ترکیب فوق العاده این است که دانه های جو را با استفاده از یک دستمال کاغذی روی صورت قرار داده و پس از گذشت 30 دقیقه آبکشی نمایید.

 

درمان لک صورت با جو دو سر

 

تاثیر آلوئه ورا در درمان لک های پوستی

آلوئه ورا یکی از بهترین درمان های پوستی است که اغلب آن را در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز مشاهده کرده ایم. آلوئه ورا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و میکروب کش عمل کرده و پوست را به طور طبیعی احیاء می کند. علاوه بر این، خاصیت الاستیسه یا همان حالت کشسانی پوست را نیز بهبود می بخشد. روش از بین بردن لک صورت با استفاده از آلوئه ورا به این صورت است که شب قبل از خواب ابتدا صورت خود را کاملا شستشو دهید. سپس ژل آلوئه ورا را به تمام نواحی صورت زده و صبح روز بعد با آب ولرم شستشو دهید.

 

درمان لک پوستی با آلوئه ورا

 

تاثیر شیر در از بین بردن لک های پوست

درمان لک های پوستی شما در یخچال خانه تان قرار دارد و احتمالا از آن بی خبر هستید. شیر حاوی انواع ویتامین های لازم برای درمان لک های صورت و سلامت پوست است. روش درمان پوست با استفاده از این مواد به این صورت است که 4 قاشق شیر را با 2 قاشق عسل ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را با استفاده از یک تکه پنبه تمیز روی لک های صورت بمالید و به مدت 10 دقیقه به طور دایره ای ماساژ دهید. 10 دقیقه صبر کنید تا مواد جذب پوست و خشک شوند. سپس صورت تان را با آب سرد آبکشی نمایید. این روش درمانی را می تونید هر روز انجام دهید.

 

درمان لک صورت با شیر

 

استفاده از ماست برای درمان لک های پوستی

ماسک حاوی اسید لاکتیک بوده و استفاده از آن می تواند در پیلینگ یا همان لایه برداری پوست مفید واقع شود. مصرف سه بار در هفته ماست، شما را در داشتن پوستی سالم و بدون لک کمک خواهد کرد. روش استفاده از ماده فوق به این صورت است که دو قاشق غذاخوری ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر و یک قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی پوست بمالید. اجازه دهید ماسک حدود 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. یک روش دیگر استفاده از ماست به این صورت است که مقداری گلاب و نعناع به آن اضافه کرده و روی پوست بمالید. پس از 40 دقیقه صورت تان را آبکشی نمایید.

 

درمان لک پوستی با ماست


ماسک صورت ضد لک


یکی از ساده ترین ماسک هایی که می توان برای درمان لک صورت تهیه کرد، ماسک گوجه فرنگی و آلوئه ورا می باشد. 2 قاشق سوپ خوری از آب گوجه فرنگی را با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و روی پوست تمیز قرار دهید. اجازه دهید ماسک فوق حدود 15 دقیقه روی صورت بماند و یک بار با آب گرم و یک بار با آب سرد، پوست خود را آبکشی نمایید.
روش دیگری نیز برای از بین بردن جای لک وجود دارد و آن ماسک سرکه سیب است. برای این کار، به یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، پنج قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق چای خوری چای سبز و سک قاشق چای خوری عسل نیاز خواهید داشت. ابتدا سرکه سیب را در یک کاسه بزرگ ریخته و چای سبز را به آن اضافه کنید. ترکیب را به خوبی هم زده و آرام آرام شکر و عسل را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا ترکیب یک دستی حاصل شود. مخلوط به دست آمده را با یک پد تمیز روی پوست بزنید. اجازه دهید ماسک فوق حدود 15 دقیقه روی صورت بماند و در این مدت پوست را به آهستگی ماساژ دهید. سرکه سیب قادر است پوست شما را لایه برداری کند و چای سبز از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار است.

 

تاثیر لیزر درمانی در از بین بردن لک های پوستی

 

با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، روش های مختلفی برای رفع عارضه لک روانه بازار شده اند که لیزر نیز یکی از آن ها می باشد. این روش یکی از نتیجه بخش ترین درمان ها است؛ به طوری که برخی افراد ممکن است طی یک جلسه به نتیجه دلخواه خود دست یابند. لیزر در واقع تاباندن انرژی با طول موج خاصی است که به وسیله رنگدانه های روی پوست جذب می شود. پس از انجام لیزر، رنگ پوستتشدید می شود و مناطق تحت لیزر با تورم و کبودی دچار می شوند. این علائم یک هفته پس از درمان از بین می روند.
یکی از بهترین لیزرها برای درمان لک های پوستی، لیزر QS است که یک طیف انرژی با طول موج خاص را روی پوست تابانده شده و توسط رنگدانه های نانومتر پوست جذب می شوند. این روش برای تمام افراد با وضعیت های مناسب سلامتی مناسب هستند. فقط پوست های بسیار تیره نمی توانند از این روش استفاده کنند.
در طول این درمان ابتدا رنگ پوست تشدید شده و مناطق درمان شده دچار تورم خفیف و در برخی موارد حتی موجب کبودی می شوند. در طول هفته رنگدانه های پوست به تدریج از بین رفته و نیازی به بی حسی نیست. چنانچه لک پوستی شما کوچک باشد، احتمالا 3 جلسه درمان کافی خواهد بود. اما اگر لک های شما در کل صورت پخش باشند، حدود 5 تا 6 جلسه درمان نیاز خواهد بود.
از بین بردن لک های صورت با لیزر، بسیار ایمن بوده و دقت عمل بالایی دارد. هزینه لیزر QS عادی بالا نیست؛ اما هزینه دقیق آن به عواملی همچون مدت زمان انجام لیزر و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد.

 

درمان لک صورت با لیزر

 

نکاتی در خصوص استفاده از ماسک صورت برای درمان لک پوست

 

- ماسک صورت نباید چند بار در یک روز استفاده شود
- به منظور اثربخشی ماسک های خانگی، بهتر است مصرف آن به صورت مداوم انجام شود.
- بهتر است در تهیه ماسک های طبیعی از مواد ارگانیک استفاده شود.
- پیش از مصرف ماسک های خانگی، حتما آن را روی قسمتی از پوست دست تست کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.
- سعی کنید از آلودگی و استرس به دور باشید.
- استفاده از ماسک صورت بزرگسالان برای کودکان و حتی نوجوانان ممنوع است.
- پوست خود را همواره هیدراته نگه داشته و برای این منظور 8 لیوان آب در طول روز مصرف کنید.
- برای داشتن پوستی زیباتر و شفاف، موقع حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید.
- طرز خوابیدن و مدت زمان آن در شادابی پوست اهمیت بالایی دارد.
- اگر به دنبال یک لایه بردار خوب برای پوست خود هستید، مصرف خاک رس بسیار پیشنهاد شده و حتی جوش های ناشی از چربی را نیز از بین می برد.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: