دوشنبه 08 مهر 1398 - 16:40:59

اسپری ضد عرق

 

ضد تعریق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

درمان تعریق بیش از حد زیربغل

 

همه چیز درباره اسپری ضد عرق

 


عرق کردن با وجود تمام خواصی که برای پوست دارد، در صورتی که فکری به حال آن نشود می تواند بسیار آزاردهنده باشد. به طور قطع هیچ فردی تمایل ندارد بدنش بوی بد بدهد یا زمانی که دست خود را بالا می برد، لباس او از ناحیه زیربغل خیس عرق باشد. خوشبختانه روش هایی برای جلوگیری از تعریق و بوی بد ناشی از آن وجود دارد که یکی از آن ها، اسپری ضد عرق است. در ادامه این مطلب از وب سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز درباره این محصول و سایر محصولات مشابه بپردازیم.


اسپری ضد عرق چیست و چه کاربردی دارد؟


اسپری ضد عرق با هدف کاهش رطوبت در ناحیه زیربغل و قسمت های دیگر بدن ابداع شده است. اسپری بدن را بنا به نحوه کاربرد، رایحه های مورد استفاده و فرمولاسیون به انواع مختلفی تقسیم می کنند که اسپری ضد تعریق و اسپری خوشبو کننده از جمله آن ها هستند.
اسپری ضد عرق بیشتر در نواحی زیربغل مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول حاوی کلرید آلومینیوم بوده که با ایجاد لایه محافظتی خاص روی پوست، از ایجاد رطوبت و خیس شدن لباس جلوگیری می کنید. متخصصان توصیه می کنند مردان از اسپری ضد تعریق استفاده کنند که حاوی 10 درصد کلرید آلومینیوم یا بیشتر باشد. البته انواع دیگری از ضد تعریق مانند مام، رول و استیک نیز وجود دارد که اسپری کاربرد راحت تری داشته و از آن می توان در شرایط مختلف استفاده کرد. علاوه بر این، شما در حین انجام فعالیت های ورزشی یا فعالیت های روزانه نیز می توانید از این محصول برای کنترل رطوبت در سطح پاها استفاده نمایید.


نکته قابل توجه در مورد استفاده از اسپری ضد عرق


به یاد داشته باشید که این نوع اسپری در درجه اول قرار است تنها میزان تعریق شما را کنترل کند. پس اگر پس از استفاده با بوی بد بدن مواجه شدید، باید از محصولات دئودورانت حاوی خوشبو کننده استفاده کنید. دئودورانت ها حاوی الکل هستند که با باکتری های بد بو مقابله می کنند. این محصولات نیز دارای انواع استیکی و اسپری هستند. انتخاب نوع آن بستگی به این دارد که قصد برطرف کردن بوی بد کدام ناحیه از بدن را داشته باشید. نوع اسپری بهتر است برای زیربغل و پاها مورد استفاده قرار گیرد و نوع استیکی بهترین گزینه برای مصرف در زیربغل است.
شما می توانید هنگام خرید اسپری ضد عرق نوع حاوی رایحه یا بدون رایحه آن را انتخاب کنید. البته محصولات دارای عطر، به طور مستقیم با بوی بد بدن مقابله نمی کند و شما باید بلافاصله پس از حمام کردن از آن استفاده کنید تا از بروز بوی بد پیشگیری کرده باشید. البته اسپری ضد تعریق نیز وجود دارد که حاوی دئودورانت باشد. معمولا عطر درون ضد تعریق های از نوع استیکی، از دوام بالاتری برخوردار هستند؛ چرا که لایه ضخیم تری را روی پوست بدن ایجاد می کنند. با این حال، انتخاب محصولات حاوی عطر و رایحه کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

 

انواع مختلف اسپری ضد عرق


انواع اسپری ضد عرق طبیعی و شیمیایی


یک موضوع مهم در رابطه با انتخاب اسپری ضد عرق، نوع طبیعی یا شیمیایی بودن آن است. به گفته متخصصان زیبایی و سلامت پوست، ضد تعریق های طبیعی حاوی کلرید آلومینیوم نیستند. از آن جایی که این ماده برای جلوگیری از تعریق مورد استفاده قرار می گیرد، اثر بخشی محصولات طبیعی نسبت به شیمیایی کاهش پیدا می کند. اگر پوست شما به محصولات شیمیایی حساسیت دارد، می توانید از محصولات طبیعی که سازگاری بیشتری با پوست دارند استفاده نمایید.


بهترین زمان برای مصرف اسپری ضد عرق


اسپری ضد عرق و سایر محصولات ضد تعریق بهتر است که شب هنگام مورد استفاده قرار بگیرند. روش کار به این صورت است که ابتدا زیربغل را خوب شستشو دهید تا عرق و محصولاتی که استفاده کرده بودید از سطح پوست پاک شوند. سپس پوست را خشک کنید و اسپری ضد تعریق را مورد استفاده قرار دهید.


تفاوت میان اسپری ضد عرق آقایان و بانوان


اصولا تفاوتی میان محصولات ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد و ترکیبات شیمیایی هر دو مشابه است. تنها تفاوت آن ها در نوع رایحه و میزان غلظت آن است. اسپری ها و مام های مردانه معمولا بوی تندتری داشته اما انواع زنانه آن دارای رایحه ملایم تری است. از آن جایی که کودکان با مشکل میزان تعریق زیاد و همچنین بوی بد مواجه نیستند، نیازی به مصرف این محصول ندارند.

 

اسپری ضد عرق مخصوص آقایان و بانوان


معایب اسپری ضد عرق


محصولات ضد تعریق در مقابل مزایایی که دارند، معایبی نیز دارند که از جمله آن ها می توان به احتمال بروز حساسیت اشاره کرد. در صورتی که پوست شما به مواد شیمیایی حساسیت داشته باشد، خارش، قرمزی، التهاب و خشکی پوستی رخ خواهد داد. این دسته از افراد بهتر است پیش از مصرف محصولات ضد تعریق، ابتدا پسماند محصولات قبلی را از روی پوست بردارند و سپس لایه نازکی از آن را روی پوست بزنند. در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد، همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم می توانید از محصولات ضد تعریق طبیعی استفاده نمایید.


درمان تعریق زیربغل با روش های پزشکی


اگر تمام محصولات ضد تعریق را امتحان کردید اما هنوز هم بدن شما بسیار عرق می کند، بهتر است روش های دیگر را نیز امتحان کنید. تزریق بوتاکس یکی از راهکارهای عالی برای کاهش میزان تعریق بدن است که می تواند عرق کردن این ناحیه را 6 تا 8 ماه به تعویق بیندازد. این تزریق حتما باید تحت نظر پزشک بوده و اغلب دردناک نیز می باشند.

 

مضرات بوتاکس


پیش از آن که نسبت به انجام بوتاکس اقدام کنید، اطمینان حاصل نمایید که خود پزشک متخصص این کار را برای شما انجام دهد. در بسیاری از مطب های پزشکی، منشی و دستیاران بوتاکس را انجام می دهند که اکثر آن ها آموزش های لازم را کسب نکرده اند و تمام جنبه های تزریق و درمان را نیز نمی دانند. پزشک مورد نظر شما نیز باید دارای بورد تخصصی زیبایی باشد. برخی افراد بلافاصله پس از انجام بوتاکس با عوارضی همچون قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی مواجه می شوند. حتی احتمال دارد کبودی هایی در برخی نقاط حساس از پوست نمایان شود که علت آن وارد شدن سوزن به پوست می باشد. البته تمامی این عوارض بعد از گذشت چند روز تا نهایتا یک هفته کاملا بهبود می یابد. جهت کاهش این عوارض می توان از کیسه یخ استفاده کرد. کیسه یخ را پیش از انجام تزریق بوتاکس روی پیشانی و سایر قسمت های مورد نظر قرار دهید و از پماد بی حسی استفاده نمایید.
به طور کلی می توان گفت در صورتی که تزریق بوتاکس توسط شخص معتبر، با دز صحیح و مواد مرغوب انجام شود، خطر قابل توجهی شما را تهدید نخواهد کرد. اگر بعد از انجام بوتاکس احساس کردید چیزی از حالت معمول خارج شده است، حتما آن را فورا با پزشک تان در میان بگذارید. توجه داشته باشید که افتادگی پلک بعد از انجام بوتاکس ناشی از تزریق نادرست بوده و سریعا باید اطلاع دهید.
معمولا یک تا دو هفته بعد از تزریق بوتاکس، چین و چروک های صورت شروع به محو شدن کرده و نتیجه مورد نظر نمایان می شود. پس اگر تا دو هفته بعد نتیجه مورد نظر خود را کسب نکردید، چندان نگران نباشید. پزشک به شما توصیه می کند پس از دو هفته جهت ترمیم بوتاکس مراجعه کنید؛ چرا که اگر نقطه ای از پوست شما هنوز نیاز به بوتاکس دارد، به خوبی برطرف شود.
روش دیگر، الکتروفورز است که در آن از جریان برق استفاده می شود. یک روش دیگر نیز استفاده از داروهای ضد تعریق است؛ اما با توجه به این که روی میزان تعریق کل بدن تاثیر می گذارند، اغلب موارد توصیه نمی شوند.

 

بوتاکس زیربغل چیست و آیا مضراتی دارد؟


موارد منع مصرف اسپری ضد عرق


استفاده از انواع محصولات ضد تعریق و خوشبو کننده برای تمام افراد مجاز است و محدودیت خاصی ندارد. اما ممکن است برخی افراد نسبت به مصرف آن حساسیت داشته باشند. اگر پس از مصرف این محصولات دچار خارش پوستی شدید، باید بدانید که نسبت به محتویات محصول حساس بوده و باید از مصرف آن خودداری نمایید. باید همواره توجه داشته باشید که مصرف مداوم اسپری می تواند موجب خارش و تیرگی ناحیه زیربغل شود. چرا که خاراندن مکرر پوست موجب افزایش فعالیت رنگدانه های پوستی شده و در نتیجه موجب تیره تر شدن آن می شود. علاوه بر این، احتمال ایجاد حساسیت در افراد مبتلا به اگزما نیز بسیار است.
افرادی که زیربغل خود را به تازگی شیو کرده اند یا در اثر اصلاح با تیغ بریده اند نیز باید به منظور پیشگیری از سوزش و ایجاد زخم، تا مدتی از مصرف اسپری ها و سایر محصولات حاوی الکل خودداری کنند. افراد مبتلا به آسم و آلرژی نیز نباید از انواع خوشبو کننده ها و ضد تعریق های موجود در بازار استفاده کنند. چرا که احتمال استنشاق ذرات و ترکیبات موجود در اسپری ها وجود داشته و احتمال تشدید مشکل را افزایش می دهد.


اسپری ضد عرق چه تفاوت هایی با دئودورانت دارد؟


شاید برخی افراد تفاوت بین دئودرانت را با عطر و اسپری ندانند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با این مقوله بیشتر آشنا کنیم. هر دو این محصولات، صرفا جهت خوشبو کردن بدن مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما ترکیب و طول عمر متفاوتی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
دئودرانت یکی از محصولاتی است که برای کنترل میزان تعریق و بوی بد بدن مورد استفاده قرار می گیرد. عرق انسان به خودی خود بو یا رنگ ندارد. بوی بدن زمانی ایجاد می شود که که باکتری های موجود در سطح پوست با عرق ترکیب شوند. دئودرانت وظیفه از بین بردن بوی بد بدن را بر عهده دارد. این محصول با پوشش منافذ باز پوست، جلوی ایجاد باکتری ها را می گیرد. البته به این معنا نیست که دئودرانت قادر به مهار رطوبت و خیسی عرق نیز هست. تجارت دئودرانت یکی از سودآورترین تجارت ها می باشد که فروش سالانه 18 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

 

تفاوت اسپری ضد عرق با دئودورانت در چیست؟

 

- عطرها از ماندگاری بیشتری برخوردارند.
- عطر دارای درصد بالاتری از روغن های معطر محلول در الکل است.
- دئودرانت را به طور مستقیم می توان روی بدن و در ناحیه زیربغل استفاده کرد. در واقع این محصول کاربردی روی لباس ندارد. در صورتی که عطر را می توان هم روی لباس و هم روی برخی قسمت های بدن مورد استفاده قرار داد.
- عطرها به دلیل غلظت بالاتر روغن های معطر، از قیمت بیشتری نسبت به دئودرانت ها برخوردارند.

از آن جایی که اکثر دئودرانت ها نقش حلال را دارند، از الکل تشکیل شده اند. علاوه بر این، حاوی نمک های آلومینیوم نیز هستند تا به خوبی از پس جلوگیری از تعریق بدن بر بیایند. از دیگر مواد تشکیل دهنده دئودرانت ها می توان به مواد ضد باکتری، خوشبو کننده و مواد مراقبت کننده اشاره کرد. دئودرانت از 6 الی 15 درصد روغن های معطر و محلول در الکل نیز ساخته شده اند. به همین دلیل زمانی که روی بدن اسپری می شوند، به عنوان ضد تعریق عمل می کنند. البته از آن جایی که درصد این روغن های معطر پایین است، در صورتی که روی لباس اسپری شوند تاثیری نخواهند داشت.


هنگام خرید هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی، حتما از برندهای شناخته شده استفاده کنید. در گذشته برخی کارشناسان بر این عقیده بودند که استفاده از انواع مام و دئودرانت به دلیل داشتن آلومینیوم می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را به دنبال داشته باشد؛ اما با مطالعات صورت گرفته مشخص شد که هیچ ارتباط علمی بین سرطان و استفاده از این محصولات وجود ندارد. به طور کلی سعی کنید از مصرف محصولاتی که حاوی آلومینیوم هستند، پرهیز کنید. تنها خطری که ممکن است مصرف این محصولات شما را تهدید کند، حساسیت پوستی می باشد که به دلیل فرمولاسیون نادرست و عدم تنظیم PH صورت می گیرد.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: