پنجشنبه 18 مهر 1398 - 00:14:56

دستورالعمل ساخت 11 ماسک خانگی برای موهای خشک

 

درمان موهای آسیب دیده در منزل

انواع ماسک مو طبیعی 

 

ماسک مو خانگی مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

 


اکثر افراد برای درمان موهای خشک و آسیب دیده خود به سالن های آرایشی مراجعه می کنند و علاوه بر صرف هزینه گزاف نه تنها پاسخ مطلوبی دریافت نمی کنند، بلکه به دلیل مصرف مواد شیمیایی و مضر، اغلب مضرات بسیاری را نیز به موهای خود وارد خواهند کرد. ما این مژده را به شما می دهیم که شما می توانید با مواد موجود در آشپزخانه خود که معمولا در هر خانه ای نیز یافت می شود، ماسک خانگی برای موهای آسیب دیده خود تهیه کنید. در ادامه این مقاله از سایت رژلب، شما را با انواع ماسک های خانگی و طرز تهیه آن ها آشنا خواهیم کرد.

 

ماسک مو آووکادو


یک ماسک موی خوب باید علاوه بر ترمیم موهای آسیب دیده، آن را تقویت و درخشان نیز کند. برای تهیه این ماسک مو به نصف یک عدد آووکادو، نصف موز، یک عدد تخم مرغ و کمی روغن طبیعی مانند روغن کنجد یا آرگان نیاز خواهید داشت. مواد را با هم ترکیب کرده و آنقدر هم بزنید تا یک مایع یکدست حاصل شود. ماسک را روی سر قرار دهید و خوب ماساژ دهید. اجازه دهید حدود نیم ساعت روی سرتان بماند و سپس آبکشی نمایید. در مرحله بعد، مخلوط آب و سرکه را روی سر قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه، آبکشی نمایید.

 

ماسک مو آووکادو


ماسک مو تخم مرغ و سس مایونز


هر چه سس مایونز برای سلامت اندام های داخلی شما مضر است؛ اما موجب نرم و آبرسانی موهای سر شما می شود. ترکیب مایونز و تخم مرغ برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار قدرتمند عمل کرده و موها را رطوبت رسانی می کند. زرده تخم مرغ با داشتن مقادیر بالایی از پروتئین و چربی، در از بین بردن چربی و خاک از روی سر بسیار مفید واقع می شود. مواد ذکر شده را با هم ترکیب کرده و روی سر قرار دهید. کمی ماساژ دهید و پس از گذشت نیم ساعت با آب ولرم آبکشی نمایید. چنانچه موهای شما از درخشش لازم برخوردار نیست، می توانید کمی روغن زیتون یا سرکه سیب به مواد اضافه کنید.

 

ماسک مو تخم مرغ و سس مایونز


نرم کننده موهای خشک


اگر احساس می کنید موهای شما خیلی خشک و زبر شده است و نمی توان آن را درست شانه زد، این نرم کننده را حتما امتحان کنید. برای این کار به چند قطره روغن آرگان، شی باتر، روغن نارگیل و اسانس های روغنی نیاز خواهید داشت. تمام مواد را با هر ترکیب کرده و قبل از حمام روی سر قرار دهید. نیم ساعت بعد سرتان را با آب گرم و شامپوی ملایم آبکشی کنید. این ترکیب موهای شما را به خوبی هیدراته می کند و در صاف و ابریشمی شدن آن بسیار موثر واقع می شود.

 

نرم کننده موهای خشک


ماسک مو شیر نارگیل، آووکادو و روغن زیتون


فرقی نمی کند که موهای صاف، مجعد یا فر داشته باشید؛ تمام این ترکیبات به شما کمک می کند تا موهای خشک و آسیب دیده شما دوباره جانی تازه بگیرد. اسیدهای چرب موجود در این ترکیبات کمک می کند تا رطوبت مورد نیاز موهای شما تامین شده و فوق العاده نرم و ابریشمی شود. پس از این که ماسک را روی سر قرار دادید، حدود یک ساعت صبر کنید و سپس شستشو دهید.

 

ماسک مو شیر و روغن زیتون برای موهای خشک


ماسک مو عسل و ماست


شما با ترکیب دو ماده ساده یعنی عسل و ماست می توانید موهای خود را از آسیب و خشکی بیش از حد نجات دهید. چربی طبیعی موجود در ماست به رطوبت رسانی و تمیز کردن پوست سر و همچنین موها کمک بسیاری می کند. عسل نیز یک ماده مغذی فوق العاده عالی برای موها است. همچنین، موها را خوش حالت کرده و از ریزش آن جلوگیری به عمل می آورد. برای این کار حتما از ماست پرچرب استفاده کنید. مواد را با هم ترکیب کرده و روی سر قرار دهید. پس از گذشت 45 دقیقه، سر را شستشو دهید. شما می توانید هفته ای یک تا دو بار از این روش درمانی استفاده نمایید.

 

ماسک مو عسل و ماست


ماسک مو توت فرنگی


توت فرنگی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است که در احیای موها و همچنین تمیز و مرطوب نگه داشتن آن بسیار مفید واقع می شود. برای تهیه این ماسک مو کافیست 10 عدد توت فرنگی را خوب له کنید و با مقداری مایونز ترکیب کرده و روی موها ماساژ دهید. پس از گذشت نیم ساعت شستشو دهید.

 

ماسک مو توت فرنگی


ماسک مو آلوئه ورا


آلوئه ورا یک ماده فوق العاده مفید برای مو است که علاوه بر تقویت و افزایش سرعت رشد، از خارش پوست سر پیشگیری کرده و شوره را درمان می کند. شما می توانید در کنار آلوئه ورا از دارچین برای تحریک پوست سر و افزایش رشد موها استفاده نمایید. اگر موهای شما خیلی چرب است، می توانید از آبلیمو به جای دارچین استفاده کنید. ترکیب آلوئه ورا و آبلیمو برای از بین بردن چربی اضافه پوست سر نیز بسیار مفید است. از آنجایی که لیمو اسیدی است، باعث می شود خاک و چربی از سطح پوست سر برداشته شود.

 

ماسک مو آلوئه ورا


ماسک مو کدو تنبل و عسل


کدو تنبل را خوب بپزید و پوره کنید. سپس با مقداری عسل ترکیب کرده و روی سر قرار دهید. بگذارید برای 15 دقیقه روی سر بماند و در این مدت از یک کلاه مخصوص رنگ برای پوشاندن آن استفاده کنید. سپس موها را به خوبی آبکشی نمایید. کدو تنبل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که در رشد و سلامت موها بسیار موثر واقع می شود.

 

ماسک مو کدو تنبل و عسل


ماسک مو موز و روغن زیتون


هر گاه دیدید در آشپزخانه تان یک موز در حال خراب شدن است و تمایلی به خوردن آن ندارید، سریع دست به کار شوید و آن را به عنوان ماسک مو مورد استفاده قرار دهید. کافیست موز رسیده شده را با استفاده از دستگاه مخلوط کن له کرده و دو قاشق روغن زیتون به آن اضافه نمایید. این ترکیب در ترمیم موهای آسیب دیده و همچنین درخشش موها کمک بسیاری می کند. همچنین، از موها در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت به عمل می آورد. قبل از استفاده از ماسک، حتما موهای خود را با کمی آب مرطوب کنید و سپس روی سر قرار دهید. نیم ساعت صبر کنید و موها را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک مو موز و روغن زیتون


ماسک مو شیر و عسل


ماسک موی شیر و عسل برای انواع موهای آسیب دیده مناسب است. فرقی نمی کند که موهای شما نازک است، ضخیم، چرب یا خشک. این ترکیب موجب ترمیم موها شده و از شکنندگی آن جلوگیری به عمل می آورد. هنگام تهیه این ماسک از شیر پرچرب استفاده کنید. همچنین، اگر موهای شما ضخیم است می توانید از خامه به جای شیر استفاده کنید؛ چرا که چربی آن بیشتر است.

ماسک مو عسل و شیر


ماسک مو آبرسان


همان طور که احتمالا می دانید، رطوبت لازم در موهای خشک از بین رفته و موجب آسیب پذیری آن شده است. افراد دارای موهای خشک باید توجه بیشتری نسبت به آبرسانی و هیدراته کردن موهای خود نشان دهند. شما برای این کار به روغن نارگیل، روغن زیتون و اسانس اسطوخدوس نیاز خواهید داشت. کافیست تمام مواد را با هم ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید. شب قبل از خواب، محتوای بطری را روی کل موهای خود اسپری کرده و کمی ماساژ دهید. سپس کلاه رنگ و مش را روی سرتان قرار دهید و بخوابید. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، موهایتان را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این روش درمانی را می توانید هفته ای دو مرتبه انجام دهید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: