یکشنبه 25 مرداد 1394 - 10:21:00

تفاوت جوش های سر سیاه و سر سفید و درمان آن ها

 

نگاه کردن در آینه و به خصوص در یک ذره بین به ما این فرصت را می دهد تا پوست خود را بهتر ببینیم. همچنین با این کار می توانیم نقاطی از پوست که نوک سیاه و یا سفید دارند را بهتر مشاهده کنیم. این نقاط که گاها برآمده نیز هستند، جوش های سر سیاه و جوش های سر سفید نامیده می شوند که عملا منافذ بسته شده پوستی هستند. اگرچه این جوش ها به بزرگی آکنه نیستند ولی غالبا  در پوست همه افراد بیشتر از آکنه به وجود می آیند.
در این مقاله تفاوت جوش های سر سیاه و جوش های سر سفید مشخص شده و روش های درمان و پیشگیری از آن ها نیز برشمرده شده است.
تفاوت
جوش های سر سیاه و جوش های سر سفید هر دو منافذ گرفته شده پوستی هستند ولی باز شدن این منافذ در هرکدام متفاوت است.
جوش های سر سیاه
در جوش های سر سیاه قسمت رویی پوست کش آمده و باز است.
رنگ سیاه روی جوش هم سلول های مرده، باکتری ها و چربی جمع شده در داخل منفذه پوست است. از آن جایی که روی منفذه پوستی در این جوش باز است در پزشکی به این پوست ها comedone   باز گفته می شود.
جوش های سر سفید
جوش های سر سفید نیز مانند جوش های سر سیاه منافذ گرفته شده پوستی هستند، با این تفاوت که سر آن ها مانند جوش های سر سیاه باز نبوده و مواد داخل جوش در این جوش ها به بیرون نمیریزد. از آن جایی که منافذ پوستی در این نوع جوش ها بسته هستند، به آن ها در پزشکی comedone   بسته می گویند.
درمان
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که جوش های سر سیاه و یا سر سفید می زنید، لازم است به این نکته دقت کنید که به آن ها نباید دست زد. زیرا دست زدن به هر کدام از این جوش ها و کندن آن ها در همان لحظه ممکن است لذت بخش باشد ولی در طولانی مدت عوارض زیادی روی پوست شما به جا می گذارد. زیرا با فشار دادن و ترکاندن بیش از اندازه این جوش ها پس از مدتی منافذ پوستی بزرگ تر و عمیق تر می شوند.
برای درمان جوش های سر سیاه و جوش های سر سفید روش های زیادی وجود دارد.
• صورت خود را با پاک کننده پوستی که حاوی سالیسیلیک اسید باشد بشویید تا مواد داخل جوش زودتر از هم جدا شده و جوش زود تر خوب شود.
• روش دیگری که در منزل نیز می توانید انجام دهید، این است که با لایه برداری که حاوی گلیکولیک اسید باشد پوست خود را لایه برداری کنید تا منافذ پوستی باز شده و پوست تان هم روشن و شفاف شود.
جلوگیری
• به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و از او بخواهید کرم هایی مانند کرم های حاوی ویتامین آ که برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوستی هستند را به شما معرفی و تجویز کنند.
• اگر نمی خواهید به متخصص پوست مراجعه کنید نیز می توانید خودتان از کرم هایی که حاوی لیپوهیدراکسی اسید هستند استفاده کرده و با کمک آن ها جوش ها را درمان کرده و از بروز آن نیز جلوگیری کنید. همچنین این تفکر که شستن بی وقفه صورت از بروز جوش های سر سیاه و سر سفید جلوگیری می کنند نیز اشتباه است.  چرا که برای جلوگیری از بروز جوش ها شستن صورت دوبار در روز کافی است.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

گذاشتن ماسکهای طبیعی مثل ماسک خیار وماسک لیمو برای از بین بردن جوشهای سر سفید ودرمان آن فوق العاده مناسب است....مدرن بیوتی
یکشنبه 25 مرداد 1394 - 21:52:06
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: