چهارشنبه 04 تیر 1399 - 15:24:00

اسکالپ سر چیست – مزایا و معایب و عکس های قبل و بعد

 

همه چیز درباره اسکالپ سر

عوارض میکروپیگمنتیشن پوست سر

 

میکرواسکالپ چیست و چه عوارضی دارد؟

 


میکروپیگمنتیشن پوست سر یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از میکرو سوزن های دقیق برای رساندن رنگدانه در کف سر استفاده می شود. در نتیجه، باعث ایجاد فولیکول های ریزی می شود که در ضخیم تر شدن و بهبود ظاهر موها کمک شایانی می کند. اگر شروع به ریزش مو، کم پشتی یا طاسی کامل کرده اید، باید به شما بگوییم که نگران نباشید؛ اسکالپ سر چاره کار شما است. اگر اسکالپ سر را توسط یک متخصص حرفه ای انجام دهید، میکروپیگمنتیشن کف سر می تواند موهای فرسوده را ترمیم و موهای باقی مانده را ضخیم کند و همچنین جای زخم و اسکار را کاملا بپوشاند.


اسکالپ سر نیازی به محدودیت ها و مراقبت های بسیاری ندارد. برای داشتن یک اسکالپ طبیعی، بهتر است دو تا سه جلسه را بین 10 تا 15 روز به این کار اختصاص دهید. برای ترمیم آن هم هر 3 تا 6 سال نیاز به مراجعه دوباره خواهید داشت. الفاظ بسیاری برای اسکالپ به کار می رود که از جمله آن ها می توان به میکروپیگمنتیشن سر، تاتو سر، پیگمانتاسیون پوست سر، SMP و ... گفته می شود.

 

اسکالپ سر برای درمان کم پشتی موی سر


گاهی اوقات پیش می آید که شخص مراجعه کننده از موهای پرپشت برخوردار است؛ اما در برخی از نواحی سر مانند شقیقه ها یا کف سر دچار پراکندگی مو یا به اصطلاح، کم پشتی موی سر می باشد. خوشبختانه با کمک روش اسکالپ سر می توان این کم پشتی های موی سر را برطرف کرد. قبل از انجام اسکالپ سر، ابتدا باید خط رویش موها را مشخص کرد. همچنین، محدوده ای که باید به صورت محو کار کنیم را مشخص کنیم تا اسکالپ سر جلوه طبیعی تری داشته باشد.


برای مشخص کردن خط رویش موی سر، هیچ گاه به صورت چشمی عمل نکنید. لاینی که قرار است محو کار شود تا به پوسته سر برسیم را مشخص کنید. این دو لاین به فاصله کمی از هم قرار دارند. بهتر است برای نتیجه بهتر، ابتدا هر دو لاین را با مداد علامت گذاری کنیم.

 

اسکالپ سر برای درمان کم پشتی مو

 


بسیاری از تاتوکارها با خود فکر می کنند که اسکالپ سر از تکنیک خاصی برخوردار نیست و به راحتی قادر به انجام آن خواهند بود. در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه بوده که فردی که صرفا کار تاتو بدن انجام می دهد قادر به انجام اسکالپ سر تخصصی و حرفه ای نخواهد بود. میکرو اسکالپ از نکات ریزی همچون زاویه قرارگیری دست، عمق سوزن، بهترین برند رنگ مخصوص اسکالپ و ... برخوردار است که تاتوکاران جهت آموزش هر یک باید دوره های آموزشی اسکالپ سر را بگذرانند.


چنانچه شخص تاتوکار بدون دانش کافی در مورد میکرواسکالپ اقدام به انجام این کار کند، یقینا نتیجه کار بسیار بد از آب در خواهد آمد. علاوه بر این، به دلیل اینکه این افراد معمولا از رنگ غیر تخصصی برای میکروپیگمنتیشن پوست سر استفاده می کنند، احتمال پخش رنگ و بدرنگ شدن آن بسیار زیاد است. انجام تکنیک های اشتباه اشکالپ سر باعث می شود پوست سر دچار لکه شود و جلوه بسیار بد و غیر تخصصی داشته باشد. امروزه رنگ های تاتو در برندهای بسیار مختلفی در دسترس هستند؛ اما رنگ اسکالپ از تنوع برندی کمتری برخوردار بوده و دسترسی به آنها معمولا دشوارتر است.


اگر قصد انجام اسکالپ سر تخصصی را دارید، حتما جستجوی بسیاری در بازار انجام دهید و برند اورجینال رنگ اسکالپ تهیه نمایید. مطمئن باشید هزینه بیشتری که بابت رنگ تخصصی اسکالپ سر پرداخت می کنید، ارزش ارتقاء کیفیت کار و حرفه شما را خواهد داشت. توجه داشته باشید که تفاوت رنگ تاتو معمولی با رنگ اسکالپ بسیار مشهود است و به کیفیت کار شما لطمه وارد می کند. متاسفانه استفاده از رنگ های تاتو برای اسکالپ تخصصی سر، اثرات بسیار سوء را روی سر مشتری به جا خواهد گذاشت.


پس از اولین جلسه اسکالپ سر، معمولا مراجعه کننده باید دو هفته دیگر جهت انجام ترمیم اسکالپ سر مراجعه کند. توجه داشته باشید که زیبایی و ثبات کار کاملا به روز ترمیم اسکالپ بستگی دارد و در صورتی که مراجعه کننده در موعد مقرر اقدام به ترمیم نکند، کار از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود. علاوه بر این، همیشه نهایت تراکم را در اولین جلسه از میکرو اسکالپ، انجام ندهید. اجازه دهید دو هفته از انجام اسکالپ سر بگذرد و فوت و فن نهایی را در جلسه ترمیم پیاده سازی نمایید. این گونه ضریب اطمینان شما از زیبایی کار افزایش خواهد یافت.

 

میکرو اسکالپ سر برای درمان کم پشتی موها


اسکالپ سر بانوان


برخی خانم ها از کم پشتی موی سر در نواحی شقیقه ها و تاج سر برخوردار هستند که منجر به کاهش اعتماد به نفس در آنها می شود. این بانوان عموما از تاپیک استفاده می کنند که خود دارای معایبی از جمله جلوه مصنوعی و کثیف کردن بالشت است. یکی از روش های اصولی جهت کاهش استفاده از تاپیک و همچنین پوشش دائمی کف سر، روش میکرو اسکالپ است. اسکالپ یک روش بسیار مدرن، اصولی و غیرتهاجمی برای رفع نواقص کم پشتی موی سر است که هم در آقایان و هم در خانم ها کاربرد دارد.


اسکالپ سر بانوان یک روش دائمی محسوب می شود و پس از انجام آن، برای مدت طولانی روی سر دوام داشته و می توان از داشتن موهایی پرپشت و زیبا لذت برد. اسکالپ سر بانوان در عین حال بسیار طبیعی است و به دلیل این که از جوهرهای مخصوص اسکالپ استفاده می شود، نتیجه بسیار مطلوبی را به همراه خواهد داشت. جوهر اسکالپ سر معمولا ارگانیک بوده و با بدن سازگاری بالایی دارد. به همین دلیل هیچ گونه عوارضی را در پی نداشته و جلوه کاملا طبیعی ایجاد می کند.


خبر خوب این است که می توان از روش اسکالپ به صورت تلفیق با روش اکستنشن مو استفاده کرد. بسیاری از خانم ها از روش اکستنشن جهت پرپشت شدن موهای خود استفاده می کنند. اما روش اکستنشن تنها قسمت بلندی مو را پرپشت جلوه می دهد و راهکار مفیدی جهت پرپشت به نظر رسیدن پوست سر ارائه نمی دهد. در این زمان است که باید از روش اسکالپ سر در کنار اکستنشن مو استفاده کرد.

 

اسکالپ سر بانوان

 


برای این که اکستنشن زیبایی داشته باشیم، باید حریم اکستنشن را حفظ کنیم. از این جهت نمی توان خیلی خارج از اصول و قاعده پیش رفت. در همین نواحی که به عنوان حریم اکستنشن در نظر گرفته می شوند را می توان اسکالپ سر انجام داد. اسکالپ یک روش طبیعی است که با کمک آن، جلوه زیباتری پیدا خواهید کرد.
در واقع تلفیق اکستنشن و اسکالپ، بهترین نتیجه ممکن را به دنبال خواهد داشت. چرا که شما هم از موهایی بلند و پرپشت برخوردار خواهید شد و هم این که کف سر شما نیز به خوبی پوشش داده می شود.


آیا رنگ اسکالپ برای موهای روشن و بلوند کاربرد دارد؟


استفاده از رنگ تخصصی اسکالپ سر این امکان را به شما می دهد که از طیف رنگی مختلف برای انجام تاتو کف سر استفاده کنید. برخی از افراد دارای پوست و موی بسیار روشن و حتی بلوند هستند که برای آنان نمی توان از رنگ تیره استفاده کرد. رنگ تاتو اورجینال معمولا دارای طیف وسیعی از انواع رنگ های متناسب با هر پوست و مویی بوده که می توان با خیال راحت آنها را مورد استفاده قرار داد. در واقع علاوه بر رنگ تخصصی اسکالپ، این به میزان حرفه ای بودن متخصص نیز بستگی دارد که چگونه از رنگ اسکالپ متناسب با چهره و موی فرد مراجعه کننده استفاده کند.


مراقبت های بعد از اسکالپ سر


- تا چهار روز بعد از انجام اسکالپ باید از شستشوی سر اجتناب کنید. سعی کنید در معرض تعریق بیش از حد نیز قرار نگیرید.
- هر جلسه اسکالپ سر به طور معمول بین 4 تا 5 ساعت به طول می انجامد.
- تعداد جلسات انجام اسکالپ سر به عوامل متعددی همچون نوع پوست بستگی دارد. اما به طور معمول حدود 4 جلسه به طول می انجامد.
- در طول دوره درمان باید از شنا کردن و رفتن به سونا و جکوزی خودداری نمایید.
- تا چهار روز بعد از انجام اسکالپ سر از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب بپرهیزید. حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.
- به مدت 5 روز پس از درمان از ورزش های سنگین خودداری کنید.
- پس از روز چهارم درمان و همچنین بین جلسات از مرطوب کننده مناسب روی ناحیه میکروپیگمنتیشن سر استفاده نمایید.


آیا میکرو اسکالپ سر خطرناک است؟


در حالی که میکرو اسکالپ از نظر فنی خالکوبی محسوب نمی شود، اما احتمال دارد خطرات مشابهی با آن نظیر آلرژی به جوهر تاتو و همچنین بروز عفونت را در پی داشته باشد. اسکالپ سر بر خلاف تاتوهای معمولی که در لایه های عمیق تر پوست تزریق می شوند، در لایه های سطحی قرار می گیرد. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت و آلرژی، حتما از متخصصین مورد اعتماد برای انجام میکرو اسکالپ استفاده نمایید. رنگ های به کار رفته در این متد باید مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو یا همان FDA دریافت کرده باشد.

 

میکروپیگمنتیشن سر


عوارض جانبی میکروپیگمنتیشن پوست سر


مانند هر یک از متدهای آرایش دائم، درک عوارض جانبی میکروپیگمنتیشن پوست سر بسیار حائز اهمیت است. ممکن است برخی از مشتری ها با عوارض اسکالپ سر مواجه شوند؛ در مقابل احتمال دارد برخی دیگر از مراجعه کنندگان هیچ گونه عوارضی را مشاهده نکنند. در ادامه قصد داریم برخی عوارضی که مراجعه کنندگان تجربه داشته اند را خدمتتان ارائه دهیم. البته باید توجه داشت که همه موارد به عنوان عوارض جانبی طبقه بندی نمی شوند؛ برخی از آن ها به دلیل روش های بد یا نوع خاص پوست به وجود آمده اند و شامل حال همه افراد نخواهند شد.

تورم غدد لنفاوی

اگر چه همه عوارض جانبی میکروپیگمنتیشن پوست سر بسیار نادر هستند؛ اما تورم غدد لنفاوی یکی از رایج ترین مواردی است که اکثر افراد آن را گزارش کرده اند. برخی مشتریان پس از یک دوره درمان، توده هایی را در قسمت پشت سر خود مشاهده کردند که معمولا سایزشان کوچک بود. اما یکی از مشتریان توده هایی به اندازه توپ گلف را در پشت سر خود احساس کرده بود. این مشکل اغلب پس از انجام خالکوبی نیز پیش می آید. تورم غدد لنفاوی معمولا همراه با عفونت بوده و ممکن است در صورت استفاده از رنگ های نامناسب و غیراستریل رخ دهند. این علائم معمولا گذری بوده و پس از گذشت مدت زمانی از بین خواهد رفت.

قرمزی پوست

بیشتر مراجعین بلافاصله پس از انجام اسکالپ سر متوجه قرمزی پوست ناحیه می شوند که معمولا پس از گذشت یک الی دو روز فروکش خواهد کرد.

خارش در کف سر

برخی مشتریان گزارش می دهند که پوست سرشان بعد از جلسات درمانی با خارش مواجه می شود. این مشکل معمولا پس از چند روز به وجود آمده و با بهبودی پوست، از بین خواهد رفت. از آن جایی که در روند اسکالپ سر ممکن است زخم هایی هر چند کوچک به وجود بیاید، بهبود آن با خارش های سطحی همراه خواهد بود.

محو شدن میکرواسکالپ

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، اسکالپ سر موجب ایجاد زخم های کوچکی می شود که عموما پس از گذشت 10 روز از بین می روند. این زخم ها با از بین رفتن ممکن است مقداری از رنگدانه جوهر را با خود همراه کند و مراجعه کننده تصور می کند که رنگ محو شده است. در صورتی که این گونه نیست و رنگ اسکالپ محو نمی شود.

تغییر رنگ اسکالپ به آبی

برخی متخصصان اسکالپ از تکنیک ها و رنگ های مخصوص خالکوبی برای انجام این کار استفاده می کنند که استاندارد نبوده و پس از گذشت مدت زمانی ممکن است به رنگ آبی تبدیل شود. اگر برای انجام میکرو اسکالپ به کلینیک های نامعتبر مراجعه کردید، بهتر است خودتان را برای این عارضه آماده نمایید. اما اگر برای انجام این کار به کلینیک های معتبر مراجعه کردید و باز هم با تغییر رنگ مواجه شدید، بدانید که کبودی موقتی بوده و پس از چند روز از بین خواهد رفت. رنگدانه ها معمولا در زیر لایه های پوست قرار می گیرند و پوست همانند یک فیلتر عمل می کند. به همین دلیل ممکن است فکر کنید رنگدانه ها آبی به نظر می رسند. به خصوص زمانی که عمق نفوذ بیش از حد باشد. این مسئله بیشتر در افراد سفید پوست و دارای موهای تیره رخ می دهد.

برای جلوگیری از عوارض بالا، در وهله اول توصیه می کنیم نزد متخصص حرفه ای اسکالپ سر بروید و از انجام این کار در کلینیک ها و سالن های زیبایی نامعتبر جدا اجتناب کنید. این موضوع رمز موفقیت در کار اسکالپ است. استفاده از رنگ های غیراستاندارد، تکنیک های اشتباه و محیط غیر استریل می تواند در پدید آمدن عوارض بالا بیشترین تاثیر را داشته باشد. اگر وارد مرکزی شدید که قادر به پاسخگویی سوالات شما نبودند، قیمت بیش از حد ارزان ارائه می دادند یا شما را برای انجام این کار تحت فشار قرار دادند، حتما از آنجا بیرون بیایید و مرکز دیگری را انتخاب نمایید. با رعایت نکاتی که ذکر کردیم، تجربه خوبی از انجام میکروپیگمنتیشن پوست سر خواهید داشت.


در ادامه تصاویری از قبل و بعد اسکالپ سر را مشاهده خواهید کرد.

 

تصاویر قبل و بعد از اسکالپ سر 

 

 

اسکالپ در خانم ها

 

 

 

اسکالپ ورزشی

 

 

 

میکرواسکالپ بانوان

 

 

اسکالپ سر آقایان

 

 

اسکالپ بیماران آلوپسی

 

 

روش اسکالپ جدید

 

 

 

میکروپیگمنتیشن پوست سر

 

 

 

اسکالپ جای زخم

 

تاتو کف سر


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: