دوشنبه 26 مرداد 1394 - 11:15:19

چگونه آرایش ماندگاری روی پوست چرب داشته باشیم

نحوه آرایش پوست چرب

ماندگاری آرایش پوست چرب


پوست چرب مزایای زیادی دارد. پوست چرب دیرتر چروک می افتد، خطوط صورت کمتری روی پوست به وجود می آید و به طور طبیعی مرطوب می ماند که این ها از مزایای داشتن پوست چرب است. اما هرچیز خوبی جنبه بدی نیز دارد، به عنوان مثال خرید لوازم آرایشی که مدت زمان زیادی روی این نوع پوست ها بمانند کار دشواری است.
در این مقاله سعی بر این است که روش هایی ارائه دهیم تا آرایش روی پوست چرب ماندگاری بیشتری داشته باشد.
لایه برداری:



لایه برداری از پوست بسیار مفید است ولی فراموش نکنید که لایه برداری بیش از حد از پوست منجر به چرب تر شدن پوست می شود. بنابراین باید در پوست های چرب بهتر است لایه برداری مناسبی صورت گیرد.
آماده سازی پوست:



اولین کار قبل از آرایش شستن پوست است. برای این منظور باید قبل از آرایش پوست را شسته و آلودگی های روی صورت و داخل منافذ پوستی را از بین ببرید. این کار باعث می شود تا آرایش شما مدت زمان بیشتری روی صورت تان باقی بماند.
بستن منافذ پوستی:
 


کسانی که پوست چربی دارند پس از انجام آرایش روی صورت خود شاهد ماسیدن آرایش روی قسمت هایی از پوست که منافذ پوستی باز بوده اند، می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق باید بعد از تمیز کردن پوست سعی کنید منافذ باز آن را نیز ببندید.
مرطوب سازی:


با استفاده از یک مرطوب کننده که ضد چربی بوده و حالت کرم مانند نداشته باشد پوست را مرطوب کنید. سپس روی صورت یک ضد آفتاب که SPF 15  و یا بالاتر داشته باشد را روی پوست بزنید. در خرید ضد آفتاب دقت کنید که در مواد تشکیل دهنده آن زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید وجود داشته باشد، زیرا هر دوی این مواد ضد باکتری  و ضد التهاب هستند.
استفاده از پرایمر یا فیکساتور:



اگر می خواهید آرایشتان بیش از 5 ساعت روی صورت باقی مانده و خراب نشود باید آرایش خود را با یک پرایمر یا فیکساتور مات آغاز کنید.  این کار باعث می شود که آرایش به مدت بیشتری روی پوست باقی بماند.
شروع آرایش:
پس از انجام زیرسازی های اولیه به روش های انجام آرایشی می پردازیم که روی پوست چرب ماندگاری کافی داشته باشد.

انتخاب کانسیلر مناسب:

 

 



در استفاده از کانسیلر همیشه آن را روی صورت زده و برای پخش آن از نوک انگشتان خود به جای انواع فرچه ها و اسفنج ها استفاده کنید. هیچ گاه از کانسیلر مایع استفاده نکنید. به جای آن می تواند از کانسیلر قلمی نیز استاده کنید.
استفاده از کرم پودر مناسب:

 

 



استفاده از کرم پودر مناسب در پوست های چرب به معنی انتخاب کرم پودری است که چربی یا مواد چرب کننده داخل آن وجود نداشته باشد.
تکنیک مناسب:
در پوست های چرب بهتر است برای زدن کرم پودر از فرچه مخصوص این کار استفاده کنید تا بتوانید منافذ پوستی را نیز پوشانده و مدت ماندگاری آرایش را نیز طولانی تر کنید. برای نقاط تیره پوست تان نیز از نوک انگشت حلقه تان استفاده کنید.
سایه مناسب:

 

 


کسانی که پوست چربی دارند بهتر است که به جای استفاده از سایه های مایع از سایه های پودری استفاده کنند. برای زدن سایه نیز از فرچه مخصوص استفاده کنند تا منافذ پوستی دور چشم را بپوشانند تا سایه بهتر روی پوست بماد.
رژ گونه:


اگر می خواهید با گذشت زمان آرایش روی گونه هایتان زیبا باقی بماند از فرچه بزرگی استفاده کرده و از رژ گونه های پودری استفاده کنید.
رژ لب:

 

 

 



اگر پوست چربی دارید از رژ لب  های چرب استفاده نکنید. زیرا آن ها باعث می شوند که پوست شما از آن چه که هست چرب تر به نظر برسد. برای جلوگیری از این کار از رژ لب های مات استفاده کرده و در پایان نیز روی آن پنکک بزنید.
برق لب:
اگر می خواهید از برق لب استفاده کنید، آن را در وسط لب بالایی و پایینی خود بزنید.
فراموش نکنید که قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. اگر این کار را فراموش کنید منافذ پوستی شما در طول شب بسته شده و با تولید چربی بیشتر احتمال زدن جوش و یا آکنه افزایش می یابد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 08 شهریور 1396 - 13:24:06
واقعا مفید بود ♡♡♡♡♡♡♡◇
سه شنبه 27 مرداد 1394 - 19:47:57
خلییی خوبن
ممنونم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: