سه شنبه 03 شهریور 1394 - 23:39:59

اصول مراقبت از ناخن های پا



در یک آمارگیری مشخص شده است که 60% زنان تمایلی برای نشان دادن ناخن های پا خود به دیگران ندارند. این یک حقیقت ناراحت کننده است که زنان برخلاف مردان حتی اگر پاهای زیبایی داشته باشند نیز در نشان دادن ناخن های پای خود اعتماد به نفس کمتری دارند. به همین دلیل در این مقاله به برخی از روش های صحیح پدیکور برای داشتن ناخن هایی زیبا می پردازیم.
1. پاک کردن لاک های قبلی
متاسفانه خانم های زیادی وقتی به ناخن های پای خود لاک می زنند در پاک کردن آن کوتاهی کرده و تنها با زدن لاکی به همان رنگ روی لاک قبلی، آن را تمدید می کنند. اما این کار با گذشت زمان باعث تضعیف و تغییر رنگ ناخن ها و این خود یکی از دلایل نازیبایی ناخن ها به حساب می آید.
برای پاک کردن ناخن ها بهتر است از لاک پاک کن هایی استفاده کنید که عاری از هرگونه استونی بوده و سطح ناخن ها را خشک نکند. همچنین برای پاک کردن ناخن ها به جای استفاده از تکه ای پنبه از پد لاک پاک کن استفاده کنید تا باقیمانده پنبه و مواد روی ناخن به جا نمانند.
اگر لاک به مدت زیادی روی ناخن های شما باقی مانده بوده و در ناخن ها تغییر رنگ به وجود آمده است، بهتر است که با استفاده از لیمو ترش، خمیر دندان و یا عصاره اسطوخودوس سفیدی ناخن های خود را باز گردانید.
2. ناخن های پا را کوتاه نگه دارید.
برای داشتن پاهایی زیبا بهتر است همیشه ناخن های پای خود را مرتب نگه دارید، زیرا اگر ناخن های پا خیلی بلند باشند، در پوشیدن کفش های جلوبسته مشکل ساز و دردناک بوده و اگر ناخن های پا خیلی کوتاه شوند، ممکن است منجر به بروز عفونت در پا شوند.
3. ناخن های شصت پا را سوهان بکشید
دقت داشته باشید که در سوهان کشیدن همیشه به یک سمت سوهان کشیده و سپس اطراف ناخن را گرد و یا ربعی کنید. سوهان کشید ناخن ها باعث می شود که بدون به وجود آوردن خطر عفونت ناخن را کوتاه کرد. برای جلوگیری از شکستن ناخن ها نیز آن ها را با سوهان فلزی سوهان نکشید.
4. سنگ پا
استفاده از سنگ پا به خصوص در پاشنه، کف و اطراف پا باعث می شود که سلول های مرده پوست جدا شده و با لایه برداری پوست کف پا زیباتر شود. همچنین می توانید هر گاه که احساس درد کردید نیز با سنگ پا، پاهای خود را ماساژ دهید.
استفاده از سنگ پا نه تنها منجر به صافی و نرمی پوست پا می شود بلکه پوست های مرده ای که احتمال تجمع باکتری ها در پا را به وجود می آورند نیز از بین می برند.
5. پاهایتان را در آب گرم قرار دهید
برای زیبایی بیشتر پاهایتان آن ها را 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید، البته دقت داشته باشید که پاهایی که مشکلات بیشتری دارند، بیشتر باید در آب قرار گیرند.
برای شل کردن پوست های مرده نیز کافیست یک چهارم لیوان شیر داخل آب گرمی که پاهایتان در آن قرار دارند بریزید و یا از سنگ پا استفاده کنید.
همچنین می توانید برای ماساژ پاها از روغن های آرامش بخش و نمک حمام استفاده کنید.
6. مرطوب کننده را فراموش نکنید
پوست پا معمولا در نواحی بین انگشتان خشک می شود پس در این قسمت ها کرم مرطوب کننده زده و به پوست تان آبرسانی کنید.
7. از بین بردن چربی ها
بسیاری از متخصصین زیبایی می گویند که همان طور که مرطوب نگه داشتن پا مهم است از بین بردن چربی های اضافی آن نیز اهمیت دارد. پس با کمک لاک پاک کن این چربی ها را از بین ببرید.
8. بیس کت را فراموش نکنید
استفاده از بیس کت سلامت ناخن ها را تضمین کرده و ماندگاری لاک را نیز بیشتر می کند. در زدن بیس کت نیز سه بار از پایین به بالا دست خود را حرکت دهید، به این صورت که یک بار به یک طرف ناخن، بار دیگر به وسط و سپس سمت دیگر ناخن را بیس کت بزنید.
9. لاک را بزنید
وقتی که بیس کت خشک شد، تکنیک سه بار زدن بالا را با لاک نیز انجام دهید. لاک را نیز دو بار بزنید تا ماندگاری بیشتر و رنگ بهتری داشته باشد.
10. تاپ کت را فراموش نکنید
تاپ کت به ناخن کمک می کند تا آب درون خود را از دست نداده و دیرتر بشکند. در انتخاب تاپ کت از محصولاتی استفاده کنید که سریع خشک نشوند زیرا این محصولات نیز رطوبت ناخن را می گیرند.
11. اجازه دهید تا ناخن ها خشک شوند
متخصصین ناخن می گویند که حداقل باید 20 دقیقه صبر کرد تا لاک ها خشک شوند.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 06 شهریور 1394 - 07:17:37
عجب
مرسی از سایتتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: