یکشنبه 24 فروردین 1399 - 19:39:49

8 راهکار ساده خانگی برای درمان آکنه

 

ماسک صورت خانگی برای درمان جوش

درمان جوش و آکنه با خیار، جو و انگور

 

راهکارهای خانگی درمان آکنه

 

ممکن است تعجب کنید وقتی متوجه شوید که در حال حاضر چندین درمان جوش و آکنه درست در خانه خودتان وجود دارند که می توانید از آن ها بهره مند شوید. مواد غذایی مانند خیار، جو دوسر، انگور و مخمر در اغلب خانه ها یافت می شود و شما می توانید از آن ها جهت درمان جوش و آکنه خود استفاده کنید. برخی مواد غذایی وجود دارند که شما را در پیشگیری یا پاکسازی صورت از آکنه و همچنین حفظ درخشش، مرطوب و سالم بودن پوست کمک شایانی می کند. در ادامه قصد داریم 8 راهکار ساده خانگی برای درمان آکنه را به شما آموزش دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


درمان آکنه با انگور


چند انگور تازه و خنک را از یخچال بیرون بیاورید. شما با مالیدن انگور روی پوست، یک پاک کننده سریع و راحت صورت خواهید داشت. انگورها را از وسط برش زده و گوشته آن را روی صورت و گردن ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه به همان حالت بماند و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.

 

درمان آکنه با انگور


ماسک خیار و جو دوسر برای درمان آکنه


با مخلوط کردن یک خیار کوچک و یک فنجان جو دوسر می توانید یک ماسک عالی برای درمان آکنه درست کنید. می توانید ترکیب به دست آمده را با یک قاشق چایخوری ماسک مخلوط کرده و روی صورت بمالید. به مدت 30 دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید.

 

درمان آکنه با خیار


تاثیر خیار در درمان جوش و آکنه


ماسک خیار، تسکین دهنده و خنک کننده است که در صاف کردن پوست کمک بسیاری می کند. آب یک خیار کامل را با استفاده از دستگاه آبمیوه گیری بگیرید و با یک قاشق غذاخوری شکر ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت بمالید و برای 10 دقیقه صبر کنید. در نهایت صورت تان را با آب سرد آبکشی نمایید.

 

ماسک عسل برای درمان آکنه


قبل از مصرف ماسک عسل، ابتدا صورت تان را با آب گرم بشویید تا منافذ آن باز شود. سپس عسل را روی پوست بمالید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. پس از این زمان صورتتان را با آب گرم بشویید و دوباره با آب سرد آبکشی کنید تا منافذ پوست بسته شود.

 

درمان آکنه با عسل


تاثیر ماسک مخمر و ماست برای پوست چرب


همان طور که می دانید، پوست چرب مستعد بروز جوش و آکنه است و شما برای کاهش یا درمان میزان بالای چربی پوست می توانید از این ماسک خانگی استفاده نمایید. برای تهیه ماسک مخمر و ماست کافیست یک قاشق چایخوری مخمر آبجو را با کمی ماست ساده ترکیب کنید. آن را به طور کامل در تمام مناطق چرب پوست قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند. در نهایت صورت تان را با آب گرم آبکشی کنید.

 

درمان آکنه با مخمر


تاثیر بلغور جو دوسر در تسکین جوش و آکنه


بلغور جو دوسر به طور طبیعی تسکین دهنده است. برای این کار کافیست 2 قاشق مرباخوری جو دو سر را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کرده و به میزان کافی آب به آن اضافه نمایید. ترکیب به دست آمده باید شکل خمیری داشته باشد. خمیر را روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس با آب آبکشی کنید.

 

درمان آکنه با جو دوسر


ماسک صورت لیمو و تخم مرغ برای درمان آکنه


ماسک صورت لیمو و تخم مرغ، یک درمان عالی برای انواع مختلف پوست محسوب می شود. آب نصف یک عدد لیمو را گرفته و با یک عدد تخم مرغ زده شده ترکیب کنید. شب قبل از خواب، این ماسک را روی صورت قرار دهید و بگذارید در طول شب روی پوست بماند. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، صورت خود را با آب گرم بشویید. سعی کنید از نفوذ تخم مرغ در دهان و چشم ها خودداری کنید.

 

درمان آکنه با لیمو و تخم مرغ


ماسک صورت زردچوبه برای درمان جوش و آکنه


آیا می دانید عروس ها در هند قبل از عروسی، از ماسک زردچوبه برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند؟ زردچوبه در درمان جوش و آکنه نیز بسیار تاثیرگذار است و به راحتی در همه خانه ها یافت می شود. نصف فنجام آرد نخودچی را با دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه، دو قاشق چایخوری پودر چوب صندل و مقداری روغن بادام ترکیب کنید تا بافت خمیری شکل حاصل شود. می توانید مقدار کمی آب نیز به آن اضافه نمایید. کل صورت به جز دور چشم و دهان را با این ماسک ماساژ داده و 10 دقیقه صبر کنید. سپس خمیر را با دستمال از روی صورت پاک کرده و خوب آبکشی نمایید.
ماسک صورت خانگی می تواند پوست شما را جوانسازی کرده و به درمان آکنه کمک بسیاری کند. تمام این دستورالعمل هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، بسیار راحت و سریع بوده و ترکیبات آن در آشپزخانه منزل شما یافت می شود. پس معطل کنید و همین حالا برای از بین بردن جوش و آکنه های خود دست به کار شوید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: