شنبه 06 اردیبهشت 1399 - 16:58:54

10 ماسک صورت برای پوست های چرب

 

راهکارهای خانگی درمان چربی بیش از حد پوست

طرز تهیه انواع ماسک خانگی پوست چرب

 

ماسک خانگی مفید در درمان پوست چرب

 

داشتن پوست چرب در برخی مواقع می تواند بسیار ناامید کننده باشد؛ چرا که تمیز نگه داشتن آن دشوار است و صورت را براق و روغنی جلوه می دهد. خوشبختانه ماسک های صورت بسیاری برای درمان چربی پوست وجود دارد که می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید. درمان های از بین برنده چربی پوست نیز می تواند بسیار گران باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با ارائه این مطلب، انواع ماسک صورت خانگی برای از بین بردن چربی پوست را به شما معرفی کنیم. این 10 ماسک خانگی از مواد کاملا بی خطر ساخته شده اند و به راحتی در آشپزخانه اکثر خانه ها یافت می شوند. با وب سایت رژلب همراه باشید.


چرا پوست چرب می شود؟


چربی پوست می تواند ناشی از سبوم بیش از حد یا روغن پوست باشد. پوست چرب اغلب در اثر هورمون ها ایجاد می شود؛ به همین دلیل است که اغلب در دوران بلوغ شاهده آن هستیم. افزایش سطح آندروژن باعث افزایش تولید روغن می شود که گاهی اوقات به محض اتمام دوران بلوغ از بین می رود و گاهی اوقات نیز طی سال ها با فرد همراه خواهد بود.
اغلب اوقات داشتن پوست چرب می تواند ژنتیکی باشد و با بروز استرس افزایش یابد. موارد دیگری مانند انجام آرایش سنگین یا استفاده از تلفن همراه آلوده نیز می تواند باعث بروز چربی بیشتر پوست شود. مصرف برخی داروها نیز به خودی خود می تواند باعث افزایش ترشح چربی پوست شود.
برای کاهش ترشح چربی می توانید از انجام آرایش سنگین روی پوست خودداری کنید. پوست خود را روزی دوبار با شوینده های مخصوص پوست چرب شستشو دهید. همچنین، توصیه می کنیم ماسک هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را در منزل تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. پس از انجام این مراحل مشاهده خواهید کرد که چربی طبیعی پوست به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


1. تاثیر سرکه سیب در کاهش چربی پوست


سرکه سیب یک ماده ضد باکتری و ضدعفونی کننده طبیعی پوست است که انتخابی عالی برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست محسوب می شود. سرکه سیب را می توانید به تنهایی روی پوست استفاده کنید. فقط کافیست مقداری پنبه را به این ماده آغشته کرده و روی سطح پوست به غیر از دور چشم و لب ها بمالید. 5 دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی نمایید. توجه داشته باشید که سرکه نباید بیش از 5 دقیقه روی پوست بماند؛ چون می تواند سبب ایجاد التهاب، خارش و قرمزی شود.
سرکه سیب را می توانید به عنوان تونر استفاده کنید. حتی می توانید آن را با جوش شیرین ترکیب کنید تا خاصیت ضد لک داشته باشد. سرکه سیب را می توانید همچنین با روغن زیتون، آلوئه ورا و نمک دریایی نیز ترکیب کنید تا خاصیت آن بیشتر شود.

 

ماسک خانگی سرکه سیب مفید در درمان پوست چرب


2. ماسک صورت موز برای از بین بردن چربی پوست


یکی دیگر از ترکیبات تسکین دهنده که به کاهش چربی طبیعی پوست کمک بسیاری می کند، موز است. شما می توانید موز را رنده کرده و به تنهایی مورد استفاده قرار دهید. ترکیب موز و عسل نیز برای از بین بردن سبوم پوست موثر واقع می شود. از موزهای رسیده برای این کار استفاده کنید. می توانید برای خاصیت خنک کنندگی پوست، آن را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید.

 

ماسک خانگی موز مفید در درمان چربی پوست


3. ماسک سفیده تخم مرغ برای درمان پوست چرب


استفاده از سفیده تخم مرغ نیز می تواند ایده خوبی برای از بین بردن چربی پوست باشد؛ چرا که پروتئین موجود در این ماده، در ترمیم بافت پوستی که از آکنه آسیب دیده اند کمک بسیاری می کند. علاوه بر این، مرطوب کننده بسیار خوبی است که به کند شدن روند پیری پوست کمک می کند. سفیده تخم مرغ را می توانید با عسل و لیمو ترکیب کنید تا یک ماسک ضد باکتری، از بین برنده باکتری های تولید کننده آکنه و همچنین روشن کننده پوست به وجود بیاید.

 

ماسک سفیده تخم مرغ مفید در درمان پوست چرب


4. ماسک صورت جو دوسر برای درمان پوست چرب


به ترکیب سفیده تخم مرغ و عسل، مقداری جو دوسر نیز اضافه کنید تا یک تقویت کننده عالی پوست و از بین برنده لکه های پوستی به دست بیاید. این ماسک برای پاکسازی منافذ پوست نیز بسیار عالی است.

 

ماسک خانگی جو دوسر مفید در درمان پوست چرب


5. ماسک خاک رس آرایشی برای از بین بردن چربی پوست


خاک رس مخصوص پوست را می توانید از عطاری ها خریداری کنید. این ماسک می تواند تمام ناخالصی ها را از پوست شما بیرون بکشد و پوست شما را تمیز و شاداب کند.

 

ماسک خاک رس مفید در درمان پوست چرب


6. ماسک پودر پوست پرتقال


ماده دیگری که برای پوست چرب فوق العاده است، پوست پرتقال می باشد. اگر موفق به خرید پودر پوست پرتقال در فروشگاه ها نشدید، خودتان دست به کار شوید و آن را تهیه کنید. پوست پرتقال را به صورت خلالی برش دهید و بگذارید خشک شود. سپس آن را آسیاب کنید. پوست پرتقال یک پاک کننده و تونر عالی پوست است که گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین، سرشار از ویتامین هایی است که باعث تقویت پوست سالم می شوند. پوست پرتقال را با مایعاتی همچون انواع روغن های طبیعی یا گلاب ترکیب کنید تا خمیری شکل شود. سپس روی پوست قرار دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی نمایید.

 

ماسک خانگی پودر پوست پرتقال


7. ماسک صورت گلاب برای درمان چربی پوست


ماده دیگری که در بسیاری از دستورالعمل های ماسک خانگی یافت می شود، گلاب است. گلاب باعث تمیز شدن پوست، تسکین دهندگی و آرامش بخشیدن به پوست می شود. برای بهره برداری از خواص گلاب برای از بین بردن چربی طبیعی پوست، می توانید آن را با عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب نمایید. روش دیگر این است که گلاب را با آرد جو دوسر ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

 

ماسک گلاب برای درمان پوست چرب


8. ماسک آرد ذرت مفید در درمان پوست چرب


یک ماسک سریع و 5 دقیقه ای دیگر برای درمان پوست چرب که در خانه می توانید تهیه کنید، ترکیب آرد ذرت با ماست و آبلیمو است. ذرت برای از بین بردن لک های پوستی مفید است. لیمو ضد عفونی کننده بوده و ماست به تعادل و تغذیه پوست چرب کمک بسیاری می کند.

 

ماسک آرد ذرت مفید در درمان پوست چرب


9. ماسک صورت گوجه فرنگی برای درمان چربی پوست


یک ماده غافلگیر کننده برای درمان چربی پوست که در واقع برای ساخت ماسک خانگی مفید واقع می شود،‌گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی نه تنها برای پوست مفید است، بلکه برای بقیه اعضای بدن نیز موثر می باشد. ویتامین های موجود در گوجه فرنگی می توانند به از بین رفتن لکه ها و صاف کردن پوست کمک کنند. همچنین، باعث ایجاد کلاژن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شده و رطوبت را در پوست ایجاد می کند. شما می توانید مقداری گوجه فرنگی رسیده را با کمی لیمو و خیار یا عسل ترکیب کنید و روی پوست قرار دهید.

 

ماسک گوجه فرنگی مفید در درمان چربی پوست


10. ماسک صورت زردچوبه برای درمان چربی پوست


زردچوبه عنصری است که می توانید از آن برای پاک کردن آکنه پوست و سایر تحریکات پوستی از آن استفاده نمایید. همچنین برای صاف کردن بی نظمی های رنگدانه و درمان آفتاب سوختگی پوست بسیار مفید است. زردچوبه یکی از در دسترس ترین مواد برای ساخت ماسک خانگی محسوب می شود.

 

ماسک زردچوبه مفید در درمان چربی پوست

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: