یکشنبه 04 خرداد 1399 - 09:45:45

رنگساژ مو چیست؟

 

رنگساژ چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه رنگساژ کردن مو

 

رنگساژ کردن مو

 

اگر موهای رنگ و مش شده دارید، احتمالا به دنبال راهکارهایی هستید که رنگ موی شما را به بهترین نحو ممکن جلوه دهد. با توجه به این که رنگ کردن موها می تواند باعث خشکی مو شود، منطقی است که بخواهید به دنبال راهکارهایی باشید تا براقیت و شکوه موها را به شما بازگرداند. چاره کار استفاده از رنگساژ مو است. رنگساژ باعث می شود موهای شما ضعیف نشود و آسیب نبیند. اگر می خواهید با روش کار رنگساژ مو بیشتر آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب از سایت رژلب را از دست ندهید.


رنگساژ چیست و چه کاربردی دارد؟


رنگساژ مو در واقع یک روش بسیار خوب برای رنگ کردن موها است که درخشش و سلامت آن را حفظ می کند. رنگساژ کردن باعث می شود رنگ موی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و همچنین احتمال خشکی و موخوره شدن مو بسیار کاهش می یابد. روش های رنگساژ مو بسته به نوع آن ممکن است گاهی اوقات در فرآیند رنگ آمیزی نیز به کار برود. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو منجر به خشک و ضعیف شدن موها و همچنین آسیب رسیدن به آن می شود. از رنگساژ مو می توان به عنوان نوع جدیدی از رنگ مو که به تقویت و احیای مو کمک می کند، استفاده کرد.

 

رنگساژ مو چیست و چه کاربردی دارد؟


به طور کلی دو روش برای رنگساژ کردن موها وجود دارد: می توانید برای این کار به نزد متخصص رنگ و مش در سالن های زیبایی معتبر بروید یا خودتان در خانه دست به کار شوید. در هر صورت، روش کار یکسان است. با این وجود، مشورت با یک متخصص می تواند کمک زیادی به نتیجه کار کند. یا حتی می تواند نتیجه کار را سفارشی و منحصر بفرد نماید؛ زیرا در بسیاری از مواقع، مشتری تمایل به خاص شدن رنگ موهای خود دارد. اگر به هر دلیلی امکان مشورت کردن با متخصص رنگ مو را ندارید، توصیه می کنیم حتما بروشور داخل بسته را مطالعه نمایید تا از بروز هر گونه خطا و اشتباه احتمالی جلوگیری به میان بیاید.


نحوه رنگساژ کردن مو


رنگساژ را می توان هم روی موهای دکلره شده و هم روی موهای طبیعی به کار برد. اگر قصد دکلره کردن موهای خود را دارید، باید ابتدا روش مورد نظر را پیاده سازی نمایید. بعد از انجام دکلره و بی رنگ نمودن موها، آب اضافی مو را گرفته و تیوپ رنگ انتخاب شده را با 50 سی سی اکسیدان کرم 3% یا 25 سی سی اکسیدان 6% و 25 سی سی آب مخلوط کرده روی موهای مش شده یا دکلره شده کامل نم دار ماساژ دهید و بعد از مکث 5 الی 15 دقیقه موها را آب کشی نموده و از یک شامپو اسیدی استفاده نمایید.


پس از رنگساژ کردن موها، بسیار حائز اهمیت است که مراقبت های بعد از رنگ مو را به طور کامل به جا بیاوریم. درست است که رنگساژ میزان آسیب های احتمالی مو را به حداقل می رساند؛ اما رعایت نکات ایمنی قبل و بعد کمک بیشتری به سالم بودن موها می کند.

 

نحوه رنگساژ کردن مو


شستشوی موی سر با شامپو بدون سولفات


اگر سلامت و براقیت موهای رنگ و مش شده تان برایتان حائز اهمیت است، سعی کنید حتما از شامپو، نرم کننده و ماسک موی بدون سولفات استفاده نمایید. سولفات منجر به خشک شدن موها شده و شکنندگی آن را به دنبال خواهد داشت. پارابن نیز یکی دیگر از مواد شیمیایی خطرناک موجود در برخی شامپوها است که مصرف آن نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


به حداقل رساندن استفاده از وسایل حرارتی مو


استفاده بی رویه از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار می تواند به موهای شما آسیب جدی وارد کند. سعی کنید مصرف این وسایل را به حداقل برسانید و حتما پیش از استفاده، از محصولات محافظت از مو مانند سرم مو و ماسک مو مصرف نمایید.


استفاده از محصولات نرم و مغذی کننده مو


اگر می خواهید حتی با وجود رنگ و مش کردن موها باز هم احساس لطافت در موهای خود داشته باشید، استفاده از محصولات نرم کننده و مغذی کننده را فراموش نکنید. برای این کار کافیست پس از هر بار شستشوی موها از نرم کننده استفاده نمایید. نرم کننده را به ساقه موها زده و خوب ماساژ دهید. پس از 2 دقیقه موها را آبکشی نمایید. استفاده از ماسک مو نیز باید یک بار در هفته صورت گیرد. ماسک مو را باید پس از شامپو کردن موها روی ساقه مو ماساژ داده و پس از گذشت 20 دقیقه آبکشی نمایید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: