شنبه 18 بهمن 1399 - 13:23:22

انواع رنگ مو از موقت تا دائم

 

فرق رنگ مو نیمه دائم با دائمی

کاربرد رنگ مو موقت

 

انواع رنگ مو از موقت تا دائم

 

 

هر حرفه دارای پیچ و خم ها و موارد مختص به خود است و حرفه رنگ مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. رنگ مو نیز مانند سایر مشاغل دارای اصطلاحاتی است که از جمله آن ها می توان به رنگ موی نیمه دائم، رنگ موی موقت و رنگ موی دائم اشاره کرد. اگر نمی دانید منظور از این اصطلاحات چیست، پس پیشنهاد می کنیم حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید. با سایت رژلب همراه باشید.


رنگ مو دائمی


رنگ موی دائمی همان چیزی است که اکثر مواقع انجام می شود و موهای شما را برای مدت زمان زیادی تغییر می دهد. کار رنگ موی دائمی چیست؟ این نوع رنگ مو کوتیکول هایی را تشکیل می دهد که سطح شافت مو را تشکیل می دهد و رنگ را به عمق موها منتقل می نماید. رنگ مو در کوتیکول نفوذ کرده و دوام آن را افزایش می دهد. رنگ مو دائمی به تدریج از بین نمی رود؛ بنابراین همیشه تفاوت بین رشد ریشه مو با موهای رنگ شده را مشاهده خواهید کرد. این نوع رنگ مو به طور نامحدود دوام می آورد؛ زیرا باعث ایجاد تغییر دائمی در ساختار موها می شود.

 

انواع رنگ مو دائمی


رنگ مو دائمی و ماندگار


در فرمول رنگ مو دائمی ماندگار از مواد کم آمونیاک استفاده شده است که با اکسیدان کم حجم مخلوط می شود. رنگ موی نیمه دائمی، کوتیکول سطح مو را باز می کند و اجازه می دهد تا رنگ کمی در شاخه موها نفوذ پیدا کند. این نوع رنگ مو از ماندگاری کمتری به نسب رنگ موی نوع قبل برخوردار است و باعث روشن شدن موها یا پوشاندن موهای خاکستری نمی شود. رنگ مو دائمی را می توان برای تقویت رنگ مو طبیعی استفاده کرد. این رنگ را می توان حتی روی موهای بلوند و روشن نیز قرار داد. همچنین می توان برای هایلایت یا آمبره کردن موها نیز از این نوع رنگ مو استفاده کرد. حتی اگر از قبل رنگ مو نداشته باشید، باز هم استفاده از این نوع رنگ مو گزینه بسیار خوبی محسوب می شود؛ چرا که بدون آسیب رساندن به موها، به تریج محو می شود و از بین می رود. معمولا با توجه به سلامت موها و قرار دادن آن روی رنگ موی دائمی، پس از 12 تا 24 بار شامپو زدن، این نوع رنگ مو به تدریج محو خواهد شد.

 

رنگ مو ماندگار


رنگ مو نیمه دائم


رنگ مو نیمه دائم دارای ترکیبی ملایم است که فاقد آمونیاک بوده و نیازی به مخلوط کردن اکسیدان ندارد. به همین دلیل از آن به عنوان رنگ مستقیم نیز یاد می شود. این نوع رنگ مو برخلاف انواع رنگ مو دائمی، با شافت مو نفوذ نمی کند و باعث تغییر رنگ موی طبیعی نمی شود. در واقع رنگ موی نیمه دائمی منجر به روشن شدن موهای شما نمی شود. فقط به طور موقت موهای خاکستری شما را پوشانده و رنگ موهای طبیعی تان را تغییر می دهد. رنگ موی نیمه دائمی باعث افزودن درخشش به موهای کم رنگ شده و موهای آسیب دیده را بازیابی می کند. البته رنگ موهای نیمه ماندگار ممکن است در انواع شامپوها، نرم کننده ها و ماسک ها نیز موجود باشد که برای حفظ تناژ رنگ مو در سالن های زیبایی یا در خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

رنگ موی نیمه دائمی


رنگ موی موقت


رنگ موی موقت فورا رنگ مو را تغییر می دهد. این نوع رنگ مو اغلب به صورت پودر، گچ یا اسپری یافت می شود. رنگ موی موقت به هیچ وجه رنگ موی طبیعی را تیره یا روشن نمی کند. با استفاده از این نوع رنگ مو می توان تنها بخش هایی از موها را به دلخواه رنگ کرد. همچنین دارای تنوع بالایی از انواع رنگ ها است که می توان مورد استفاده قرار داد و پس از یکبار شستشو از بین برد.

 

رنگ مو موقت


انواع رنگ مو از موقت تا دائم به شما کمک می کند تا سبک جدید از زیبایی را تجربه کنید. به عنوان مثال می توانید موهای خود را با یک رنگ دائم رنگ آمیزی کنید و برای ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر، قسمت هایی از مو را رنگ مو نیمه دائم یا موقت به کار ببرید. امروزه با وجود تنوع بالای انواع رنگ مو، دستیابی به هر نوع ایده دور از ذهن نیست.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: