جمعه 09 خرداد 1399 - 08:42:55

راهکارهای مراقبت از پوست در تابستان

 

برای مراقبت از پوست در فصل تابستان چه کارهایی باید انجام داد؟

محافظت از پوست در آب و هوای گرم

 

راهکارهای مراقبت از پوست در تابستان

 

زمانی که درجه حرارت هوا بالا می رود، گرما و رطوبت می تواند غده های روغنی بدن شما را بیش از حد فعال کند. در نهایت با تولید سبوم بیش از حد و آفتاب سوختگی، پوست شما در معرض پیری زودرس قرار می گیرد. به همین دلیل، شما در تی زون چهره خود به عنوان اولین خط دفاع خود به یک روال مناسب برای مراقبت از پوست نیاز دارید. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه از پوست خود مراقبت کند و در تابستان آن را درخشان نگه دارید. با وب سایت رژلب همراه باشید.


گرمای شدید فصل تابستان می تواند روی پوست شما ناخوشایند باشد. آلودگی، آفتاب شدید، گرما و رطوبت باعث بسیاری از مشکلات پوستی می شود. برنزه کردن پوست، لکه های پوستی، غدد چربی بیش فعال، آفتاب سوختگی، آکنه و ... مواردی هستند که ممکن است در تابستان با آن روبرو شوید. به همین دلایل است که باید در این فصل از پوست خود مراقبت کنید. شما همچنین باید با تغییر فصول، محصولات مراقبت از پوست خود را بروز کرده و روال معمول را انجام دهید. در ادامه برخی از تغییراتی که باید در روال مراقبت از پوست خود انجام دهید را به شما پیشنهاد می دهیم.


تغییر روال شستشوی صورت


شستشوی صورت شما اساسی ترین روال مراقبت از پوست است که باید بدون در نظر گرفتن فصل آن را دنبال کنید. در تابستان، آب و هوا گرم و مرطوب است. در این مدت صورت شما تمایل به تولید چربی بیشتری دارد. بنابراین باید بر این اساس شوینده مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. پوست چرب نیاز به مراقبت بیشتری دارد؛ چرا که منافذ پوست به راحتی گرفته می شود و شرایط را برای ایجاد آکنه میسر می گرداند. شما می توانید در فصل تابستان از شوینده های حاوی اسید سالیسیلیک استفاده نمایید.


اگر پوست خشک دارید، ممکن است قرمزی و بثورات را نیز تجربه نمایید. برای تمیز کردن صورت خود می توانید دو بار در روز از شوینده های غیر الکلی و غیر صابونی استفاده نمایید. این موارد در مورد افراد دارای پوست ترکیبی نیز صدق می کند. افرادی که پوست طبیعی دارند، می توانند در طول تابستان از شوینده های ژل استفاده کنند. این افراد می توانند صورت خود را دو یا سه بار در طول روز بشویند تا احساس طراوت کنند.

 

شستشوی صورت در تابستان


استفاده از ضد آفتاب


ضد آفتاب محصولی است که در طول تابستان نمی توانید آن را فراموش کنید. محافظت از پوست صورت، دست ها، پاها و سایر قسمت بدن در مقابل آفتاب بسیار حیاتی است. قرار گرفتن دائمی در مقابل آفتاب می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث آفتاب سوختگی شود. همچنین عوارض پوستی دیگر همچون بروز چین و چروک، خطوط ریز، سرطان پوست و پیری زودرس را نیز به دنبال خواهد داشت. روی ضد آفتابی سرمایه گذاری کنید که طیف وسیعی از اشعه ماوراء بنفش دارد و اس پی اف آن بالای 30 باشد.


استفاده از محصولات حاوی آنتی اکسیدان


انواع سرم ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کنند. به عنوان مثال، ویتامین C از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند و باعث تقویت کلاژن می شود. کرم ها و سرم های حاوی عصاره های طبیعی و آنتی اکسیدان ها، باعث کاهش التهاب که در فصل تابستان بسیار رایج است، می شود. علاوه بر این، رادیکال های آزاد مضر را خنثی کرده و پوست را ترمیم می کنند.

 

مصرف میوه و سبزیجات در فصل تابستان


مصرف میوه و سبزیجات


استفاده از آنتی اکسیدان ها فقط به صورت موضعی کافی نیست. برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست خود باید این ماده را به صورت مواد غذایی نیز دریافت کنید. تغذیه سالم در طول تابستان بسیار ضروری است. مصرف میوه و سبزیجات می تواند کمک زیادی به شما کند. میوه و سبزیجات کلاژن پوست شما را تقویت می کنند و باعث کاهش التهاب می شوند. همچنین، پوست شما را در برابر اثرات مضر خورشید مصون نگه می دارند.


هیدراته نگه داشتن بدن


مقدار زیادی آب بنوشید و فراموش نکنید هر جا که می روید، یک بطری آب همراه خود ببرید. آب برای مرطوب نگه داشتن بدن و همچنین از بین بردن سموم بدن بسیار حیاتی است. با نوشیدن مقادیر زیادی آب، پوست شما حتی در فصل تابستان نیز احساس طراوت و شادابی می کند.


انجام آرایش سبک


وقتی صحبت از آرایش در ماه های فصل تابستان است، سعی کنید کمترین میزان آن را انجام دهید. دلیل این است که وقتی هوا فوق العاده گرم و مرطوب است، پوست شما باید نفس بکشد. می توانید از انواع ضد آفتاب و مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید تا استفاده از کرم پودر و پنکک به حداقل برسد.


لایه برداری پوست


در طول تابستان، پوست شما برای حفظ سلامتی و بهبود هر گونه تحریک یا آفتاب سوختگی، سخت در حال فعالیت است. لایه برداری کمک بسیاری به پوست شما می کند تا این فرآیند را به خوبی پشت سر بگذارد. انجام لایه برداری به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و باعث می شود پوست شما درخشان به نظر برسد. شما می توانید از اسکراب های خانگی برای لایه برداری پوست استفاده کنید. با این حال، مصرف بیش از حد لایه بردار و اسکراب نیز توصیه نمی شود. سعی کنید این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

 

لایه برداری پوست در فصل تابستان


استفاده از تونر مناسب


استفاده از تونر در ماه های تابستان، امری بسیار ضروری است. یک تونر خوب پوست شما را بدون چربی و تمیز نگه می دارد. همچنین، باعث کاهش منافذ باز صورت می شود. استفاده از تونر به خصوص در منطقه تی زون بسیار توصیه می شود.


تغییر مرطوب کننده


اگر فکر می کنید در فصل تابستان به مرطوب کننده نیازی ندارید، سخت در اشتباهید. تنها تفاوت در این است که مرطوب کننده هایی که در فصل زمستان مورد استفاده قرار می دادید، سنگین بودند و در تابستان کار نمی کنند. هنگام گرم شدن هوا باید از مرطوب کننده سبک تر استفاده نمایید.


مراقبت از پاها در فصل تابستان


پوست پا از اهمیت زیادی برخوردار است. حال که چکمه های زمستانی خود را با صندل های تابستانی تعویض کرده اید، باید از پاهای خود مراقبت ویژه ای به عمل آورید. انجام پدیکور در خانه را فراموش نکنید. برای از بین بردن سلول های مرده و خشک پوست از اسکراب استفاده نمایید. پاهای خود را مرطوب کرده و از لوسیون ضد آفتاب برای این منطقه استفاده نمایید.

 

مراقبت از پا در فصل تابستان


ورزش در فصل تابستان


شاید ماندن در خانه و تماشای فیلم به همراه یک لیوان نوشیدنی پر از یخ را در فصل تابستان ترجیح می دهید؛ اما انجام فعالیت های ورزشی برای حفظ سلامت و نشاط پوست نیز به همان اندازه حائز اهمیت می باشد. فعالیت بدنی باعث بهبود جریان خون می شود؛ به این معنی که سلول های پوست شما اکسیژن بیشتری را دریافت می کنند. به همین دلیل، بدن شما هر گونه آسیب بافتی مانند آفتاب سوختگی یا آکنه را به راحتی بهبود می بخشد.

 


برچسب ها:

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: