پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 23:38:25

9 اشتباه رایج در برداشتن ابرو

 


همان طور که می دانید ابرو ها در صورت نقش مهمی ایفا کرده و زیبا بودن آن ها روی زیبایی چشم ها نیز تاثیر دارد. متاسفانه بسیاری از افراد در برداشتن ابروها دقت نکرده و در برداشتن آن ها دچار اشتباهات جبران ناپذیری می شوند.
در این مقاله به بررسی برخی اشتباهات رایج در برداشتن ابرو می پردازیم.
1. مشورت نکردن با یک فرد مجرب
در بسیاری از مجلات و سایت ها در مورد برداشتن ابرو و سایز مناسب آن اطلاعاتی را نوشته است که معمولا شامل اندازه گیری ابرو با  مداد و گوشه داخلی و خارجی چشم می شود. اما توصیه می شود که به جای این کار کمی خردمندانه عمل کرده و کار را به یک فرد متخصص بسپارید.
در برداشتن ابرو نظر و مهارت یک متخصص بسیار مهم است. پس سعی کنید برای برداشتن ابروهای خود به یک فرد متخصص مراجعه کرده و پس از برداشتن ابرو برای تمیز کردن آن ها نیز از ابرویی که آن متخصص برداشته بود کمک گرفته و ابرو ها را تمیز کنید.
2. برداشتن بیش از اندازه
شاید شنیده باشید که اگر ابروها را درست بر ندارید، دیگر رشد نمی کنند. این حرف کاملا صحیح است و برداشتن بیش از اندازه ابروها می تواند باعث شود که ابروها هرگز در نیایند. به خصوص با بالا رفتن سن شانس این که ابرو ها دوباره رشد کنند، کمتر می شود.
پس اگر فکر می کنید می توانید دم ابروی خود را وکس کرده و ادامه آن را با مداد بالاتر بکشید، باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که این کار ممکن است منجر به از بین رفتن دائمی ابرو ها شود.
3. برداشتن موهای سفید ابرو
گاهی اوقات خانم ها، به خصوص خانم هایی که به مو های سفید حساسیت بیشتری دارند، موهای سفیدیکه در ابرویشان وجود دارد را بر می دارند.
این کار اشتباه است زیرا انجام آن عادت شده و در نهایت ابرویی برای شما نمی ماند. فراموش نکنید که موهایی که برداشته می شوند ممکن است دوباره رشد نکنند.
پس بهتر است موهای سفید ابروی خود را فراموش کرده و به این فکر کنید که کسی جز شما آن ها را نمی بیند.
برای پنهان کردن موهای سفید می توان از روش های زیر نیز بهره برد:
• تعداد کمی سفید: با کمک یک مداد ابرو که همرنگ ابروهای شما باشد، موهای سفید را به رنگ ابروهای خود برگردانید.
• اگر نیمی از موهای ابرو های شما سفید شده اند، ابروها را با یک برس ابرو و ژل همرنگ بقیه ابروهایتان رنگ کرده و این رنگ را کمی کمرنگ تر از ابروهای واقعی خود انجام دهید.
• اگر بیشتر ابروها سفید شده باشند، آن ها را رنگ کنید، اگر موهای بلوندی دارید، ابروهای خود را کمی تیره تر از موهایتان کنید.
4. پر کردن داخل ابرو ها
اگر ابروهای کم پشتی دارید و یا ابروهایتان کمرنگ است، می توانید از مداد ابرو و یا سایه مناسب آن استفاده کنید. پر کردن ابرو ها می تواند به سادگی چشم های شما را درشت تر نشان داده و چهره را روشن تر نشان دهد.
برای کشیدن مداد یا پودر در نقاطی که می خواهید می توانید از نکات زیر بهره گیرید.
پوست انتهای ابرو را با انگشت کشیده و آن را در آن نقطه ثابت نگه دارید.
• اگر از سایه ابرو استفاده می کنید، آن را با یک فرچه زاویه دار بزنید. اگر از یک مداد استفاده می کنید به آرامی آن را روی ابروبکشید.

• با یک برس ابرو، مسواک تمیز و یا فرچه ریمل مو ها را به سمت بالا و بیرون شانه کنید.
5. تمیز نکردن بالای ابرو
تمیز کردن بالای ابرو در برداشتن ابرو یکی از واجبات است. پس اگر فکر می کنید بالای ابرو موی چندانی نداشته و نیازی به تمیز کردن آن نیست، باید بگوییم که سخت در اشتباهید.
6. بلند شدن ابروها
بلند شدن ابروها و داشتن ابرو به خصوص در وسط ابرو ها ظاهر فرد را گرفته نشان داده و باید تمیز شوند. همچنین ابروها در زیر و بالایشان نیز موهای اضافی زیادی دارند، پس می توانید سعی کنید هر روز صبح موهای ابروی خود را کمی مرتب کنید.
7. شانه نکردن ابروها
اگر از آن دسته افرادی هستید که موهای ابرویتان گاهی اوقات به هم ریخته می شود کافیست با برس ابرو و یا فرچه ریمل آن ها را شانه کرده و با اسپری مو در سر جای خود ثابت نگه دارید.
8. شیو کردن ابروها
برای ابروها تیغ های مخصوص وجود دارد که کسی مجبور نباشد با تیغ معمولی ابروها را حالت دهد. پس از این تیغ ها نهایت استفاده را برده و ابروها را به زیبایی و تنها در چند نقطه کوچک با شیو کردن حالت دهید و از شیو دنباله ابروهای خود بپرهیزید.
روشهای مختلفی در برداشتن ابروها وجود دارد که شامل موارد زیر است.
1. برداشتن با موچین
2. برداشتن با وکس
3. برداشتن با بند انداختن
این روش ها از ریشه مو ها را کنده و وقتی مو بلند می شود نرم است ولی وقتی ابروها شیو شوند موها زبر بوده و روی صورت جلوه زیبایی نخواهند داشت.
9. استفاده از موچین بی کیفیت
داروخانه مکان مناسبی برای خرید وسایل بهداشتی مانند شامپو، ضد آفتاب و یا پاک کننده های آرایشی است اما برای خرید وسایلی مانند رژ لب، خط چشم و موچین بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید کنید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 13 شهریور 1394 - 22:12:06
خیلی خوب بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: