دوشنبه 14 مهر 1399 - 18:03:59

تفاوت بین آرایش برنزه و کانتور

 

معرفی بهترین برند پودر برنزینگ و نحوه استفاده از آن

آموزش صحیح استفاده از پودر کانتورینگ و هایلایتینگ

 

تفاوت آرایش برنزه با کانتورینگ چیست؟

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

تفاوت اساسی پودر برنزینگ با کانتورینگ در چیست؟

محل قرارگیری دقیق پودر برنزینگ و کانتورینگ کجاست؟

معرفی بهترین برندهای پودر برنزینگ

نحوه استفاده از پودر برنزینگ

نحوه استفاده از کانتورینگ

نکات استفاده از پودر برنزینگ و کانتورینگ

 

 

در این آیتم از سایت رژلب قصد داریم تفاوت بین آرایش برنزه و کانتورینگ را به شما آموزش دهیم. پودر برنزه و کانتور صورت دو مقوله کاملا متفاوت از هم هستند و به روش های کاملا متفاوتی روی پوست استفاده می شوند. اگر شما هم تفاوت های بین آرایش برنزه و کانتور را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.


تفاوت اساسی پودر برنزینگ با کانتورینگ در چیست؟


تفاوت اصلی این دو محصول آرایشی در محل قرارگیری آنها روی پوست صورت است. پودر برنزینگ اغلب اوقات کمی شیمری یا شاین دار است و پوست را گرم تر جلوه می دهد. در مقابل، پودر کانتورینگ برای ایجاد عمق و سایه روی چهره یا بدن مورد استفاده قرار می گیرد و واضح است که باید مات باشد. پودر کانتورینگ معمولا کمی تناژ خاکستری دارد.

 

تفاوت آرایش برنزه با کانتورینگ چیست؟


محل قرارگیری دقیق پودر برنزینگ و کانتورینگ کجاست؟


اگر بگوییم تفاوت های پودر برنزینگ و کانتورینگ زمین تا آسمان است، خیلی بیراهه نگفته ایم. این دو محصول حتی باید در مناطق مختلفی از پوست مورد استفاده قرار گیرند. پودر برنزینگ معمولا می تواند روی تمامی قسمت های پوست صورت به کار برود و جهت یکدست شدن و تغییر رنگ پوست استفاده می شود. البته می توان این محصول را در برخی از نقاط دیگر پوست نیز به کار برد که در ادامه آموزش کامل آن را ارائه خواهیم داد. این در حالی است که پودر کانتورینگ را باید در نواحی که قصد ایجاد سایه داریم، به کار ببریم. پودر کانتورینگ را می توان زیر استخوان گونه، اطراف تیغه های بینی، زیر استخوان فک و رستنگاه مو، زیر لب ها جهت رفع نواقص استفاده کرد.


معرفی بهترین برندهای پودر برنزینگ


پودر برنزینگ های بسیاری در بازار موجود هستند که می توانید آنها را خریداری و استفاده کنید. ما در این آیتم از پودر برنزینگ برند گرلن استفاده کرده ایم. این محصول دارای یک بافت سبک و شاین است که نور را روی پوست شما منعکس کرده و جلوه فوق العاده ای ایجاد می کند. البته باید توجه داشته باشید که این محصول تناژ نارنجی دارد و اگر شما تمایل دارید پوست صورت تان طبیعی تر جلوه دهید، می توانید از سایر محصولات دارای تناژ نچرال و بدون نارنجی استفاده نمایید. شما حتی می توانید پلت هایی را خریداری کنید که دارای پودر برنزینگ، کانتورینگ و هایلایتینگ است و در هزینه های خود به طور چشمگیری صرفه جویی نمایید. یکی از این گزینه ها، پلت نارس است که تمامی آیتم ها را در خود دارد.
یکی دیگر از پالت هایی که با خرید آن می توانید تمامی موارد برنزینگ، کانتورینگ و هایلایتینگ را داشته باشید، پالت آناستازیا است. یکی دیگر از پودر برنزینگ های پرطرفدار در سر تا سر جهان، برند هولا است که استفاده از آن باعث می شود بافت جذابی روی پوست ایجاد شود. برند مارک جیکوبز نیز یک محصول برنزینگ بسیار خوب و باکیفیت را روانه بازار کرده است که می توانید بهترین گزینه برای شما محسوب شود.

 

تفاوت آرایش برنزه با کانتورینگ چیست؟


نحوه استفاده از پودر برنزینگ


برای استفاده از پودر برنزینگ، توصیه می کنیم از یک براش بزرگ کمک بگیرید. این محصول را می توانید دقیقا روی استخوان گونه بزنید. پس از اینکه روی استخوان گونه را آغشته به پودر برنزینگ کردید، با همان براش چند ضربه آهسته روی گونه ها وارد کنید. این کار باعث می شود زیرساز آرایش شما بدون هیچ مشکلی روی پوست باقی بماند. چون اگر برنزینگ را خیلی روی پوست فشار دهید، ممکن است باعث پاک شدن یا کثیف شدن زیرساز آرایشی شما شود.
دوباره مقدار دیگری از پودر برنزینگ را با استفاده از براش بزرگ بردارید و کمی پشت دست تان بمالید تا رنگدانه های اضافی آن از بین برود. سپس براش را به صورت ضربه ای روی بالای پیشانی، روی تیغه بینی و چانه بزنید. این کار باعث می شود پوست صورت شما گرم تر و شاداب تر به نظر برسد. چرا که پودر برنزینگ حاوی مقداری پودر شاین است و درخشندگی پوست شما را افزایش می دهد.


نحوه استفاده از کانتورینگ


همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، پودر کانتورینگ مات است و در آن هیچ درخشندگی به چشم نمی خورد. این محصول دارای زیرتناژ خاکستری رنگ است. اگر به دنبال بهترین برندهای پودر کانتورینگ صورت هستید، ما به شما برندهای مک، هولا، کوین آکوا و ... را پیشنهاد می دهیم. اگر در حرفه آرایش و گریم مبتدی هستید، پیشنهاد می کنیم از پودر کانتورینگ برند مک استفاده کنید. چون این محصول دارای پیگمنت های متوسط است و کنترل آن را راحت تر میسر می سازد.
برای استفاده از پودر کانتورینگ می توانید از براش گنبدی شکل استفاده نمایید. براش خود را آغشته به مقداری پودر کانتورینگ کرده و اضافات رنگدانه آن را با کشیدن روی پشت دست از بین ببرید. برای زدن پودر کانتورینگ لازم نیست لب های خود را غنچه کنید تا استخوان گونه شما بیرون بزند. کافیست صورت خود را لمس کنید و محل استخوان گونه تان را کشف نمایید. پودر کانتورینگ باید دقیقا زیر استخوان گونه زده شود.
پودر کانتورینگ را باید در امتداد گونه تا مرکز صورت ادامه دهید. هرگز این محصول را تا نزدیک بینی ادامه ندهید چون جلوه کاملا مصنوعی ایجاد می کند. بهترین روش برای این که بدانید نقطه مرکزی گونه شما کجاست، این است که انتهای پلک خود را در نظر بگیرید و آن را تا گونه ادامه دهید. محل تلاقی انتهای گونه شما که به صورت عمود پایین آمده و مرکز گونه شما دقیقا همان جایی است که باید کانتورینگ را خاتمه دهید.

 

تفاوت آرایش برنزه با کانتورینگ چیست؟


اگر شما یک پیشانی بزرگ دارید، می توانید از پودر کانتورینگ برای کوچکتر جلوه دادن پیشانی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که پودر کانتورینگ باید دقیقا روی محل رویش مو قرار گیرد و به هیچ وجه نباید آن را روی پشت ابروها بزنید. همچنین اگر غبغب دارید تا قصد دارید صورت خود را زاویه دار کنید، می توانید از پودر کانتورینگ در زیر استخوان فک نیز استفاده کنید.
در تکنیک زاویه دار کردن چهره گرد، کانتور چانه و فک بسیار حائز اهمیت است. در این متد باید قسمت انتهایی فک را یک خط تیره بکشیم و آن را همراه با قوس تا روی چانه امتداد دهیم. سپس کل غبغب و زیر چانه را تیره می کنیم. برای اینکه چهره را کشیده تر جلوه دهیم، باید دو خط عمود در اطراف چانه ایجاد کنیم. همچنین باید خط رستنگاه مو را در قسمت میانی بکشیم و آن را تا پایین امتداد ندهیم.

در مرحله بعد نوبت به فید کردن می رسد. با یک براش تمیز ابتدا نواحی تیره را خوب فید می کنیم و مرز بین روشنی ها را کاملا از بین می بریم. سپس با یک براش تمیز دیگر، نواحی روشن را خوب فید می کنیم. سپس با استفاده از کانتور خشک، میزان چربی کانتور قبل از کاهش می دهیم. یکی از بهترین گزینه ها برای پالت کانتورینگ خشک، توفیسد است. شما می توانید برای نواحی تیره از کانتور خشک تیره و برای نواحی روشن از کانتور خشک روشن استفاده کنید تا یک بافت مخملی و مات روی چهره ایجاد شود. در نهایت نیز می توان از یک اسپری فیکساتور برای افزایش دوام آرایش و میکاپ استفاده کرد.

 

نکات استفاده از پودر برنزینگ و کانتورینگ


قبل از به کار بردن هر گونه پودر برنزینگ و کانتورینگ، اطمینان حاصل کنید که از پودر فیکس یا پودر بیک استفاده کرده اید. استفاده از کرم پودر باعث می شود پوست حالت چسبندگی به خود بگیرد و اگر از پودر بیک استفاده نکنید، باعث ماسیده شدن آرایش یا کثیف جلوه دادن آن می شود.
برای پایان کار می توان از پودر هایلایتر استفاده کرد. ما از برند تارت استفاده کرده ایم. از پودر هایلایتر می توان روی استخوان بینی، بالای استخوان گونه، مرکز پیشانی و همچنین مرکز چانه استفاده کرد.

 

تفاوت آرایش برنزه با کانتورینگ چیست؟

 


هایلایت را به قسمت های بالای گونه و خط لب بالا بمالید. برای مالیدن هایلایتر می توانید از قلم موی سایز متوسط یا برس کابوکی استفاده کنید. برای جلوه ظریف و طبیعی، مالیدن یک لایه از هایلایتر کفایت می کند. اما اگر قصد دارید قسمتی از صورت را برجسته تر نشان دهید، باید چند لایه هایلایتر بزنید. در مرحله بعد، کمی هایلایتر روی نوک بینی بزنید. برای این کار می توان از نوک انگشت استفاده کرد. انگشت را به بالا و پایین روی بینی حرکت دهید تا هایلایتر به خوبی فید شود. سپس مقداری هایلایت روی پایین مرکز پیشانی بزنید. برای برجسته کردن مرکز پیشانی می توانید مقداری هایلایت را روی قسمت میانی پیشانی و پل بینی بکشید. برس خود را به سمت قسمت وسط بینی رو به سمت پایین حرکت دهید.


هایلایت را می توانید در گوشه های داخلی چشم خود نیز بمالید. برای این کار از یک براش سایه چشم استفاده کرده و آن را به آرامی روی گوشه های داخلی پلک حرکت دهید. اگر می خواهید تاثیر آن چشمگیرتر باشد و جذابیت چشم هایتان دو چندان شود، یک لایه دیگر هایلایتر را در داخل چشم استفاده کنید. از این لوازم آرایشی پرکاربرد می توانید روی استخوان زیرین ابرو نیز استفاده نمایید. زیر ابروها معمولا نور زیادی را به خود می گیرد؛ بنابراین شما با برجسته کردن این نقاط می توانید تاثیر شگرفی در زیبایی چهره خود داشته باشید. هایلایتر را درست زیر ابروهای خود بزنید. توجه داشته باشید که نیازی به استفاده از هایلایتر روی کل استخوان ابرو نیست. شما همچنین می توانید جهت افزایش جلوه چشم ها، هایلایتر را روی چین بالای پلک نیز بزنید.


یک خط عمودی درست در بالای لب فوقانی خود ایجاد نمایید. برجسته کردن این ناحیه می تواند لب های شما را خوش فرم و برجسته نشان دهد. مقدار کمی هایلایت را روی نوک امگشت خود قرار دهید و روی قسمت فوق بکشید. برجسته کردن مرکز چانه نیز می تواند به جلوه بهتر چهره کمک بسیاری کند. مقداری از هایلایتر را با استفاده از براش، روی مرکز چانه به حرکت درآورید. توجه داشته باشید که شما برای این نقطه تنها به یک لایه بسیار سبک از هایلایتر نیاز دارید و نباید در مصرف آن افراط شود. اگر پیشانی خود را نیز هایلایت کرده اید، پس سعی کنید به همان میزان در چانه نیز استفاده کنید تا تناسب برقرار شود.

 

تفاوت آرایش برنزه با کانتورینگ چیست؟

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

مرسی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: