شنبه 14 شهریور 1394 - 21:28:45

رموز داشتن دست هایی جوان

 



دست ها یکی از مهم ترین اعضای بدن در انجام کارها و بیان حالت هستند. بیشتر اوقات در روز دست ها در حال فعالیت بوده و یکی از زیبایی های افراد به حساب می آیند. اما گاهی اوقات افراد به دست های خود توجه کافی ابراز نداشته و پوست زیبای دست هایشان را با تماس مداوم با مواد شیمیایی و یا در معرض حرارات یا سرمای بیش از اندازه قرار دادن از بین می برند. در این مقاله به بررسی این مساله پرداخته و با ارایه راهکارهایی به شما کمک می کنیم تا دست های زیبایی داشته باشید.
یکی از روش هایی که برای کشف سن یک فرد مناسب است، از طریق دست های اوست. همچنین دست ها شخصیت و سبک زندگی افراد را هم نشان می دهند. مثلا وقتی با کسی دست می دهید که دست های خشک و زبری دارد تفاوت زیادی با کسی دارد که هنگام دست دادن دست هایی نرم و لطیف داشته باشد. دلیل آن هم قرار گرفتن در معرض مواد مختلف و آب و هوای مختلف و شستن چند باره دست ها در روز است. همه این عوامل در پیری زودرس دست ها اثر گذاشته و باعث می شود که پوست کف دست ها زبر شود. با افزایش سن، کلاژن و الاستین های پوست از بین رفته، چربی های پوست کم شده و باعث می شود که رگ های روی پوست دست برجسته شده و روی دست ها لکه های قهوه ای افتاده و پوست آن شل شود. برای این که این اتفاق نیافتد می توان در طول روز از کرم های مرطوب کننده استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که کرم های مرطوب کننده جلوی پیری دست را به طور کامل نمی گیرند، اما این پروسه را کمی آهسته می کنند.
کرم های مرطوب کننده دست
پوست بدن و به خصوص دست ها و صورت نیاز به آبرسانی و استفاده از کرم مرطوب کننده دارند. دلیل آن هم قرار گرفتن در معرض آفتاب و مواد شیمیایی است. شستن بیش از اندازه دست ها در طول روز نیز چربی آن ها را گرفته و باعث می شود که دست ها پیرتر از آنچه که هستند، دیده شوند. از طرفی وقتی پوست خشک شود روی آن ترک می افتد که این ترک ها ممکن است حتی عفونت کنند. برای استفاده از مرطوب کننده از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی عصاره آلوئه ورا، shea butter  و روغن زیتون باشد تا پوست را مرطوب و لطیف باقی نگه دارد.
کرم های ضد آفتاب
استفاده از کرم های ضد آفتاب با درصد SPF  کافی در داشتن دست هایی جوان بسیار تاثیر دارند. حتی قرار گرفتن در زیر آفتاب برای لحظاتی کوتاه نیز خطرناک است و منجر به سرطان پوست می شود. خوشبختانه امروزه استفاده از ضد آفتاب به خوبی رواج یافته است. اما همچنان بسیاری از افراد از ضد آفتاب روی دست های خود استفاده نمی کنند. فراموش نکنید که پوست دست ها نیز مانند صورت حساس بوده و نیاز به مراقبت دارد. پس با استفاده از ضد آفتابی که SPF 30 به بالا دارد در جلوگیری از آسیب دادن به پوست کمک می کند. از طرفی از آنجایی که در طول روز دست ها شسته می شوند بهتر است که هر بار پس از شستن دست ها دوباره ضد آفتاب بزنید.
نکته: همیشه در کیف و یا در ماشین خود کرم ضد آفتاب داشته باشید تا همیشه در از اثرات مضر آفتاب در امان بمانید. فراموش نکنید که حتی مدت کوتاهی که پشت فرمان قرار دارید و دست هایتان در معرض آفتاب قرار دارند نیز می تواند برای دست های شما مضر باشد.
کرم های ضد چروک دست:

استفاده از کرم های ضد چروک دست نیز برای مقابله با چروک های دست رواج یافته است. زیرا علاوه بر آفتاب و خشکی پوست باید مراقبت لازم از پوست در مقابل افزایش سن را نیز به عمل آوریم. برای زیبایی بیشتر دست هایی که کم کم دچار افزایش سن می شوند، از کرم هایی که حاوی retinol و هیدروکسیل اسید هستند، استفاده کنید. این مواد علاوه بر لایه برداری از پوست، پوست زیرین که جوان تر است را آشکار می کنند.
برخی نکات مهم برای داشتن دست هایی جوان
صرف نظر از مارک کرم مرطوب کننده دستی که استفاده می کنید، دقت داشته باشید که کرم شما حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین A، C و E باشد. همچنین غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مانند مرکبات در زیبا نگه داشتن پوست تاثیر زیادی دارند.
• کرم مرطوب کننده خود را کنار سینک بگذارید و هربار که دست هایتان را می شویید، به آن ها کرم بزنید.
• کرم را روی پوست دست ماساژ داده و آن را روی ناخن ها و پوست اطراف آن نیز بزنید.
• از کرم هایی استفاده کنید که سایز کوچکی داشته باشند و بتوانید همیشه آن ها را در کیف خود حمل کنید.
• سیگار نکشید. سیگار کشیدن پوست صورت و دست ها را چروک و تیره می کند.
• دست های خود را با آب ولرم بشویید. زیرا شستن دست ها با آب داغ چربی های روی پوست را از بین می برد.
• هنگام کار با دستانتان دستکش بپوشید تا از دست ها در مقابل مواد شیمیایی محافظت کنید.
• قبل از خواب روی دست هایتان کرم مرطوب کننده زده و با یک دستکش نخی بخوابید. این کار باعث نرم شدن دست ها در سرتاسر روز می شود.
اگر می خواهید لاک بزنید و یا در دستان خود از جواهرات زیبا استفاده کنید، ضروری است که دست های شما نرم و زیبا باشند. برای داشتن پوستی زیبا از کرم ضد آفتاب مناسبی استفاده کرده و فراموش نکنید پوست سالم، زیباست.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 16 شهریور 1394 - 19:53:50
خیلی جالب بود
ممنون از اطلاعاتتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: