دوشنبه 16 شهریور 1394 - 22:31:25

آماده سازی موها برای پاییز

 



با تغییر فصل، باید نحوه رسیدگی به موها نیز تغییر کند و حتی باید توجه و رسیدگی بیشتری روی موها انجام گیرد. به خصوص در انتهای تابستان که ممکن است موها در اثر حرارت خورشید خشک و زبر شوند. اشعه UV در تابستان علاوه بر پوست روی مو هم اثرات منفی دارد. به این معنی که موها را خشک کرده و رنگ آن ها را کمرنگ می کند. همچنین در هوای مرطوب وز موها بیشتر بوده و در هوای خشک موخوره بیشتر مشاهده می شود. در این مقاله به بررسی روش هایی برای مراقبت از موها در روزهای پایانی تابستان پرداخته ایم.
1. درمان موخوره
اگر موهایتان دوشاخه شده اند ولی هنوز نمی خواهید موهای خود را کوتاه کنید، می توانید با سرم ها و ماسک های تقویتی موهای خود را تقویت کنید. همچنین استفاده از شامپوهایی که حاوی جوانه گندم هستند نیز مزایای زیادی برای موهای خشک دارند.
2. از شامپوهای حاوی سولفات دوری کنید
سولفات در شامپو عملا اثرات مخربی روی موها ندارد ولی با خشک کردن آن ها باعث می شود که موها زبر شده و سر آنها موخوره بیفتد. پس سعی کنید برای بیشتر کردن سلامت موهای خود، آن ها را با یک شامپوی ضد سولفات بشویید.
3. مراقب کلر در موها باشید.
تنها کسانی که باید نگران کلر در آب باشند، شناگران نیستند. بلکه آبی که می نوشیم و یا موهای خود را با آن می شوییم حاوی کلر و دیگر مواد معدنی است که شامپوهای معمولی آن ها را از بین نمی برند. این مواد در صورت قرار گرفتن روی کف سر و یا ریشه های مو، مو ها را سنگین کرده و ریشه موها را تضعیف می کنند. پس سعی کنید که اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آن کلر زیادی دارد، هفته ای یک بار موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید.
4. کمتر موها را بشویید.
ورزش، تحرک و تعریق در تابستان استحمام را با یک امر ضروری مبدل ساخته است. اما اگر موهای شما آسیب دیده اند شامپو زدن بیش از اندازه به آن ها باعث خشک شدن بیش از حد آن ها می شود. پس گاهی اوقات از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا چربی تولید کرده و به موها نرمی و لطافت ببخشد. همچنین نرم کننده را فراموش نکنید.
5. بازسازی پوست سر
اگر در حالت عادی موها و کف سرتان چرب است، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد که بخواهید آن را چرب کنید. اما برای متعادل سازی سبوم های پوستی چند قطره از روغن جوان کننده پوست روی سر می تواند به بازسازی پوست سرتان کمک کند.
6. درمان با کراتینه کردن موها
کراتینه کردن با آبرسانی موها، به داشتن موهایی زیبا و سالم کمک می کند. کراتینه کردن موها یک سپر دفاعی پروتئینی روی موها درست کرده و کمک می کند تا موها وز نشده و راحت تر حالت گیرند. همچنین کراتینه کردن موها، آن ها را در مقابل اکسیده شدن و حرارت محافظت می کند.
7. استفاده کمتر از وسایل آرایشی حرارتی
سعی کنید یک تا دو هفته بدون استفاده از اتوی مو و سشوار سر کنید. تابستان فصل خوبی برای موهاست، پس سعی کنید از این زیبایی نهایت استفاده را ببرید. برای جلوگیری از وز شدن موها هم کافیست از چند قطره سرم ضد وز کمک گرفته و وز آن ها را بگیرید و یا می توانید موها را بافته و یا به صورت دم اسبی ببندید تا از وز آن جلوگیری کنید. خوبی فصل تابستان این است که می توان موها را به حالت های مختلف در آورد و با وسایل مختلف آن ها را تزئین کرد.
8. استفاده از کلاه
اشعه های UV می توانند رنگ موها را عوض کرده و آن ها راخشک کنند اما نمی توان تنها به دلیل این اشعه ها از اوقات خود نهایت استفاده را نبرد. برای این که به بیرون از خانه بروید و نگران پوست و موی خود نباشید کافیست از ضد آفتاب و یک کلاه زیبا استفاده کنید.
9. بررسی آب مورد استفاده
اگر همه کاری انجام داده اید اما همچنان موهای آسیب دیده ای دارید شاید به دلیل آلوده بودن آب مصرفی شماست. به طور مثال اگر آبی که استفاده می کنید کلر زیادی داشته باشد، هربار که دوش می گیرید روی موهای شما اثرات مخربی به جا می گذارد. پس سعی کنید با آب پاکیزه دوش گرفته و سلامت موهای خود را تضمین کنید.
10. با یک فرد متخصص مشورت کنید
اگر محصولات معمول روی موهای شما اثر نمی کند و همچنان موهای زبر و بی حالتی دارید، با یک فرد متخصص مشورت کرده و  با رنگ کردن و یا کوتاهی موهای خود آن ها را به شکل مناسب در آورید. از موخوره و ریشه های مویی که رنگشان رفته و باید سریع تر رنگ شوند خلاص شده و با هایلایت موها، به زیبایی آن ها بیفزایید.
با نزدیک شدن به روز های پایانی تابستان سعی کنید اثراتی که هوای گرم روی موهای شما داشته است را جبران کرده و با درمان خشکی مو و رفع وز و موخوره به استقبال پاییز بروید. با چند تغییر جزیی در عادات روزانه خود موهای شما در کمترین زمان ممکن نرم و براق می شوند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 17 شهریور 1394 - 19:46:39
نکات خوبی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: