جمعه 16 آبان 1399 - 13:42:56

آرایش پوست تیره

 

 

آموزش مرحله به مرحله آرایش پوست تیره

تناژ رنگی متناسب با آرایش پوست تیره کدام است؟

 

آرایش پوست تیره

 

 

 

فهرست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند:

 

زیرساز آرایش پوست تیره

طراحی ابروها در آرایش پوست تیره

استفاده از رژگونه در آرایش پوست تیره

میکاپ چشم متناسب با آرایش پوست تیره

میکاپ لب متناسب با آرایش پوست تیره

 

 

آرایش پوست تیره مانند سایر سبک های آرایش و میکاپ دارای نکات و ترفندهایی است که در این آیتم از سایت رژلب قصد داریم به بیان آنها بپردازیم. اولین نکته ای که باید در آرایش پوست تیره بدانید این است که موهای صورت خود را زود به زود از بین ببرید. موهای صورت نقش زیادی در تیره تر نشان دادن رنگ پوست دارند و اگر به موقع آنها را از بین ببرید، پوست شما تا یک درجه روشن تر به نظر خواهد رسید. روش های زیادی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارند که سریع ترین و راحت ترین آنها شیو کردن است. البته راهکارهای دیگری مانند بند انداختن و وکس نیز وجود دارند که شما می توانید با توجه به تمایل و سلیقه خود از آنها استفاده کنید.


زیرساز آرایش پوست تیره


برای زیرساز آرایش پوست تیره در وهله اول باید از لوسیون مناسب استفاده کرد. بهترین گزینه برای زیرساز پوست تیره این است که از لوسیونی استفاده شود که دارای تناژ هلویی یا طلایی باشد. برای این کار می توانید از لوسیون برند مک استفاده کنید. استفاده از این محصول باعث می شود پوست شما رنگ بسیار جذاب و درخشانی به خود بگیرد.
در مرحله بعد باید از پرایمر استفاده کرد. بهتر است پرایمری انتخاب و استفاده شود که دارای رنگ طبیعی باشد. همچنین برای این که پوست تیره را مایل به سفید و رنگ مصنوعی نشان ندهد، بهتر است پرایمر شما دارای زیر تناژ زرد رنگ باشد. استفاده از پرایمر بدون رنگ نیز گزینه خوب دیگری است که می توانید به کار ببرید. سپس پوست را با استفاده از کرم پودر یا فوندیشن به رنگ و تناژ متناسب برسانید.

 

آرایش پوست تیره

 


برخی افراد در زیرساز آرایش پوست خود از محصولات با چندین تناژ مختلف استفاده می کنند که کار اشتباهی است. برای اینکه میکاپ شما جلوه طبیعی و زیبایی داشته باشد، باید تمام صورت شما از یک تناژ رنگی استفاده شود. به طور مثال، می توان قسمت چشم ها را روشن تر و قسمت گردن و زیر غبغب را کمی تیره تر در نظر گرفت؛ اما باید توجه داشته باشید که تناژ تمامی این رنگ ها باید مشابه هم باشند.
روش کار به این صورت است که ابتدا از کرم پودر یک درجه روشن تر از رنگ پوست برای نواحی زیر چشم، بالای گونه ها، روی بینی و وسط پیشانی استفاده کنید. سپس از کرم پودر دقیقا همرنگ با رنگ پوست برای قسمت بالای پیشانی، چانه و زیر گونه ها استفاده کنید. اگر گردن و نواحی دیگری از پوست شما مشخص است نیز می توانید از همان کرم پودر برای این نواحی استفاده کنید تا صاف و یکدست به نظر برسند.

 

آرایش پوست تیره

 


اگر نواحی از پوست شما دارای تیرگی بسیاری است و شما سعی در پوشش آن دارید، بهتر است از یک کرم پودر با تناژ نارنجی برای این قسمت ها استفاده کنید. کرم پودر با تناژ نارنجی را با استفاده از بیوتی بلندر به خوبی روی پوست فید کنید. این گزینه می تواند شامل پوست نواحی دور چشم نیز باشد.
برای پوست نواحی دور چشم می توانید ابتدا از یک کارکتور یا کانسیلر تصحیح کننده نارنجی رنگ استفاده کنید. روش کار به این صورت است که ابتدا با استفاده از این کارکتور یک مثلث وارونه زیر پلک بکشید. با استفاده از بیوتی بلندر این ناحیه را به خوبی فید کنید. در مرحله بعد باید از کانسیلر چشم روی کارکتور استفاده کنید و آن را به خوبی پوشش دهید. کانسیلر زیر چشم را بهتر است تنها یک درجه روشن تر از رنگ پوست طبیعی خود انتخاب کنید.

 

آرایش پوست تیره

 


استفاده از هایلایتینگ باعث می شود پوست شما شفافیت و شادابی چشم گیری داشته باشد. برای این کار می توانید با توجه به نوع پوست خود از انواع هایلایتر پودری و مایع استفاده کنید. اگر پوست شما چرب است، استفاده از هایلایتر پودری بهترین گزینه است. برعکس، اگر پوست شما خشک است، استفاده از هایلایتر مایع بیشتر توصیه می شود. استفاده از هایلایتر در نواحی زیر پلک، روی گونه ها، روی چانه و وسط پیشانی توصیه می شود.

 

آرایش پوست تیره

 


در مرحله بعد باید از کانتورینگ استفاده کنیم. کانتورینگ باید دارای تناژ سرد و خنثی باشد. این محصول معمولا دارای تناژ خاکستری است. توجه داشته باشید که کانتورینگ برعکس برنزینگ، هیچ گاه نباید تناژ گرم داشته باشد. کانتورینگ را باید روی استخوان گونه، خط رویش مو روی پیشانی، زیر چانه و غبغب و همچنین اطراف تیغه بینی استفاده کرد. در مرحله بعد از برنزر برای متعادل سازی تناژ پوست صورت استفاده می کنیم.

 

آرایش پوست تیره

 


برنزر را باید روی استخوان گونه، بالای پیشانی و اطراف شقیقه ها به کار برد و سپس با استفاده از یک براش آن را به خوبی فید کرد. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، برنزر حاوی تناژ گرم است و استفاده از آن باعث می شود پوست شما جذاب تر و شاداب تر به نظر برسد. اگر از محصولات برنزینگ و کانتورینگ کرمی استفاده کردید، در مرحله بعد باید با استفاده از محصولات پودری اقدام به خشک کردن آنها کنید. یک براش تمیز را آغشته به برنزینگ پودری کنید و روی گونه ها، پیشانی و شقیقه ها بکشید.


طراحی ابروها در آرایش پوست تیره


استفاده از رنگ مشکی برای طراحی ابروهای آرایش پوست تیره به هیچ عنوان توصیه نمی شود. ابروهای مشکی روی پوست تیره اصلا جلپه خوبی ندارد و باعث می شود چهره بسیار تیره تر و مصنوعی به نظر برسد. در مقابل، بهترین گزینه برای افراد دارای پوست تیره این است که از رنگ قهوه ای تیره برای طراحی ابروهای خود به کار ببرند. طراحی ابروها را می توانید با توجه به تمایلات و سلایق خود با استفاده از مداد ابرو، سایه ابرو، ماژیک ابرو یا ژل ابرو انجام دهید. ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که تناژ محصول باید با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد.

 


پس از این که طراحی ابروهای خود را به اتمام رساندید، از یک براش سر تخت و کانسیلر روشن تر برای نواحی زیر ابرو استفاده می کنیم. زیر ابرو یک خط بکشید و آن را خوب فید کنید. این کار باعث می شود طراحی ابروهایتان تمیز تر به نظر برسد و همچنین فاصله بین چشم و ابروهایتان بیشتر به نظر برسد.

 

آرایش پوست تیره

 


در مرحله بعد از پودر فیکس برای دور چشم استفاده می کنیم. پودر فیکس باعث می شود زیرساز آرایش چشم شما خشک شود و سایه چشم شما از ماندگاری بیشتری برخوردار شود. همچنین، ماندگاری آرایش کل صورت شما نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. مقداری پودر فیکس را روی چشم ها، روی گونه ها و زیر گونه ها، پیشانی و چانه قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از براش اقدام به فید کردن آن نمایید.

 

آرایش پوست تیره

 


پس از این که پودر فیکس را روی صورت به خوبی فید کردید، از اسپری فیکساتور برای کل نواحی صورت استفاده می کنیم. اسپری را تا فاصله نیم متری از صورت نگه داشته و چند پاف از آن می زنیم.


استفاده از رژگونه در آرایش پوست تیره


رژگونه متناسب با آرایش پوست تیره باید دارای تناژ رنگی قرمز، نارنجی و قهوه ای باشد. در واقع این رنگ ها تناسب بیشتری با پوست صورت شما دارند و نتیجه بهتری را برای میکاپ شما رقم خواهند زد.

 

آرایش پوست تیره

 


پس از این که رژگونه را با استفاده از براش مخصوص روی گونه ها زدید، از یک هایلایتر شاینی برای نواحی روی گونه ها استفاده می کنیم. استفاده از هایلایتر باعث می شود چهره شما جوان و شاداب به نظر برسد. هایلایتر را می توانید گوشه چشم ها، زیر استخوان ابروها و همچنین مقداری روی تیغه بینی نیز بزنید.


میکاپ چشم متناسب با آرایش پوست تیره


برای میکاپ چشم متناسب با آرایش پوست تیره نیز بهتر است از انواع رنگ های گرم به کار ببرید. می توانید بنا به سلیقه خود یک رنگ سایه چشم انتخاب کنید و پشت پلک بزنید. همچنین می توانید از ترکیب چند رنگ مختلف استفاده کنید و مدل منحصر بفردی از سایه چشم را برای میکاپ خود رقم بزنید. پس از این که سایه چشم را مورد استفاده قرار دادید، نوبت به کشیدن خط چشم می رسد. برای کشیدن خط چشم نیز می توانید از رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید. در مرحله بعد مژه ها را کمی ریمل بزنید و سپس مژه مصنوعی را نصب کنید.
صبر کنید تا چسب مژه مصنوعی خشک شود و سپس دوباره ریمل بزنید تا مژه ها جلوه کاملا طبیعی داشته باشند. استفاده از ریمل روی مژه های پلک پایین چشم را نیز فراموش نکنید.

 

آرایش پوست تیره

 


میکاپ لب متناسب با آرایش پوست تیره


اکثر افرادی که پوست تیره دارند، دارای هاله تیره رنگی دور خط لب خود نیز هستند. قبل از میکاپ لب ابتدا باید این هاله تیره را از بین ببریم. فقط کافیست یک خط لب به رنگ طبیعی لب ها برداریم و خطوط دور آن را بکشیم. نواحی تیره رنگ روی لب ها را به خوبی با این مداد پوشش دهید و سپس رژلب مورد نظر را به کار ببرید.
برای انتخاب رژلب نیز بهتر است به تناژ پوست دقت کنیم. بهترین گزینه ها برای میکاپ لب متناسب با آرایش پوست تیره، استفاده از رنگ های گرم است. در نهایت نیز می توانید از گلاس یا برق لب برای درخشش هر چه بیشتر لب ها استفاده نمایید.

 

آرایش پوست تیره

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: