سه شنبه 17 شهریور 1394 - 13:35:01

از بین بردن علائم خستگی چشم ها

 


یکی از شایع ترین مشکلات زیبایی در خانم ها وجود حلقه های سیاه دور چشمان آن ها، پف کردن و وجود سایه هایی در زیر چشم است که همه این موارد باعث خسته نشان دادن چشم ها شده ولی گاهی این علائم حتی با خواب زیاد هم از بین نمی روند. در این مقاله به بررسی روش هایی در از بین بردن خستگی چشم ها و روشن کردن دور چشم پرداخته ایم.
1. استفاده از کانسیلر
هنر پوشاندن حلقه های سیاه چیز جدیدی نیست ولی نکته مهم در انتخاب کانسیلر این است که آن رنگ کانسیلر برای شما مناسب باشد. بدین منظور از کانسیلری استفاده کنید که یک یا دو درجه از کرم پودر شما روشن تر باشد تا به سرعت پوست شما را روشن کند.
همچنین سعی کنید یک کانسیلر چند منظوره تهیه کنید که علاوه بر پوشاندن تیرگی دور چشم، علائم افزایش سن، لکه های جوش، میکروپیگمنتیشن و آسیب های محیطی که به دلیل آن دایره های دور چشم تشکیل می شوند را نیز بپوشاند.
• دقت کنید که در خرید کانسیلر، کانسیلر شما چندمنظوره بوده و حاوی ویتامین B برای تقویت  پوست حساس دور چشم، عصاره چای سبز برای جلوگیری از بروز چروک در اطراف چشم و iron oxide برای کاهش قرمزی اطراف چشم باشد. از طرفی سعی کنید از کرمی استفاده کنید که موجب بروز خارش و التهاب اطراف چشم نشود زیرا مالیدن چشم خود یکی از دلایل تیرگی دور چشم ها است.
• فراموش نکنید که از کانسیلری استفاده کنید که  در خود SPF داشته باشد. برای جلوگیری از اثرات مخرب آفتاب روی پوست اطراف چشم از کانسیلر مناسب استفاده کنید.

2. هایلایت با رنگ صورتی
این که در زیر چشمان خود سایه صورتی بزنیم ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی اگر این کار درست انجام شود، از هر روش دیگری در پوشاندن حلقه های سیاه چشم موثرتر است. برای این کار با استفاده از یک مداد و یا سایه صورتی و به صورت V شکل از گوشه داخلی چشم تا بالای آن را صورتی کنید. این رنگ به سرعت حلقه های سیاه را از بین می برد و چشم ها را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد. در انتخاب سایه نیز از انواع مات آن استفاده کنید تا از درخشش بیش از اندازه پوست جلوگیری شود.
3. از زیر چشم ها را روشن کنید
اگر می خواهید خستگی چشم ها رابگیرید و یا حلقه های تیره زیر چشم را از بین ببرید. روشن کردن پوست زیرین چه با سایه صورتی و یا به هر روش دیگری در زیبا ساختن بیشتر چشم ها موثر است.
• برای روشن ساختن پوست زیر چشم کافیست از سایه ای استفاده کنید که رنگ پوست را یکسان کرده و آن را در زیر کرم گریم خود بزنید.
4. بهبود رنگ چشم ها
روش دیگری که می تواند باعث درخشان نشان دادن چشم ها شده و رنگ آن ها را زیبا نشان دهد، زدن سایه هایی است که با کمک آن ها چشم ها بهتر دیده شوند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که چشم های آبی دارند، از سایه صورتی، بنفش و یا قهوه ای استفاده کرده و اگر چشما سبزی دارید از سایه هایی به رنگ بنفش و یاسی استفاده کنید.. کسانی که چشمان قهوه ای و یا مشکی دارند نیز بهتر است از سایه ای به رنگ زمردی استفاده کنند.
• برای بیشتر نشان دادن رنگ چشم ها بهتر است از سایه ای استفاده کنید که هر رنگ برای هر رنگ چشم را دارا باشد. همچنین سایه هایی که در خود توناژ برنزه دارند نیز به زیبا نشان دادن چشم ها کمک می کنند.
5. استفاده از درمان های خانگی
علاوه بر وجود حلقه های تیره در اطراف چشم وجود پف نیز می تواند چشم ها را خسته نشان دهد، که برای از بین بردن این پف ساده ترین روش استفاده از خیار حلقه شده روی چشم، چای کیسه ای و حتی کمپرس سیب زمینی است که در عرض چند دقیقه پف زییر چشم ها را از بین می برند.
• از ماسک انرژی دهنده به چشم استفاده کنید. این ماسک نیز مانند محصولاتی که در خانه وجود دارند، پف چشم را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین می برد. در این ماسک اکسیژن، ویتامین ث و عصاره خیار وجود داشته و با کمک آن می توان در عرض 15 دقیقه بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 17 شهریور 1394 - 19:46:16
جالب بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: