چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 14:06:47

مشکلات موها و روش های درمان آن ها

 



موخوره، شوره، پوست خشک سر و دچار خارش از مشکلات رایجی هستند که ممکن است برای افراد اتفاق بیفتند. کسانی که دچار این مشکلات هستند، در بسیاری از موارد با روش ها و درمان های صحیح می توانند کاملا بهبود یابند. در این مقاله به بررسی چند مورد از این مشکلات پرداخته شده است.
1. شوره
شوره سر به این معنی است که ذرات سفید رنگ ریزی در نزدیکی ریشه سر دیده می شوند. این حالت نباید با کف سری که پوسته پوسته می شود، اشتباه گرفته شود.
دلایل: رژیم غذایی بد، متابولیسم کند، استرس، نامتعادلی در هورمون هاو در بعضی از موارد عفونت از دلایل به وجود آمدن شوره سر هستند. این ها از جمله دلایلی هستند که روی سر باعث به وجود آمدن سلول جدید می شوند که معمولا همراه با افزایش سبوم های روی سر است. در این حالت روی موها چربی بیشتری تولید شده و اگر مشکل برطرف نشود، شوره سر وخیم تر می شود.
راه حل: در مورد رژیم و سبک زندگی خود تجدید نظر کرده و اگر مشکل به وجود آمده به خاطر استرس است، از تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنید تا مشکل برطرف شود. قبل از حمام کردن موها را شسته و برس و شانه و دیگر وسایلی که به سر می زنید را مرتبا بشویید. همیشه از شامپوی ضد شوره استفاده کنید که شوره های کف سر را از بین برده و از به وجود آمدن شوره های جدید جلوگیری کند. علاوه بر شامپو، از لوسیون های درمانی و ماساژ سر با نوک انگشتان نیز استفاده کنید. اگر می خواهید درمان تاثیر داشته باشد، باید تداوم را در آن رعایت کنید. همچنین از استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی خودداری کرده و اگر با روش های مختلف نیز شوره سر از بین نرفت، با پزشک مشورت کنید.
2. کف سر پوسته پوسته شده  و یا دچار خارش
در این حالت تکه هایی از پوست مرده روی سر و معمولا روی شانه ها دیده می شود. این مشکل اغلب با شوره اشتباه گرفته می شود، ولی دقت داشته باشید که این دو به هم مربوط نیستند. در این حالت گاهی کف سر دچار خارش می شود موها معمولا حالتی مرده و بیروح دارند.
دلایل: به ارث بردن از والدین، استرس، به اندازه کافی شامپو نکردن و نشستن موها پس از شامپو کردن، کمبود سبوم در سر، استفاده از شامپوی قوی روی سر، عدم تعادل در دریافت ویتامین، آلودگی آب و هوا، مشکلات تهویه و سیستم حرارتی و سرمایشی.
راه حل: سعی کنید همیشه از شامپویی استفاده کنید که مرطوب کننده بوده و از کاندیشنری استفاده کنید که حاوی عصاره های گیاهی باشد تا کف سر را مرطوب نگه دارد.
3. موهای نازک
موهای نازک معمولا روی سر صاف بیحالت و کم پشت قرار گرفته و حالت نمی گیرند.
دلایل: مدل موها معمولا ارثی است ولی این مشکل معمولا با استفاده از کاندیشنر های قوی که باعث افتادن مو می شود، وخیم تر می شود. همچنین استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی و حرارتی هم در وخیم کردن این مشکل موثر است.
راه حل: موها را مرتبا با یک شامپوی مناسبویک کاندیشنر ملایم بشویید. شامپوهای حجم دهنده نیز می توانند به موها حجم و حالت دهند.
4. موهای وز
وز شدن موها معمولا به دلیل ریزش باران و یا زندگی کردن در آب و هوای شرجی اتفاق می افتد. موهای وز خشک به نظر رسیده و حالت خود را از دست داده و به سختی کنترل می شوند.
دلایل: موهای وز شده یا ارثی است و یا به دلیل استفاده محصولات قوی آرایشی بهداشتی به وجود می آید. همچنین برس کشیدن بیش از اندازه موها و یا بستن آن ها با کش سر نیز می تواند از دلایل دیگر وز شدن موها باشد.
راه حل: هنگام شستن موها، شامپو را خوب روی ریشه موها ماساژ داده و صبر کنید تا جذب شود. یک شامپوی کاندیشنر نیز از وسط تا پایین به موها بزنید. معمولا موها با ژل مو روی موهای خیس حالت می گیرند. یا می توانید صبر کنید تا موها کاملا خشک شده و سپس با وکس مو آن ها را حالت دهید. سرم ها نیز می توانند به حل این مشکل کمک کنند. سرم ها با محصولاتی با پایه سیلیکونی هستند که در روی موها قرار گرفته و آن ها را نرم تر می کنند. همچنین سرم های مو رطوبت از دست رفته مو را از محیط گرفته و به موها برمی گردانند.
5. موخوره
این حالت وقتی اتفاق می افتد که موها آسیب دیده و فیبر روی آن از بین می رود. در این موها خشک و بی حالت شده و به سادگی روی آن ها گره می افتد.
دلایل: رنگ کردن بی از اندازه موها، شانه کردن و پوش دادن بیش از حد، استفاده نامناسب از گیره ها و سنجاق سر هااستفاده بیش از حد از وسایل حرارتی و کوتاه نکردن مرتب موها از دلایل موخوره است.
راه حل: در اکثر موارد موخوره درمان پذیر نیست  تنها کاری که می توان در مورد آن انجام داد، کوتاه کردن موهاست. همچنین باید استفاده از شامپو را کاهش داد تا موخوره به روی ساقه مو نیز سرایت نکند. هیچوقت از سشوار ب دمای بالا در نزدیکی ریشه مو استفاده نکرده و از کاندیشنرها و سرم های مو برای بهبود موها استفاده کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 20:13:43
20
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: