شنبه 13 دی 1399 - 16:25:54

آموزش قدم به قدم و حرفه‌ای کوتاه‌کردن موی پسر بچه‌ها!!

آموزش کوتاهی مو مردانه

کوتاه کردن موی آقایان

آموزش کامل کوتاه کردن مو پسرانه 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم مطالعه میکنید:

شناخت زوایای سر برای کوتاه کردن مو

کوتاه کردن موهای پشت سر

اصلاح طرفین موهای سر

تطبیق دادن موهای اصلاح شده باهم

اصلاح موهای بالای گوش

اصلاح موهای بالای سر

زاویه دادن مو به سمت جلو

با نحوه کوتاه‌کردن موی پسر بچه‌ها بیشتر آشنا شویم!!

   مطمئنا به یاد دارید که به شما قول‌ داده بودم تا شما را با نحوه کوتاه‌کردن موی پسر بچههایم آشنا کنم اما درست در زمانی که موهایشان بلند شده بود و آماده کوتاه‌کردن و عکس‌گرفتن بودند اما به یک‌باره شارژ باطری دوربین تمام شده بود. به همین دلیل منتظر ماندم تا مجددا موهایشان رشد کرده و مناسب برای اصلاح‌کردن باشد. این‌ها سخنان خانم Cheryl از متخصصان حوزه آرایشی و زیبایی و از مادرانی است که به دنبال این است که تجربیات خود را در ارتباط با کوتاه‌کردن موی پسر بچهها در اختیار دیگران قرار دهد. پس خود را برای آشنایی با این تجربیات آماده کنید.

آموزش کوتاه‌کردن موی پسر بچه‌ها

 

   وقتی که به دنبال کوتاه‌کردن موی پسر بچه خود هستید، باید به این نکات توجه داشته باشید که:

  • ترس و استرسی نداشته باشید که ظاهر او پس از اصلاح‌کردن موهایش چگونه خواهد بود.
  • با انگیزه و شور و شعف فراوان به دنبال یافتن قیچی و شروع فرایند باشید.
  • تلفن خود را یافته و با وی وقت ملاقاتی را هماهنگ کنید.
  • بهتر است راجع به کاری که قرار است انجام دهید، اطلاعاتی کسب کنید. در این صورت دیگر نگران این نخواهید بود که قرار است این کار را بدون آمادگی و کسب تجربه کافی از قبل انجام دهید. (به این موضوع فکر کنید چرا که با داشتن اطلاعات می‌توان این کار را به خوبی انجام داده و او را بسیار خوش‌حال کنید)

   از آنجا که سرعت رشد مو و نیز هزینه کوتاه‌کردن موی پسر بچهها بالاست، این مسائل باعث خواهد شد که به فکر راه چاره باشید. با وجود این‌که تعداد آرایشگاه‌هایی که موی بچه‌ها را اصلاح می‌کنند، زیاد می‌باشد، اگر که با نحوه اصلاح موی پسرتان آشنا بوده و این کار را به نحو احسن انجام ‌‌می‌دهید، می‌توانید با این کار هم خود و هم او را بسیار خوشحال کنید.

   اگر به دنبال گذراندن دروس و آموزش‌های حرفه‌ای کوتاه‌کردن موی پسر بچه‌ها هستید، دوست من Liz (متخصص در زمینه آرایشی و زیبایی) موافقت خود را برای همکاری و انتقال تجربیات و حربه‌های آرایشگری به ما اعلام داشته است. معمولا گذراندن این دوره‌ها و فراگیری آنها در مراکزی که دوره آموزش این مسائل را بر پا می‌کنند، برای شما همراه با هزینه خواهد بود اما ما تصمیم داریم که این موضوعات را به طور رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس بهتر است قبل از برگشتن به کار خود و شروع آن، تجدید قوایی کرده و خود را برای آشنایی با این موضوعات آماده کنید.

زوایای مختلف موهای سر

 

زوایای مختلف موهای سر

 

   همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، موفقیت در کوتاه‌کردن مو به انجام آن در زوایای درستی از موهای سر بستگی خواهد داشت. ممکن است این فرایند را با اصلاح موهای پشت گردن آغاز کنید. (Liz خاطر نشان کرد که اغلب مبتدیان این حوزه برای شروع کار به دنبال اصلاح موهای بالای سر هستند. در این روش به جای اینکه رسیدن به موهای بالای سر را آخرین مرحله فرایند قرار داده و تا قبل آن نتوانید یک‌پارچه‌سازی قسمت‌های مختلف را به خوبی انجام داده باشید و مجبور به اصلاح مجدد همه بخش‌ها باشید، می‌توانید موهای بلند بالای سر را به عنوان مرجع و راهنما خود قرار داده و فرایند Blending و یک‌پارچه‌سازی قسمت‌های مختلف مو را متناسب با آن انجام می‌دهید).

   اگر برای آغاز فرایند، از موهای پشت گردن شروع به کوتاه‌کردن کنید، باید از موهای بالای گوش شروع کرده و تا پایین گوش رفته و سپس موهای پشت گردن را کوتاه کنید. در ابتدای کار باید حتما موها را با بطری اسپری آب خیس کرده و موها را بصورت مایل و با زاویه 45 درجه کوتاه کنید و تا پشت گردن ادامه دهید. شما می‌توانید مطابق با تصاویر زیر، موها را به کمک انگشتان دست نگه داشته و مطابق با زاویه مورد نظر اصلاح مو را انجام دهید.

 

شروع فرایند از پشت گردن

کوتاه کردن موی پشت گردن پسر بچه

کوتاهی مو پشت گردن

زمانی‌که کار خود را با اصلاح موهای پشت گردن آغاز کرده‌اید، می‌توانید به کمک قیچی موهای پشت گردن را یکدست و صاف کنید. همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید برای این‌که تمامی موهای پشت گردن صاف کوتاه شود، باید دسته‌ای از موها را به کمک انگشتان خود سفت نگه داشته تا در حین اصلاح تکان نخورند. اگر یکی از چشمان راست یا چپ شما نسبت به دیگری ضعیف‌تر باشد، ممکن است اصلاح موی صورت گرفته صاف و یکدست نشود. بدین منظور پس از اتمام کار مجددا با چشمانتان اصلاح صورت گرفته را ارزیابی کنید تا بررسی کنید که آیا کج اصلاح کرده‌اید یا خیر. در صورت نیاز آن را رفع کرده تا صاف و یکدست شود.

صاف و یکدست کردن موهای پشت گردن

اصلاح طرفین موهای سر

   پس از اتمام اصلاح موهای پشت گردن، می‌توانید در مرحله بعد اصلاح موهای طرفین سر و بالای گوش را آغاز کنید. این کار را باید مطابق مرحله قبلی با زاویه 45 درجه انجام دهید.

اصلاح موهای طرفین سر

 

اصلاح موهای بالای گوش با زاویه 45 درجه

 

   آیا به تفاوت طول موهای مشخص شده در نمای زیر توجه کرده‌اید؟ این چیزی نیست که ما به دنبالش هستیم. در حین اصلاح، همواره باید مقداری از موهای سر که در مرحله قبلی با آنها سر و کار داشتید را کوتاه‌ نکرده و همراه با موهای قسمت دیگری از سر که در این مرحله به دنبال اصلاح آنها هستید، کوتاه کنید. این موها می‌توانند راهنمای مناسبی برای شما در حین اصلاح موهای سر در مرحله بعدی باشند. با این کار می‌توانید طول این بخش از موهای سر را متناسب با موهای کوتاه‌شده در مراحل قبلی، اصلاح کنید.

تطبیق دادن موهای اصلاح شده با هم

تطبیق موهای اصلاح شده با هم

   در حین اصلاح موهای طرفین سر، وقتی نوبت به موهای بالای گوش می‌رسد، باید گوش را خم کرده و متناسب با فرم گوش، موهای اطراف آن را کوتاه کنید.

اصلاح موهای بالای گوش

اصلاح موهای بالای گوش

   پس از آن‌که اصلاح موهای پشت و طرفین سر به اتمام رسید، اکنون وقت آن رسیده ‌است که به سراغ موهای بالای سر بروید. باید موهای این ناحیه از سر را در حین اصلاح به‌صورت 90 درجه و عمود بر سر نگه داشت. (بعضی‌ها این زاویه را 180 درجه فرض می‌کنند).

اصلاح موهای بالای سر

نمای دیگری از اصلاح موهای بالای سر

اصلاح موهای بالای سر

   درست در زمانی که صبر و طاقت بچه‌ها از نشستن مداوم روی صندلی برای اصلاح شدن موهایشان به پایان می‌رسد، شما تازه به مرحله اصلاح قسمت بالای مو می‌رسید. به او اطمینان خاطر دهید که اصلاح مو تقریبا رو به اتمام است و یا برای آروم نشستن او جایزه‌ای تعیین کرده و وی را ترغیب به انجام شرط مورد نظر کنید تا زمانی که اصلاح به اتمام برسد. برای انجام آخرین مرحله، بخشی از مو را از میان سر بلند کرده و به‌صورت صاف کوتاه کنید. اگر موهای جلوی پیشانی نامرتب به نظر می‌رسد، می‌توانید آن بخش را نیز مرتب کنید. برای این‌کار باید از نوک قیچی استفاده کنید تا برش‌های کوچک‌تر اعمال کنید.

اصلاح یک‌دست موهای بالای سر

 

   اگر در حین کوتاه‌کردن موی پسر بچه خود، قسمتی از موی وی دارای فرمی نامشخص و بد حالت است، برای پوشش‌دادن آن نقطه می‌توانید موی آن بخش از سر را بلند‌تر در نظر بگیرید. با این کار مانع از فرم‌گیری آن با ظاهری بد خواهید شد. همچنین با بررسی‌های دقیق‌تر، می‌توانید مدل‌های‌ مو مربوط به پسر بچه‌ها را یافته و برای رفع این مشکل یکی از این مدل‌ها را متناسب با فرم سر و صورت فرزند خود انتخاب کنید. روش دیگر هم آن است که در حین اصلاح، موها را کمی به سمت جلو زاویه دهید.

زوایه دادن مو به سمت جلو

زاویه دادن به مو به سمت جلو

   در این لحظه فرایند کوتاه‌کردن موی پسر بچه شما به اتمام می‌رسد. تنها در قدم آخر باید نقاط مختلف مو را بررسی کرده تا در صورت نیاز ایرادات موجود رفع شده و اصلاحی یک‌دست صورت گیرد. شما می‌توانید انگشتان خود را به درون نقاط مختلف مو برده و با دست کشیدن روی مو، طول موها را بررسی کنید که متناسب با هم باشند. فرایند Blending و یک‌پارچه‌سازی قسمت‌های مختلف مو باید به خوبی صورت گرفته باشد. بسته به سرعت رشد موهای فرزندتان، این فرایند را 3 الی 4 هفته دیگر مجددا تکرار کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

خیلی آموزنده بود میخوام دست به کار بشم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: