یکشنبه 15 فروردین 1400 - 11:39:45

اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش که از آن‌‌ها بی‌خبرید!

پوشاندن جوش با آرایش و اشتباهات آن

راه حل پوشاندن جوش ها چیست؟

آشنایی با 7 مورد از اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش :

   صرف‌نظر از این‌که روز خوبی را سپری کرده‌اید و نیز در سرکار هم اتفاقات خوبی رخ‌داده است، ظهور یک جوش پوستی بد روی صورت می‌تواند معادلات را به هم زده و خوشی‌های به وجود آمده را به‌یک‌باره تلخ کند. برای مثال ظهور جوش‌های متعدد روی گونه می‌تواند بسیار ناخوشایند و ناپسند باشد. همچنین در صورت عدم آگاهی از چگونگی پوشاندن آن‌ها، انجام این عمل بسیار سخت خواهد بود و اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش می‌تواند ناشی از آن قلمداد گردد.

   باوجود اینکه ممکن است این جوش‌ها در اندازه‌های مختلفی ظاهر شوند؛ اما اگر به دنبال راهکاری برای پوشش‌ آن‌ها هستید، باید گفت که روش‌های خاصی وجود دارد که می‌توان با انجام آن‌ها تا جای ممکن این جوش‌ها را پوشاند. زیر‌سازی مناسب و درست در هنگام آرایش با استفاده از بیوتی بلندر‌ها می‌تواند در ایجاد ظاهری با رنگ پوستی طبیعی مؤثر باشد. اگر از افرادی که چندین مرتبه روی صورتشان جوش‌های متعدد پدید آمده است بپرسید، قریب به‌اتفاق همه آن‌ها اذعان دارند که پوشاندن درست جوش‌ها با مواد آرایشی، نیاز به مهارت بالایی دارد. به همین دلیل لازم است تا با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کرده و راهنمایی گرفت. بدین منظور صحبت‌هایی با متخصصین حوزه آرایشی نظیر Kelli J. Bartlett، Allan Avendaño و Dominique Lerma صورت گرفت و از آن‌ها راجع به اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش پرسش‌هایی مطرح شد که این افراد روی این 7 مورد زیر اتفاق‌نظر داشتند.

 

اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش

  1. عدم انتظار تا زمان بهبود کامل جوش‌های پوستی!

   اعمال مقادیر زیادی از مواد آرایشی در اطراف و روی جوش‌ها نه‌تنها آن‌ها را پوشش نمی‌دهد، بلکه روند بهبود آن‌ها را نیز کند می‌کند. این‌که سطح جوش‌ و زخم‌ها را با مواد آرایشی بپوشانید و انتظار داشته باشید که پوست به‌تنهایی در تسریع بهبودی جوش عملکردی مؤثر داشته باشید، یک تصور اشتباه است. Lerma مدعی است که یکی از اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش توسط خانم‌ها، آن است که کمی کم‌طاقت بوده و مدتی را صرف بهبودی جوش نمی‌کنند و تنها به فکر پوشاندن آن به کمک مواد آرایشی هستند. پس، اعمال مواد آرایشی روی جوش‌های پوستی تازه ظاهرشده روی صورت، به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود چراکه هم در روند بهبود آن اخلال ایجاد می‌کند و هم عملی غیربهداشتی تلقی می‌شود. از آنجا که ممکن است وضعیت جوش‌ها با انجام این کار حادتر از وضعیت فعلی شود، بهتر است از روش درمان موضعی استفاده کنید برای این کار لوسیون خشک‌کننده Mario Badescu پیشنهاد می‌شود. این لوسیون در خشک‌کردن و درمان جوش مؤثر خواهد بود.

  1. استفاده از ابزارهای آرایشی آلوده و کثیف!

   عدم شستشوی قلم و اسفنج‌ها پس از هر بار استفاده، یکی از اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش است چراکه با عدم شستشو، تجمع باکتری‌ها را روی قلم و اسفنج‌ها خواهیم داشت که موجب تشدید آکنه خواهد شد. طبق گفته‌های Avendaño، قبل از هر بار شروع آرایش، باید از تمیز بودن وسایل مورد نیاز، اطمینان حاصل کنید. Bobbi Brown (از چهره‌های مشهور در حوزه محصولات آرایشی و زیبایی) معتقد است؛ قلم‌هایی که برای آرایش دور چشم مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید حداقل دو بار در ماه تمیز شوند درحالی‌که می‌توان باقی وسایل را تنها یک بار در ماه شست.

 

عدم استفاده از ابزار آرایشی کثیف

  1. عدم انجام فرایند مرطوب‌سازی پوست قبل از آرایش!

   باید توجه داشته باشید که فرایند مرطوب‌سازی پوست تحت هر شرایطی (چه دچار جوش‌های پوستی صورت باشید چه نباشید)، باید قبل از اعمال مواد آرایشی انجام گیرد چراکه می‌تواند سطح صاف و نرمی را برای زیرسازی آرایش و استفاده از کانسیلر فراهم کند. عدم انجام این کار از اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش به‌حساب می‌آید. Lerma معتقد است، مراقبت از پوست همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده؛ خصوصاً زمانی که دچار یک سری جوش‌های پوستی روی صورت خود هستید. پیشنهاد می‌شود، مطابق با دستورالعمل‌های مراقبت از پوست عمل کنید اما در نقاطی از صورت که جوش وجود دارد، از مقدار مرطوب‌کننده بیشتری استفاده کنید.

Avendaño    مدعی است، استفاده از مرطوب‌کننده قبل از زیرسازی آرایش، تأثیر چشم‌گیری در ظاهر پوست‌های حاوی لکه‌های ناشی از زخم آکنه دارد. او در هنگام آرایش افرادی با پوست‌ خشک، ابتدا تمامی نقاط صورت را مرطوب کرده تا کانسیلر اعمالی و زیرسازی آرایش انجام‌شده، به مناطق خشک اطراف جوش‌ها متصل نگردد. او مرطوب‌کننده و جذب‌کننده روغن Differin با SPS (مقدار محافظت از خورشید) برابر با 30 را پیشنهاد می‌کند چراکه می‌تواند به‌عنوان یک پرایمر نیز عمل کند.

 

مرطوب‌سازی مناسب پوست

  1. عدم استفاده از کالر کورکتور (تصحیح‌کننده رنگ پوست)!

   عدم استفاده از کالر کورکتورها را نیز می‌توان از اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش تلقی کرد. ممکن است استفاده از کالر کورکتورها در نگاه اول کمی مبهم و دلهره‌آور باشد؛ اما وقتی با کارکرد رنگ‌ها در موضوعات مختلف آشنا شدید، می‌توانید از کالر کورکتورها به‌عنوان یک سلاح مخفی در جهت پوشاندن جوش‌های صورت خود استفاده کنید. Bartlett معتقد است که کالر کورکتورها برای پوشش زخم‌های تیره آکنه و یا جوش‌های قرمز بسیار مؤثر عمل می‌کنند. به‌طور معمول می‌توان از سایه‌های سبز و یا زردرنگ برای پوشاندن لکه‌های ملتهب قرمز رنگ استفاده کرد. سایه‌های به رنگ هلویی نیز در پوشش لکه‌های تیره بسیار مناسب هستند.

Lerma    توصیه دارد، برای پوشش جوش‌های صورت، از مواد آرایشی با مقادیر کم استفاده کنید و در صورت لزوم مخصوصاً در هنگام استفاده از کالر کورکتورها، می‌توانید مقادیر بیشتری را هم به کار ببرید. اگر از مقادیر مناسب استفاده شود، کالر کورکتورها می‌توانند بسیار خوب عمل کرده و در جذاب‌تر کردن ظاهر شما بهتر عمل کنند. استفاده کم از مواد آرایشی در ابتدای کار و بالا بردن مقادیر مصرفی در صورت نیاز، به‌مراتب بهتر از حالتی است که در ابتدا مقدار زیادی اعمال شود و سپس سعی در برداشتن و کمتر کردن مواد آرایشی شود.

 

اسفاده از کالر کورکتور

  1. عدم استفاده از یک کالر کورکتور مناسب!

   در هنگام پوشش جوش‌های صورت، انتخاب یک کانسیلر مناسب درست به‌مانند انتخاب یک سایه مناسب برای زیرسازی آرایش اهمیت دارد. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش بنابر گفته‌های Bartlett، انتخاب کانسیلری متفاوت با رنگ جوش موجود روی صورت است. اگر جوش موجود دارای بافتی برجسته بوده و شما از یک کانسیلر روشن استفاده کنید، نمی‌توان فرایند یکنواخت سازی را روی پوست به‌خوبی انجام داد تا این جوش‌ها را به‌خوبی محو کرد. همواره از کانسیلری با رنگی مطابق با رنگ پوست و یا یک مقدار تیره‌تر از آن استفاده کنید. با این کار پوشش جوش‌ها به‌راحتی انجام خواهد گرفت.

اسفاده از کالر کورکتور مناسب

  1. استفاده از ‌قلم آرایشی نامناسب!

   برای اعمال پوشش یک‌دست‌ روی نقاطی نظیر جوش‌های صورت، نیاز به استفاده از ابزار‌های مناسب است. Avendaño در کارهای خود از یک‌قلم گنبدی مانند buffing برای اعمال مواد آرایشی استفاده می‌کند. او تمایلی به استفاده از اسفنج‌ها در حین کار ندارد چراکه معتقد است اسفنج‌ها مواد آرایشی را از روی لکه‌های موجود روی پوست برمی‌دارند. Lerma نیز این سخنان را تائید می‌کند؛ اما در حالت کلی همه آرایشگران راجع‌به استفاده از اسفنج‌ها اتفاق‌نظر ندارند. در حالت کلی به کمک قلم‌های کوچک و محکم می‌توان پنهان‌سازی‌ هدفمندی انجام داد. درحالی‌که قلم‌موهای پرزدار می‌توانند در یکنواخت سازی لبه‌های کار به‌خوبی عمل کنند. برخی از آرایشگران معتقدند که اسفنج می‌تواند طوری مواد آرایشی را روی صورت اعمال کند که انگار مواد را به خورد پوست می‌دهد؛ به گونه‌ای‌که انگار آرایشی صورت نگرفته است. Bartlett توصیه دارد برای پوشش جوشی با ظاهری نامناسب، از یک اسفنج خشک استفاده کنید.

  1. استفاده بیش از حد از مواد آرایشی!

   استفاده بیش از حد از مواد آرایشی را می‌توان در زمره  اشتباهات رایج در پوشاندن جوش‌ها در حین آرایش قلمداد کرد. Allan Avendaño مدعی است، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درس‌هایی که در حوزه استفاده از مواد آرایشی بدست آورده است، این بوده که به‌هیچ‌وجه برای پوشاندن زخم‌هایی مثل جوش، نباید از مواد آرایشی به مقدار خیلی زیاد استفاده کرد چراکه چنین اتفاقی شرایط را بدتر از وضعیت ممکن خواهد کرد و موجب گسترش سطح جوش و نمایان‌تر شدن آن می‌شود.

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که تمامی نقاط خشک پوست، به‌خوبی مرطوب شده است. اگر تصمیم به استفاده از کالر کورکتورها را دارید، باید در مرحله بعد روی صورت اعمال کنید و سپس به دنبال انجام زیر‌سازی آرایش خود باشید. حال به کمک یک‌قلم موی صاف، یک لایه نازک از کانسیلر را روی نقاطی خاصی از صورت که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد، بمالید. این مرحله را به‌گونه‌ای انجام دهید که درنهایت جوش‌های صورت به‌سختی قابل مشاهده باشند. در پایان کار نیز با پاشیدن مقدار پودر روی صورت، میزان ماندگاری مواد آرایشی روی صورت را بالا ببرید.

 


برچسب ها:

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: